Saako kaksisuuntaset terapiaa?

dfgfhgj

Tässä miettin, että terapia voisi tehdä hyvää. Lääkitys tekee zombiksi, eikä edes poista kaikkia oireita. Minulle on joskus diagnosoitu "viitteitä rajatilapersoonallisuudesta". Yksityiseen ei ole varaa.

7

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekamuotobipo

Saa.

• Dilbertin elämää

Saa jos psykiatri sitä mieltä, et on tarpeeks hyvässä kunnossa terapiaan ja lääkitystä jo kokeiltu. Se onkin sitte asia erikseen, löytääkö hyvän terapeutin. Mun kommunikoi ainoastaan sanomalla, "miten sä siihen suhtauduit".

• therapy my ass

Ei mulla noin mene. Mä oon tosi huonossa kunnossa ja silti psykiatri yrittää laittaa mut terapiaan, vaikka en jaksais käsitellä yhtään mitään asioita. Ens pitäis saada johonki toimintakykyiseksi edes vähän et pystyy siellä käymään, mut ei nää puoskarit sitä tajua. Kela hylkäs viimeks terapiahakemuksen sen takia ku oon liian huonossa kunnossa. Lääkäri oli ihmeissään.

• drifted away

Kyllä bipot terapiaa saa. Itse kävin kolme vuotta minkä Kela myönsi. Tärkeintä on löytää sellainen terppa jonka kanssa tulee hyvin juttuun. Henkilökemia on kaiken a ja o. Epävakaaseen terapia on usein toimiva hoitomuoto. Kelahan maksaa tietyn osan terapiakäynneistä.

• 5 vuotta terapiaa

Mulle aikoinaan sairaalan psykiatri sanoi, että terapiaan osallistuvan pitää olla todella motivoitunut ja tarpeeksi älykäs (!) pystyäkseen hyötymään terapiasta. Toki myös kunto pitää olla riittävän hyvä.

Mä suutuin mielessäni. Ai että en ole riittävän älykäs?!?!?! ÄO on aina ollut ihan riittävä ja paljon yli keskitason. Lääkäri selvästi arvioi älykkyyden sen hetkisen sairauden tilan mukaan (olin huonossa kunnossa ja sairaalassa). No ei kai sitä oikeasti kamalan älykkään oloinen voi todella pahassa masiksessa ollakaan...

Sairas ihminen on sairas, mutta se ei ole bipoilla pysyvä olotila. On meillä hyviä ja oireettomiakin kausia, joskus ollaan jopa ihan normaaleja :D

Tyhmä pysyy tyhmänä ja älykäs älykkäänä. Bipolaarisuus ei ota kantaa tuohon ominaisuuteen. Mutta oman kokemukseni mukaan suurin osa meistä on älykkäitä luovia ihmisiä, jotka tuntevat syvästi ja elävät täysillä sekä hyvässä että huonossa.

Lääkkeet tekevät zombiksi, ja se on väärin. Kunnolla hitaaksi lääkitty bipo ei juurikaan pysty pitämään puoliaan ja vaatimaan sopivaa hoitoa, puhumattakaan että jaksaisi tapella korvauksista ja etsiä sitä sopivaa terapeuttia.

Tsemppiä kaikille terapiaa etsiville! Yrittäkää, vaatikaa ja pitäkää huolto omista oikeuksistanne. Meillä on oikeus saada sellaista hoitoa, että oireet pienenevät. Se on myös yhteiskunnan etu: sairastaminen maksaa paljon enemmän vuosien varrella kuin parin vuoden terapian maksaminen.

• eitoimi1

No ei tää hoito nyt aina kovin hyvin suju. Itellä ollu terapiaa jo pitkään. Tarkalleen ottaen alko kymmenen vuotta sitte. Tietysti siiretty eri paikkaan siinä välissä jne. mutta nyt ne aikoo lopettaa terapian multa kokonaan, mikä siis tarkottaa sitä että vain ja ainoastaan terveyskeskus uusii reseptit ja se siitä avusta sitte.

Kyllähän ne siitä psykoterapiasta mulle jauhaa ja menisinki mielelläni jos pystyisin sellasen maksamaan. Kela kun ei sitä tee.

• aina ei voi voittaa

En saanut enkä saa terapiaa.

Viime kesänä 3 päivän jakson aikana mielisairaalassa ymmärsin kaiken järjettömyyden...

Minä olen korkeasti koulutettu ja kaksi vuotta sitten nupissani vain pimahti ja diagnoosina kaksisuuntainen. Paljon päätä sotkevia lääkkeitä jotka vetivät hitaalle ja tekivät minusta tyhmän sekä laiskan.

Viimeinen osastojakso kesäkuussa 2012 jolloin huonekaverina ikäiseni nainen jolla ei ollut koulutusta eikä päivääkään oikeaa työtä. Hän oli saanut terapaiaa vuosia ja vielä kehtasi sanoa minulle ettei häntä kiinosta siellä paskaakaan hypätä, menee vain aikaa hukkaan.

Sydäntäni särki, sillä itse olin vinkunut terapiaa jo pari vuotta ja olin halukas palaamaan takaisin työelämään. Mitä minulle sanottiin?
      - olet liian sairas terapiaan, huilaa kotona vielä pari vuotta ja katsotaan sitten.

Tuossa kohdassa tajusin, ettei minua nosta masennuksen pohjamudista ylös kukaan muu kuin minä itse. Jos mielin terapiaa on minun lähdettävä töihin ja maksettava terapiat itse.

Muutin toiselle paikkakunnalle jossa sain aloittaa ns terveena ja mennä töihin. Nyt etsinnässä terapeutti.

Eilen kävin tuolla vanhalla paikkakunnalla ihan vain katsomassa mistä lähdin.. vastaan tuli tuo nainen jonka kanssa samaa huonetta jaoimme vuosi sitten hullujenhuoneella.
      Hän näytti päällepäin voivan huonosti, epäsiisti olemus ja zombimainen oli myös.

Nyt tekisi mieli kysyä tuolta psykiatrilta joka minun sanoi olevan liian sairas terapiaan ja huonekaverin taas hyötyvän terapiasta, että eikös sun kristallipallosi toiminutkaan oikein??

Tässä taas esimerkki siitä miten psykiatrit vaan arveilee ja on tietävinään. Jos olisin kuunnellut sitäkin hemmoa ja luottanut hänen arvioon, olisin parhaillaan eläkkeellä neuroleptejä syöden ja köyhyysrajalla eläen.

Onneksi järki voitti ja jätin kaiken omaan arvoonsa. Tuo terapiajuttu harmittaa varmasti lopun ikääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe