VR tarjoaa bussiyhteyttä

dfvbn

Olisi tarkoitus matkata peräkylältä Helsinkiin tällä viikolla ja nimenomaan junalla. Tulikin sitten tällainen eteen, että tarjotaan bussiyhteyttä pääteasemalle (Tampereelle), josta sitten matka jatkuisi junalla itse Helsinkiin.

Kysymykseni kuuluukin: tuleeko tämä korvaava bussi hakemaan matkustajat juna-asemalta, vai pitääkö vaivautua kulkemaan paikallisen Matkahuollon bussiasemalle/pysäkille, josta se bussi hakee?

Kiitos.

7

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no voeh

Kuules nyt: Kysymyksesi on muuten aivan järkevä, mutta eihän kukaan pysty siihen vastaamaan, jos haluat pitää salaisuutena, minkä paikkakunnan asemasta on kysymys! Käytäntö vaihtelee täysin paikkakunnittain. Jos kyseessä on pieni paikka (ja muutenkin) kannattaa kyllä mieluummin vaikka soittaa suoraan sen asemalle ja kysyä, sillä on aika epätodennäköistä, että kukaan paikkakuntalainen asiantuntija sattuisi selailemaan tätä palstaa.

• fnsdff

Yritinkin tuossa muutama tunti sitten soittaa VR:lle, mutta ei siitä päässyt läpi 10 minuutin odottelun jälkeen.

Paikkakuntana joko Harjavalta tai Kokemäki. Teoriassa bussi mahtuu molemmista paikoista koukkaamaan juna-aseman kautta. Mutta jos bussi kulkeekin linja-autoaseman kautta, niin se on paskempi homma, kun molemmissa tapauksissa on suhteellisen kaukana asemat toisistaan (okei, Harjavallan asemien välillä ei taida montaa sataa metriä olla eroa, mutta ala nyt siinä juoksemaan väliä.

Molemmat ovat myös sen verran kehitysmaan tyylisiä "asemia", ettei niissä ole omaa toimintaa, ts. niihin ei voi soittaa.

Terveisin, aloitusviestin kirjoittanut.

• ed.

Koetapa etsiä vastaus matkahuollon sivuilta. Itse asiassa olisin voinut etsiä sen sinulle jo valmiiksi, jos tietäisin miltä paikkakunnalta olet Kokemäelle tai Harjavaltaan tulossa. Siellä nimittäin saat kaikista bussivuoroista näkyviin tiedot pysäkin tarkkuudella.

• dfvbn
        ed. kirjoitti:

Koetapa etsiä vastaus matkahuollon sivuilta. Itse asiassa olisin voinut etsiä sen sinulle jo valmiiksi, jos tietäisin miltä paikkakunnalta olet Kokemäelle tai Harjavaltaan tulossa. Siellä nimittäin saat kaikista bussivuoroista näkyviin tiedot pysäkin tarkkuudella.

Antaa olla. Sain eilen jonkun ihmisen kiinni VR:n aspasta ja juna kyllä kiertää aseman kautta. Toivotaan, että puhelimeen vastannut antoi oikeaa informaatiota.

• Nikke T
        dfvbn kirjoitti:

Antaa olla. Sain eilen jonkun ihmisen kiinni VR:n aspasta ja juna kyllä kiertää aseman kautta. Toivotaan, että puhelimeen vastannut antoi oikeaa informaatiota.

juna kyllä kiertää aseman kautta

Katohan et siellä on kiskot myös!

Eikö Kokemäki/Harjavalta akselillla kannattais tyytyä bussikyytiin?

• fdsvcxfdssdfs

Jos loppumatkalle tarjotaan bussiyhteyttä niin onko se pakko ottaa vastaan? Itse en tykkää matkustaa bussilla ja haluan nimenomaan matkustaa junalla.

• 222

VR:n sivulla kerrotaan syy bussimatkoihin: "Tampere-Pori-radalla korvataan ratatöiden vuoksi kuusi junavuoroa linja-autoilla päivittäin maanantaista perjantaihin 12.8.–5.12. klo 8–16 välisenä aikana."

http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/ratatyot.html#TamperePori

Sivulla kerrotaan myös miten bussit kiertävät / ajavat suoraan & se, että jatkoyhteyksien pitäisi toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      68
      3362
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1194
    3. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      22
      974
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      970
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      810
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      744
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      34
      725
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      709
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      663
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      647
    Aihe