Ihan vaan ajattelin kertoa kun olen nyt omistanut V50 noin 4 kuukautta ja mittrissa 8500 km että se on kyllä paras auto millä olen ikinä ajanut! Vaikka entinenkin V40 oli hyvä mutta parannusta on tapahtunut ja paljon!!!
Paras mitä olen ajanut
19
4840
Vastaukset
- Oletko
Autoa elämäsäsi ajanut,V40/V50 on pikkuautoja pikkuautojen joukossa,ja ajo-ominaisuudet/kestävyys...katsokaa Ford Focus.
- V50
Olen kyllä montakin mutta varsinkin nyt minulla on auto alla! Miten Ford Focus tähän kuuluu kun nyt puhutaan V sarjan Volvoista? Kyllä Focuskin on ihan mukava ajettava pikkuautoksi.
- Mika
V50 kirjoitti:
Olen kyllä montakin mutta varsinkin nyt minulla on auto alla! Miten Ford Focus tähän kuuluu kun nyt puhutaan V sarjan Volvoista? Kyllä Focuskin on ihan mukava ajettava pikkuautoksi.
Kuin Mazda 3 ja ford c-max.
- V50
Mika kirjoitti:
Minun tietojen mukaan kyllä V50:ssä on ihan uusi siihen suunniteltu alusta. C-max/Focuksen alusta löytyy uudesta S40:stä. Oikaiskaa jos olen väärässä...
- T5
Mika kirjoitti:
Alusta vai pohja levy?
- V50
T5 kirjoitti:
Alusta vai pohja levy?
Oikeassa olet! Alusta on molemmissa sekä S40 ja V50 tehty erilailla kuin Fordissa, monessa lehdessä ollut keskustelua ko. aiheesta. Eli korjaus äskeiseen viestiini niin pohjalevy on tietääkseni omansas V50 mutta S40 sama kuin Focus/C-max.
- Pohjalevy
V50 kirjoitti:
Oikeassa olet! Alusta on molemmissa sekä S40 ja V50 tehty erilailla kuin Fordissa, monessa lehdessä ollut keskustelua ko. aiheesta. Eli korjaus äskeiseen viestiini niin pohjalevy on tietääkseni omansas V50 mutta S40 sama kuin Focus/C-max.
V50 kuin Focus C-Max,se siitä.
- Pohjalevy
Pohjalevy kirjoitti:
V50 kuin Focus C-Max,se siitä.
V50/S50 pohjalevy identtinen Focus-C max:in kanssa.
- V50
Pohjalevy kirjoitti:
Tuossa asiaa lisää kaivettuani löysin mustaa valkoisella, että uudessa S40 ja V50:ssä on kuin onkin sama pohjalevy kuin Focuksissa. Alun perin pohjan on suunnitellut Mazda ja sitä köytetään uudessa Focuksessa, C-Maxissa ja Mazda 3:ssa. Eli oikeassa olitte. Alusta on Volvoissa oma ja tästä varmasti johtuvat hyvät ajo-ominaisuudet.
- V50
Pohjalevy kirjoitti:
Tietääkseni ei ole edes tulossa S50 mallia...
- V50
Olen kyllä ajanut Focusta ja C-Maxia eikä niissäkään ole valittamista mutta kyllä V50 voiton ajattevuudellaan vie. Siihen lisätään hyvät penkit toimivat hallintalaitteet ja pehmeästi vaihtava automaatti ym ym. Miltei täydellistä!
- focus
V50 kirjoitti:
Olen kyllä ajanut Focusta ja C-Maxia eikä niissäkään ole valittamista mutta kyllä V50 voiton ajattevuudellaan vie. Siihen lisätään hyvät penkit toimivat hallintalaitteet ja pehmeästi vaihtava automaatti ym ym. Miltei täydellistä!
Huomasithan, että tuo oli uusi Focus. Sitä ei ole vielä kovin moni ajanut, Suomessa tuskin kukaan.
Volvo V50:ssä on sama pohjalevy. Autojen akselivälit ja raideleveydet ovat millilleen samoja. Alustarakenteet ja ohjauskin lienevät kokolailla samoja. Muodoissakin on paljon samaa. Toivottavasti ei hinnassa... - V50
focus kirjoitti:
Huomasithan, että tuo oli uusi Focus. Sitä ei ole vielä kovin moni ajanut, Suomessa tuskin kukaan.
Volvo V50:ssä on sama pohjalevy. Autojen akselivälit ja raideleveydet ovat millilleen samoja. Alustarakenteet ja ohjauskin lienevät kokolailla samoja. Muodoissakin on paljon samaa. Toivottavasti ei hinnassa...Huomasin kyllä. En sanonut että olisin kyseistä autoa ajanut vaan Fordia yleisesti. Sen mitä hinnasta puhutaan niin hinta on Fordeissa halvempi mutta kyllä Volvossa on turvavarusteita ja muita varusteita enemmän ja laatu on eriluokkaa näillä merkeillä. Olen valmis maksamaan Volvosta enemmän kuin Fordista. Siihen lisätään hyvät penkit toimivat hallintalaitteet ja pehmeästi vaihtava automaatti ym ym. Miltei täydellistä!
- korvatulpat
mulla on nyt V50:sellä 20000 km takana; Sisäsäilytystilat ihan onnettomat, ovitaskuihin ei mahdu mitään, keskikonsoli on pieni, tupakansytyttimen naaras painuu sisään keskikonsoliin, takaluukun verhokompleksi vie puolet takaluukun tilavuudesta ja pahin kaikesta, rengas-/alustan äänet kuuluu sisään ihan älyttömästi. Olen ihan oikeasti ajanut tulpat korvilla. Renkaat on kertaalleen vaihdettu pehmeämpiin vähän 10000 km:n jälkeen. Hinta-laatusuhde ei todellakaan kohtaa. 2,4 litrainen kone murisee miehekkäästi, mutta juo maantiellä aika lailla, normaalitankkaus noin 55 litraa, sillä pääsee noin 530-560km. Moottori on vähän laiskanpuoleinen, ei mikään tykki. Alusta on napakka, ja ainakin S40:sen testiauton talviajon ominaisuudet oli ok. Talvi hämäsi myös alustan äänissä. Vaihteisto on kerran seonnut niin että kävin kaikki läpi ykkösestä alkaen 80 km/h:n nopeudessa kun piti ohitustilanteessa vaihtaa vitoselta kolmoselle. Eikä todellakaan ollut väärä pykälä vaan se hukkasi myös kakkosen ja nelosen. Autoa myydään isohkona premium -luokan autona, mutta on todellisuudessa kuten pohjalevynsäkin, pienempi keskiluokan auto. Ford Focuksen saa ihan toisella rahalla. En haluaisi pilata iloa, mutta itse koin niin pahan pettymyksen että en voi olla rissaamatta.
- V50
Maku asioista ei tieteenkään voi kiistellä mutta ei minun autossani ainakaan ole rengas äänet mitenkään häiritsevät kovat. Normaalilla asfaltilla ei mielestäni ääntä kuulu juuri ollenkaan. Totta on, että jos ajaa huonokuntoisella epätasaisella, vanhalla asfaltilla niin rengasäänet nousee, mutta eivät ne silloinkaan ole tasolla että joutuisin käyttämään korvatulppia. Sitä paitsi silloin ei autoilu olisi mukavaa niin varmasti auton vaihtaisin samantien pois! Mitä tankkaukseen tulee niin itse kyllä ajelen n 55 litran tankkauksella n. 100 km enemmän kuin tuo 530-560 km vaikka ajoni on aika paljon kaupunki ajoa. 2,4 moottori murisee miehekkäästi mutta en pidä sitä laiskana vaikka edellinen auto oli T4. Onhan se T4 verrattuna nuha pumppu mutta kyllä tuossakin moottorissa vääntöä riittää turvallisiin ohituksiin. Vaihteistossa ei ole ollut mitään vikaa vaan automaatti vaihtaa erittäin pehmeesti ja huomaamattomasti. Geartronic on tietysti mukava lelu mutta käytän sitä vähän. Siinä olen huomannut ettei sillä saa autoa kiihtymään yhtään nopeammin jos suoraan laittaa pienempää kun laatikko miettii hetken mutta jos mietityttää sitä ennen esim. ohitusta niin kiihtyy paremmin kuin automaatti asennossa. Kuten olen aikaisemmissakin viesteissä todennut niin Focus ja C-Max ovat hyviä ajettavia mutta en mielestäni voi puhua samasta asiasta Volvon kanssa. Hinta on Fordeissa halvempi mutta kyllä Volvossa on turvavarusteita ja muita varusteita enemmän ja laatu on eriluokkaa näillä merkeillä. Olen valmis maksamaan Volvosta enemmän kuin Fordista.
- TäyspaineTurbo :)
On varmasti hyvä ajella, mutta omasta mielestäni pikkasen ahtaan tuntuinen kun kävin liikkeessä mielenkiinnosta ihan kokeilemassa.Tietysi jos on pienenkokoinen kuski (170-180cm)niin mikäs siinä sitten ja jos ei joudu mitään porukkaa kuskailemaan.
- V50
No itse olen n 190 cm ja löydän ajoasennon helposti. Ensimmäisiä kertoja kylläkin löin pääni oviaukon karmiin mutta nopeasti tottuu ja osaa varoa. Itse en kyllä kuljettele hirveesti ihmisiä ja totta on, että jos takapenkille menee joku pidempi ihminen niin ohjaan sen apukuskin puolelle. Mutta kuten Volvo autoa mainostaa, se on tehty aktiivisille nuorille eli eli silloin jos kuskattavaa on niin se on joko koira tai pienilapsi omassa istuimessaan ja harvemmin aikuisia, mitä nyt anoppia silloin tällöin. Tavaraa autolla on hyvä kuljettaa, parannusta konttiin on tehty V40:stä esim kun aukkoa on suurennettu...
- s40t5
V50 kirjoitti:
No itse olen n 190 cm ja löydän ajoasennon helposti. Ensimmäisiä kertoja kylläkin löin pääni oviaukon karmiin mutta nopeasti tottuu ja osaa varoa. Itse en kyllä kuljettele hirveesti ihmisiä ja totta on, että jos takapenkille menee joku pidempi ihminen niin ohjaan sen apukuskin puolelle. Mutta kuten Volvo autoa mainostaa, se on tehty aktiivisille nuorille eli eli silloin jos kuskattavaa on niin se on joko koira tai pienilapsi omassa istuimessaan ja harvemmin aikuisia, mitä nyt anoppia silloin tällöin. Tavaraa autolla on hyvä kuljettaa, parannusta konttiin on tehty V40:stä esim kun aukkoa on suurennettu...
Joopa! kilometrejä on kertynyt n.15000 ja edelleen
autollani on nautinto ajaa,ja tolla 55 litralla,
n. 600km. Tuleehan autolla myös välillä "polkastua" toistaiseksi ei ole tarvinnut siitä maksaa , kiva on auto ja olen itse täysin tyytyväinen valintaani,ja omassa vertailussa samalla teholla ja automaatilla varustettuna,olivat Audi a4 3.0 quatro tiptronic a, ja BMV 330ia,mutta olivat melkein 20000 euroa kalliimmat,turhasta en viitsinyt maksaa,mersusta puhumattakaan,siinä teille mietittävää,että joo
s40t5.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524