Hei!
Olen syönyt nyt parin viikon ajan Seronilia. Aloitin 10mg:lla ja kahdeksan päivän käytön jälkeen lääkäri nosti sen 20mg:aan.
Viikonloppuna olin viihtellä kaksi päivää ja alkoholia tuli nautittua aika runsaasti. Tästä on seurannut kaksi päivää kestävä sekava olo, tärinä, huono yöuni ja jatkuva paniikinomainen ja ahdistuksen sävyttämä tunne kehossa. Välillä tuntuu, että pää leveää juuri tähän paikkaan.
Olen tutkinut Seronilin mahdollisia haittavaikutuksia eri lähteistä ja siellä on mainittu, että hoidon alkuvaiheessa ahdistuskynnys voi alentua ja aiheuttaa todella pahaa oloa. Alkoholin nauttimista ei suoranaisesti kielletä Seronilin tuoteselosteessa.
Alkoholia ei kuitenkaan näytä olevan fiksua ottaa kun tuntuu, että aivokemiat menevät aivan täysin sekaisin.
Jään odottelemaan normaalin olon palautumista.
Onko kenelläkään saman tyyppisiä kokemuksia?
Kiitos jo etukäteen!
Alkoholi + Seronil 20mg/vrk = paniikki?
18
21184
Vastaukset
- Rastah
Alkoholi on parhaiten puhdistusaineeksi soveltuva teollinen liuotin, joka sisäisesti nautittuna on erittäin epäterveellistä ja aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Vielä jos tähän lisätään psykoaktiivinen lääkitys, niin paha olo on selviö. Alkoholihuumetta haitattomampia vaihtoehtopäihteitä, kuten kannabista, taas voi käyttää huoletta, ja vaikutukset saattavat olla jopa ahdistusta poistavia. Miettikääpä sitä ensi kerran kun astelette alkon ovesta.
- paniikkipilleri
Kuka edes kehtaa väittää kannabista "hyväksi" vaihtoehdoksi PANIIKKIHÄIRIÖISELLE?? Satutko tietämään että juuri kannabis voi laukaista paniikkihäiriön... eikä alkoholikaan ole kovin suositeltavaa...
- Alkkis
Alkoholi on parempi vaihtoehto kuin huumeet, jos jollain on saatava pää sekaisin. "Mietokin" huume johtaa siihen, että kohta on saatava vahvempaa ainetta, joka taas johtaa rikollisuuteen, prostituutioon ja ties mihin!
- Iso-A
Alkkis kirjoitti:
Alkoholi on parempi vaihtoehto kuin huumeet, jos jollain on saatava pää sekaisin. "Mietokin" huume johtaa siihen, että kohta on saatava vahvempaa ainetta, joka taas johtaa rikollisuuteen, prostituutioon ja ties mihin!
Ei todellakaan mitään psykoaktiivisia aineita.
_Oma paniikkihäiriöni sai alkunsa kannabiksesta._
Kannabis jäi, ja nyt on jäämässä viinakin. Liikun 4-5 kertaa viikossa ja saan yhä paniikkeja krapulassa huonolla unilla - tai jos olen nauttinut kofeiinia. - budhhhhaaa
Iso-A kirjoitti:
Ei todellakaan mitään psykoaktiivisia aineita.
_Oma paniikkihäiriöni sai alkunsa kannabiksesta._
Kannabis jäi, ja nyt on jäämässä viinakin. Liikun 4-5 kertaa viikossa ja saan yhä paniikkeja krapulassa huonolla unilla - tai jos olen nauttinut kofeiinia.niin sai minunkin paniikkihäiriöni/ahdistuhäiriöni alunperin kannabiksesta mutta se johtui tietämättömyydestä, ei tiennyt mitä odottaa. luulin että sillä olisi samanlaisia vaikutuksia kuin alkoholilla koska en ollut sitä ennen käyttäny muuta kuin alkoholia. MUTTA seuraavalla kerralla kannabis poisti ahdistuksen ENKÄ saanut paniikkia ja siitä lähtien olen kayttänyt kannabista silloin kuin vain olen pystynyt. Voi johtua paniikki myös kannabiksen huonosta laadusta esim. jatkettua johonkin muoviin tai vastaavaan...
- Tietäjä
Alkkis kirjoitti:
olen käyttänyt kannabista 10 vuotta eikä ole kiinnostanut vahvempiin siirtyä, tuo on vain stereotypia ja minä olen elävä todiste siitä että asia ei ole aina näin.
- joker77777777777777
Tietäjä kirjoitti:
olen käyttänyt kannabista 10 vuotta eikä ole kiinnostanut vahvempiin siirtyä, tuo on vain stereotypia ja minä olen elävä todiste siitä että asia ei ole aina näin.
niimpä itekkin poltellu 15 vuotta eikä edelleenkään kiinostusta vahvempiin ole
- nainen
Minulla tuli ensimmäisien migreenikohtauksen yhteydessä paniikkikohtaus.Sen voi laukaista siis stressi,kofeiini..tuolloin olin loppusuoralla opiskelun suhteen,ja valmistumassa.Ja valmistuin.Ensin käytin Xanoria,ja cipramil aloitettiin.Kun kohtaukset jatkuivat.Ja pelkäsin.En ole syönyt rauhoittavia nyt yli puoleentoista vuoteen huh! elin pitkään pelossa.Nyt tiedän että migreeni aiheutti minulle aurat ja tykytykset,tunnottomuus.Sitä seurasi järkyttävä päänsärky.´Siis oireita joita voi tulla kenelle tahansa krapulassakin.
Nykyään käytän MIranaxia migreeniin menee hyvin tai sit ei.
Miettikää syitä ja aiheuttajia,onko ne kuviteltuja..vai oikeita pelkoja.Minulle kävi hyvin kuitenkin.Migreeni kiusaa n.1krt/kk.Selvisin..en ole hullu- nainen
Ja pieni ahdistus toisinaan on normaalia ja kuuluu elämään jännityksen ohella.mutta minua se pelottaa vieläkin vähän,jos tuntuu nipistelevän vatsasta.olen kokenut sen,ja aina piti vain juosta pois.ettei kukaan nähnyt..minua ja oireitani. Helpottavaa..
kaikille paniikkioireisille toivon aurinkoisempia päiviä! kyllä se paha olo selätetään !
- nainen
Niin kuin muidenkin pitkäaikaisten lääkkeiden ohella (varsinkin psyykelääkkeiden,rauhoittavat ovat asia erikseen jonka kanssa vaikutukset voivat olla tuhoisat) kanssa on syytä olla varovainen alkoholin suhteen.yksilöllistävaikutukset hyvät ja pahat.
- Lääke
Minulla meni pari vuotta tajuta, etteivät lääkkeet ja viina sovi yhteen. Aloin miettimään, että miksi aiemmin osasin käyttäytyä humalassa. Ja johtopäätös oli tyly.
Rähinäni alkoi samoihin aikoihin kun aloin syömään masennuslääkkeitä. Tein tosi tyhmiä juttuja, kontrolli meni kokonaan, samoin muisti. Lääkäri ei ollut varoitellut etukäteen ollenkaan. Nyt olen absolutisti, koska joudun syömään lääkkeitä forever. - aac
Moi,
Itsellani on samanlaisia kokemuksia. Pari kuukautta Seronilia takana, 20mg/vrk ja kohtuullinen alkoholin kaytto (max. 4 tuoppia/ilta) ja homma pysy ihan hyvin hanskassa. Sittemin annostus nostettiin 40mg:aan vuorokaudessa ja yhden viikon aikana tuli useampana iltana nautittua tuo 3-4 tuoppia illassa, mista seurasi jatkuva pieni tarina, huonot younet, masentunut ja sumuinen olo seka ruokahaluttomuutta. En tosin heti huomannut suoraa syy-yhteytta, koska en varsinaisesti karsinyt muuten krapulasta. Sen sijaan luulin, etta oireet johtuivat/johtuvat isommasta annostuksesta (jonka tiputin oma-aloitteisesti 20mg:aan joitakin paivia sitten).
Sittemin on pari kertaa tullut otettua vahan raskaamman kaden kautta viihteella (n. 10 tuoppia), ja molemmilla kerroilla on mennyt muisti ja krapula on kestanyt pari paivaa. Ensin ollu normaali mutta 2x pahempi krapula, sittemmin ehka pienta tarinaa, ruokahaluttomuutta jne.
Seronilin ohjeissa ei tosiaan juurikaan mainita alkoholista mitaan, mutta googlen uutisryhmahaussa hakusanat prozac (mita seronil siis on) ja hangovers tuottaa aikamoisen kasan viesteja, joissa on huomattu mm. humalan olevan vahvempi seka krapulan olevan huomattavasti pahempi prozacin kanssa.
Viimeviikonlopun jalkeen paatin, etta niin kauan kuin vedan seronilia niin en veda alkoholia tippaakaan. - jeremy8989
mulla on kanssa justiinsa tällä hetkellä semmonen ahdistuneisuus ja vähän masentunu olo ja tuntuu että sekoo.. :D eli ei kivaa
- ....................
Lääkäri nosti 10mg>20mg>30mg mutta vedän ite kyllä 40mg ja juon alkoholia päälle. Ei minkäänlaista sekavuutta, erikoisen kovaa krapulaa tullut siitä.
- lähihoitaja 72
Ei viinaa ja lääkkeitä sekasi, sovitaanko niin :) mutta. seronil.. erilainen. saattaa ensimmäisen kolmen viikon aikana aiheuttaa jopa päin vastaisia oireita.. vastaisuudessa tuskin niiden yhteiskäyttö aiheuttaa mitää ongelmaa :)
- .
Vitsi miten idioottimaista juoda kun syö mielialalääkkeitä! Lääkehoito menee ihan hukkaan ja alkoholismista ei voi parantua. Pyytäkää lekurilta tarpeeks kovat mömmöt ettei tarvii dokata.
- Lääkkeitä
olen sekakäyttäjä nyt määrättiin seronil 10mg vittu auta mihikää mitää...
pitää tintata pullo vodkaa naamaa ja syyä parikymmentä ni rupee varmasti helpottamaan :) lyricat ainoat lääkkeet mitkä toimii oikei mutta kun niitä ei saa ja joutuu ostamaa kaduilta ja venäjältä. tietysti jotkut bentsot auttaa myös mutta ei niitä saa joutuu kaikki ostamaa kaduilta :/ - Kokenutalkonmies
Ite menin jotenkin ihan erinlaiseen känniin tuosta kombosta. Tein asioita, joita en muistanut aamulla. Esim tuijotin seinää monta minuuttia putkeen. Morkkikset olivat kovempia, kuin yleensä. En ollut oma itseni. Siksi lopetin tuon huonon lääkkeen käytön. Tuo yhdistelmä ei ole mikään hyvä yhdistelmä. Lääkkeen käyttöaikana olin kokoajan kuin sumussa, vaikka alkoa en ottanutkaan hirveästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n562176Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt71407Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan771395- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68989