Piha on puolivarjossa ja sinne on juuri laitettu säkki kaupalla uutta biolanin mustaa multaa. Sielä on tummia kiviä, saniaisia, kuunliljoja, taponlehti sekä matala havukasvi.
Pihaan olen koittanut saada japanilais teeman mutta ainoa japinlainen juttu sielä on koriste :/
Nyt olen koittanut löytää sinne jonkun maanpeittokasvin, sammal olisi varmaan paras vaihtoehto mutta se kasvaa aika hitaasti niinpä joku matalahko 10-15cm maanpeittokasvi olisi hakusessa.
Sit mä etsin ton pikku vesialtaan yläpuolelle kasvaisi jonkun puun missä on riippuvat oksat esim: Riipparaita tai walkerinhernepuu mut noista ei varmaan kumpikaan sovi teemaan niinpä ehdotuksia otan vastaan...
Riippuva puu ja maanpeittokasvi, ehdotuksia?
_onskuponsku_
4
409
Vastaukset
- saviruoho
Näin kuvan riippujalavasta, onko paikka varjoisa? Jalava aurinkoisen paikan kasvi.
Tuiviota ehdotan maanpeittokasviksi, vaikkei se ole aivan noin matala. itse ehdottaisin pikkutalviota. nätit kiiltävät lehdet, lajikkeesta riippuen siniset/violetit/valkoiset kukat. Kannattaa istuttaa paikkaan jossa saa levitä, siitä on inhottavaa yrittää päästä eroon.
- eetu 12
Talviota ei voi suositella oikein mihinkään, sen juuret kuristaa kaikki mullan alla.
Eroon siitä ei pääse.
- Anonyymi
https://www.suomela.fi/maanpeittokasvit-valitse-oikein Täällä on hyvät ohjeet, mitkä kasvit sopii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1907907
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes974235- 682722
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751732Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.4011668- 641528
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201496Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171151Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841078Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070