Vähän harvinaisempi vaiva, mutta pakaravaon paise avattu leikkaussalissa viikko sitten ja mietityttää, että kuinka kauan aikaa sorpact-nauhaa vaihdellaan siihen joka toinen päivä? Ei nauhaa vaihtanut hoitajakaan osannut sanoa. Meneekö kesä joka toinen päivä terkkarissa ravaten...
paiseen leikkaus ja sorpact-nauha
5
8746
Vastaukset
- lääktaja
Nauhaa vaihtanut hoitaja voi ensi kerralla käydä siitä seinän takaa lääkärin kurkistamaan p e r s e e s e e n, jolloin Sorbact-nauhan vaihtoaikataulu voi täsmentyä.
Eli: lääkäri määrää, hoitaja vaihtaa. - semmoinen vaiva
Joo varattu aika huomiselle, että lääkäri vähän katsoo sitä, mutta jos jollain kokemusta kyseisestä tilanteesta. niin kuinka kauan nauhojen kanssa on pelattu?
- Yksi hoitava hlö
Paiseen tyhjennyksen jälkeen, onkaloa hoidetaan niin kauan, kunnes se on mennyt umpeen. Oletetaan, että se ei tulehdu uudelleen tai onkaloidu.
Itse en henkilökohtaisesti pidä pelkkää Sorbact nauhaa riittävänä hoitona, onkalo pitäisi puhdistaa mekaanisesti, huuhtoa bakteereja absorvoivalla aineella ja huolehtia ympäröivän ihon kunnosta.
Lääkärit eivät aina tiedä parasta/uusinta hoitoa, kannattaa luottaa hoitajaan joka omaa asiasta kokemusta.
Antibiottikuuri tai paikallinen antibiottivoide voisivat olla hyviä jos paise ei lähde paranemaan muutamassa viikossa.
Hyvää kesää, toivottavasti paranet.
- semmoinen vaiva
Kiitos.
Nyt on käyty terkkarilääkärillä, joka soitti paiseen avanneelle kirurgille ja sen jälkeen menin haavoja paljon hoitaneelle hoitajalle. Terkkarilääkäri sanoikin, että hoitaja tietää haavan hoidosta enemmän kuin hän. Onkalo on huuhdottu hoitajien toimesta joka kerran keittosuolaliukosella ennen sorpact nauhan laittoa. Viimeisin hoitaja oli sitä mieltä, että oli niin siisti haava ja onkalo pieni, eikä eritä enää, ettei sorpact nauhaa enää tarvinnut kuin yhden yön vähän haavan suulla. Nyt huuhdon sitä suihkulla 2 x pv ja laitan harsolapun päälle. Kefexin loppu sunnuntaina. Katsotaan nyt ja toivotaan, ettei ainakaan uusiutuisi.. On niin pahassa paikassa. - Peppuhuolet ohi
Mulla leikattiin paise pois 5 lokakuuta 2010 ja aluks oli ommeltuna umpeen mutta tulehtui ja avattiin ja sorbact-pelleilyä tammikuulle asti ja kuun lopussa viimein loppui ja haava oli ummessa eli kyllä se vie aikansa.tulehtunutta kudosta poistettiin ison luulin verran
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758