laturi ei lataa luuria

auttakaa1

Kertokaa joku joka tietäisi niin voisi auttaa. Huhtikuussa ostin iPhone 5 ja nyt eilen alkoi tehdä niin kun meinasin ladata luuriani niin se ei lataa?! Johtoa siinä pyörittelin, laitoij uudelleen pistorasiaan ja johdon kiinni puhelimeen mutta silti ei vaan ala lataamaan sitä heti. Välillä lataa ja sit kuuluu se ääni ja ei enää lataa. Missä vika? Onko se luurissa vai laturissa? Kertaakaan ei ole ennen noin tehnyt ja aina kun olen ladannut niin aina heti lähtenyt sitä lataamaan mutta nyt eilen alkoi temppuilemaan! Kertokaa missä vika ja että mitä pitäisi tehdä. Kiitos

49

11450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höhlä

      Laturin sisältä on katkennut johto, itselle käynyt niin iPad minillä. Se johto katkeaa helposti, osta uusi laturi :)

      • laaaaaaturi

        Osta vaan uusi latuyin johto. Sen saa ostaa erikseen. Huhtikuussa ostetussa iPhonessa on takuu voimassa, hae uusi huollosta.


      • Anonyymi
        laaaaaaturi kirjoitti:

        Osta vaan uusi latuyin johto. Sen saa ostaa erikseen. Huhtikuussa ostetussa iPhonessa on takuu voimassa, hae uusi huollosta.

        Tervehdys uusille selaajille! Minulla on 5-SE mallin iPhone ja lataus- tms ongelmat voi testata siten että sammuttaa- tai jopa Palauttaa puhelimen Asetuksiin kuten esimerkiksi Raitaisen näytön kyseessä ollessa. Jos kuitenkin latausongelma, varsinkin kun alkuperäinen johto käy vain toisin päin, niin liittimen puhdistus puhelimesta on auttanut joitakin. Oma kokemukseni on, että sammutat puhelimen ja "käynnistät" sen laittamalla piuhan kiinni kylmään kalikkaan, eli sammuneeseen puhelimeen. Tällöin Älypuhelin ei voi vastustaa kiusausta uuudesta virrasta ja esimerkiksi tarvikejohto voi oppia Talon tavoille. 😃👍 luuri se vaan on.


    • kiitos1

      Kiitos avusta!! :-)

    • .............

      takuu on voimassa. hoida sen kautta......

    • Jokutyyppi

      Itselläni on vanha kunnon iPhone 3GS ja laturi on siinä mennyt rikki monta kertaa. Johto meni taas rikki 3 päivä sitten, mutta en raaskinut ostaa uutta koska hankin kohta uuden luurin. Mutta sen olen huomannut että jos laittaa rikkänäisen johdon kassa lataukseen, sammuttaa puhelimen ja odottaa yön yli niin akku on täynä.

      • tyyppi7

        3Gs ja vitonen on kaks eri luuria, johto on erilainen. Mikä vanha "kunnon" laite se on? Museokamaa!


    • iphone

      itsellä on sama vika iphone 4:n kanssa, voisiko joku kertoa että mistä laturin johdon sa ostettua?:)

      • tyyppi7

        Googleta


      • Samaongelma

        Gigantista ja Biltemasta ainakin saa ostettua :)


    • adrisha

      minulla on iphone 5 ostin syyskuun alussa eli mulla on nyt joku 6kk. eilen minulla oli 1% kun olin menossa nukkumaan sit aamulla kun laitoin sen latautumaan niin se ei mennyt ollenkaan päälle vaikka se on ollut yli tunti lautautumassa. :( so mitä vikaa siinä on

      • apuaa

        minulla on iphone 4s ja eilen ostin uuden laturin ja taaskaan ei lataa


    • adrisha

      minulla on iphone 5 ostin syyskuun alussa eli mulla on nyt joku 6kk. eilen minulla oli 1% kun olin menossa nukkumaan sit aamulla kun laitoin sen latautumaan niin se ei mennyt ollenkaan päälle vaikka se on ollut yli tunti lautautumassa. :( so mitä vikaa siinä on???

      • tämmönen

        Onko se mennyt poikki? mulla nimittäin on käyny niin iPadin kanssa... sain sen latautumaan ku kääntelin johdon suoraksi kädessä ja laitoin sitten reikään! latas, mut uuden aijon ostaa!


    • Pitkäteksti

      usb johdon eli laturi johdo sisältä o katkenut johto.. Itse ostin eilen 3 johdon vuoden olleeseen iphone 4:seen.. Tunnistettava ongelma on lataa / ei lataa.. Mutta nyt on komea sähkönsininen usb johto, maksoi vain muutama euron:)

    • kaJsa

      Laturit iphonessa toooodella kököt. Meillä iphone5 ollut 11kk ja jo 3:s laturi meneillään! Maksaa n.20e.

      • tyytyväinen

        mulla on ollu iphone 4s jo 1 ja puoli vuotta ja vielä eiliseen saakka laturi on toiminu täysin virheettömästi. Nyt kuitenkin semmoinen ongelma että kännykää lataa välillä ja sitten taas ei. :/ pitäisi varmaan ostaa uusi laturi...


      • RMA
        tyytyväinen kirjoitti:

        mulla on ollu iphone 4s jo 1 ja puoli vuotta ja vielä eiliseen saakka laturi on toiminu täysin virheettömästi. Nyt kuitenkin semmoinen ongelma että kännykää lataa välillä ja sitten taas ei. :/ pitäisi varmaan ostaa uusi laturi...

        Meillä on perheellä on kaksi iphone 5
        On aivan käsittämätöntä miten johdot kestävät vain muutaman kuukauden jos sitäkään!
        1,5v aikana olen joutunut uusimaan kaapelin liki 20kertaa!
        Uskomatonta miten laadukaan puhelimen valmistaja sortuu näin paskan kaapelin suunnitteluun!
        Onneksi sentään voi viedä takuuseen, mutta vaiva sekin!


      • TakuuHomma

        EU-alueella tällaisilla laitteilla on 2 vuoden takuu, joka korvaa vialliset laturit johdot jotka on tulleet kaupan yhteydessä. Älkää nyt helv*****ssä menkö ostamaan uusia kun kerran takuu korvaa risat/rikkoontuneet tuotteet!


      • Pekkos

        Niin juuri, ettekö te hyvät ihmiset ymmärrä, että tällaisilla laitteilla on EU:ssa 2 vuoden takuu???? Hömöä mennä ostamaan uutta! Myyjälle takaisin ja vaadi uusi laturi/johto tai molemmat. Myyjä on vastuussa!


      • miettijä-
        Pekkos kirjoitti:

        Niin juuri, ettekö te hyvät ihmiset ymmärrä, että tällaisilla laitteilla on EU:ssa 2 vuoden takuu???? Hömöä mennä ostamaan uutta! Myyjälle takaisin ja vaadi uusi laturi/johto tai molemmat. Myyjä on vastuussa!

        Onko Applen suorittama aivopesu niin tehokasta. etteivät iPhonen omistajat viitsi käyttää edes takuuoikeuttaan.


      • kkkkkkk

        Johtoja saa halvalla ebaysta ja latureita. Itselläkin alkoi ipadin laturin lataus hidastumaan niin ostin ebayst 3e uuen laturin se pelittää kunnolla ja ei kuumene niinkun alkuperäinen. Piraattihan tuo on mutta on toiminnu nyt jo kuukauden.


      • AnttiPantti2

        Joo johtoja kannattaa vaihtaa, ei koko laturia. Tulee paljon halvemmaksi.
        Itse hankin tuolta: ( http://kauppa.coinware.fi/category/28/apple-kaapelit )
        Otin vaimon iPhone 4:een kerralla tuollaisen 3m pitkän laturin johdon ja omaan
        iPadiin sellasella kapeammalla Lightning päällä olevan 1m pitkän kaapelin.
        Tuolta on tullut tilattua ennenkin, edulliset hinnat ja nopea toimitus (eikä senkään hinta kova)


      • höömö
        tyytyväinen kirjoitti:

        mulla on ollu iphone 4s jo 1 ja puoli vuotta ja vielä eiliseen saakka laturi on toiminu täysin virheettömästi. Nyt kuitenkin semmoinen ongelma että kännykää lataa välillä ja sitten taas ei. :/ pitäisi varmaan ostaa uusi laturi...

        Joskus autaa kun nuolasee päätä. ku se voi olla myös kulunut siitä päästä


      • Anonyymi
        höömö kirjoitti:

        Joskus autaa kun nuolasee päätä. ku se voi olla myös kulunut siitä päästä

        Tää autto oikeesti👍🏻


    • Pölyä pölyä

      Puhdista latauspistoke. Sinne aukkoon kertyy taskussa nöyhtää ja hiljalleen alkaa ne latausongelmat. Ensin ei meinaa ladata ilman latauspiuhan kääntelyä ja sitten jossain vaiheessa loppuu lataaminen.
      Hammastikulla, tai kartongin suikaleella saa ne töhnät poies sieltä pistokkeen pohjalta, mutta pitää varoa, ettei vahingoita kosketinpintoja. Älä käytä metallista esinettä!
      Itsellä latausongelmat loppuneet em toimenpiteen jälkeen, tällä vitosella, sekä aiemmilla malleilla.

      • RMA

        Molemmissa puhelimissa on kyllä Otterboxin kuoret jotka estävät pölyn pääsyn latausaukkoon!
        Uudella kaapelilla kyllä toimii!

        No Nokiassa oli hyvät laturit mutta itse puhelimet kelvottomia!
        Joten iphonen piuhaongelma on harmittava mutta ei ylipääsemätön :-)


      • Metallimiesss
        RMA kirjoitti:

        Molemmissa puhelimissa on kyllä Otterboxin kuoret jotka estävät pölyn pääsyn latausaukkoon!
        Uudella kaapelilla kyllä toimii!

        No Nokiassa oli hyvät laturit mutta itse puhelimet kelvottomia!
        Joten iphonen piuhaongelma on harmittava mutta ei ylipääsemätön :-)

        Juu. Hyvin toi iphone sietää huonojakin olosuhteita. Kavereiden x-coverit ym muut on kyllä antautunu, kun tää vaan toimii. Toi pölyongelma latauspistokkeessa on pieni harmi, kun putsaukseen menee puoli minuuttia.

        Nokioita on lähetetty huoltoihin, kun eivät siedä pölyä laisinkaan. X-cowerin lasi muuttuu sumeaksi parissa kuukaudessa. Sonyn luureista ei ole kokemuksia.

        Viimeisen tekemäni päivityksen myötä on ilmaantunut joitakin ärsyttäviä ominaisuuksia, enkä ole viitsinyt sitten edes ladata tätä viimeisintä, vaikkakin toki on parannuksiakin tullut.

        Kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen iphonen laatuun. Jos linja jatkuu, niin en toden näköisesti vaihda merkkiä, vaikkakin Sonyn laitteet kyllä vaikuttavat kiinnostavilta. Liekkö laatu raudan suhteen yhtä hyvä kuin mitä applen laitteessa on?...


      • teknikko.

        Vielä tehokkaampi konsti töhnän poistoon: Kiinnitä iPhone jeesusteipillä sähköhiomakoneeseen. Laita kone käyntiin ja kääntele sitä niin, että kaikki vaikut tippuvat. Tarvittaessa luurin voi välillä kastaa vessanpönttöön.


      • Paappapa
        teknikko. kirjoitti:

        Vielä tehokkaampi konsti töhnän poistoon: Kiinnitä iPhone jeesusteipillä sähköhiomakoneeseen. Laita kone käyntiin ja kääntele sitä niin, että kaikki vaikut tippuvat. Tarvittaessa luurin voi välillä kastaa vessanpönttöön.

        Niin, tai pane se pesukoneeseen ja linko täpöille. Kylä lähtee töhnät! Voit myös sitoo sen laturijohdosta peräkoukkuun ja vedellä ympäri kylää. Irtoo töhnät...


      • Anonyymi
        teknikko. kirjoitti:

        Vielä tehokkaampi konsti töhnän poistoon: Kiinnitä iPhone jeesusteipillä sähköhiomakoneeseen. Laita kone käyntiin ja kääntele sitä niin, että kaikki vaikut tippuvat. Tarvittaessa luurin voi välillä kastaa vessanpönttöön.

        Androidit on mukana kuvioissa?


    • pettynytlaatuun

      mulla hajos just vissiin seittemäs laturi iphone 5:lle. outoo, kun yks mun operaattorin tyyppi sano ku olin hankkimassa uutta laturia, ettei ne laturit hajoo itestään. oon omistanu tän puhelimen vast 1,5v ja oon täysin pettyny latureiden laatuun, vaikka näinkin kallis puhelin kyseessä.

    • no body

      itelläni kesti laturi vain 2vk hirveän helposti menee rikki nämä iPhonen laturit tämäkin oli varmaan jo 7 laturi ja iPhone on ollut minulla vain vajaa 1 vuoden pitäisi varmaan ostaa uusi puhelin

    • Röörin puhdistaja

      Mulla alkoi toimia kun puhdistin IPhonen 5S reikää. Oli vähän töhnää kertynyt.

    • VEE II TEE TEE UU

      Mulla on johto TAAS rikki! Kaksi edellistä meni poikki, puollksi irtosi se johdon pää vaikken olevinaan mitään tehnyt (pyörivät lähinnä laukussa/taskussa, ei mitään kovia otteita todellakaan). Nyt kolmas lopetti äsken toimimasta, vaikkei mitään ulkosia merkkejä näy ja kokoajan ollu tyylii seinässä kiinni/lattialla. ÄRSYTTÄÄ NIIN PALJON!!!!!!!!!!!

      • toteaja.

        vika on käyttäjässä.


      • Huolellinen

        Sama täällä #¥# ! Vuoden sisällä jo kolmas iPhonen (4S) kaapelijohto katkennut usb:n päästä ! Eilen iPhobe oli latautumassa kun yhtäkkiä huomasin, että johdon pää käryää, ja irrotin laturista ennenkuin olisi syttynyt kunnolla palamaan ! Eikä vika ole todellakaan käyttäjässä niinkuin tuossa alla joku besserwisser väittää!!! Itsellä kaksi kaapelia, joilla lataan enkä ole niitä kuljetellut missään laukunpohjalla tms vaan olen pitänyt todella huolella etteivät hajoaisi. Kaapelit kuten muutkin mac-tuotteet ovat kiinalaista taattua shittiä ja valmistajan tarkoitus varmaan onkin, etteivät kestä muutamaa kuukautta kauempaa. Mutta entäs kun syttyykin tulipalo tai laitteet hajoavat muuten kaapelin/laturin vuoksi? Aion ilmoittaa TUKESiin tästä kaapelista ja sen palovaarallisuudesta. Kuulemma ollut paljonkin tuotevikoja näissä kaapeleissa (itse olen hommanut nuo hajonneet kaapelit DNA-liikkeestä, josta iPhonen ostin) . Olkaa siis varovaisia näiden kaapeleiden kanssa, ei kannata jättää laitetta yksikseen latautumaan!


      • ällistynyt
        toteaja. kirjoitti:

        vika on käyttäjässä.

        Vika on puhelimessa... Apple ei pysty kuin takaaman vuodeb takuun? Eikö siinä jo tyhmäkin älyä älä osta tätä lasista tehtyä niin naurettavan kallista puhelinta ... Ei kestä mikään kaikki menee helposti hajalle kaikki mallit näyttää samalta mihin myös apple tulee kaatumaan niinkuin nokia... Olisivat vain tehneet yhteistyötä samsungin kauppa sovelluksen kanssa ja valmistaneet tyylikkäitä puhelimia niinkuin samsung galaxyt ja sonyn experiat eivätkä niitä perkulen lelu kapuloita.... No mutta pääasia on se älkää idiootit ostako applea....


      • Audiolatencyman
        ällistynyt kirjoitti:

        Vika on puhelimessa... Apple ei pysty kuin takaaman vuodeb takuun? Eikö siinä jo tyhmäkin älyä älä osta tätä lasista tehtyä niin naurettavan kallista puhelinta ... Ei kestä mikään kaikki menee helposti hajalle kaikki mallit näyttää samalta mihin myös apple tulee kaatumaan niinkuin nokia... Olisivat vain tehneet yhteistyötä samsungin kauppa sovelluksen kanssa ja valmistaneet tyylikkäitä puhelimia niinkuin samsung galaxyt ja sonyn experiat eivätkä niitä perkulen lelu kapuloita.... No mutta pääasia on se älkää idiootit ostako applea....

        Ja mistä on tämä Samsungin muotoilu peräisin, heh heh, olisikohan vaikka iphonesta.
        Androidissa sitä paitsi kaikki ns. ilmaiset sovellukset on mainoksia täynnä ja kaikki kokoversiot maksaa, iphoneen ja ipadiin saa ilmaiseksi ilman mainoksia ohjelmia.
        Myos ios laitteiden sovellusvalikoima on paljon laajempi ja parempi, vaikkapa musiikkisovellukset, niistä huutava pula / halukkuus android puolella mutta kun ei android kykekene sellaisiin koskaan java virtuaalikoneidensa ja pullonkaulojensa takia.


    • Kännytohtori

      Hei!

      Mikäli vika ei olekaan latausjohdossa vaan latausportissa, Kännytohtori huoltaa puhelimesi järkevään hintaan - iPhone 5-latausportin vaihto vain 60€ (sis. alv.).

      Myös muut huollot onnistuu - katso lisää nettisivuiltamme!

      kännytohtori.fi

    • Sasse!

      Ongelma hoituu sillä että ostaa erikseen koko laturin johto osan. Samsungin laturit ovat paksuja ja kestäviä. Ainoa minkä joutuu ostaa on noin 20€ hujakoilla sen Iphone 5 laturin "pääosan" joka on siis se pieni mikä työnnetään puhelimeen kiinni latauksen ajaksi.

    • iPhone 5s

      Varsinkin noissa uudemman laturin omaavissa iLuureissa on ollut paljon samaa vikaa. Osaan puhelimista on olemassa kumminkin helppo ja halpa korjauskeino. Jostain syystä Lightning -latausportti kerää käsittämättömästi nukkaa esimerkiks tarkusta latausportin sisälle, sen saa helposti pois esimerkiksi hammastikulla tai cocktailtikulla. Mitään metallista sinne ei kannata työntää. Oman iPhone 5s:n kanssa käynyt pari kertaa toi lataa-ei lataa-lataa -juttu ja tuo aina auttanut.

    • PermanentMarker
      • Puhelinauttaja

        Heippa! Jos joku lukee tätä vielä, niin kannattaa ottaa hammastikku, ja kaivella latausreikää sillä, sieltä voi löytyä töhnää, minkä takia puhelin ei lataa :) Ota töhnä pois ja ala lataamaan, mulla toimi ainakin ☺️


    • Anonyymi

      iphonen liittimet johdossa ja puhelimessa erittäin heiveröiset, erittäin.. hintaan nähden ihan sekundaa

      • Anonyymi

        Silti kestävämmät kuin ne micro sd liittimet jotka ei toimi kuin yhdessä suunnassa aseteltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti kestävämmät kuin ne micro sd liittimet jotka ei toimi kuin yhdessä suunnassa aseteltuna.

        Tarkoitin micro usb liitintä


    • Anonyymi

      Kyllä se on laturissa vika, kiinalaiset suunnitellut tietääkseni laturin niin temppuilee.

    • Anonyymi

      LeeDoh

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe