elämä ujona ahdistaa

ffffaaa

Tässä muutama esimerkki.
Poikaystäväni ei ymmärrä miten vaikea mun on jutella hänen vanhemmilleen ja miten mua joka kerta jännittää kun menemme heille käymään.
Töissä kukaan ei juttele mulle tai kuuntele. Mut on eristetty ihan täysin. Olen luonteeltani kiltti ja ystävällinen mutta se ei auta.
Jopa omat vanhempani ja siskoni jättävät usein huomioimatta. Olen aina ollut perheessä se ulkopuolinen koska olen hiljainen ja ujo. Minulle sanotaan usein "olet liian ujo siihen ja siihen ammattiin kun olen kertonut haaveistani.." Lisäksi kaikki ilkeily hiljaisuudestani ja punastelusta tekee kipeää.
Olisipa joku lääke jolla ujouden saisi pois.
Olen parikymppinen nuori nainen. Olisi kiva kuulla muittenkin kokemuksia.

3

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAASDSff

      Jotenkin tuntuu, että olet valinnut väärän miehen itsellesi. Siis siinä tapauksessa, jos hän ei edes yritä ymmärtää. Ihmisissä ärsyttää juuri eniten empatian puute, eli ei osata asettua toisen ihmisen asemaan. Kiltit ja ystävälliset ihmiset kunniaan.

      Mutta se on kyllä valitettavasti totta, että ujolle ja hiljaiselle ihmiselle on paljon vaikeampaa puhua(niin kuin sinulle töissä). Ainakin itsellä näin, ja olen vielä itsekin ujo. Hiljainen ujo hiljaisen ujon seurassa on kyllä yksi katastrooffi :D. Puhumisesta ei tule mitään, jos nämä eivät tunne toisiaan kunnolla.

      Itsellä ujous on tehnyt elämästäni todella vaikeaa. Mieheltä odotetaan vielä enemmän rohkeutta kuin naiselta. Olen onnistunutkin kovettamaan hieman itseäni, eli osaan pitää kyllä puoleni nykyisin. Ujoille miehille parisuhteen saaminenkin on täyttä työtä. Itsellä on vähän sama juttu ollut töissä, että jään vähän ulkopuolelle. Opiskelu on ollut taas täyttä tuskaa, koska en tykkää työskennellä isossa ryhmässä jännittämisen takia. Syön nykyisin propralia, auttaa edes vähän. Alkoholi tietty auttaa eniten, mutta sitä ei taas pysty ottamaan töissä. Ja oon ite 27v.

      • ujoleidi

        ai auttaako propralia, tai milla tavalla? itse syön samaa lääke rytmihäiriön vuoksi.
        teidän juttuja lukiessani, helpotus kun tietää ettei ole "vaivan" kanssa yksin. välillä tietyissä sosiaalisissa tilanteissa tuntee niin häpeää itseensä kohtaa ja tekee mieli vajotra maan alle, kun ei vaan saa muodustettua lauseita jos joku kysyy jotain. vastaa mahdollissiman lyhyin sanoin niin ettei toinen voi millaan tavalla jatkaa keskustelua.


    • ujoleidi

      hei!
      höpsis, miehessäsi ei ole mitään vikaa, hän ei vaan tajua miltä ujolta ihmisestä vieraan ihmisen kohtaaminen tuntuu. parhaiten selviät kun jos sinulla olisi mahdollisuus viettää aikaa hänen vanhempien kanssa ilman poikaystävääsi. näin pääset enemmän juttusille kun ei voi turvautua mieheesi. ennen heille vierailua tai muuta jännittävää/ahdistavaa juttua kohdatessasi purista käsiäsi nyrkkiin, ja jännitä kroppaasi. se helpottaa hetkeksi. tulee parempi fiilis. olen saman ikäinen nainen kuin sinä ja aivan sama vaiva. olen kuullut kuinka sukulaiset"pilkkaavat hiljaisuuttani" ja myös jotkut kaverit. lääke ujouteen: kohtaa toistuvasti asioita joissa ujoutesi on pahimmillaan, treeniä treeniä. harjoitus tekee mestarin. älä karta sosiaalisia tilanteita. luota itseesi ja näytä niille jotka sua vähättelee!!! :) terveisin ujoudestaylpeä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe