Voiko vielä löytää kumppanin

ruisrääkkä

Olen eronnut, 58-vuotias nainen ja kaipaisin rinnalleni kumppanin. Olen vain huomannut nyt sinkkuaikanani, että sellaisen löytäminen taitaa olla perin vaikeata, jollei mahdotonta. Kaipaisin harmonista suhdetta kypsään mieheen, läheisyyttä, ystävyyttä ja seksiä.
Olen ikäisekseni suht nuorekas ja olen pitänyt kroppani kunnossa, joten minua pidetään nuorempana kuin tosiasiassa olen.
Kotikaupungissani ei juuri ole sellaista ravintolaa, jossa olisi suurinpiirtein samanikäisiä miehiä, eikä minua kiinnosta notkua nuorisopaikoissa.

Treffipalstaakin olen kokeillut, mutta vaikka kirjoitellessa mies on saattanut tuntua tosi mukavalta ja fiksulta, en tavatessa valitettavasti ole tuntenut vetoa mieheen. Liekö vika vain minussa - niin ainakin ystäväni väittävät, että olen liian kranttu., jos kiinnitän fyysiseen puoleen liikaa huomiota. Lisäksi miehen tietysti tulee olla tosi fiksu!
Ainoat miehet, joihin olen oikeasti tuntenut vetoa, ovat olleet tavalla tai toisella varattuja, enkä halua sellaista suhdetta.
Olen jo alkanut sopeutua ajatukseen että vietän loppuelämäni yksin, vaikka minulla olisi niin paljon annettavaa. Onneksi minulla on hyviä ystäviä!

45

5389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • västäräkki

En tiiä voiko löytää, mutta ainahan noita on ympärillä pyörinyt kuin kärpäsiä läjän ympärillä, jos ns. menopaikkoihin eksyy. En usko heillä kuitenkaan olevan aikeita kumppanikseni, joten olen alkanut odottaa, että joku tulis ja hakis kotoa.

• Pattinkton

Vaikka nimimerkkisi on luotaantyöntävä uskallan ehdottaa, ota minut!
      Kaipaamasi asiat pyörivät minunkin mielessäni silloin kun sydän
      parka oikein räytyy. Paitsi ystävyys, sitä en naisen kanssa halua. Se
      on jotenkin munatonta.
      Fiksuudesta en menisi vannomaan, mutta Einstein totesi rakastuttuaan
      ja mentyään naimisiin, "siinä minulla oli koko katastrofi." Katastrofiin o-
      vat minunkin suhteeni päättyneet.
      Varattu en ole, Enkä helposti sellaiseksi tule!
      Keksimme varmasti keinon (fiksuina) millä saamme yhteyden!

• parempiakin on

Niin! "Ravintola"han on ainoa oikea paikka löytää kumppani. No, vakka kantensa valitkoon, kapakkamuijalle kapakkaukko!

• Ruisrääkkä

Kiitos vastauksista! Minusta ruisrääkkä on aika ovela lintu: tänäkin kesänä olen sitä kuunnellut, mutten ole onnistunut sitä näkemään. Ääni ei tosin ole mitenkään
      korvia hivelevä. :) Ota vain yhteyttä...
      Kapakoista: missä muualla voit tavata ihmisiä tutustumistarkoituksissa? Antakaa vihjeitä. Ei minusta kapakoissa käyminen ole mitenkään paheellista, jos osaa käyttäytyä fiksusti eikä vedä lärvejä.
      Esim Helsingissä käydessäni olen käynyt kapakoissa, joissa käy myös ikäisiäni ihmisiä, ja sieltä kyllä olisi seuraa löytynyt. Meillä ei juuri sellaisia aikuispaikkoja enää ole, valitettavasti.
      Erilaisissa tilaisuuksissa ihmiset ovat omissa porukoissaan, eikä kontakteja synny. Voin vakuuttaa, että kokeiltu on!
      Jään odottamaan vihjeitä....

• västäräkki

Ehkä sinun sitten kannattaa tehdä Helsingin reissuja, jos siellä tärppää paremmin ja jos et koe kapakoissa käyntiä paheellisena. Ravintolasta saa useimmiten nopeasti seuraa, joka myös nopeasti lähtee.

Ihmisiin voi tutustua vaikka bussipysäkillä tai hammaslääkärin odotushuoneessa, jos uskaltaa avata suunsa. Kesällä voi mennä torikahvilaan tai lukemattomiin kesätapahtumiin, ihan minkä vaan omakseen kokee. Hyvännäköisellä naisella on aina ottajia iästä riippumatta, mutta arvonsa tunteva ei huoli ketä vaan.

• Rautalankaa5

Sinulla ei ole vaihtoehtoa. Kapakkaan vaan ja seuraavana aamuna kun heräät, vieressäsi öriseekin loppuelämäsi prinssi, jota sitten alat opetella kestämään.

• papat ei mummoja per

Joku pojannulikka saattaa äitihahmoon haksahtaa ja puumanainenkin kelpaa. Kyllä vain ikäisesi miehet katselevat reilusti nuorenpien perään, joten jostain miesinteessasi kyllä pitää tinkiä ja varmaan se menee seksin puolelle.

• fariini f.

Ei miesten kannattaisi etsiä paljon nuorempaa, koska ne nuoremmat naiset eivät ole heistä kiinnostuneita. Ihan konkretiaa tälle väitteelle löytyy suomi24-treffeiltä, joilla kuuskymppiset miehet roikkuvat vuodesta toiseen ilmeisesti sen takia, että toivovat löytävänsä paljon nuoremman naisen. Minullekin yksi kuuskymppinen totesi, että eikö minun kannattaisi tutustua juuri kuuskymppisiin, koska se oli hänen mielestään realistinen valinta viiskymppiselle naiselle. Minulle se ei kuitenkaan olisi oikea valinta. Haluan suunnilleen ikäiseni kumppanin. Tietty jos vastaan tulisi vuosisadan rakkaus ja mies olisi hieman enemmän vanhempi, voisin harkita.

• Elämääedessä
        fariini f. kirjoitti:

Ei miesten kannattaisi etsiä paljon nuorempaa, koska ne nuoremmat naiset eivät ole heistä kiinnostuneita. Ihan konkretiaa tälle väitteelle löytyy suomi24-treffeiltä, joilla kuuskymppiset miehet roikkuvat vuodesta toiseen ilmeisesti sen takia, että toivovat löytävänsä paljon nuoremman naisen. Minullekin yksi kuuskymppinen totesi, että eikö minun kannattaisi tutustua juuri kuuskymppisiin, koska se oli hänen mielestään realistinen valinta viiskymppiselle naiselle. Minulle se ei kuitenkaan olisi oikea valinta. Haluan suunnilleen ikäiseni kumppanin. Tietty jos vastaan tulisi vuosisadan rakkaus ja mies olisi hieman enemmän vanhempi, voisin harkita.

Oikeassa olet. Itse aloin viisikymppisenä seurustella kuusikymppisen miehen kanssa. Nyt kun ollaan oltu yhdessä jo seitsemisen vuotta, alkaa tuntua että tein virheen, ikäero tekee sen, että ukko alkaa todellakin olla "ukko", kun itsellä vielä tuntuisi olevan elämä edessäpäin. Enkä nyt suinkaan puhu seksistä, siinä kyllä virtaa riittää puolin jos toisinkin, mutta kun elämä nyt sattuu olemaan muutakin kuin pelkkää seksiä.

• Hei - Sinä "ovela lintu"!

Tästä nyt ei ole kai neuvoksi, mutta kokemuksella kirjoitan.

Olin 40v jo täyttänyt , sinkku yksinhuoltaja ja 15v pojan äiti.
      Edellinen suhteeni oli päättynyt pari kuukautta aiemmin (6v seurustelu avioeroni jälkeen).

Ensimmäistä kertaa elämässäni päätin elää loppuelämäni yksin, koska kokemukseni miehistä eivät olleet loppupeleissä mieltä ylentävät.

Juuri, kun olin "itsenäinen" ja varma päätöksestäni...hupskeikkaa - elämäni tuleva suurin rakkaus tunki puoliväkisin seuraani.

Olin utelias, mutta etäinen pari päivää ;) - alle viikossa asuimme jo käytännössä yhdessä. Luovuin vuokra-asunnostani... muuhun ei ollut varaa ex-mieheni rahakeikauksen ja omistusasunnon menettämisen jälkeen.

Olemme onnellisesti aviossa - yhteistä taivalta jo 16 vuotta. Ikäeroa on minun "tappiokseni" 15,5 v nuoremman yrittäjämieheni kanssa.

Sitä vain tahdon kertoa, ettei se oikea aina hakemalla tule - liiku eri tapahtumissa ja ihan ravintolassakin. Kultani löytyi entiseltä työpaikaltani - ravintolasta...eikä ikäero naisesta puumaa tee - omasta käytöksestähän tuo johtuu, jos juoksee nuorempien perässä - itse en niin tehnyt.

Yhtä hyvin voit löytää ikätoverin tai vanhemman herrasmiehen.
      Rakkaus, luottamus ja toisen kunnioittaminen tulevat jossakin kohtaa seksiä tärkeämmiksi - toki tärkeää seksikin on..

Hienoa, ettet sotke elämääsi varattuja miehiä - mielipahaahan se tuo jossain vaiheessa, kun triangelidraama paljastuu vaimolle. Salarakkaana ei uskoakseni kukaan itseään arvostava nainen alistu olemaan!

Kesä on vasta alussa - kaikenlaista mukavaa voi sattua!
      Riemukasta kesää Sinulle!

• sai_mi

Hei Ruisrääkkä

"Olen eronnut, 58-vuotias nainen ja kaipaisin rinnalleni kumppanin. Olen vain huomannut nyt sinkkuaikanani, että sellaisen löytäminen taitaa olla perin vaikeata, jollei mahdotonta. Kaipaisin harmonista suhdetta kypsään mieheen, läheisyyttä, ystävyyttä ja seksiä."

Tuo sopii minulle kuin nyrkki silmään ja muukin kirjoituksesi. Tosin olen sinua nuorempi, mutta kumminkin 50 .
        Minulla oli kiva suhde mieheen, mutta kuinka ollakkaan tämä ikäiseni halusi lähteä vielä etsimään sitä jalat alta vievää rakkautta. Ei riittäny arkikiva.
        Ja nyt kun olen ollut haku päällä niin terassilla viihvyvät ovat aikalailla vain juomassa--->känniseksiseuraa vailla. Muuta menoa ei paikkakunnallani oikeastaan ole vaikka kesä onkin - tai ei ikäiselleni. Reilusti nuorempia tai varattuja en halua. Kokeilin nettitreffejäkin, mutta viisikymppiset kait hakevat 30-40 vuotiaita naisia (tai nuorempiakin), koska
        50-55 vuotiaita ei löydy. Minulle kyllä kirjoittelee 60 ja - miehet, mutta kait olen nirso kun en "vanhaa" miestä halua. Vuodet vierii ja ikäero näkyy /vaikuttaa enemmän sitten kun yhdessä vanhenisisimme. Toinen 75., toinen 65....Vaikkakin
        jokainen vanhenee yksilöllisesti ja vaikka kunnosta huolehtiikin, pakarat, rinnat,vatsa pyrkii maata kohden, veltostuu, ryppyyntyy.
        Niin minulla kuin muilla.

Nimimerkkisi on muistoja herättävä. Viime kesänä yöllä pyöräillessä alussa kertomani miehen kanssa. Hän pysähtyi...."no, mitä nyt?" " Shhhh, kuunnellaanpas hetki ruisrääkkää. Ja silloin ruisrääkän ääni oli todella kaunis.

• kesäkutri

Kiitos tästä kirjoituksesta Minea44! Elämäntarinasi tuo uskoa siihen, että hyviä sattumuksia on. Ja tosiaan, ikä ei ole merkittävä asia. Itse olen tuhonnut jonkun menneen hyvän suhteen, kun olen ajatellut ikäeroa tai juuri sitä, että kumppani on ollut nuorempi mies.

• Viime yönä tein neljän tunnin pyöräretken lämpimässä kesäyössä ja kuulin useiden ruisrääkkien kutsuvan seuran puutteessa. Kaikki olivat vapaita koiraita.

Joten seuraa löytyy kyllä naaraspuoliselle ruisrääkälle.

Näin kyllä yhden huuhkajankin mutten ehdotellut sille mitään...

• Pattinkton

Jäit mieleeni palauttaessasi Eikan kuvamaaailman maalauksellisuuden mieleeni vain yhdellä sanalla. Ruislintu! Ttuoksut vanamoin ja varjot veen..."
      Eikka tosin puhuu ruislinnusta, mutta sama siivekäs on kyseessä.
      Samat lähtökohdat meillä, tietoisesti en ole kuullu edes rääkän ääntä, saatikka nähnyt.
      Minkäs verran tulee kiinnittäneksi huomiota,hurjassa nuoruudessaan luontoon.
      Tahtoisin kanssamme säilyvän hamaan maapallon loppuun taviokuurnan, mustarastaan
      ja isopihtihännän.
      Näillä eläimillä saa Animalian johtohahmokin tarpeensa tyydyttettyä.
      Varsinainen asiani meinaa unohtua. ensimmäinen vihje ja todella helppo:
      Ensihuuman tunnus pysyy vieläki vaikka omistajat vaihtuu

• Kaikkiakanssa

Tottahan se välillä yksinäiseltä tuntuu, kun yksin bussia odotat ja tiedät, että toiset menevät kotiinsa kumppaninsa luo. Mutta, mutta mistä löytää kumppani joka ymmärtää olla paikalla tarvittaessa ja antaa olla itsekseen, kun on sen aika?

Kummasti sitä tottuu ja nauttii itsekseen olosta, mitä kauemmin sitä kestää. Pitkän avioliiton päättymisestä on kymmenen vuotta ja seksittömyydestä kohta kaksikymmentä vuotta!

Mikä on vikana? Toisaalta olen aina ollut itsenäinen ja vapaus tulla ja mennä on aina ollut ykkösenä. Vaikeus ehkä heittäytyä ja sitoutua suhteisiin. Toisaalta kateus, ketkä uskaltavat ja osaavat!

Kyllä olis joskus kiva kuitenkin tavata joku! Ehkä...

• Pattinkton

Elämän tarkoituksen sisäistäneenä ja sitä kautta etuoikeutetuksi tultuani haluan kysyä sinulta Minkä vuoksi seksittömyyttä kaksikymmentä vuotta? Ihmisen elämän toiseksi tärkein asia on seksi.
        Panee epäilemään,- vika on sinussa. Kummajainen jonka maailmasta puuttuu olennainen osa ihmisen itselähtöisistä nautinnoista. Ettet vain ylpeilisi asialla?
        Seurusteltuani vilkkaasti vastakkaisen sukupuolen kanssa vuosikymmeniä kohdalleni on sattunut, väistämättä epäseksuliaalisia naisia. Näitä "puukulleja" ei jää suremaan,
        hengähtää helpotuksesta.
        Helvetti sentään! Nythän joku naismaailmanparantaja perää herkkiksiä tukemaan jannujaan pukeutumaan mekkoon kouluun mennesään.
        Saatana, sukupuolineutraalit vessat!!?
        Eturintama murtuu.

• Pattinkton kirjoitti:

Elämän tarkoituksen sisäistäneenä ja sitä kautta etuoikeutetuksi tultuani haluan kysyä sinulta Minkä vuoksi seksittömyyttä kaksikymmentä vuotta? Ihmisen elämän toiseksi tärkein asia on seksi.
        Panee epäilemään,- vika on sinussa. Kummajainen jonka maailmasta puuttuu olennainen osa ihmisen itselähtöisistä nautinnoista. Ettet vain ylpeilisi asialla?
        Seurusteltuani vilkkaasti vastakkaisen sukupuolen kanssa vuosikymmeniä kohdalleni on sattunut, väistämättä epäseksuliaalisia naisia. Näitä "puukulleja" ei jää suremaan,
        hengähtää helpotuksesta.
        Helvetti sentään! Nythän joku naismaailmanparantaja perää herkkiksiä tukemaan jannujaan pukeutumaan mekkoon kouluun mennesään.
        Eturintama murtuu.

"Ihmisen elämän toiseksi tärkein asia on seksi."

Prioriteetit vaihtelevat. Fiksuilla ihmisillä on paljon muutakin ajateltavaa ja taitavilla paljon haasteellisempaakin tekemistä.

Seksi auttaa välttämään sukupuuton mutta nykyisessä ylikansoittuneessa maailmassa sekään ei ole kovin tärkeää.

• Patinkton
        yohuuhkaja kirjoitti:

"Ihmisen elämän toiseksi tärkein asia on seksi."

Prioriteetit vaihtelevat. Fiksuilla ihmisillä on paljon muutakin ajateltavaa ja taitavilla paljon haasteellisempaakin tekemistä.

Seksi auttaa välttämään sukupuuton mutta nykyisessä ylikansoittuneessa maailmassa sekään ei ole kovin tärkeää.

"Fiksuilla ihmisillä jne."
        Noinhan sinä ajattelet. Sänkyysi en halaja, sillä seksin hetkellä ajattelen vain sinua, mutta herkkänä ihmisenä vaistoisin sinun pohdintasi haasteellisemmasta tekemisestä. Nuorempana harjoitellessani lemmentaitojaa ajattelin, pirtkittääkseni laukeamista, halonhakkuuta, joka oli ikävin tuntemani työ.
        Epäilen lemmiskelyn kanssasi olevan halonhakkuutakin rankempaa.
        Ei pahalla.

• Patinkton kirjoitti:

"Fiksuilla ihmisillä jne."
        Noinhan sinä ajattelet. Sänkyysi en halaja, sillä seksin hetkellä ajattelen vain sinua, mutta herkkänä ihmisenä vaistoisin sinun pohdintasi haasteellisemmasta tekemisestä. Nuorempana harjoitellessani lemmentaitojaa ajattelin, pirtkittääkseni laukeamista, halonhakkuuta, joka oli ikävin tuntemani työ.
        Epäilen lemmiskelyn kanssasi olevan halonhakkuutakin rankempaa.
        Ei pahalla.

Kiitoksia, en nyt kaipaa tämän enempää painajaisten aiheita...

Itse asiassa taidan lähteä ulos nyt kun yöllä on viileämpää...

• Exsexex
        Pattinkton kirjoitti:

hengähtää helpotuksesta.
        Eturintama murtuu.

Elin erinäisistä syistä johtuen aikoinaan seitsemän vuotta ilman seksiä (siis seksiä jonkun muun kuin itseni kanssa), mutta en mielestäni silti ole "epäseksuaalinen nainen". Vaikea sitä on seksiä kenenkään kanssa harrastaa jos kumppania ei ole eikä irtolehtipainokset kiinnosta...toisaalta niihin vuosiin mahtui myös erittäin rankka elämänjakso: seksi ei ehkä ole päällimmäisenä mielessä, kun on päivät työssä ja illat perheenjäsenen sairaalavuoteen vieressä, puhumattakaan muusta perheestä jonka hoito odottaa kotona.

• Kaikkiakanssa

Sas muuta, sitä joskus itsekin ihmettelen! Enkä itsekään tiedä! Aloitus joskus neljätoista vuotiaana ja lopetus nelikymppisenä! Miksi ylpeilisin seksittömyydellä, kun en edes puhu siitä?

En vaan osaa, enkä uskalla! Muuta en osaa sanoa! En ole vastakkaisen sukupuolen kanssa missään tekemisissäkään! Missä olisin?

• Kyllä niitä varmasti löytäis.
      Monet miehet hakee seuraavan jo ennen eroa., ettei tarvis yksin olla.

Itelle jos joskus tuulee mieleen, niin yleensä kun kaupassa seuraa pariskuntia heti melkein katoaakin. Niin vähän näkee onnellisen tuntuisia pareja. Joskin tiedän että niitäkin on.

• yksin mielummin

varattuja kyllä löytyy, mutta ei kannata, alkaa kaikenvaralla olemaan..

• kesäkutri

Aika moni löytää kumppanin ilmeisesti vielä eläkeiässäkin, koska jossain uutisessa oli tieto, että yli 65-vuotiaina solmitut avioliitot ovat lisääntyneet huimasti viime vuosina, jotenkin niin, että yli 500 yli 65v. miestä ja yli 300 yli 65v. naista solmii vuosittain avioliiton. Osalle tämä avioliitto on ensimmäinen. Tietysti voi olla, että osa näistä pareista on ollut kauan yhdessä, mutta luultavaa on, että suurin osa on tavannut myöhemmällä iällä, tosin tästä minulla ei ole tietoa.

Olen 50 nainen ja uskon löytäväni ihanan miehen ja ehkä meneväni vielä naimisiinkin. Minullekin se olisi ihka ensimmäinen. Tuntuu ihan huumaavalta, niin romanttiselta. En aio antaa periksi myöskään parisuhdemielessä tässä elämässä, koska jokainen päivä on arvokas missä iässä tahansa. Tunne-elämä ei kuihdu, vaan vain rikastuu vanhemmiten.

• yksin eteenpäin

Arvelisin meillä 50- ylittäneillä olevan aika paljon sitoutumispelkoa, varsinkin jos takana on pitkäaikainen ei niin hyvä liitto.

Ei rittä se, että kaksi toisistaan pitävää löytää toisensa, vaan pitäisi myös olla yhtäläinen sitoutumisen tahto.

Ihminen joka haluaa pysyvyyttä elämäänsä, ei useinkaan enää tässä iässä jaksa vuosia odotella toisen sitoutumishalua, vaan suuntaa katseensa toisaalle, tai elää jopa mieluummin yksin kuin jatkuvassa epävarmuudessa tulevasta.

Itselleni riitti huomatessani kumppanini selailevan edelleen treffisivuja ja viestittelevän siellä joidenkin kanssa. Mitä sitä elämään ihmisen kanssa jolla on jatkuva haku päällä.

• tanssiva mies

Voit löytää!

Itse olen hakenut kumppania sekä lavatansseista että treffipalstoilta. Ehdokkaita on löytynyt kummastakin, nykyisen kumppanini tapasin treffipalstalla.

Treffipalstat ovat nykyään uskomattoman suosittuja ja erottuakseen muista pitää uskaltaa laittaa valokuva sekä panostaa esittelyyn. Itse kirjoitin sen useampaankin kertaan pyrkien siihen, ettei teksti ole kuiva faktaluettelo vaan että siitä heijastuu persoonani, luonteeni sekä elämäntapani. Kerroin myös mitä odotan ja toivon kumppaniltani sekä toisaalta mitä pystyn tarjoamaan. Vaikka viimeisen tekstiversion jälkeen yhteydenottoja tuli vaikka kuinka paljon, pyrin silti vastaamaan kaikille tositarkoituksella liikkeellä oleville henkilökohtaisesti. Itämailta tulleet massapostittajat jäivät vaille vastausta.

Kun keskustellaan treffipalstoilla niin pelataan aika pitkälle mielikuvien varassa ja herkästi vielä maalaa mielikuvat toisesta ihannekumppanin kaltaiseksi. Kun sitten tapaa helposti pettyy kun treffikumppani ei olekaan mielikuvien mukainen, näin kävi itsellekin muutaman kerran. Toisaalta nykyistä kumppaniani pidin pitkään palstalla pelkkänänä juttututtuna kunnes tavattuamme se olikin sitten menoa! :)

Lavatanssit on siitä hyvä paikka tavata kumppaniehdokkaita, että toisen näkee luonnollisena heti. Toisaalta tansseissa käynti edellyttää perustanssitaitoa ja vaikka toisin luulisi niin lähemmän tuttavuuden solmiminen on aika korkean kynnyksen takana. Toki tansseista on lähtenyt liikkeelle moni pysyvä kumppanuus. Pienenä vinkkinä tansseissa käyville sanoisin, että uskaltakaa hymyilla sillä se parasta kosmetiikkaa mitä pystytte hankkimaan- ja kaiken lisäksi ilmaista! :)

• Ehdotan suoraan. että koska olet nuoremman oloinen ja treenaat ym niin satsaat nuorempaan mieheen :) He arvostavat sinua! Tässä 10 vuoden yksin olon aikana olen kyllä kokenut, että vähän on miehiä, joiden kanssa voisi hynttyyt lyödä yhteen ;) Oman ikäiseni kaipaavat 40 naisia! Ei siis puhettakaan siitä, että olisi halua, että synkkaisi muullakin taholla kuin fyysisellä ;) Varattuja, syrjähyppyä kaipaavia on yllättävän paljon, olen huomannut ;)? Olen aktiivinen ja monessa mukana joten ei puutu kontakteja, mutta nämä vapaa 50 miehet ovat aika reppanoita erojensa jäljiltä tai mitä muuta sitten onkaan takana :( Hoivaamaan en halua ruveta niin paras olla yksin!

• gumiberuna

Samoja reppanoita ovat nuo naisetkin. Ei siinä mitään eroa ole, palkatonta talonmiestä ja talouskassaa etsivät. Luulevat vielä että pelkkään seksiin suostumalla saavat kenet hyvänsä.

Sitä saa mitä tilaa ja jos ei ole tarjota kuin seksiä, ei saa kuin niitä joita kiinnostaa vain seksi. Mitä arkisempaa ja huonompaa se on, sitä vähemmin sekään kiinnostaa niitä joita seksi yleensäkään kiinnostaa.

Kun suhtautuu vastakkaisen sukupuolen edustajaan kuin ihmiseen, saa heti seuraa, omasta sukupuolesta riippumatta.

• Omalla polulla

Olen paljon vapautuneempi nainen lopetettuani eron jälkeisen miehen etsimisen ja odottelun. On mukava olla vapaa ja välittämättä juuri miltä näyttää ja mitä muut ajattelevat. Voi jammailla 55 vuotiaana naisporukassa, kun ei niin kiinnosta odottaa, että joku mies hakee tanssimaan. Ennen oli ulkonäkö, miehet ym. tärkeää. Nykyään elämä antaa sitä parastaan, rentoutta ja vaihtelu, kun miehen metsästys on jäänyt taakse ja miesten kanssa voi vaan jutella kuin naistenkin kanssa. Tämä ikä on parasta ja sopii minulle :-)

• Saramaaria

Lavatanssit on mielestäni mukava tapa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Itse kävin samalla lavalla aika pitkään tuli mukavia tanssituttavuuksia. Kyllä sieltä sitten mieskin löytyi vaikka haku päällä ollutkaan.
      Kannatta katsoa sellainen paikka jossa on hyvä solisti/orkesteri ne vetää väkeä. Lavatansseissa käy monen ihäistä väkeä suurin osa keski-ikäisiä siellä ei tunne itseään liian vanhaksi.

• ei ikinä kakkoseksi

jos vaan mies on vapaa, sillä varattuja sielläkin vilisee...

• loppuelämän sinkku

Minäkin vähän päälle 50v nainen ja pari eroa takana. Seuraa olen hakenut treffipalstalta vuoden, vaan eipä tunnu sitä kautta löytyvän. Haluaisin ikäiseni miehen /- noin 5 vuotta. Tämä sen takia, että voisi olla edes jollain lailla yhteinen kokemusmaailma ja elämäntilanne. Jos miehen ilmoitus on minusta vähänkin kinnostava, niin kappas vain - hän hakeekin itseään huomattavasti nuorempaa naista. Minua taas lähestyvät yli 6-kymppiset miehet, joitakin poikasiakin on ollut toki tarjolla.

Itse olen vahvasti vielä kiinni työelämässä, meneväinen ja elämänhaluinen. Miksi minun pitäisi alkaa parisuhde eläkeläismiehen kanssa? Vaadinko tosiaan liikoja? No, jos näin on, niin ei sitten auta muu kuin tyytyä kohtalooni ja elää loppuelämäni sinkkuna.

• Ruisrääkkä

Hei kaikki!
      Niinpä vain kävi että aloin treffipalstalla kirjoitella tiistaina yhden miehen kanssa, ja jo sunnuntaina tavattiin. Molemmat kiinnostuimme toisistamme, ja viimeiset kaksi viikonloppua olemme viettäneet yhdessä. Nyt aiomme viettää yhteisen lomaviikon ja reissatkin vähän. Kummasti toinen vain on alkanut tuntua kaikin puolin sopivalta, kun olemme tutustuineet ja viettäneet aikaa yhdessä. Yhteistä tekemistä ja mielenkiinnonkohteita on löytynyt. Ei hän ole millään lailla täydellinen, mutta sopiva mionessa suhteessa. Tunteet ovat jo yllättäen mukana puolin ja toisin, ja viestittelemme ja soittelemme päivittäin, sillä emme asu samalla paikkakunnalla.
      Voin sanoa että elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta, ja hymy on herkässä.
      Kiitoksia teille kaikille kirjoituksistanne. Terveisin, Ruisrääkkä

• epäilen

Olikohan suomi24 treffipalvelun mainos?

Niin siloposkinen kirjoitus oli, kuin satukirjasta.

• sitä on liikkeellä

Käy heti hänen kotipaikkakunnallaan ja tutustu perheeseen, silloin selviää onko mies seikkailunhaluinen varattu ukkomies..

• nainen112

Tahtoo kanssa!

• 54-vuotias mies.

Voi voi! Nykyään on laki esteenä suhdeiden syntymiseen, ei saa flirttailla eikä sanoa mitään vihjailevaa tai tunteitaan, koska voi joutua syytteeseen jos mistä häirinnästä.

• Palataan vanhaan...
        54-vuotias mies. kirjoitti:

Voi voi! Nykyään on laki esteenä suhdeiden syntymiseen, ei saa flirttailla eikä sanoa mitään vihjailevaa tai tunteitaan, koska voi joutua syytteeseen jos mistä häirinnästä.

... järjestykseen.

Ei se ole este. Perustakaa ensin se suhde ja ala ehdotella vasta sen jälkeen.

• 54-vuotias mies
        Palataan vanhaan... kirjoitti:

... järjestykseen.

Ei se ole este. Perustakaa ensin se suhde ja ala ehdotella vasta sen jälkeen.

miten perustat, kun ei saa sanoa halastua sanaa naiselle.

• IkäRajatonRakkaus

Tottakai voit löytää uuden kumppanin jopa yli 90-vuotiaana,
      kunhan laajennat valikoimaasi jopa huomattavasti nuorempiin.

Älkää jaksako porata mitättömistä ikäeroista.

Tässä sentään on kunnon ikäero ja silti ovat julkisesti yhdessä:

http://www.youtube.com/watch?v=omcxjXiWwpU

Kuuden lapsen äiti koki elämänsä yllätyksen, kun huomattavasti nuorempi mies pyysi hänen puhelinnumeroaan.

Kirjakaupassa tapahtunut kohtaaminen johti seurustelusuhteeseen, vaikka ikäeroa pariskunnalla on 60 vuotta!

Nainen on tällä hetkellä 91-vuotias ja mies täytti tänä vuonna 31.
      Naisen nuorin lapsi on saman ikäinen kuin miehen äiti.

- Kun ihmiset näkevät meidät yhdessä, he luultavasti ajattelevat, että hän on minun poikani tai jopa lapsenlapsi. Itse asiassa minun lapsenlapseni ovat vanhempia, nainen vitsailee.

Mies kertoo ettei seurustelu huomattavasti vanhemman henkilön kanssa ole hänelle mikään päähänpisto. Hän kertoo tunteneensa aina vetoa vanhempiin naisiin.

Pojan äiti luuli aluksi, että hänen pojallaan olisi päällä jonkinlainen ohi menevä nuoruuden villitys, koska hän deittaili jo 18-vuotiaana 50-vuotiaan kanssa.

Nyt äitikin on tullut siihen tulokseen, että hänen poikansa yksinkertaisesti pitää huomattavasti vanhemmista naisista.

Makuja on monia.

• ::::)))

Mitä nyt kuulunee ruisrääkälle....? Onko parin viikonlopun onni jatkunut?

• Anonyymi

Kyllä rakkauden voi löytää myös kypsempi ihminen. Deittisovelluksia vanhemmille ihmisille voi vertailla esimerkiksi https://deittisovelluksia.fi/ palvelussa. Älä luovuta - rakkauden voi löytää myös seniori.

• Anonyymi

Mene nyt kesä toreille,uimarannoille terasill,-terasilla voi tilaa kahvin tai limun.Mene eripuolille ravintola maailmat, jossain on joku joka on ok ja on molemmin puolista. Hymyile hymy palaa aina takaisin! Asukastalot ym.Kukan ei naimisiin halua enää tuon ikäisenä ,mutta hyvän serustelu suhteen saat. Laiva risteilyt..NETTI NE HAKEE VAAN YHDEN YÖN JUTTUJA ON FAKTA.UNOHDA NETTI HAUT. ASTU ULOS ELÄMÄN KATSO YMPÄRILLESI.SELKÄ SUORANA JA HYMYILE,HYMY EI MAKSAA MITÄÄN.JOS KYTÄÄT KOKO AJAN KAIKIALLA PUHELIN,KUKAN EI LÄHESTY.

• Anonyymi

Kokeilua useampien kanssa . Jotain yhteistä kiinnostuksen kohdetta . Noooo höpö höpö , ei aikuiselle synny tuollaisia tilanteita . Minä itse ja ennakko asenteeni pitävät minut yksin eläjänä .

• Anonyymi

Hei!

Ensiksikin, ihan mahtavaa, että oot avoinna uudelle suhteelle ja ettet anna ikäsi määrittää sun elämääsi. Tää on just se asenne, mikä pitää elämän mielenkiintoisena!

Ymmärrän kyllä sun tilanteen. Ei se aina ole helppoa löytää sitä oikeaa, varsinkaan kun alkaa olla vähän kypsemmässä iässä. Mutta tiedätkö mitä, se ei todellakaan tarkoita, että sun pitäisi luovuttaa. Elämässä tulee ja menee ihmisiä, ja jossain vaiheessa kohdallesi osuu varmasti joku, joka saa sun sydämen sykkimään.

Ja hei, ei se ole kranttuutta haluta jotakin tiettyä. On ihan normaalia, että haluaa sekä fyysistä että henkistä yhteyttä kumppanin kanssa. Eikä siinä ole mitään väärää, että etsit jonkun, kuka on sun silmissä fiksu ja viehättävä.

Itse löysin sopivan treffisivuston täältä: https://det.fi ja lähdin rohkeasti treffeille.

Ja muista, vaikka välillä tuntuu, että joudut ehkä viettämään loppuelämäsi yksin, niin hyvät ystävät on kultaakin kalliimpia. Älä siis unohda nauttia elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista!

Tsemppiä ja toivottavasti löydät sen, mitä etsit! 🌟🍀

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe