Lisäkysymys teille söpöliineille :)

Aloittajaminä

Lisäkysymys teille söpöliineille.

Onko niin, että kun kerran olette päättäneet, että minä olen narsisti, niin se on ainoa vallitseva ja hallitseva luonteenpiirteeni?

Ajatellaan vaikka, että näen lapsen tai kenet tahansa teistä kävelemässä auton alle ja hyppään pelastaakseni hänet/teidät. Uskotteko todellakin että teen sen saavuttaakseni jotain etuja itselleni? Enkä vain puhtaasta halusta auttaa?

Uskotteko todellakin, että parisuhteen alusta asti piirsin kaavioita mielessäni joka johtaisi, kumppanini tuhoon tai epätoivoon? Eikä mikään mitä tein ollut täysin pyyteetöntä, vain halusta auttaa tai miellyttää?

Narsismi ei ole ihan noin yksioikoista. Se on monen pettymyksen ja petetyksi tulemisen kautta opittu käyttäytymisen malli, jossa en usko että vastapuolikaan minulle oikeasti hyvää haluaisi. Joten alkaa puollustustaistelu, jossa en halua hävitä.

On totta,että eron hetkellä menemme äärimmäisyyksiin,koska koemme jotain jota olemme kokeneet lapsesta asti. Kolikolla on aina kaksi puolta ja jos katsotte peiliin, olitteko todella niin täydellisiä kumppaneita?

22

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et ole narsu

      Mistä tiedät itsesi narsistiksi? Epäilen, tokko olet narsistia nähnytkään koskaan. Kukas olet olevinas?

      • uhriminäkin

        juuri yksi niistä joita te näillä palstoilla diagnosoitte ja levitätte sitä tietoa ympäri kaupunkia. Se on minun tulevaisuuteni. Kiitos teidän.


      • kuiskutteleva käärme
        uhriminäkin kirjoitti:

        juuri yksi niistä joita te näillä palstoilla diagnosoitte ja levitätte sitä tietoa ympäri kaupunkia. Se on minun tulevaisuuteni. Kiitos teidän.

        Niin mitä siihen tietojen levittelyyn ympäri kaupunkia kuuluikaan...


    • En usko, että hän

      "että parisuhteen alusta asti piirsin kaavioita mielessäni "

      En usko, että hän piirsi kaavioita alusta asti. Mutta sensijaan uskon, että hän tunsi itsensä. Hän tiesi, mitä ennenpitkää tulee tapahtumaan, koska toistaa aina samaa kaavaa. Hän tiesi, että minulla ei ollut hänen rinnallaan tulevaisuutta. Hän tiesi, että tietynlaiset naiset suhtautuvat rakkauteen vakavasti, ja kokevat tuskaa, kun suhde päättyy.

      Hän otti kanssani kaikki riskit. Vain saadakseen euforiaansa purettua riittävän fiksun naisen kanssa, jota voi esitellä ylpeillen.

      "etuja itselleni? Enkä vain puhtaasta halusta auttaa?"

      Saatat haluta auttaa. Mutta se ei jää keneltäkään huomaamatta. Käytät tilanteen maksimaalisesti hyödyksesi.

      " monen pettymyksen ja petetyksi tulemisen kautta opittu käyttäytymisen malli, "

      Väistämättä, koska työnnät nenäsi vähän joka paikkaan. Tilastollisesti silloin pettymyksiäkin seuraa enemmän kuin muilla.

      " jossa en usko että vastapuolikaan minulle oikeasti hyvää haluaisi. "

      Tästäpä juuri emme ole sinulle vastuussa. Sinun pitäisi nähdä jokainen yksilönä. Minä esim. en mahda mitään sille, mitä minun n.kumppanini aiemmat suhteet ovat olleet. Hän ei nähnyt minua uutena kumppanina, vaan jatkoi vanhoja suhteitaan minun kanssani. Siinä oli kuule naurussa piteleminen, kun minä en olekaan ollenkaan samanlainen, kuin hänen aiempansa.

      "alkaa puollustustaistelu"

      Alkoi hänen taistelunsa ikuisia tuulimyllyjä vastaan.

      "olitteko todella niin täydellisiä kumppaneita?"

      Kuvitteliko hän, että hän voisi avata minulle jotakin uutta itsestäni, no, tuskin, sen verran hän minut tunsi. Mutta kaavamaista käytöstään ja toimintatapaansa ei pystynyt muuttamaan. Ompa lapsellinen kysymys.

    • dillet1

      Olipa ihana provota. oikeasti työntäisin teidät lapsinenne rekan alle tuntematta minkäänlaista tuskaa.
      Ällöttäviä elämäni hidastajia ja typeriä jarruja.
      Olisitte edes niitä edustavia kumppaneita, mutta eihän teiltä edes sellaista voi pyytää.
      Ihmeellistä ettei evoluutio ole jo kitkenyt kaltaisianne uhreja pois maailmasta.
      Buhuuu.auttakaa!!!!!

    • Ja sinusta tekee

      "Ällöttäviä elämäni hidastajia ja typeriä jarruja."

      Ja sinusta tekee vähemmän ällöttävän? Niin, mikä?

    • 9+13=22

      "Uskotteko todellakin, että parisuhteen alusta asti piirsin kaavioita mielessäni joka johtaisi, kumppanini tuhoon tai epätoivoon? Eikä mikään mitä tein ollut täysin pyyteetöntä, vain halusta auttaa tai miellyttää?"

      Niin en tiedä...näin jälkeenpäin sitä kyllä joskus miettii, että oliko se kaikki tarkoituksellista...

      Muistan kyllä Ännäni sanoneen jossain vaiheessa suhdetta minulle niinkin, että niin kauan kaikki on ookoo kunhan muistat ettet loppupeleissä merkitse minulle mitään...

      Noh, luulin hänen viittavan tuolla tilanteeseen jossa hän joutuisi valitsemaan silloisen seurustelukumppaninsa ja minun välilläni...ja oletin sen tarkoittavan varoitukseksi etten alkaisi kuvittelemaan että hän minun vuokseni jättäisi seurustelukumppaninsa...

      Nyt tiedän, että tuo et merkitse mitään...tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, etten oikeasti ihmisenä merkinnyt hänelle mitään...

      Että joo...tuon ymmärtäminen ja kokemus ei mitään olemisesta kyllä ravisteli kokonaisvaltaisesti omia arvojani ihmisyyden perusteista...elämäni ensimmästä kertaa jouduin esineellistetyksi...

      Suunitelmallisuuteen liittyen...hän toi minulle suhteen loppuvaiheissa pienen "nallen" saatesanoilla tuleviin huonoihin hetkiin, että muistaisin, että sellainen hän oli pelkkä möhömahainen mies...

      Että en tiedä...oliko se suuniteltua vaiko vain kokemuksen tuomaa tietoa siitä, että niin tulee käymään...että hän kyllästyy...etsii uuden lähteen ja on ikäänkuin pakotettu käyttäytymään siten että suhde päättyy...

      Hän myös jossain vaiheessa sanoi niinkin että jos ja kun suhteemme päättyy...älä vastaa viesteihini/pidä yhteyttä...ettei hän vain luule mitään...

      Että uskon kyllä, että hän oli elänyt noita suhteiden päättymisiä ennenkin, sitä en tiedä oliko kaava sama...että hän ikäänkuin käyttätyi siten, että jos toinen halusi pitää edes jonkinlaisen itsekunnioituksen...niin ei ollut enää muuta mahdollisuutta kuin päättää suhde...

      "Narsismi ei ole ihan noin yksioikoista. Se on monen pettymyksen ja petetyksi tulemisen kautta opittu käyttäytymisen malli,"

      Niin, uskoisin ettei hän varsinaisesti ollut päättyänyt ns. tuhota minua...vaan kysymys oli juurkin tuosta...opitusta käyttätymismallista...käsittääkseni narsisti ei halua kuulua joukkoon...

      Inhimilissä suhteissa pettymykset kuuluvat elämään...jossain oli jo puhettakin, että narsisti aiheuttaa itse eronsa...juurkin syystä ettei voi sietää pettymyksiä...

      "On totta,että eron hetkellä menemme äärimmäisyyksiin,koska koemme jotain jota olemme kokeneet lapsesta asti. Kolikolla on aina kaksi puolta ja jos katsotte peiliin, olitteko todella niin täydellisiä kumppaneita?"

      Niin käsittääkseni narsmi liittyy juurkin tuohon lapsena koettuun varhaiseen pettymykseen...jonka aiheutti se elämään eniten vaikuttanut nainen...josta syystä narsisti vihaa naisia...koska kenenkään naisen on mahdotonta enää hänelle korvata sitä varhaista pettymystä...

      Mitä tulee täydelliseen kumppaniin...olen varmaan väärä henkilö suhteemme laadusta johtuen sanomaan tuohon mitään...

      mutta oma ajatukseni asiasta on se, ettei sellaista kuin täydellinen kumppani ole olemassakaan...on vain tavallisia ihmisiä, miehiä/naisia, äitejä/isiä hyvine ja huonoinen puolineen...

      ja käsittääkseni narsisti juurkin pettyy tuohon ihmisten keskinkertaisuuteen...siihen etteivät he vastaa kaikkiin hänen tarpeisiinsa sillä siunaamalla hetkellä...elä ja ole vain häntä varten...

      • kukaonuhrijakukanarsu

        "Muistan kyllä Ännäni sanoneen jossain vaiheessa suhdetta minulle niinkin, että niin kauan kaikki on ookoo kunhan muistat ettet loppupeleissä merkitse minulle mitään...

        Noh, luulin hänen viittavan tuolla tilanteeseen jossa hän joutuisi valitsemaan silloisen seurustelukumppaninsa ja minun välilläni...ja oletin sen tarkoittavan varoitukseksi etten alkaisi kuvittelemaan että hän minun vuokseni jättäisi seurustelukumppaninsa...

        Nyt tiedän, että tuo et merkitse mitään...tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, etten oikeasti ihmisenä merkinnyt hänelle mitään..."

        Kun luen tuon kohdan, niin en voi olla ajattelematta myös sitä, ettei tämä ihminen merkinnyt myöskään kirjoittajalle yhtään mitään, vaan oli pelkkää huvittelua tylsään arkeen, mutta miksi? Syynä vaihdevuosinen kilahdus eli se viimeinen veto, kun vielä on hyvää riistaa parisuhdemarkkinoilla, vai mikä leikki oli kyseessä?

        Edelleen omalla moraalilla ja periaatteilla ei tuon kaltaisen suhteen toteuttaminen olisi edes mahdollista, jos toinen toteaa, ettei toinen loppupeleissä merkitse mitään. Niin peleissä? Kumpi noista kahdesta oli narsistinen vai oliko joku muu häiriö korvienvälissä menossa? Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?


      • Ei_tiet
        kukaonuhrijakukanarsu kirjoitti:

        "Muistan kyllä Ännäni sanoneen jossain vaiheessa suhdetta minulle niinkin, että niin kauan kaikki on ookoo kunhan muistat ettet loppupeleissä merkitse minulle mitään...

        Noh, luulin hänen viittavan tuolla tilanteeseen jossa hän joutuisi valitsemaan silloisen seurustelukumppaninsa ja minun välilläni...ja oletin sen tarkoittavan varoitukseksi etten alkaisi kuvittelemaan että hän minun vuokseni jättäisi seurustelukumppaninsa...

        Nyt tiedän, että tuo et merkitse mitään...tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, etten oikeasti ihmisenä merkinnyt hänelle mitään..."

        Kun luen tuon kohdan, niin en voi olla ajattelematta myös sitä, ettei tämä ihminen merkinnyt myöskään kirjoittajalle yhtään mitään, vaan oli pelkkää huvittelua tylsään arkeen, mutta miksi? Syynä vaihdevuosinen kilahdus eli se viimeinen veto, kun vielä on hyvää riistaa parisuhdemarkkinoilla, vai mikä leikki oli kyseessä?

        Edelleen omalla moraalilla ja periaatteilla ei tuon kaltaisen suhteen toteuttaminen olisi edes mahdollista, jos toinen toteaa, ettei toinen loppupeleissä merkitse mitään. Niin peleissä? Kumpi noista kahdesta oli narsistinen vai oliko joku muu häiriö korvienvälissä menossa? Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?

        "Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?"
        Ei tietenkään missään vaiheessa. Lause sinänsä jo kertoo että kyseessä super lapsellinen henkilö.
        Normaali huijari-aviomies osaa selittää sen että on taloudellisesti riipuksissa paljon paremmin.

        Mutta tuollaista ei kerrota ihan suhteen alkumetreillä yleensä ja on suuri vaata että tuollaisen lauseen laukoja joutuu/pääsee tehotarkkaluun uhrinsa taholta. Niin makaa kuin petaa.


      • kukaonuhrijakukanarsu kirjoitti:

        "Muistan kyllä Ännäni sanoneen jossain vaiheessa suhdetta minulle niinkin, että niin kauan kaikki on ookoo kunhan muistat ettet loppupeleissä merkitse minulle mitään...

        Noh, luulin hänen viittavan tuolla tilanteeseen jossa hän joutuisi valitsemaan silloisen seurustelukumppaninsa ja minun välilläni...ja oletin sen tarkoittavan varoitukseksi etten alkaisi kuvittelemaan että hän minun vuokseni jättäisi seurustelukumppaninsa...

        Nyt tiedän, että tuo et merkitse mitään...tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, etten oikeasti ihmisenä merkinnyt hänelle mitään..."

        Kun luen tuon kohdan, niin en voi olla ajattelematta myös sitä, ettei tämä ihminen merkinnyt myöskään kirjoittajalle yhtään mitään, vaan oli pelkkää huvittelua tylsään arkeen, mutta miksi? Syynä vaihdevuosinen kilahdus eli se viimeinen veto, kun vielä on hyvää riistaa parisuhdemarkkinoilla, vai mikä leikki oli kyseessä?

        Edelleen omalla moraalilla ja periaatteilla ei tuon kaltaisen suhteen toteuttaminen olisi edes mahdollista, jos toinen toteaa, ettei toinen loppupeleissä merkitse mitään. Niin peleissä? Kumpi noista kahdesta oli narsistinen vai oliko joku muu häiriö korvienvälissä menossa? Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?

        "Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?"

        No ihan suoraan tuotiin tuo asia tiettäväksi , ettet merkinnyt ihmisenä mitään monellakin eri tapaa, kun kerroin etten enää halua tavata häntä

        Niin heti alkuun, asia tuotiin esiin tällä lauseellla

        "ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"

        Lisää infoa tuli spostiin gof menninkäinen vitsin muodossa

        https://kohokohta.com/huumori/vitsit-golf-menninkainen/

        Vielä aikojen kuluessakin kun silloin tällöin otti yhteyttä, että jos vielä sitä seksiä niin suoraan tehtiin sekin asia selväksi, ettei hänelle niin väliä ole kenen kanssa kunhan vaan vehkeet sopii yksiin.

        Tosiaan minun lisäkseni oli ollut useita muitakin sivusuhteita, mikä asiantila valkeni minullekkin vasta loppupeleissä. Että olin yksi monista.

        Loppupelit tarkoittaa tässä tapauksessa sellaista tilannetta, missä ihmisen todellinen olemus tulee esiin. Sanaa käytetään usein puhekielessä, mutta sitä on vaikea selittää, mutta jotain osvittaa voi saada tästäkin

        https://www.urbaanisanakirja.com/word/loppupeleissa/

        Mutta joo, tosiaan noista ajoista on useita vuosia, et aina se pikkusen ihmetyttää kun ihmiset jaksavat miettiä tuiki tuntemattomienkin ihmisten vuosienkin takaisia suhteita.

        Miksiköhän?

        Täs kun joku näitä vanhoja ketjuja nostaa edelleen, niin huomaa toki et ai, toi oli se tyyppi ja jotain muistikuviakin hänen tarinastaankin saattaa tulla, mutta en ny kyllä tänä päivänä enää lähtisi kenenkään palstalaisen vuosientakaista suhdetta miettimään.

        Osaisitkohan sinä sanoa, miksi tää mun elämän episodi kiinnostaa niin kovasti vaikka siittä on vuosia aikaa?


      • kukanarsujakukauhri
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?"

        No ihan suoraan tuotiin tuo asia tiettäväksi , ettet merkinnyt ihmisenä mitään monellakin eri tapaa, kun kerroin etten enää halua tavata häntä

        Niin heti alkuun, asia tuotiin esiin tällä lauseellla

        "ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"

        Lisää infoa tuli spostiin gof menninkäinen vitsin muodossa

        https://kohokohta.com/huumori/vitsit-golf-menninkainen/

        Vielä aikojen kuluessakin kun silloin tällöin otti yhteyttä, että jos vielä sitä seksiä niin suoraan tehtiin sekin asia selväksi, ettei hänelle niin väliä ole kenen kanssa kunhan vaan vehkeet sopii yksiin.

        Tosiaan minun lisäkseni oli ollut useita muitakin sivusuhteita, mikä asiantila valkeni minullekkin vasta loppupeleissä. Että olin yksi monista.

        Loppupelit tarkoittaa tässä tapauksessa sellaista tilannetta, missä ihmisen todellinen olemus tulee esiin. Sanaa käytetään usein puhekielessä, mutta sitä on vaikea selittää, mutta jotain osvittaa voi saada tästäkin

        https://www.urbaanisanakirja.com/word/loppupeleissa/

        Mutta joo, tosiaan noista ajoista on useita vuosia, et aina se pikkusen ihmetyttää kun ihmiset jaksavat miettiä tuiki tuntemattomienkin ihmisten vuosienkin takaisia suhteita.

        Miksiköhän?

        Täs kun joku näitä vanhoja ketjuja nostaa edelleen, niin huomaa toki et ai, toi oli se tyyppi ja jotain muistikuviakin hänen tarinastaankin saattaa tulla, mutta en ny kyllä tänä päivänä enää lähtisi kenenkään palstalaisen vuosientakaista suhdetta miettimään.

        Osaisitkohan sinä sanoa, miksi tää mun elämän episodi kiinnostaa niin kovasti vaikka siittä on vuosia aikaa?

        Vastaan tässä sinulle. En tiennytkään, että oli juuri sinun episodisi, anteeksi kovasti - näkyy olevan eri nimimerkki. Sattui vain silmään selatessa ja hakiessa tietoa. Siksi sitten lukiessani kiinnostuin vain itse ajatuksesta, että kumpi teistä oli uhri ja kumpi narsisti ja kumpi peilasi kumpaa ja edelleen kumpi provosoi kumpaa. Siis monia kiinnostavia kysymyksiä, joiden vastaukset saavat ehkä ymmärtämään narsismia paremmin.


      • kukaonnarsujakukauhri
        Ei_tiet kirjoitti:

        "Missä suhteen vaiheessa tuo on oikein todettu, ettei loppupeleissä merkitse toiselle mitään?"
        Ei tietenkään missään vaiheessa. Lause sinänsä jo kertoo että kyseessä super lapsellinen henkilö.
        Normaali huijari-aviomies osaa selittää sen että on taloudellisesti riipuksissa paljon paremmin.

        Mutta tuollaista ei kerrota ihan suhteen alkumetreillä yleensä ja on suuri vaata että tuollaisen lauseen laukoja joutuu/pääsee tehotarkkaluun uhrinsa taholta. Niin makaa kuin petaa.

        Pitkässä parisuhteessa kyllä kuuleekin kaikenlaista, alun hassut jutut voivatkin selvitä vasta paljon myöhemmin. Ehkä ovat jäänteitä jostakin edellisestä suhteesta, jos sellainen on taustalla ja jos taas ei, niin ehkä oman lapsuuden perheen mallinnusta siihen omaan perheeseen, ne pinttyneet tavat, joista osa ehkä jopa geenejäkin.


      • kukanarsujakukauhri kirjoitti:

        Vastaan tässä sinulle. En tiennytkään, että oli juuri sinun episodisi, anteeksi kovasti - näkyy olevan eri nimimerkki. Sattui vain silmään selatessa ja hakiessa tietoa. Siksi sitten lukiessani kiinnostuin vain itse ajatuksesta, että kumpi teistä oli uhri ja kumpi narsisti ja kumpi peilasi kumpaa ja edelleen kumpi provosoi kumpaa. Siis monia kiinnostavia kysymyksiä, joiden vastaukset saavat ehkä ymmärtämään narsismia paremmin.

        "Vastaan tässä sinulle. En tiennytkään, että oli juuri sinun episodisi, anteeksi kovasti - näkyy olevan eri nimimerkki."

        Niin nää on niitä alkuajan juttuja, syy miksi tän aiheen piiriin vuosia sitten tulin ja tosiaan käytin nimimerkkinäni tuolloin tän systeemin tyrkäämää yhteenlaskutoimitusta, joka piti ensin tehdä päästääkseen kirjoittamaan. Kunnes rekisteröin tän yhteenlaskutoimitus nimimerkin, koska kävi niin, et joku yritti esiintyä minuna.

        Mutta joo, aina silloin tällöin tulee näitä viittauksia ja ilkeilyjäkin tuohon mun elämäni epsisodiin liittyen ja en usko sunkaan anteeksipyynnön vilpittömyyteen kommenttisi perusteella, et tiesit kyllä kenestä on kysymys ja ehkä varta vasten etsitkin jotain millä voisit yrittää kyseenalaistaa yhteenlaskutoimituksena kirjoittavaa henkilöä.

        Mutta oli ny kuin oli, niin joskus tosiaan ihmetyttää, et mikä tässä ny niin kiinnostaa, et vuosien päästäkin tätä mun juttua pohditaan. Tuntuu jotenkin oudolta, kun tosiaan tääkin ketju on vuodelta 2013 ja itsekunkin asianosaisen elämä on mennyt eteenpäin. Mutta ilmeisesti ei kuitenkaan kaikilla tällä palstalla.

        Omituiselta tuntuu sekin, jos jollein sivulliselle on tärkeää vuosien jälkeenkin saada todistettua et kumpiko ny sit oli tuntemattomien ihmisten tarinan narsisti kun kysessä on kirjoittajan subjektiivinen kokemus.

        Sivullisen ny kuitenkin on hyvin vaikea muodostaa objektiivistakaan tulkintaa, kun hänen ny pitäisi vähintäänkin tuntea ihmiset, mutta pysytellä kuitenkin puolueettomana vailla ennakkotulkintoja, joita sinulla näytti olevan kosolti minun suhteeni


      • No_joo
        kukaonnarsujakukauhri kirjoitti:

        Pitkässä parisuhteessa kyllä kuuleekin kaikenlaista, alun hassut jutut voivatkin selvitä vasta paljon myöhemmin. Ehkä ovat jäänteitä jostakin edellisestä suhteesta, jos sellainen on taustalla ja jos taas ei, niin ehkä oman lapsuuden perheen mallinnusta siihen omaan perheeseen, ne pinttyneet tavat, joista osa ehkä jopa geenejäkin.

        No joo... Tullut noinkin joskus kelailtua ja että pikkuhassut sitten aikanaan selvitetään kun on tutustuttu paremmin...
        Nyt vanhempana ja viisaampana tiedän että kukaan järkevä ihminen ei lauo pikkuhassuja edellisestä suhteesta saati lapsuudesta. Jostain ne pikkuhassut on sinne päähän tulleet... Ja pääsääntö on että pään kantaja vastaa oman päänsä sisällöstä jo aikuisina päivinään, eikä pikkuhassuja sitten enää järkevä ihminen minulle tuo ratkottavaksia...

        Että jos pikkuhassuja kuulen niin luultavasti laukojan päässä niitä enemmänkin ja ehkä jopa pikku-ukkoja... Jos ei peräti golfukkoja...


      • No_joo kirjoitti:

        No joo... Tullut noinkin joskus kelailtua ja että pikkuhassut sitten aikanaan selvitetään kun on tutustuttu paremmin...
        Nyt vanhempana ja viisaampana tiedän että kukaan järkevä ihminen ei lauo pikkuhassuja edellisestä suhteesta saati lapsuudesta. Jostain ne pikkuhassut on sinne päähän tulleet... Ja pääsääntö on että pään kantaja vastaa oman päänsä sisällöstä jo aikuisina päivinään, eikä pikkuhassuja sitten enää järkevä ihminen minulle tuo ratkottavaksia...

        Että jos pikkuhassuja kuulen niin luultavasti laukojan päässä niitä enemmänkin ja ehkä jopa pikku-ukkoja... Jos ei peräti golfukkoja...

        No menipä taas oudoksi tää keskustelu. Pisteetkin näyttää otetun kehiin.

        Mutta joo, Tarkoitatko että tuon "kukaonnarsujakukauhri" nimimerkillä kirjoittavan päässä saattaa olla "ehkä jopa pikku-ukkoja... Jos ei peräti golfukkoja..."

        Sinun samomaasi lainatakseni


      • uhrinarsukolopallo
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No menipä taas oudoksi tää keskustelu. Pisteetkin näyttää otetun kehiin.

        Mutta joo, Tarkoitatko että tuon "kukaonnarsujakukauhri" nimimerkillä kirjoittavan päässä saattaa olla "ehkä jopa pikku-ukkoja... Jos ei peräti golfukkoja..."

        Sinun samomaasi lainatakseni

        Vähän vainoharhaisempaa uutta vuotta sinulle.

        Niinhän se onkin, että täällä on vain tietyille sallittua kirjoitusten perusteella tehdä objektiivista tulkintaa silloin kun on kyse tiettyjen ihmisten subjektiivisista kokemuksista. Nuo antamasi ohjeet kannattaisi kyllä muistaa itsekin, kun ruotii täällä esim. poijun pään sisältöä, mutta silloinhan se ei suinkaan mitään haittaa, vaan on ihan sallittua.

        Lopuksi vielä, että onkohan se niin, ettei seepra raidoistaan pääse, tai jalanjäljistä, kun on kynnysmatolla maannut, vai sittenkin niin, että hän onkin kaikista vilpittömistä vilpittömin. Kysymyksiä vilisee päässä, mutta teidän mukaan ovat pikku-ukkoja, tai ehkä golfukkoja, joten eiköhän lähdetä kolopalloilemaan, kun sellainen mielleyhtymä nyt golfista tulee mieleen.


      • Ei_min
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No menipä taas oudoksi tää keskustelu. Pisteetkin näyttää otetun kehiin.

        Mutta joo, Tarkoitatko että tuon "kukaonnarsujakukauhri" nimimerkillä kirjoittavan päässä saattaa olla "ehkä jopa pikku-ukkoja... Jos ei peräti golfukkoja..."

        Sinun samomaasi lainatakseni

        Ei minulla sellaista mieleen juolahtanut, että hänellä golfukkoja olisi kovien välissä...
        Vain vastasin hänen kirjoitukseensa jonka mukaan jotkin entiset suhteet olisivat mahdollisesti asetelleet kuvaelmia jonkun laukojan päähän, joita kuvaelmia sitten jatkaa seuraavissa ja taas seuraavissa suhteissaan.
        Olen aikuistunut vajaassa kymmenessä vuodessa sen verran, että uskallan jo uumoilla niiden menninkäisten ihan alkuperäisenkin sijainnin olevan samassa päässä kuin missä se suu on joista noita niille seuraavillekin suhteille sitten lauotaan...
        Miksi sitten juuri kyseinen nikki on sitä mielip... Ei kun mieltä siis, että ne ukkelit olisivatki peräisin joiden aiempien morsianten päistä niin siihen en ota kantaa.


      • Ei_min kirjoitti:

        Ei minulla sellaista mieleen juolahtanut, että hänellä golfukkoja olisi kovien välissä...
        Vain vastasin hänen kirjoitukseensa jonka mukaan jotkin entiset suhteet olisivat mahdollisesti asetelleet kuvaelmia jonkun laukojan päähän, joita kuvaelmia sitten jatkaa seuraavissa ja taas seuraavissa suhteissaan.
        Olen aikuistunut vajaassa kymmenessä vuodessa sen verran, että uskallan jo uumoilla niiden menninkäisten ihan alkuperäisenkin sijainnin olevan samassa päässä kuin missä se suu on joista noita niille seuraavillekin suhteille sitten lauotaan...
        Miksi sitten juuri kyseinen nikki on sitä mielip... Ei kun mieltä siis, että ne ukkelit olisivatki peräisin joiden aiempien morsianten päistä niin siihen en ota kantaa.

        No vähän kummalliseksi ny meni toikin juttu ja muutenkin outoa tosiaan, et ku se mun kyseenalainen suhde on päättynyt jo syksyllä 2011, niin joku ny ikäänkuin yrittää elää sitä uudelleen.

        Mutta joo, ehkä se on tarkoituksellista, kuten nimimerkki kävelyonluvallista jossain kohtaa, kirjoitti "Mahdollisesti uusi uhri on ylt, koska uhrin pitää olla vakikirjoittaja joka käyttää aina samaa nimimerkkiä. Sen kummempaa syytä ei tarvitse ollakaan."

        Ettei täs ny sen kummemmin vainoharhainen tarvi olla, kun näkyyhän se täällä.

        Jotain saattoi olla jo aiemmin, mut itse havannoihin asian tapaninpäivänä, et joku oli jopa pilannut jouluaattonsa ajattelemalla minua

        Sittenhän sitä on tullut jos jonkinlaista, huvittava oli se tarra peilissä juttukin, et sekin tuotiin esiin negatiivisena asiana ja tosiaan sen tarran kohtalosta mulla ei ole tietoa, mut jollekkin sekin on jääny mieleen ja sitäkin pyritään käyttään lyömäaseena näköjään vuosien pääsäkin siinä kuin kynnysmattoakin.

        Mutta joo, poiukin tuossa mainittiin , että siitäkös tässä ny kuitenkin on enimmillään kyse, kuten siinä kävelyonluvallista kommentissa, jossa tuo ennustus oli.

        Tosiaan ko. kirjoittajan toimintapapoihin on tullut otettua kantaa usemmankin kerran, sitä ei käy kieltäminen, mutta eiköhän ne ny ole kuitenkin ihan mun tulkintoja/näkemyksiä/mielipiteitä, että mennään sillä subjektiivisuudella kuitenkin.

        Eikä tässä tapauksessa vastapuolenkaan tulkinnat ole mitenkään objektiivisia.

        Päinvastoin niistä huokuu henkilöön kohdistuva negatiivisuus ja musta mieli. Eihän täs ny voi muuta kuin ihmetellä miten suuren myrskyn jonkun sisimmässä saattaa aiheuttaa pieni tarran palanenkin peilin yläkulmassa.


    • Iina0307

      Täydellistä ihmistä ei olekaan, vaikka narsisti niin itsestään luulee. Jokainen ihminen tekee virheitä, mutta normaali ihminen pystyy ne myöntämään ja keskustelemaan niistä. Erossa tulee sanottua ja tehtyäkin asioita, joilla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, vain tunteiden.

      • Häpeä

        Viisas kirjoitus. Itse häpeän suuresti eron aiheuttamia sanoja ja tekoja. Olisipa kyennyt ottamaan rauhallisesti ja myöntämään kipeitä asioita. En siihen vaan pystynyt.


    • niinvaikeetaon

      Oliko suunnitelma etukäteen, kun pelasi ja leikki. Mene ja tiedä ja ota nyt tuostakin sitten selvä.

    • Sesöpöläinen

      Eihän narsku tavallaan suunnittele tekemisiään, hän vain toimii omien tarpeidensa mukaan. Hän imee yhden kohteen tyhjäksi ja siirtyy seuraavaan, ilman katumusta. Hän etsii jotain, mitä ei ole, hän elää sillä, että tuhoaa ihmisiä, raadonsyöjä ja saa nautinnon siitä itselleen. Ei hän edes ymmärrä toisen kärsimystä, hän on raukka, vanki omassa ongelmassaan, pakenee kaikkea ja ei koskaan saavuta hyvän olon tunnetta. Palaa takaisin lähteelleen jos vielä jotain sieltä irtoaisi, täysin tyhjä ihminen, muiden kuvajainen. Mutta kuten torakatkin, niin myös narskut selviävät, he vain ovat verrattavissa toisiinsa. Heidät tulisi karkottaa jollekin saarelle, jossa he voisivat keskenään mittelöidä ja pariutua, tiedä kuinka upeita yksilöitä siellä kasvaisi, tulevaisuuden suuria johtajia, jotka polkevat kaiken alleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe