Sekaihon hoito

Kuivakuinkorppu

Miten kannattaa hoitaa? Voiko akne kuivattaa ihoa? Jotkut ihotautilääkärit sanoo että voi ja jotkut että ei. En tiedä enään ketä uskoa! Luulis niiden tietävän kun ihotautilääkäreitä ovat olevinaan, mutta ei.. Toinen on toista mieltä kuin toinen!
Tuollaisilta valehtelijoilta pitäis ottaa oikeudet toimia ihotautilääkäreinä vai ovatko vaan epäpäteviä kun eivät tiedä edes tuollaiseen kysymykseen vastausta..?

11

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karen-92

Itsellä on käytössä seuraavat tuotteet joilla sain ihon kuntoon, toki ruokavaliolla on merkitystä myös ja muilla elämäntavoilla.

Tuotteet:
      - päivittäin, aamuin illoin: Paula's Choice Skin Balancing System Set
      - joka viikonloppu: Forever Marine Mask ja Aloe Vera Scrub ja Gelly noiden jälkeen kosteuttamaan
      - ehkä pari kertaa kuussa Korresin erilaisia naamioita, huom. älä käytä minttu- tai alkoholipohjaisia naamioita!

Tuo Paula's Choicen sarja on uskomattoman tehokas. Ja noilla Foreverin ja Korresin tuotteilla sain lisätehoa iholle. 4 vuotta piti kärsiä kauheasta ihosta, mutta nyt siitä on päästy yli ja iho kiittää. Vaikutuksen huomasi jo parin viikon jälkeen.

Muutenkin noi kaikki tuotteet jotka mainitsin on hyvin riittoisia ja ei liian kalliita.

ps. kokeiltu on kaikki ihotautilääkärit ja niiden lääkkeet, iho parani hieman, mutta akne palasi!

• daadaadaadaa

kokeilitko roan?

• karen-92

Kyllä ja pari muuta reseptilääkettä. Nuo tuotteet toimi minulla oikein hyvin, Paula B:n motto onkin, ei valheellisia ihonhoitolupauksia, kaikki perustuu tutkimuksiin ja raaka-aineet ja aineosat valitaan huolella. Kokeilemellahan se selviää. Sitten noi muut tuotteet (Korres ja Forever) on kans huippu laadukkaita ja tasapainottavat ihoa ja ovat "tehohoitoa".

• daadaadaadaa

joojoo.. tuntuu että tässä on taas joku aloe veran mainosjuttu meneillään! mä en usko että saan mun lärviä kuntoon millään voiteilla kun olen huomannut aknen pahentavan kuivuutta/hilseilyä ja finnit on syvällä ihossa. kenelläkään lyödä faktaa pöytään: voiko akne kuivattaa ihoa???

• karen-92

Tämä ei todellakaan ole mikään mainosjuttu! Olen itse hankkinut tuotteeni netistä ja kerroin oman mielipiteeni ja kokemukseni asiasta. Paula's Choicella esimerkiksi on aknesta oma ihonhoitosarja, mutta suosittelevat Skin Balancing Systemiä sekaiholle. Siellä kerrotaan kaikki alusta alkaen SUOMEKSI kuinka valkopäistä päästään eroon ym. Kokeilematta ei tiedä mitään.

Sitten nämä Foreverin tuotteet ja Korresin naamiot, niin itse käytin niitä, koska ovat erinomaisesti toimineet itsellä aiemmin jo ja haluan iholleni luonnonmukaista ja laadukasta. Ette te voi tuomita ennen kuin kokeilette, ruokavaliolla kuten taisin sanoa, oli myös merkitys. Liikuin päivässä 1h, vettä join 1-2l, iHerbistä ostin viherjauheen, ruokavalio oli ravitseva ja monipuolinen ja taas tulen Foreveriin, sieltä otin omega 3:set ja 9:sät. ja aloe juoman. Stressiä pyrin välttämään ja ihonhoitorutiinit vain kahdesti päivässä, ettei iho pääse ärtymään. Kyllä mulla ainakin näillä vinkeillä kasvot puhdistui normaaleiksi, joka oli ihme! Vältin myös makean syömistä ja esim. sipsejä.

Kannattaa tutustua noihin mun aikasemmassa viestissä mainittuihin tuotteisiin ja tän viestin vinkkeihin, jos jollain muullakin toimis. Näitä lääkkeitä aknen hoitoon en itse suosittele, sain hirveät haittavaikutukset niistä, vaikka iho puhdistui hetkellisesti, mutta on se jännä, että näiden muiden tuotteiden jälkeen iho on pysynyt puhtaana. Ajoittain pari kolme finniä, ei muuta!

• marinari1

Mulla on kanssa sekaiho ja taistelin aknen kanssa kymmenen vuotta, oon 27. Nyt se on vihdoin ja viimein ollut kokonaan pois kaksi kuukautta, kun vaihdoin koko ihonhoitosarjan Puratureen. Mulle 2kk on tosi pitkä aikaa meinaa en oo ikinä saanu sitä millään kuriin.

Yks juttu ihan alkuun: ÄLÄ KOKEILE ROAA! Aivan kauheaa tavaraa. Mulle toimi tää:

Tosiaan kaikki alko siitä, kun mun kaveri osti Puraturen "finnintappajan" (mikä mun mielestä kuulosti tosi liiotellulta) ja hehkutti sitä. Kaverilla nyt ei oo edes kauheesti finnejä tai ainakaan tarpeeks, et laskisin sen akneksi, niin en kauheen tosissaan sen suosituksia ota. Kuitenkin lankesin tohon tuotteeseen ja päätin kokeilla sitä sen kaksi viikkoa, minkä sivuilla luvattiin auttavan.

Ekan viikon jälkeen en huomannu oikeestaan mitään eroa, ehkä vähän vähemmän tulehtuneen näkönen olin, muttei todellakaan mikään "vau" -fiilis tai silleen että joku muu mitään eroa huomais.

Tokan viikon päätteeks huomasin jo, että se alko tehota. Edelleenkään ei mikään "vau", mutta paranemaan päin! Olin tietty salaa toivonut jotain kahden viikon ihmeparannusta, enkä sitä saanut, mutta päätin kuitenkin jatkaa kun kerta toimii.

Jossain vaiheessa, olisko ollut neljännellä viikolla, eron TODELLA huomasi, jopa muut kuin minä itse. Silti oli vielä semmonen arpinen, punertava iho kaukana kiiltokuvatytöistä, mutta jes, vihdoin valoa tunnelin päässä.

Ja sitten mun purkki tyhjeni ja menin nettiin tilaamaan lisää. Tässä vaiheessa sitten sytty lamput, että mullahan on koko sarjasta vaan yks tuote. Olin jo rakastunut mun "finnintappajaan" niin päätin sitten kerralla tilata koko setin. Settiin kuuluu siis neljä purkkia: puhistusaine, seerumi (siis se finnintappaja…), kasvovoide ja A vitamiini (kuortinta)voide.

Ekat kokemukset oli, että puhdistuaine oli ihan kiva. Sellanen pehmeä, ei ärsytä tai kuivata. Vähän tuli fiilis, että puhdistaako se edes?

Puhdistuaineen jälkeen laitetaan se seerumi, mistä oon jo jauhanu ihan tarpeeks. Sitten tulee kasvovoide! Jännä tuote. Siinä on semmonen tietty koostumus, mistä tulee vaan fiilis et tää ei VOI toimia. Semmonen tietty täyteläisyys, vähän kuin vispikermassa, että ei tätä nyt voi akneiholle laittaa herranjumala. Kuitenki purkissa lukee ettei tuki huokosia niin laitoin kuitenkin. Muutaman tunnin päästä tuli vähän semmonen WTF -fiilis, kun ekan kerran ELÄMÄSSÄ iho ei ollutkaan rutikuiva eikä öljyinen vaan… normaali? Ehkä tää toimii!

Sitten piti odottaa iltaan. Siinä a-vitamiinirasvassa tehdään aika selväksi, ettei sitä saa missään nimessä laittaa päivällä. Asiasta raivottiin jo nettisivuillakin. Selvä. Noudatan ohjeita. Laitoin sen illalla naamaan ja menin nukkumaan. AUTS, KIRVELEE! Mitä hittoo? No se kesti ehkä 30 min ja sitten nukahdin.

Aamulla ryntäys heti peilin eteen. Ei mitään eroa. Ja taas päivä samalla rutiinilla. Illalla luin taas sen a-vitsku purkin ohjeita ja siinä sanottiin, että aluksi saa käyttää vain kahdesti viikossa. Ok. Pitäisköhän tässä pitää välipäiviä? Äh, ei jaksa.

Seuraavana iltana laitoin taas samat, vaikka a-vitskua sais laittaa aluks vaan sen 2x vko. Mutta kun ei siitä aiemminkaan mitään tapahtunut… PAHA VIRHE! Seuraavana aamuna iho kuoriutui kun käärmeellä. Hilseili, kutisi. Yritin peittää meikkivoiteella, mutta se vaan pahensi sitä. Vittu. Samaa jatkui varmaan kolme päivää, vaikken enää laittanut lisää a-vitskua. Sitten iho parani ja uusi iho oli VAUVAIHOA! Supersupersuper pehmeetä. Enpä enää uskaltanut uhmata ohjeita, vaan aloin käyttää tätä a-vitskua pikkuhiljaa ja varovasti. Kaks kuukautta oli vuoristorataa: aluksi tuli lisää finnejä, sitten iho hilseili, rauhottui, kuoriutui taas.. jne. Tästä varotettiin tuotteen sivulla, joten sitkeästi jatkoin käyttöä. Ja voilaa! Tässä sitä ollaan ilman finnin finniä. Välillä kun joku yksittäinen finni yrittää puskea läpi, niin tungen siihen kohtaan ekstra-annoksen finnintappajaseerumia ja illalla a-vitskua ja kas kummaa, se katoaa tulematta läpi!

Sori, tässä tuli nyt puoli raamattua tekstiä, vaikka yritin tiivistää mun tarinan. Pointtina kuitenkin se, että ei mitään lääkekuureja, vaan kunnon ihonhoitosarja! Itelläni taikasana on Purature ja toivottavasti sullekin löytyy jotain mikä toimii. Kaikki noi "juo paljon vettä ja kiinnitä huomiota ruokavalioon" -vinkit on ihan paskaa. Kiitti ja kuitti.

• marinari1

Toi hiton kirosanafiltteri pilas mun tekstin... Lopussa piti lukea (näin siististi sanottuna) että:

Kaikki noi "juo paljon vettä ja kiinnitä huomiota ruokavalioon" -vinkit on ihan pebasta.

• daadaadaadaa

milläs muullakaan kuin roalla saan finnit h***ettiin? satavarmasti ei auta voiteet syviin valkopäihin. ovat kuin miilumeja ja iho on ikäänkuin tullut päälle mutta finnit näkyy selvästi ihon sisällä. niitä pystyy edes puristamaan! silloin tällöin tulevat tulehtuneina pintaan...

• marinari1

Kyllä toi mun a-vitsku toimii oikeen hyvin ja kun googlaan niin siinä on jopa jotain perää:

"Retinoidi on A-vitamiinijohdannainen, ja sitä käytetään useiden ihosairauksien, myös aknen, hoidossa. Retinoidit ovat tehokkaita ihosairauksien hoidossa, ja yleisin aknen hoidossa käytetty on tretinoiini. Tretinoiinia määrätään yleensä hankalan aknen hoitoon, ja käyttöä on jatkettava vähintään puoli vuotta. Tretinoiinia käytettäessä sidekudos uusiutuu kuukausien käytön jälkeen. On myös varauduttava siihen että naama punoittaa kokoajan ja hilseilee. Yleisimmin tretinoiinia käytetään voiteena."

• hgjkhkh
        marinari1 kirjoitti:

Kyllä toi mun a-vitsku toimii oikeen hyvin ja kun googlaan niin siinä on jopa jotain perää:

"Retinoidi on A-vitamiinijohdannainen, ja sitä käytetään useiden ihosairauksien, myös aknen, hoidossa. Retinoidit ovat tehokkaita ihosairauksien hoidossa, ja yleisin aknen hoidossa käytetty on tretinoiini. Tretinoiinia määrätään yleensä hankalan aknen hoitoon, ja käyttöä on jatkettava vähintään puoli vuotta. Tretinoiinia käytettäessä sidekudos uusiutuu kuukausien käytön jälkeen. On myös varauduttava siihen että naama punoittaa kokoajan ja hilseilee. Yleisimmin tretinoiinia käytetään voiteena."

Onhan sitä tretioniinia käytetty vuosikymmeniä aknen hoitoon, reseptilääkkenä nimi on Avitcid. Se on vaan ihoa ärsyttävää, Differin ärsyttää vähemmän mutta teho on sama.

• joni-kk

Valkopäät (käytetään myös nimeä milium)

Valkopäät ovat pieniä, kovia, valkoisia näppyjä, jotka muistuttavat hieman finnejä (ilman turvotusta ja punoitusta), sen sisältöä ei voi puristaa pois.
      Valkopäitä esiintyy useimmiten otsalla, leuassa ja silmän alaluomessa, mutta niitä voi esiintyä muuallakin.
      Valkopäät voivat olla itsepintaisia ja vaikeita hoitaa. Paras ihonhoitotuote on hyvin valmistettu BHA tuote, jota käytetään yhdestä kahteen kertaa päivässä.
      Useimmiten valkopäät tarvitsee poistaa fyysisesti joko kosmetologilla tai yleislääkärin vastaanotolla.

- PAULA CHOICEN SIVUILTA

Itellä oli ainakin kuusi valkopäätä, BHA-liuoksella lähtivät ja pullon tilasin paulalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe