Kun kaikki kaatuu päälle,

miehen etenevä muistisairaus.Oljenkortta nyt tarvitsen,en sitä että meillä on kattava terveydenhuolto,niin ei kuitenkaan ole.
Mieheni on Nokialla kirjoilla ja tyttäreni yritti saada hoitopaikkaa viikoksi,jotta olisin saanut hiukan vedettyä henkeä.
Hoitopaikan olisi saanut elokuulle viikoksi.
Tiedän,turha ruikutus pois,minullahan menee hyvin.
Auton poistin liikennekäytöstä,kun ei ollut nappulaa sen korjaamiseen,liesituuletin hajos painepesuri samoin,pyykkikone toimii,kun otan pyykit veke ja käyn järvessä huuhtelemassa.Repikää siitä tai paremminkin noista haasteista oma mieltymyksenne

65

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olkoon lohtuna-

samassa tilanteessa varmasti on tuhansia vanhuksia, -- ikävä juttu.

ei ne tainneet sitä sote uudistustakaa saada aikaan, joten surkeelta näyttää,

tilanteesi on vaikea, en tiijä miten lohduttaa,

meillä oli sama tilanne ainaki kymmenen vuotta , yliki, nyt puoliso nukkuu jo nurmen alla, ei tämä vanhan yksin elämäkään ole elämisen arvoista varsinkaa silloin kun rahat loppuu,

• niin tietty.En kerrokaan sentähden,että olisin yksin tässä kurimuksessa

• Eikö noin vakavaa sairautta hoitavalle annetaan mitään apua yhteiskunnan varoista? Pitäähän pyykit saada pestyksi järkevällä tavalla. Täytyyhän jotain apua löytyä!

Naapurissani on ikääntynyt pariskunta, jossa vaimo huolehti miehestään vuosia, koska mies on lähes liikuntakyvytön ja monen vaivan runtelema. Nyt vaimo sairastui ja kuoli pois viikossa.
      Naapurina tässä ihmettelen, miten yksin jäänyt puoliso ollenkaan selviää! Hänen on muutettava pois johonkin palvelutaloon, mutta kuka tyhjentää asunnon ja hoitaa muuton. Lähes pyörätuoliin kytketty vammainen? Perheen lapset asuvat muualla, työelämässään ja perheissään kiinni.

Mistä ikäihmiset saavat apua?

• Sain kyllä,kun minun lapseni huolehtivat miehestäni viime talven,jonka hän asui Nokialla.Nyt hän on täällä paimentolaiskirjelmällä,siis paimennettava 24/24h vuorokaudessa.
        Noi horinat vanhusten hyvästä hoidosta ovat tähtiinpiirretty kysymysmerkki,jollei omaiset jaksa,niin hoidettavien maksimointi lisääntyy,tämä on fakta homma

• vanhempien apuna

Me hoidimme työmme, lapsemme ja vanhat vanhempamme lomilla ja viikonloppuina, vaikka kaukana asuttuiinkin, 300 ja toiseen 400 km. Useampi sisarus kun on, ei ollut kovin raskastakaan. Lapsenlapset vartuttuuaan tulivat mukaan auttamaan, se on enemmän arvostus- ja asennekysymys kuin todellinen este.
        Saatiinhan me perinnöt, kun nämä rakkaat suvun vanhimmat mukahtivat sitten pois. Eikä jäänyt huono omatunto. Paljon oltiin yhteudessä vanhempiemme kotipaikkakunnan viranomaisiinkin, yhteistyötä tehtiin ja kotiapua saatiin.

• vanhempien apuna kirjoitti:

Me hoidimme työmme, lapsemme ja vanhat vanhempamme lomilla ja viikonloppuina, vaikka kaukana asuttuiinkin, 300 ja toiseen 400 km. Useampi sisarus kun on, ei ollut kovin raskastakaan. Lapsenlapset vartuttuuaan tulivat mukaan auttamaan, se on enemmän arvostus- ja asennekysymys kuin todellinen este.
        Saatiinhan me perinnöt, kun nämä rakkaat suvun vanhimmat mukahtivat sitten pois. Eikä jäänyt huono omatunto. Paljon oltiin yhteudessä vanhempiemme kotipaikkakunnan viranomaisiinkin, yhteistyötä tehtiin ja kotiapua saatiin.

Voi kuinka ihanaa ,teillä yhteistyö on toiminut todella hyvin.
        Me mieheni kanssa olemme toisenpolvenavioliittolaisia.
        Minulla oli lapsia,hänellä ei,ikäerooakin meillä kymmenen vuotta,joten kemiat eivät ehkä niin hyvin kohtaa.
        Lapsilleni mieheni on ollut todella ihana isäpuoli,tai puoli isää.

Ei toi velvollisuus,että vanhuksetkin pitäis hoitaa kunnialla hautaan aina kanna vastuutaan,se on vain sananhelinää poliitikkojen suusta

• Ja hoidettavien
        rituliini_38 kirjoitti:

Minulla oli lapsia,hänellä ei,ikäerooakin meillä kymmenen vuotta,joten kemiat eivät ehkä niin hyvin kohtaa.

Ei toi velvollisuus,että vanhuksetkin pitäis hoitaa kunnialla hautaan aina kanna vastuutaan,se on vain sananhelinää poliitikkojen suusta

määrä lisääntyy jatkuvasti. Ottavatko päättäjät sitä ollenkaan huomioon

• Ja hoidettavien kirjoitti:

määrä lisääntyy jatkuvasti. Ottavatko päättäjät sitä ollenkaan huomioon

Ekös heillä ole tämä 700tuhatta maksanut tulevaisuus mikä se nyt oli siltä Himasella

• autttaja.-
        rituliini_38 kirjoitti:

Hei!

Kunnan kotihoito auttaa, kunnan vuorohoitosysteemi auttaa, kunnan sosiaalitoimi auttaa myös, ja sosiaalihoito auttaa rahallisesti jos rahat on lopussa!!!!!!!!!!!
        Henkilökohtainen avustaja hakuun, jos niin ajattelet!
        Soita jonnekin ao. paikkaan, sano, että sinä et enää jaksa, tarvistsist apua.

Soita sosiaalityöntekijälle!!!
        Jos omainen ei jaksa hoitaa, kunnan hoitopaikat ovat velvolliset auttamaan!!!

Tarkoitan hyvää, auttaa Sinua!
        Ota yhteyksiä!
        Ole hyvä!

• autttaja.- kirjoitti:

Hei!

Kunnan kotihoito auttaa, kunnan vuorohoitosysteemi auttaa, kunnan sosiaalitoimi auttaa myös, ja sosiaalihoito auttaa rahallisesti jos rahat on lopussa!!!!!!!!!!!
        Henkilökohtainen avustaja hakuun, jos niin ajattelet!
        Soita jonnekin ao. paikkaan, sano, että sinä et enää jaksa, tarvistsist apua.

Soita sosiaalityöntekijälle!!!
        Jos omainen ei jaksa hoitaa, kunnan hoitopaikat ovat velvolliset auttamaan!!!

Tarkoitan hyvää, auttaa Sinua!
        Ota yhteyksiä!
        Ole hyvä!

Kyllä minä eilen jo menasin opamoxipurkin tyhjentää,kun elämä on vain ja ainoastaan toisesta huolehtimista.Sitä vain ihminen voi palaa lopuun.Suomen sosiaalinenverkosto on hidas ja pyrokratiaa täynnä.Kyllä se pieni ihminen hätineen on kui hyttysenpaska Itämeressä

• autttaja.-
        rituliini_38 kirjoitti:

Kyllä minä eilen jo menasin opamoxipurkin tyhjentää,kun elämä on vain ja ainoastaan toisesta huolehtimista.Sitä vain ihminen voi palaa lopuun.Suomen sosiaalinenverkosto on hidas ja pyrokratiaa täynnä.Kyllä se pieni ihminen hätineen on kui hyttysenpaska Itämeressä

Eikä ole!

Kuulepa Rituliini, minullakin on ollut niin vaikeaa ette ikinä usko, ei ollut kyse rahasta, ei avioliiton ongelmista eikä tavanomaisista ihmisten ongelmista. luulin silloin useamman vuoden ajan että en pysty enää elämää jatkaa, olin todella toivoton. Jostain ihmeestä se apu ponksahti vastaani vaikken ikinä olisi uskonut että sellaista ongelmaa voi ratkaista kukaan eikä koskaan.

Ja edelleen olen ehdottomasti sitä mieltä, että mainitsemasi ongelmat ovat ratkaistavissa, nuo nyt ei edes omiini verrattuina ole niin hankalia.
        Ota yhteys kuntasi kotihoidon johtajaan heti arkena aamusta. Sano että pyydät apua ja että et jaksa enää.
        Sinun elämäsi on yhtä tärkeä kuin jokaisen elämä.
        Siitä se lähtee! :)

• autttaja.- kirjoitti:

Eikä ole!

Kuulepa Rituliini, minullakin on ollut niin vaikeaa ette ikinä usko, ei ollut kyse rahasta, ei avioliiton ongelmista eikä tavanomaisista ihmisten ongelmista. luulin silloin useamman vuoden ajan että en pysty enää elämää jatkaa, olin todella toivoton. Jostain ihmeestä se apu ponksahti vastaani vaikken ikinä olisi uskonut että sellaista ongelmaa voi ratkaista kukaan eikä koskaan.

Ja edelleen olen ehdottomasti sitä mieltä, että mainitsemasi ongelmat ovat ratkaistavissa, nuo nyt ei edes omiini verrattuina ole niin hankalia.
        Ota yhteys kuntasi kotihoidon johtajaan heti arkena aamusta. Sano että pyydät apua ja että et jaksa enää.
        Sinun elämäsi on yhtä tärkeä kuin jokaisen elämä.
        Siitä se lähtee! :)

On lupa toisesta huolta kantaa,en muista kuka nämä kauaskantoiset musiikkisanoitukset toi meille lohdutukseksi.Kiitos sinulle kannustuksesta ja jopa avautumisesta.Olet aarre näillä teurastusmarkkinoilla,joilla ihmisestä sielukin vedetään esille.Tarkoitan tätä mukamas viihteellistä keskustelupalstaa,joilla paremmat intressit,kun titteli on kohdillaan ja koulutus

• autttaja.-
        rituliini_38 kirjoitti:

On lupa toisesta huolta kantaa,en muista kuka nämä kauaskantoiset musiikkisanoitukset toi meille lohdutukseksi.Kiitos sinulle kannustuksesta ja jopa avautumisesta.Olet aarre näillä teurastusmarkkinoilla,joilla ihmisestä sielukin vedetään esille.Tarkoitan tätä mukamas viihteellistä keskustelupalstaa,joilla paremmat intressit,kun titteli on kohdillaan ja koulutus

Nii-in, mutta olen tosissani, ja sitä mieltä, että sinun kannattaa toimia esittämälläni tavalla.
        Myös niinvoit tehdä, että soitat terveyskeskukseen, esim. jos ei muu auta, niin johtavalle lääkärille, ja sanot, mikä on tilanne. Johtava lääkäri on ihmisiä varten siellä isolla palkalla ja hänen kuuluu auttaa. esim. ottamalla omaisesi terveyskeskuksen vuodeosastolle joksikin aikaa, esimerkiksi.

• autttaja.- kirjoitti:

Nii-in, mutta olen tosissani, ja sitä mieltä, että sinun kannattaa toimia esittämälläni tavalla.
        Myös niinvoit tehdä, että soitat terveyskeskukseen, esim. jos ei muu auta, niin johtavalle lääkärille, ja sanot, mikä on tilanne. Johtava lääkäri on ihmisiä varten siellä isolla palkalla ja hänen kuuluu auttaa. esim. ottamalla omaisesi terveyskeskuksen vuodeosastolle joksikin aikaa, esimerkiksi.

Näin aion menetellä.Ensimmäisenä taas pitää tehdä noi "nokkeluustestit"viimeisistä on jo aikaa pari vuotta.
        Tytär soitti,hän hoitanut vanhuksia 15vuotta,nyt valmistuu sairaanhoitajaksi,että kysele sen B todistuksen perään ja minulla mahiksia päästä johonkin hoitorenkaaseen,siis toivottavasti ulkopuolelle.
        En haluais vielä suljetulle itse joutua.
        Olen todella otettu,että joku ihminen todella välittää lähimmäisestä,kiitollisena rituliini

• Heillä on vielä

• Tietääkö kukaan ihan todella, mitä se Sote-uudistus oikein on!
      Taikatemppu, jolla kaikki ongelmat hoidetaan maton alle?

Toiset haluavat sen voimaan, toiset vastustavat kynsin hampain, ja nyt on joku vastustusyhdistyskin perustettu, kunnat vastarintaan.

Mitä vastustajat vastustavat?

• Sisko puhut asiaa,kyllä meidät hautaanmenevät todella lakaistaan ennenaikojaan matonalle,pitämästä puoliaan.
        Kyllä ymmärsin sanomasi,toi Sote-uudistus kalskahtaa kivikautiselta.Toi nukkehallitus on ihan syvältä,myötäilevät toisiaan ja rellestävät kansakunnan rahoilla

• Otapa niistä selvää!

Niin sekavaa, että tuskin päättäjät enää itsekään tietävät.

• Iso S saapuu Moskovaan?
      ja Snowden, se viestivakoilun verhoa hiukan nostanut Putinin hoviin.

Onneksi meillä vain karhut. Onneksi ja onneksi. Pyöräilijän näkemä karhuemo pentuineen on varottava paikka.
      Eteä-Karjalassa lenkkeilijä joutui emokarhun ja pentujen väliin. Emokarhu julmistui ja tappoi lenkkeilijän. Tästä on kyllä jo vuosia.

Kyllä näiden ja meidän ikääntyvien pulmat ovat laajat ja moninaiset. Rituliinilla kuitenkin on lapset turvanaan...meitä yksieläviäkin ikä-ihmisiä on kymmenin tuhansin.
      Henkilökohtaisesti kesäsydän vielä menettelee, mutta syksystäni odotan entistä apeampaa. Voimia ja v irikkeitä meille kaikille.

• Moikka capitain:D En kyllä tiedä ikääsi, mutta omien kokemuksien pohjalta(ammatillisten) tiedä jokaisella olevan oikeuksia määrättyihin palveluihin, joita jokainen kunta on velvollinen järjestämään!
      Silloin kun tuntuu kaikkein kurjimmalta pimeyden taas tullessa marraskuussa, ota sinä kippari luuri käteesi, ja hanki avustava plikka huusholliisi. Se jo piristää tavata uusi ihminen, joka käy katsastamassa tarpeitasi:D
      Kuinka monet vanhukset itsellänikin oli, joihin sekä kiinnyin, että tutustuin työn merkeissä,

Antoisaa aikaa elämässäni:D

• Rituliinin ketjussakin peukutan sini-sirkkulle myötätunnosta, mutta niin vaan on, että fyysisten ja henkisten voimien ehtyessä tuntee loukkuunjäämisen tuntoja joskus.

Viimeviikolla tuli Yle-radiosta asiantuntijalääkärin mielipide D-vitamiinien tarpeellisuudesta varsinkin vanhemmalle väelle.
      Sanoi, että ikääntyneiden pitäisi saada 50mg D-vitamiinia päivittäin näiden 10 aurinkoviikon jälkeen, jolloin saamme ihon kautta tuota vitamiinia.
      Ja sen jälkeen purkki-D ottamaan.

Varakas voisi hamstrata aurinkoa etelänmatkalla muutaman kerran talven aikana.

On kai uskottava noita asiantuntijoita; tästä on henkilökohtaisia kokemuksiakin.
      Aloin kerran keskitalven plääh, plääh laman aikana käyttää sellaist vitamiinipakettituotetta. Kyllä ne toimii, piristävät kummasti.
      Siltikin; syksyn lama on totta - enemmän ehkä sellain henkinen peikko.

Rituliinihan asuu maalla. On kalastusmahdollisuudet ja kaikki. Hänen elämänsä olisi helpompaa, jos muistisairaalle miehelleen löytyisi kunnan rahoittama hoitopaikka.

• Niinpä, vaikkakin kalastusmahdollisuuskin vaatii naisvoimia tulevaisuudessa, mutta auton kuntoonsaaminen on maaseudulla eräs tärkeimmistä! Samoin pesukoneen toimivuus.

Kyllä muutamia kertoja huuhtelee järvessäkin, mutta märän pyykin raahaaminen rantaan,...kiertäminenkin ,..on työlästä!
      Eikä pesuaineiden järveenkään joutuminen hyväksi ole.

Itse lähtisin pankkiini kysymään lainaa, saadakseni nuo asiat kuntoon, samoin on täällä jo nouvottu ottamaan yhteyttä kunnan sosiaalivirkailijoihin miehen edes ajoittaisen hoitoonottoon.
      Hoitaessani dementoitunutta anoppiani, pääsi hän silloin tällöin terveyskeskukseen päiväksi kylpyyn ym viriketoimintaa, jolloin sain vapaata ja omaa aikaa:)

PS. Hieno asia tuo D-vitmiinin aloitus capu, samoin olen talvella popsinut!

Henkinen paine tulee pimeyden lisäksi oman suorituskyvyn vähetessä kelle vaan, mutta ne voi kartoittaa juuri alan ihmisten kanssa! Siksihän me veroja ollaan mekin maksettu, molskis!

• hallitus pitäis --

kaataa, ne ei saa mitään järkevää aikaan.

sote on " sekametelisoppaa" niin sekava ettei siitä saa kakaan mitään selvää,
      jokainen päättäjä puhuu eriasiasta kun sotesta on puhe,
      aivan nauratttaa,,
      ei ainakaa vanhusten asia parane näillänäkymin,

• On erinomaisen hyvä, että jaksat pitää yhteyttä meihin, jotka kaikki olemme jo vanhoja ja sairaitakin. Omista vaivoista ja vaikeuksista en halua kertoa niiden mitättömyyden takia omiisi verrattuna.

Voisin auttaakin ja minuun saa yhteyttäkin rekisteritietojeni kautta.

Vakaa aikomukseni on soittaa sosiaaliministeriöön ja selvittää, kuinka suureen turvattomuuteen voidaan ihminen syöstä.

Itse ministerien kanssa en ole koskaan puheisiin päässyt, mutta hyvin asiallisiin ja palveleviin virkamiehiin kyllä.

• keräys pystyyn, heti

Hyvä Ruuneperi

Nyt sinulla on oiva tilaisuus auttaa hädässä kärsivää. En yhtään väheksy, että laitat rahaa Unisefile, mutta Rituliini on todella pulassa.

Katsopas tarkkaan se pankkitilisi, koska minäkin aijon sen katsoa. Lähetetään jokainen pieni ropo Rituliinille, mutta ensin täytyy turvallinen tapa saada Rituliinin tilin numero.

Se taas edellyttäisi yksityisen s-postin, johon sen voisi ilmoittaa. Jokainen siis avaamaan sellaisen uuden postin, että entinen ei selviä, koska ei kai kukaan halua, että "oma" s-posti tulvii palstalaisten kirjoituksia ja ehkä herjojakin?

Sitä en tiedä, onko tämä luvallista ja kuinka pian tämä kirjoitukseni poistuu, mutta nyt voisimme kuitenkin kaikki todistaa muutakin, kuin sympatiaa suomalaiselle avun tarvitselijalle.

• Vielä virtaa.... Niin, muistanette minunkin ahdistus- ja pystymättömyyshuutoni palstalla moneenkin kertaan näitten vuosien aikana. Nehän liittyivät näihin lastenhuoltoasioihin, kun 11-vuotiaasta lähtien 18-vuotiaaksi lasta heiteltiin laitoksesta toiseen. Ei omasta syystään, mutten enää sitä täällä rupeekaan selittelemään. Ei sitten ihme, kun lapsi apua etsiessään joutui yhä vaikeampiin syövereihin. Nykytilanteesta , hän nyt täyttää 21, en enää puhukaan mitään.

Kyllähän minä olin välillä kans luhistua, kun kaikki mahdolliset instanssit kävin läpi, eikä oikeata apua mistään.
      Mutta kaiken mahdollisen kuitenkin tehtyäni, ihme kyllä, nyt en olekaan enää hädissäni. Jostain voimia taas kertyi, että pystyn auttamaan "järellisesti."
      Kun tilanne on se, mikä on, opin ´hyväksymään´ sen, kaikella on elämässä kuitenkin oma tarkoituksensa. Suuri merkitys on tietysti omalla optimismillani, että kaikesta selviää juuri sopivalla tavalla.

Eihän nää mun juttuni ole samanlaisia kuin täällä monen muun, mutta kirjoitinpahan kuitenkin. Liekö liiankin juhlallisesti sanottu, että niin suuri on rakkauteni, että valmis olisin kuolemaan, että Hän selviää menneistä vaikeuksista. Uskon niin että selviää, kun se aika on. Ja hän uskoo minunkin uskoni voimalla. Vaikka välillä olikin tunnustettava voimattomuuteni minunkin.

• Minä omastamielestäni sanavalmis ama istun koneellani äimänkäkenä,saamastani kannustuksesta.Olen aina luullut,että lähimmäiset viisveisaavat toisen ihmisen hädästä,olen positiivisesti yllättynyt,kyllä tämä tästä lutviintuu pikkuhiljaa.

Sain eilen tuta ihmisten huolenpitoa.Kalakauppias toi minulle laatikollisen muikkuja ilmaiseksi,olisiko ollut jotain 8-10kg.Luojamme oli siunannut häntä suurella kalasaaliilla ja hän antoi "vahingon kiertää".Sanoinkin hänelle,että muistan sinua iltarukouksessan:luoja käsiäs terveenä pitäköön,eläkä puttoo venneestä.

En minä enää autoani remontoi,enkä ota sitä liikennekäyttöön,Saabini ajoin tonne pellonreunaan,kun romuuttamonmies ei tullut sitä hakemaan.sieltä se kuikuilee ja seuraa pihapiirin tapahtumia.
      Mummotaxilla pääsen joka toinenviikko kirkonkylään ja mitä siellä peraukisena useammin tekiskään.
      Viime tilistä oli pakko ostaa ruoholeikkuri,kun mieheni repi sen käynnistinarun irti, muisti ei oikein pelannut,sen entisen masiinan käytön suhteen.

• 75HEVAT

http://www.youtube.com/watch?v=K4k1Iemrwaw

Toivon vaivoihin hellittävän,kaikki joudumme jossain elämän vaiheessa kärsimään-
      Tuntuu omat asiat vain aina raskaimilta,muistan 50v takaiset omani kauhun ajat.
      Mut tässä ollaan ja kaikki selvinnyt.

Myös Tekin nousette RITULIN.

• Nikitön 5

Rituliini ota vastaan se elokuulle annettu aika, sillä ei missään ole heti vapaina olevia paikkoja paitsi akuuteille. Jos et ota paikkaa silloin kun sitä tarjotaan, niin he katsoo ettei ole tarvetta ja pian se elokuu tulee ja siinä saa jalan ovenrakoon, kyllä se siitä sitten pääsee alkuun.
      Vaikeita kohtaloita on melkein liikuntakyvytön kuumeinen potilas laitettiin kotiin jos ei naapurit auttaneet, miten olisi käynyt.
      Kyllä sinä siitä selviät, reipas kun olet ja sinua tarvitaan. Hoida itseäsi.
      Minäkin selvisin.

• Mielipiteesi on rekisteröity Nikitön 5,tottakai otan sen lepotauon ilolla vastaan,vaikka se myöhässä tuleekin.
        Nokia on mieheni asuinkunta ja minun tämä käpykylä täällä Etelä-Savossa.
        Mieheni on ollut täällä nyt lähes kolme kuukautta ja minkäänlaista lepotaukoa en ole saanut,paitsi näin aamuisin,kun hän nukkuu.

Kiitos sinulle Heta musiikituokiosta.Huomasin suosioni oli saatettu peukuttamalla alimmalle tasolle.Minä en itseäni ylentänyt,sen teki joku niistä harvoista ystävistäni,joten kiitos hänelle,kuka hän lieneekään.

Olen aina luullut,että toi peukutus kohdistuu kirjoitelmansisältöön,mutta henkilökohtaistahan se onkin.
        Kaiketi joku saa hektisenhekuman kääntäessään puukkoa haavassa ja elämällä toisen elämää,sääli se oma elämä jää elämättä.

• rituliini_38 kirjoitti:

Mielipiteesi on rekisteröity Nikitön 5,tottakai otan sen lepotauon ilolla vastaan,vaikka se myöhässä tuleekin.
        Mieheni on ollut täällä nyt lähes kolme kuukautta ja minkäänlaista lepotaukoa en ole saanut,paitsi näin aamuisin,kun hän nukkuu.

Kiitos sinulle Heta musiikituokiosta.Huomasin suosioni oli saatettu peukuttamalla alimmalle tasolle.Minä en itseäni ylentänyt,sen teki joku niistä harvoista ystävistäni,joten kiitos hänelle,kuka hän lieneekään.

Olen aina luullut,että toi peukutus kohdistuu kirjoitelmansisältöön,mutta henkilökohtaistahan se onkin.
        Kaiketi joku saa hektisenhekuman kääntäessään puukkoa haavassa ja elämällä toisen elämää,sääli se oma elämä jää elämättä.

Ystäväisein rituliiini, kyllä ne asiat taas järjestyy parhain päin, lähetän tätä ääretöntä optimismiani sylillisen sinulle. Ja hittooko noista peukuista, jos joku tyydytyksen noin vähäisistä asioista saa, suokaamme se hänelle.
        Kyllä me pärjätään, ei eppäilystäkään...yksi ´huono´ päivä tietää sitä, että toinen taas tuo hyvää tullessaan. Nähellään taas !

• susmorsian kirjoitti:

Ystäväisein rituliiini, kyllä ne asiat taas järjestyy parhain päin, lähetän tätä ääretöntä optimismiani sylillisen sinulle. Ja hittooko noista peukuista, jos joku tyydytyksen noin vähäisistä asioista saa, suokaamme se hänelle.
        Kyllä me pärjätään, ei eppäilystäkään...yksi ´huono´ päivä tietää sitä, että toinen taas tuo hyvää tullessaan. Nähellään taas !

Voi Sus,sinulla niin objektiivinen elämänasenne,joka kantaa yli vaikeidenaikojen,kiitos siitä.
        Isokirja sanoo,ettei suurempaa kuormaa anneta,kuin jaksaa kantaa,tiedä häntä,olisko vanhentuneet noi tähtiinpiirretyt ajatelmat

• rituliini_38 kirjoitti:

Mielipiteesi on rekisteröity Nikitön 5,tottakai otan sen lepotauon ilolla vastaan,vaikka se myöhässä tuleekin.

Toi miinus peukutus minua ihmetyttää?Loukkasinko kirjoittajia kirjoituksillani ja kannanotoillani.
        Olen laittanut niinsanotusti itseni likoon,kerrottuani stoorin elettyä elämää ja tätä päivää.Olenko loukannut jollainlailla sinun imagoa?Olenko tunkeutunut mielipiteilläni reviirillesi?
        Kerro hyvä lähimmäinen mikä elämässä mättää

• autttaja.-
        rituliini_38 kirjoitti:

Voi Sus,sinulla niin objektiivinen elämänasenne,joka kantaa yli vaikeidenaikojen,kiitos siitä.
        Isokirja sanoo,ettei suurempaa kuormaa anneta,kuin jaksaa kantaa,tiedä häntä,olisko vanhentuneet noi tähtiinpiirretyt ajatelmat

Olitko yhteyksissä esittämiini tahoihin?
        Millaisia vastauksia sait?
        Apuhan on järjestyttävä.
        Kysy vaikka sähköpostilla Valviran mielipidettä. He sieltä vastaa auliisti.
        Kuntia velvoittaa laki.

• näin meillä on
        autttaja.- kirjoitti:

Olitko yhteyksissä esittämiini tahoihin?
        Millaisia vastauksia sait?
        Apuhan on järjestyttävä.
        Kysy vaikka sähköpostilla Valviran mielipidettä. He sieltä vastaa auliisti.
        Kuntia velvoittaa laki.

Jos mies kuuluu toiseen kuntaa, eli on kirjoilla Nokialla ja asuu nyt suomen kauneimmaksi kunnaksikin nimetyssä kunnassa jossa kyllä saa apua jos omaishoitaja haluaa saada lepotauon. Männikköön saa aina jopa viikoksi paikan hoidettavalle joka vaatii jatkuvaa tarkkailua ja huolenpitoa.

Olisikohan syynä amalla tuo kahteen kuntaan kuuluminen ja se, ettei laki ja asetukset ole yhtä kuin inhimillisyys ja huolenpito kuntalaisista.
        Kunnat vaativat maksusitoumuksia toisiltaan, mutta sekin asia useimmiten järjestyy kyb asioita alkaa vaatimaan ja hoitamaan.

Mielestäni juuri tuolla kunnassa ovat vahusten ja sairaiden asiat melkoisen hyvin hoidetut, kokemustakin on ja varmaa tietoa. Kuntaa ei voi syyttää ellei aioita ole hoidettu kuten potilaan kannalta pitäisi asuinkuntaan päin asiat hoitaa.
        Asuinkunta on se jossa on kirjoilla, ei aina se jossa asuu.

• autttaja.-
        näin meillä on kirjoitti:

Jos mies kuuluu toiseen kuntaa, eli on kirjoilla Nokialla ja asuu nyt suomen kauneimmaksi kunnaksikin nimetyssä kunnassa jossa kyllä saa apua jos omaishoitaja haluaa saada lepotauon. Männikköön saa aina jopa viikoksi paikan hoidettavalle joka vaatii jatkuvaa tarkkailua ja huolenpitoa.

Olisikohan syynä amalla tuo kahteen kuntaan kuuluminen ja se, ettei laki ja asetukset ole yhtä kuin inhimillisyys ja huolenpito kuntalaisista.
        Kunnat vaativat maksusitoumuksia toisiltaan, mutta sekin asia useimmiten järjestyy kyb asioita alkaa vaatimaan ja hoitamaan.

Mielestäni juuri tuolla kunnassa ovat vahusten ja sairaiden asiat melkoisen hyvin hoidetut, kokemustakin on ja varmaa tietoa. Kuntaa ei voi syyttää ellei aioita ole hoidettu kuten potilaan kannalta pitäisi asuinkuntaan päin asiat hoitaa.

Samoin ajattelen, ja tiedän.
        En ihan tiedä, mikä tuossa on se pääongelma, Rituliinin tapauksessa.
        Voi ottaa yhteyyttä vaikka paikkakunnan johtavaan lääkäriin terveyskeskuksessa, jos ei apua meinaa saada.

• näin meillä on kirjoitti:

Täällä" rättiniemellä" on ollut psygoloogi lomalla ja päivystys tuskin hoitaa näitä toistenhommmia.
        Seuraavaksi muutan mieheni kirjat tänne ja saan homman rullaamaan.
        Toi autottomuuskin luo omia paineitaan.Tytär tulee pariksi päiväksi,joten saan vähän noita asioita hoidettua.Ostin halvan polkupyörän,joten tonne linjaautopysäkillekin,joka on 1,6km päässä nyt hurautan hetkessä.
        Ei täältä pitkiä aikoja voi pois olla,kun ei tiedä "kuka tulee käymään"ja mitä sattuu.

Kyllä tämä yhteistyöllä sujuu,kiitos teille jotka jaksatte kannustaa.

• autttaja.-
        rituliini_38 kirjoitti:

Täällä" rättiniemellä" on ollut psygoloogi lomalla ja päivystys tuskin hoitaa näitä toistenhommmia.
        Seuraavaksi muutan mieheni kirjat tänne ja saan homman rullaamaan.
        Toi autottomuuskin luo omia paineitaan.Tytär tulee pariksi päiväksi,joten saan vähän noita asioita hoidettua.Ostin halvan polkupyörän,joten tonne linjaautopysäkillekin,joka on 1,6km päässä nyt hurautan hetkessä.
        Ei täältä pitkiä aikoja voi pois olla,kun ei tiedä "kuka tulee käymään"ja mitä sattuu.

Kyllä tämä yhteistyöllä sujuu,kiitos teille jotka jaksatte kannustaa.

Minin tuossa nyt psykologia tarvitaan, ei mihinkään!
        Soita johtavalle lääkärille tai osastonhoitajalle.

• Voi Hevat, kiitos tuosta ´Ota syliin´, sitähän me tarvitsemme. Ja otamme syliimme toisen, vaikka vain ajatuksen voimin !

• vahingossa..

rituliinille.

Vahingossa painoin miinusta, kun yritin saada sivun alemmaksi.
      Sinua en missään nimessä halua miinustaa.

• susmorsian ek.

No voi sentään, mites nyt noin mahoton vahinko sattui. Pane miulle vaan, miulle kyl mahtuu. Oohan nyt silmä tarkkana taas.

• auttaja.,-

Miten te voitte olla noin tosissanne tällaisen Suomi24-palstan jonkin miinusten kanssa, minä en noita katsele, en muista tuollaisia katsella, enkä jaksa, ne ei ole kovin vakavia asioita elämässä, nettifoorumin tuollaiset merkit.

• Matamimimmi
        auttaja.,- kirjoitti:

Miten te voitte olla noin tosissanne tällaisen Suomi24-palstan jonkin miinusten kanssa, minä en noita katsele, en muista tuollaisia katsella, enkä jaksa, ne ei ole kovin vakavia asioita elämässä, nettifoorumin tuollaiset merkit.

En edes vilkaise mitään peukkuja. Totaalisesti sivuutan ne huomioimatta.
        Sama se näyttäköön joku vaikka keskaria jos tuntuu, että niin paljon on taantunut lapsen asteelle. Kieltäkin voi näyttää ja irvistää. Jos satun huomaamaan, niin nauran vaan ymmärtävästi. Emmehän voi olla mitenkään varmoja onko meillä itsellämmekään kaikki "intiaanit kanootissa" vaikkapa vuoden päästä.

• vahingossa
        susmorsian ek. kirjoitti:

No voi sentään, mites nyt noin mahoton vahinko sattui. Pane miulle vaan, miulle kyl mahtuu. Oohan nyt silmä tarkkana taas.

Kävikö kateeksi, että joku osaa pyytää anteeksi?????

Minulla ei ole tarvetta miinustella edes itseäni.

• hauskasta
        vahingossa kirjoitti:

Kävikö kateeksi, että joku osaa pyytää anteeksi?????

Minulla ei ole tarvetta miinustella edes itseäni.

Eikös yhtään nyt tajuta huumoria? Voihan fiilinkit sentäs! hih

• hihjahahjapah
        hauskasta kirjoitti:

Eikös yhtään nyt tajuta huumoria? Voihan fiilinkit sentäs! hih

Sen selän taakse ei kaikki mahdu.

• sus se sekoilee
        Matamimimmi kirjoitti:

En edes vilkaise mitään peukkuja. Totaalisesti sivuutan ne huomioimatta.
        Sama se näyttäköön joku vaikka keskaria jos tuntuu, että niin paljon on taantunut lapsen asteelle. Kieltäkin voi näyttää ja irvistää. Jos satun huomaamaan, niin nauran vaan ymmärtävästi. Emmehän voi olla mitenkään varmoja onko meillä itsellämmekään kaikki "intiaanit kanootissa" vaikkapa vuoden päästä.

ja haluu haastaa riitaa . Ja siksi se on jo kuukausiakin noista miinuksistai tehnyt isoa älämölöä!

• rehellisyys maan...
        sus se sekoilee kirjoitti:

ja haluu haastaa riitaa . Ja siksi se on jo kuukausiakin noista miinuksistai tehnyt isoa älämölöä!

Kuuleppa nyt.
        Jos sinulta noin puuttuu huumorintaju, niin älä nyt ilkeile sentään! Ihan ymmärrettävää huumoria susin kommentti ilmensi. Toista on sinun pahansuopaisuutesi "sus se sekoilee"

• Sus taas ite
        rehellisyys maan... kirjoitti:

Kuuleppa nyt.
        Jos sinulta noin puuttuu huumorintaju, niin älä nyt ilkeile sentään! Ihan ymmärrettävää huumoria susin kommentti ilmensi. Toista on sinun pahansuopaisuutesi "sus se sekoilee"

kehuu siinä ihteää.

• ://
        Sus taas ite kirjoitti:

kehuu siinä ihteää.

Miksi täällä joidenkin pitää joka välissä luulla, kun ei muuta voi.
        Pahailkisyys on todella surullista, ja vähentää palstaviihtyvyyttä.

• Sus taas ite kirjoitti:

kehuu siinä ihteää.

Olenko minä sus ? Miksi riitaa haluat lietsoa, ja syyn laitat toisille --- anna nyt ihmisten rauhassa kirjoitella, ilman että käännät ilkeäksi toisten hyväntahtoiset oivallukset !

• sus se sekoilee kirjoitti:

Jos sittenkin vielä yhen kerran sulle vastaan. Ihan oman itteni takia, kun haluan pitää tämän aamuni hyvänä aamuna. " Vaikka minä laulaisin enkelten kielin", se sinua harmittaa ja vielä kamalampaa on, kun ei sinulta se päähänpinttymäsi millään häviä. Yritän vastata ystävällisesti ja ihan huolissani olen sinusta ollut, kun et itse ymmärrä, mitä tuo suoraan sanoen vihasi minua kohtaan aiheuttaa painetta koko palstan mielentilalle.
        Taas kerran puhut valheen suulla ja kuvitelmillasi, minä en ole sairaalloisen mielen ilmaisuista, plussista ja minuuksista, kertaakaan älämölöä nostanut,voihan sen tarkistaakin, jos joku jaksaa. Yritän ymmärtää, mutten ymmärrä, mikset jo pystyisi jättämään minua rauhaan.

Onneksi itselläni on lyhyt muisti,äkkiä unohdan tällaiset sinänsä vähäpätöiset asiat, itselleni ei näistä panetteluista muistiin mieltäni jää kalvamaan hetkelliset pahat olot. Mutta jospa yrittäisit ajatella muitakin, miten moni kärsii näistä aiheuttamistasi ikävyyksistä. Pahan vallassa on paha olla, itsesi aiheuttamissa itsellesi.

• susmorsian kirjoitti:

Jos sittenkin vielä yhen kerran sulle vastaan. Ihan oman itteni takia, kun haluan pitää tämän aamuni hyvänä aamuna. " Vaikka minä laulaisin enkelten kielin", se sinua harmittaa ja vielä kamalampaa on, kun ei sinulta se päähänpinttymäsi millään häviä. Yritän vastata ystävällisesti ja ihan huolissani olen sinusta ollut, kun et itse ymmärrä, mitä tuo suoraan sanoen vihasi minua kohtaan aiheuttaa painetta koko palstan mielentilalle.
        Taas kerran puhut valheen suulla ja kuvitelmillasi, minä en ole sairaalloisen mielen ilmaisuista, plussista ja minuuksista, kertaakaan älämölöä nostanut,voihan sen tarkistaakin, jos joku jaksaa. Yritän ymmärtää, mutten ymmärrä, mikset jo pystyisi jättämään minua rauhaan.

Onneksi itselläni on lyhyt muisti,äkkiä unohdan tällaiset sinänsä vähäpätöiset asiat, itselleni ei näistä panetteluista muistiin mieltäni jää kalvamaan hetkelliset pahat olot. Mutta jospa yrittäisit ajatella muitakin, miten moni kärsii näistä aiheuttamistasi ikävyyksistä. Pahan vallassa on paha olla, itsesi aiheuttamissa itsellesi.

hohhoijaa, enpä päässyt vielä erilleen, nikille ´ sus se sekoilee´ tarkoitettu viestini.

• hevat

RITULIINI SINULLE VOIMIA,toivon sinun olevan terveempi,että jaksat. Tällä hetkellä olen erittäin huonossa vireessä minä,tunnen tarvetta sinulle runoilla,
      tuutorin muistojen ajoilta.Kun tänään päivän luoja suo,niin älä huomisesta huoli.ON järjejötöntä surra jo huomista. Älä heitä pois tätä hetkeä,et tiedä mitä tämän hetken,jälkeen tiellä on elämämme.Elämä ei ole ne päivät,jotka menevät vaan ne jotka jäävät muistiin.

• Nikitön 5

Tulin kurkkaamaan miten sinulla rituliini menee olen huomaavinani että olet vahvistunut. Vielä tarvitset voimia siihen ettet lue kaikkea soopaa.
      En tunne asiaa eikö se nokia anna jonkinlaista tukea jos siirrät miehesi sinun kuntaasi, muuten ehkä ei saa intervallipaikalle edes viikoksi, että saisit levätä.
      Aloituksesi uudelleen luettuani, tuli mieleeni että olet väsynyt. Johon saa apua lepäämällä ja helpommin sanottu kuin tehty.

Olin joskus itsekin väsynyt. Risukasa oli niin sakea ettei valoa pilkistänyt, mutta niin vaan on aurinko paistanut risukasaankin.
      Voimia sinulle.

• Asiat kuntoon

Kangasniemen kunta kyllä tekee oman osuutensa ja toimii lain mukaan kaikissa sairaanhoitoon liittyvissää asioissa.

Jos henkilö on kirjoilla toisessa kunnassa, on sinne kuntaan oltava yhteydessä ja uskon ja tiedään asioiden hoituvan. Vapaita tilapäishoitopaikkoja kunnassa on tarpeen mukaan voitu järjestää omaishoitajan vapaiden ajaksi, mutta sekin riippuu potilaan sairaudesta ja hoidon tarpeesta. Moni hoitaa puolisoaan kotona, mutta liian väsynyt hoitaja saa kyllä esim. Männiköstä paikan potilaalle pikaisestikin.

En tiedä kannattaako täällä keskustelupalstoilla asioita yrittää hoitaa, mutta toisten kirjoittajien tukeahan täällä saa, joskin joskus menee ihan säälin puolelle.

Kotikunta on ensimmäinen auttaja, sieltä koko ketju lähtee liikkeelle.
        Ei muuta kuin potilas kirjoille nykyiseen asuinkuntaansa.

• Asiat kuntoon kirjoitti:

Kangasniemen kunta kyllä tekee oman osuutensa ja toimii lain mukaan kaikissa sairaanhoitoon liittyvissää asioissa.

Jos henkilö on kirjoilla toisessa kunnassa, on sinne kuntaan oltava yhteydessä ja uskon ja tiedään asioiden hoituvan. Vapaita tilapäishoitopaikkoja kunnassa on tarpeen mukaan voitu järjestää omaishoitajan vapaiden ajaksi, mutta sekin riippuu potilaan sairaudesta ja hoidon tarpeesta. Moni hoitaa puolisoaan kotona, mutta liian väsynyt hoitaja saa kyllä esim. Männiköstä paikan potilaalle pikaisestikin.

En tiedä kannattaako täällä keskustelupalstoilla asioita yrittää hoitaa, mutta toisten kirjoittajien tukeahan täällä saa, joskin joskus menee ihan säälin puolelle.

Kotikunta on ensimmäinen auttaja, sieltä koko ketju lähtee liikkeelle.
        Ei muuta kuin potilas kirjoille nykyiseen asuinkuntaansa.

Ei ole mistään laittomuuksista kyse,vaan omasta lopuunpalamisestani.
        Mieheni sai silloin kun hän oli kirjoilla täällä,vuodeosatolta paikan yksityishuoneessa.
        Hän tunsi olonsa kahlituksi ja valitti jatkuvasti"vankilaolojaan",vaikka jokatoinen päivä kävin häntä katsomassa ja soitin pari kertaa päivässä.
        Se kokemus ei auttanut minua,senparemmin kuin miestänikään huilaamaan ja kokoamaan voimia tulevaa silmälläpitäen.

Se on selvääkin selvempää,ettei täällä palstalla kannattaisi vaivojaan valittaa,minulla lapseni asuvat satojen kilometrien päässä ja olen todella yksin tämän kaaoksen keskellä.Ajattelin aika naivisti,että hädässä ystävä tutaan,siis tunnetaan.

• tunteella ajatellen
        rituliini_38 kirjoitti:

Mieheni sai silloin kun hän oli kirjoilla täällä,vuodeosatolta paikan yksityishuoneessa.
        Hän tunsi olonsa kahlituksi ja valitti jatkuvasti"vankilaolojaan",vaikka jokatoinen päivä kävin häntä katsomassa ja soitin pari kertaa päivässä.
        Se kokemus ei auttanut minua,senparemmin kuin miestänikään huilaamaan ja kokoamaan voimia tulevaa silmälläpitäen.

Se on selvääkin selvempää,ettei täällä palstalla kannattaisi vaivojaan valittaa,minulla lapseni asuvat satojen kilometrien päässä ja olen todella yksin tämän kaaoksen keskellä.Ajattelin aika naivisti,että hädässä ystävä tutaan,siis tunnetaan.

Mikäli hän liikkuu, eikä ole sellaisia perussairauksia jotka vaativat sairaalahoitoa, ( ilmeisesti ei ole, koska hän on kotona ) eihän häänen paikkansa ole sairaalan vuode osastolla.

Käytävillä liikkuu paljon potilaita, ei siellä voi olla vankilassa, mutta muistisairailta on estettävä vapaa pääsy esim. ulos, eksymisen ja katoamisen vaara on aina olemassa.

Tiedän kuinka vaikeaa on kun omainen ei viihdy, mutta jos muisti ei toimi, muistaako hän huomenna mistä eilen valitti? En tunne miehesi tilannetta, mutta henkistä tukea voin antaa, muuhun en täällä palstoilla kykene. Rahaakaan en voi antaa, sitä ei ole itsellekään tarpeeksi.
        Tsemppiä rituliini.

• riki.-po
        tunteella ajatellen kirjoitti:

Mikäli hän liikkuu, eikä ole sellaisia perussairauksia jotka vaativat sairaalahoitoa, ( ilmeisesti ei ole, koska hän on kotona ) eihän häänen paikkansa ole sairaalan vuode osastolla.

Käytävillä liikkuu paljon potilaita, ei siellä voi olla vankilassa, mutta muistisairailta on estettävä vapaa pääsy esim. ulos, eksymisen ja katoamisen vaara on aina olemassa.

Tiedän kuinka vaikeaa on kun omainen ei viihdy, mutta jos muisti ei toimi, muistaako hän huomenna mistä eilen valitti? En tunne miehesi tilannetta, mutta henkistä tukea voin antaa, muuhun en täällä palstoilla kykene. Rahaakaan en voi antaa, sitä ei ole itsellekään tarpeeksi.
        Tsemppiä rituliini.

jos hoitaja on liian väsynyt, se oidettava on otettava hoitopaikkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• rikipoolle
        riki.-po kirjoitti:

jos hoitaja on liian väsynyt, se oidettava on otettava hoitopaikkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitähän ei kukaan ole edes kieltänyt, mutta sairaala ei ole oikea paikka, koska kunnassa on muitakin, potilaalle paremmin sopivia hoitopaikkoja.

riki po, lue edelliset vastaukset ja keskustelu ettei ole tasrve heti hyökätää kuin koira jäniksen perään kun uusi viiesti tulee palstalle.

• riki.-po
        rikipoolle kirjoitti:

Sitähän ei kukaan ole edes kieltänyt, mutta sairaala ei ole oikea paikka, koska kunnassa on muitakin, potilaalle paremmin sopivia hoitopaikkoja.

riki po, lue edelliset vastaukset ja keskustelu ettei ole tasrve heti hyökätää kuin koira jäniksen perään kun uusi viiesti tulee palstalle.

Se ei ole omaisen ongelma, minne hoivapaikkaan se hoidettava otetaan mutta se on otettava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sinä tiedät1
        rituliini_38 kirjoitti:

rituliini-38

Ystäväni, joka olet sulkenut tietosi, joten en voi edes kirjoittaa privatisti, niin loppuunpalaminenkin on aika vaikea hoitaa. Ainakin vaatii sitten paljon aikaa.

En tiedä, kumpi on vaikeampi hoitaa, muistisairaus, ja oliko myös Alszheimeriä?, vai sairaaloinen mustasukkaisuus?

Kerran olen joutunut tilanteeseen, jossa muistisairas henkilö oli hoidettava ja hienosti onnistui postilaatikolla kävely ja luulin, että kaikkihan on hyvin!

Vaan sitten olikin saunailta ja mikään ei mennyt oikein. Onneksi minultakin on unohtunut tuo, mikä siinä meni pieleen, sillä silloin vannoin, että ei koskaan, ei koskaan, minä en pysty hoitamaan näitä.

Sama päätös muuten toimi, kun sain toisen lapseni. E i k o s k a a n i k i nä lisää.

Vaan mitäpä nämä päätökset, koska oli joskus "sekoilu", että haluan Kristiinan?

Aika tuhoisa sekin, koska revin itse kierukkani pois ja jouduinkin muista syistä Jorviin!!

Just, juu, kuinka nämä asiat rönsyilevät, mutta toivon, että Rituliinin kutsu on edelleen voimassa.

ps. täällä on pakko käyttää "sala nikkiä", ettei "sentraalisantran" puuhat loppuisi!

• sinä tiedät1 kirjoitti:

rituliini-38

Ystäväni, joka olet sulkenut tietosi, joten en voi edes kirjoittaa privatisti, niin loppuunpalaminenkin on aika vaikea hoitaa. Ainakin vaatii sitten paljon aikaa.

En tiedä, kumpi on vaikeampi hoitaa, muistisairaus, ja oliko myös Alszheimeriä?, vai sairaaloinen mustasukkaisuus?

Kerran olen joutunut tilanteeseen, jossa muistisairas henkilö oli hoidettava ja hienosti onnistui postilaatikolla kävely ja luulin, että kaikkihan on hyvin!

Vaan sitten olikin saunailta ja mikään ei mennyt oikein. Onneksi minultakin on unohtunut tuo, mikä siinä meni pieleen, sillä silloin vannoin, että ei koskaan, ei koskaan, minä en pysty hoitamaan näitä.

Sama päätös muuten toimi, kun sain toisen lapseni. E i k o s k a a n i k i nä lisää.

Vaan mitäpä nämä päätökset, koska oli joskus "sekoilu", että haluan Kristiinan?

Aika tuhoisa sekin, koska revin itse kierukkani pois ja jouduinkin muista syistä Jorviin!!

Just, juu, kuinka nämä asiat rönsyilevät, mutta toivon, että Rituliinin kutsu on edelleen voimassa.

ps. täällä on pakko käyttää "sala nikkiä", ettei "sentraalisantran" puuhat loppuisi!

Nyt voin kertoa ilouutisen,sain miehelleni ajan psygologille muistitesteihin ja sitä rataa neurologille ja yritetään uutta lääkitystä.
        Muutoilmoituskin lähti eetteriin,joten toistaseksi kaikki hyvin.

Kiitos teille kaikille yhteisesti ja jokaiselle erikseen kannustuksesta ja että välititte.
        Persuuksiin potkiminen oli todella tärkeää.
        Kyllä kutsu tänne korpipitäjään on aina voimassa.Ohjelmoihan sinne autosi tietokoneelle,että nyt mennään ritun rantamaisemiin,mustikat ovat jo kypsyneet ja kanttarellitkin odottavat poimijaa.
        Voitas muutama karaokebiisikin tempasta,voi se olisi vasta elämää,kiitollisena rituliini

• sinä tiedät1
        rituliini_38 kirjoitti:

Nyt voin kertoa ilouutisen,sain miehelleni ajan psygologille muistitesteihin ja sitä rataa neurologille ja yritetään uutta lääkitystä.
        Muutoilmoituskin lähti eetteriin,joten toistaseksi kaikki hyvin.

Kiitos teille kaikille yhteisesti ja jokaiselle erikseen kannustuksesta ja että välititte.
        Persuuksiin potkiminen oli todella tärkeää.
        Kyllä kutsu tänne korpipitäjään on aina voimassa.Ohjelmoihan sinne autosi tietokoneelle,että nyt mennään ritun rantamaisemiin,mustikat ovat jo kypsyneet ja kanttarellitkin odottavat poimijaa.
        Voitas muutama karaokebiisikin tempasta,voi se olisi vasta elämää,kiitollisena rituliini

Pravoo rituliini, että muistit!

Auto on vain ohjelmoitu tuohon 4 kilsan päähän ja nyt sekin pitäisi käydä tankkaamassa! Voi hitsinvitsi, että olen niin saamaton, mutta kyllähän se hätä tulee vetäjän päähän/käteen, vai mites se menikään?

Tuossa jo esitin raha-lahjoitusta sinulle, mutta eihän se auta, jos ongelmat ovat toiset.

Hyvä, että olet sinä saanut jotain aikaiseksi ja miehellesi tulisi oikea lääkitys. Tässä oli naapuri, joka toikkaroi aina kadoksissa kun muutti tänne. Nyt on lääkitys kohdallaan ja ukko on tosi hyvässä kunnossa.

En sano mitään, että se kaikille onnistuisi, mutta yllättävää oli, että tuollekin ukolle saatiin kohdalleen. Sitten kyllä etsittiin toista muistisairasta, jota en olisi uskonut sellaiseksi ja koska en tiedä, mistä hänet löydettiin, niin oletan, että aivan asiallisesti.

Olihan sitten joku nainen tarsinut lumihangessa talvella tuonne Pyhäjärven jäälle, mutta onneksi jäljet jäivät ja elävänä löydettiin.

On tämäkin aika masentavaa, kun asuu tällaisessa vanhustentalo yhteisössä, siis rivitalossa ja omassa luukussaan, mutta väistämättä tässä näkee jos jonkinlaista kohtaloa.

Äläkä edes mainitse mustikoista ja kanttarelleistä, karaokeillasta puhumattakaan! Juuri tänään se tekisi hyvää, mutta nyt oli aamiais sämpylät loppu ja laitoin tuohon hiivan jo sulamaan pakkasesta. Kai ne sämpylätkin sieltä valmistuu tänään!!! Harvoin on mennyt känninpäälle pieleen!!

Pitäisiköhän sille "matamille" vinkata, että en "haise-poika" ja en kirjoita, siis vastaile itselleni!

Voi kun voisinkin sinua halata nyt!

• sinä tiedät1 kirjoitti:

Pravoo rituliini, että muistit!

Auto on vain ohjelmoitu tuohon 4 kilsan päähän ja nyt sekin pitäisi käydä tankkaamassa! Voi hitsinvitsi, että olen niin saamaton, mutta kyllähän se hätä tulee vetäjän päähän/käteen, vai mites se menikään?

Tuossa jo esitin raha-lahjoitusta sinulle, mutta eihän se auta, jos ongelmat ovat toiset.

Hyvä, että olet sinä saanut jotain aikaiseksi ja miehellesi tulisi oikea lääkitys. Tässä oli naapuri, joka toikkaroi aina kadoksissa kun muutti tänne. Nyt on lääkitys kohdallaan ja ukko on tosi hyvässä kunnossa.

En sano mitään, että se kaikille onnistuisi, mutta yllättävää oli, että tuollekin ukolle saatiin kohdalleen. Sitten kyllä etsittiin toista muistisairasta, jota en olisi uskonut sellaiseksi ja koska en tiedä, mistä hänet löydettiin, niin oletan, että aivan asiallisesti.

Olihan sitten joku nainen tarsinut lumihangessa talvella tuonne Pyhäjärven jäälle, mutta onneksi jäljet jäivät ja elävänä löydettiin.

On tämäkin aika masentavaa, kun asuu tällaisessa vanhustentalo yhteisössä, siis rivitalossa ja omassa luukussaan, mutta väistämättä tässä näkee jos jonkinlaista kohtaloa.

Äläkä edes mainitse mustikoista ja kanttarelleistä, karaokeillasta puhumattakaan! Juuri tänään se tekisi hyvää, mutta nyt oli aamiais sämpylät loppu ja laitoin tuohon hiivan jo sulamaan pakkasesta. Kai ne sämpylätkin sieltä valmistuu tänään!!! Harvoin on mennyt känninpäälle pieleen!!

Pitäisiköhän sille "matamille" vinkata, että en "haise-poika" ja en kirjoita, siis vastaile itselleni!

Voi kun voisinkin sinua halata nyt!

Kaukainen ystäväin,eikö sellainen iskelmäkin ole olemassa.Voi kuinka kiitollisena luin tekstiäsi,saatoin vahän itkeä tirauttaakin.Se,että on ihmisen hädästä välittäviä ihmisiä,on todella tänä kiireisenä aikana tunteisiin uppoava juttu.
        Ei me ihmiset todellakaan olla niin kyynisiä,kuin mitä joskus tulee mieleen,kun palstaa lukee.
        Minäkin tirhennän Ruunelle pahaaoloani,luullen sen auttavan ja poistavan tuskaa.
        Koettakaa kestää,kaiketi tolla luojalla on muutakin annettavaa vielä elämäniltaan,kuin pelkää kurjuutta.

Matamimimmillä oli todella avartava kannanotto "kaikki intiaanit kanootissa",johan hymyvaihdekin löytyi rituliinillä.Toi "vinttitila asuttuna"puhuttelee minua tällähaavaa.
        Mieheni kyseli eilen Juhannuksen perään,että koskahn se on?Sanoin sen jo menneen,mutta uusia kyllä tulossa.
        Näillä eväillä taas tämä päivä taaperretaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe