Kun tätä palstaa lukee, huomaa kuinka monet valittavat vanhemmistaan. Varmasti moni valittaa hyvästä syystä, enkä tahdo nyt aukoa päätä ketään kohtaan. Mutta, arvon nuoret, ennen kuin arvostelette vanhempianne tai valitatte esim. vähäisistä viikkorahoista, miettikääpä tätä.
Vanhempasi ovat käyttäneet paljon rahaa sinuun. Kun he päättivät hankkia sinut, he olisivat vallan mainiosti voineet tulla toisiin ajatuksiin ja käyttää palkkansa omiin huvituksiin, matkustella ja tehdä mitä mieleen juolahtaa. Sen sijaan he päättivätkin hankkiutua raskaaksi ja synnyttää sinut. He ovat kustantaneet ruokasi, vaatetuksesi, koulutarvikkeesi yms, koko elämäsi. Kenties he olivat luopuneet jostain suuresta unelmastaan siksi että pitivät sinua vielä tärkeämpänä. Mieti sitä, ennenkuin arvostelet heitä. Tietenkään tämä ei tarkoita etteikö vanhemmillasi ole velvollisuutta ottaa huomioon sinut yksilönä, mutta älä unohda kuinka paljon he ovat sinuun panostaneet ja mistä tuo kertoo.
Mietittävää nuorille
11
1560
Vastaukset
- Mervi
NO EI VITTU TOD. O SAATANAN SAATANA. OO SÄ HOMO HILJAA VITTU MUN VANHEMMAT ON VITTUPÄÄTIUKKAPIPOJA KU EN SAA JUODA EES KALJAA VAIK OON 17WEE!!!!!!
- just joo
toivon voimia Mervin vanhemmille, että jaksavat luotsata tytärtään läpi vaikean murrosiän.
Kun tarpeeksi kauan odottaa, niin kyllä se kielenkäyttö siistiytyy ja mielenlaatu tasoittuu. Toivottavasti Mervi tulee kuitenkin itse järkiinsä, eikä joudu siihen tilanteeseen että muut kuin omat vanhemmat ottavat ohjat käsiin (kuten esim. sossu, poliisit, psykologit ym ammattiauttajat) - hmm....
just joo kirjoitti:
toivon voimia Mervin vanhemmille, että jaksavat luotsata tytärtään läpi vaikean murrosiän.
Kun tarpeeksi kauan odottaa, niin kyllä se kielenkäyttö siistiytyy ja mielenlaatu tasoittuu. Toivottavasti Mervi tulee kuitenkin itse järkiinsä, eikä joudu siihen tilanteeseen että muut kuin omat vanhemmat ottavat ohjat käsiin (kuten esim. sossu, poliisit, psykologit ym ammattiauttajat)hmm... ja mitähän mervi pieni luulet et jos ite jokus hankit lapsia (toivon että et) niin annatko heidän vapaasti alaikäisenä juoda, polttaa ja käyttää ties mitä aineita... ja tietysi itse ne kustannat... vai??? mitä luulet vanhempiesi ajattelevan sinusta...? jos oma lapseni tekisi jotain tuollaisia laittomuuksia alaikäisenä kokisin ainakin epäonnistuneeni vanhempana... ja saisi kokoajan pelätä että mitä sille pennulle nyt sattuu!!!! mieti vähä mitä vanhempasi joutuvat kestämään takiasi.... senkin kiittämätön teinixXx!!!!!! liisut...huoh...
olkaa teinit kiitollisia vanhemmistanne ja käyttäytykää sen mukaan (toivon niin...)
jatkot kaikille :P - keke
hmm.... kirjoitti:
hmm... ja mitähän mervi pieni luulet et jos ite jokus hankit lapsia (toivon että et) niin annatko heidän vapaasti alaikäisenä juoda, polttaa ja käyttää ties mitä aineita... ja tietysi itse ne kustannat... vai??? mitä luulet vanhempiesi ajattelevan sinusta...? jos oma lapseni tekisi jotain tuollaisia laittomuuksia alaikäisenä kokisin ainakin epäonnistuneeni vanhempana... ja saisi kokoajan pelätä että mitä sille pennulle nyt sattuu!!!! mieti vähä mitä vanhempasi joutuvat kestämään takiasi.... senkin kiittämätön teinixXx!!!!!! liisut...huoh...
olkaa teinit kiitollisia vanhemmistanne ja käyttäytykää sen mukaan (toivon niin...)
jatkot kaikille :P...saatananmoinen pirkko. Menikö mervillä tuttipullosta väärään kurkkuun vai mikä on?
- EnkeuWi
Monet valittavat paskoista vanhemmistaan, vaikka perhe olisikin kutakuinkin normaali. Siis perhe jossa rakastetaan ja välitetään. Kaikilla ei sellaista perhettä ole. Ystäväni joutui yläasteella nukkumaan veitsi tyynyn alla - hän pelkäsi isäänsä niin paljon, joka oli usein kännissä. Miettikääpä siis ensin, nuoret, onko teillä todellakin aihetta valittaa, jos joka tapauksessa tunnette että: teistä välitetään, olette turvassa, teille annetaan rajat välittämisen merkiksi (ei siis kiusaamiseksi). Jos nämä puuttuvat, voi aihetta valittamiseen ollakin.
- Jeppe
Varmaan sun vanhempas tietää, että henkisesti oot vielä 8v. joten sen takia et saa sitä kaljaa kitata... Voi tulla pääkky pipiksi!
- Jeppe
Näköjään tää meni väärälle henkilölle vaikka Merville se piti sanoa...
- sir psycho
....valittaa siitä kuinka paljon me syödään, kuinka paljon me juodaan ja maksetaan niille ja valittaa että ei ole omaa aikaa ikinä. Sitten ne kehtaa vielä kysellä että kun et täällä mitään tee niin haluaisitko alkaa maksamaan vuokraa. Vanhemmat päättävät hankkia lapsen, lapselta ei ikinä kysytä mielipidettä että haluatko syntyä. Niinpä lapselle ei voi langettaa velvollisuuksiakaan.
- ai ettei
meillä meni 7 vuotta ennenkuin esikoinen suostui syntymään vaikka muksu olisi ollut tervetullut jo paljon aiemmin.
niin että kyllä ne 84 yritystä katsoivat etteivät halua syntyä. vasta tämä esikoinen oli rohkea. - JORMA
ai ettei kirjoitti:
meillä meni 7 vuotta ennenkuin esikoinen suostui syntymään vaikka muksu olisi ollut tervetullut jo paljon aiemmin.
niin että kyllä ne 84 yritystä katsoivat etteivät halua syntyä. vasta tämä esikoinen oli rohkea.Sekoita nyt vielä jotain vitun mystiikkaa tähän! Ai että se oli niiden munasolujen ja siittiöiden oma päätös ettei ne yhdisty? Älä marise, steriili.
- Kikka
Onhan asia noin.Ja siitä saadaan olla todella kiitollisii,mutta mulla on oikeus valittaa mun vanhemmista.Mun ukko on narkkari ja äiti alkoholisti.Mä asun lastenkodissa ja oon saanu monta kertaa kuulla mutsilta kuinka huora ämmä oon ja et miten mut pitäis tappaa.Arvaa miltä toi tuntuu!?!?!
Mä oon mutsille kiitollinen et se on mut tähän maailmaan päästäny eikä oo tehny vaikka aborttii.Mutta voisi sekin arvostaa mua vähän enemmän,koska olen sen tytär.Vai mitä mieltä ootte??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434006Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513651- 703218
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933087Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882066- 352028
- 241889
- 311841
- 341830
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231774