Omakotitalossa rikkaat ja kauniit?

NäinOn

Näin se taitaa tosiaan olla.

7

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatupaomalupa

Ei olla rikkaita eikä varsinkaan kauniita,mutta omakotitalossa asutaan,itse tehty omilla kätösillä,niistä värkeistä mihin oli varaa, vaatimattomasti mutta tyytyväisenä.
      Voihan toki sitä rakentaa isoa ja komeaa,kun ottaa tapin täyteen lainaa..
      Oiskohan sitä silloin paremmin kaunis ja rikas??? Enpä tiedä....

• htuhfehjlpo

En oo rikas, kaunis olin 10 vuotta sitten. Mut täällä sitä olma möllötellään.

Kun näitä suomi24 palstoja lukee, niin jotenkin okt talossa asuja olis kummajainen tai paremman luokan kansalainen... ei ymmärrä... samanlaisia tallukoita ollaan, kun kuka tahansa muukin.

• Ehkäpä, ehkäpä..

Ehkäpä, ehkäpä. Ainakin koen olevani kaunis, ja jos se meinaa unohtua, niin kyllä aina joku huomattaa siitä. Omistan todella laaduukkaan omakotitalon, jonka olen hiljattain sisustanut juuri haluamani tavalla, heitin kaikki vanhat huonekalut ulos, ja ostin juuri mitä halusin hintaa kastomatta. En vaihtaisi isoa (220 m2) taloani mihinkään muuhun, on niin ihana tulla kotiin työpäivän jälkeen, kun silmä lepää vaikka minne suuntaan katsoisi. Minusta on tärkeätä, että koko talon sisustustylli on yhdenmukainen. Surullisen usein näkee jopa uusia taloja, jossa jokiasessa huoneessa on oma väriteema, melkoinen sekamelska minusta. Samalla lailla kun panostan täydelliseen sisustukseen panostan myös täydelliseen pukeutumiseen, rakastan kaikkea kaunista, onneksi olen sattunut syntymään kauniina ja varakkaana.

• 145566

enpä huolisi huonekaluja nykyisistä kaupoista ostettuina... rumia kömpelöitä vailla mittä ilmettä, kaikki samasta muotista tulleita huono laatuisia vaikka hintaa osaavatkin laittaa.Mullapa onkin 20-40luvun mööpelit entisöitynä ainoa mikä ei ole sieltä on kirjahyllystö ikkunoitten alla, piti teettää kun ei mitoiltaa sopivaa ole tähänpäivään löytynyt, samoin tv tasoa ei ollut missään samassa puulajissa kuin se kirjahyllystö., eikä tarpeeksi pitkänä.Pukeutumiseen panostan niin paljon että niissä vaatteissa oin hyväolla oli sitten vaikka päällään seisten, näöllä ei väliä, vain se tuntu.Tauluihin kyllä mätän rahaa ehkä vähän liikaakin.... nekin sen mukaan mistä itse pidän, nimellä ei väliä, vaikka niitäkin on tullut.Kamalintahan on juuri tuo värien vaihtelu lattiasta seiniin huoneesta toiseen.Mulla on vain 1 seinä erivärinen... se on korkkia sentakia että niitä tauluja voi 'maistella' missä vain eli ei jää naulan jäljiä näkyviin vaikka useita reikiä onkin.

• Ei pidä paikkaansa

Kauneus on kadonnut jo kaksikymmentä vuotta sitten ja kuka sitä tuolla pusikoissa ihailisikaan. Rikas ei ole ollut koskaan. Muissa vaatteissa en viihdy kuin verkkareissa ja tuulipuvussa. Huonekalut ovat 30- vuotta vanhoja eikä niitä ole uusittu. Yöllä on ihanan hiljaista kerrostaloelämiseen verrattuna kun kukaan ei kulje juottoloista aamuöisin eikä kakaroiden rääkymistä kuule seinäntakaa. En haluaisi enään ikinä asumaan betonibunkkeriin. Ihan kaikista muista ylellisyyksistä matkustelua myöten olen valmis luopumaan mutta en omasta rauhasta ja siitä että näitä jonnin joutavia kyttääjiä on kerrostaloissa niin paljon joilla ei ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä ja juoruta kaikki naapureiden asiat. Omakotitalo asuminenenkaan ei ole mistään kotoisin jos on iso talo ja tonttia juuri sen verran että juuri ja juuri on reunat ympärillä ja toinen tönö toisisissaan melkein kiinni. Hajurako on pieni eikä terassilla voi istua ilman naapureiden kakaroiden kiljuntaa ja vahtaamista. Ihan sama kuin rivitalo & paritalo asuminen.

Ei ole kauniita eikä rikkaita kaikki omakotitaloasujat vaan mitkä mukavuudet laittaa etusijalle elämässään ja tykkää tehdä pihatöitä talvisin ja kesäisin.

• NIIIN onnellinen

Emme todellakaan ole rikkaita, mutta tyytyväisiä ja ehkäpä saamme myös nauttia tästä nyt jonkin aikaa, toivottavasti. Myimme krs-talo-asuntomme pk-seudulta ja ostimme vähän kauempaa (vajaa 100 km) ihka uuden ok-talon. Velkaa on jäljellä 50 rapiat. Taloon kohdistuvat menot lainoineen n.600 e/kk. Nettotuloja jää n. 1000 - 1200 kk:ssa. Ei paljon, mutta riittää meille. Reilun pari vuotta olemme nyt asuneet ja tehneet omasta haaveestamme totta. Itse olen kotosalla ja hoitelen talkkarin hommat ja mies tienaa. Vähän niinkuin ennen vanhaa. Paitsi ei oo niitä mukuloita, mut pari lemmikkiä on. Laitetaan pihaa, tehdään ruokaa, käydään marja/sienimetsällä. Ei oo meteliä juuri yhtään, oma rauha jne. Rikkaaksi meitä ei voi kutsua mitenkään ja kauneuskin on ollut jo katoavaista. Ihan tavalliisa menninkäisiä olemme. Onhan se kiva ottaa se siippa pullantuoksuiseen kotiin vastaan raskaan työpäivän jälkeen istuskelemaan takkatulen loimuun lasi kylmää maitoa ja uunituoretta pullaa. Teimme päätöksen, jotta emme ainakaan vielä ole joutuneet katumaan. Olemme elämämme aikana asuneet vain pk-seudulla ja silti ensimmäistä kertaa voi sanoa, että kun käy sukuloimassa muualla ja tulee takaisin ja näkyy oman kunnan rajapyykki, niin se tunne, siis just se, että nyt tulen KOTIIN!

• Boldandbeautiful

Minä olen rikas ja komea, mutta tällä hetkellä en asu ok-talossa. Siitä kun on enemmän riesaa kun pitää käydä mökillä (ulkomailla) usein, niin kätevämpää on kun suomessa asuu kerrostalossa jossa palkatut tekevät ylläpitotyöt. Helppoa asumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe