saunaillat

Merja

Olenko liian mustasukkainen ja ahdasmielinen, kun en pidä siitä, että mieheni viettää työkavereidensa kanssa saunailtoja, joissa miehet ja naiset ovat yhtäaikaa saunassa. viinakin näissä illoissa virtaa. Mieheni väittää olevansa vain kaveri naispuolisten kollegojensa kanssa ja pitää minua pikkumaisena kun olen sanonut etten oikein hyväksy näitä illanviettoja. En voi niitä kieltääkään, koska en halua menettää miestäni

39

13034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------

      No minä ainakin mieluummin menettäisin kuin hyväksyisin. Miksi ihmeessä niin moni nainen antaa talloa itseään kuin ovimattoa? Ei ne miehet arvosta ja kunnioita ja ota huomioon, jollet itsekään! Hankipa itsellesi samanmoinen saunailta miesporukan kanssa, luulisi äänen kellossa muuttuvan.

    • Taru

      Onko sauna kaukana vai onko saunaa laisinkaan? Käykö useasti? Tuleeko yöksi kotiin? Oletko vienyt ja hakenut hänet autolla?

      Olen ravintola-alalla työssä. Meidän työpaikalla on hyvä yhteishenki. Vietämme iltoja yhdessä. Monet ovat uskollisia, vaikka viina virtaa.
      Ja jotkut eivät ole !!!

      Ei voi mitään...

      • Anonyymi

        Vaimo oli työpaikan saunaillassa, kerti lähtiessä siellä on kaikki saman ikäisiä noin 45v.
        Iltameni jo pitkälle alkoi tulla aika hakea kun vaimo soitti, soitan niin tule hakemaan.
        Ajoin jo sinneppäin ja pysäytin tien viereen siitä meni laskeva tie pihaan. Vaimo käveli pihalla lasin kanssa, joku mies huuti tule saunaan tule tule. Vaimo katseli ympärilleen ja kipitti saunalle.
        Mies piti ovea auki kalun roikkuessa kaarella. Vaimo livahti sisään, alkoi kuulua naurua ja puhetta. Meni aikaa niin kaksi miestä yuli ulos istumaan, Aika pian vaimo tuli ja vielä yksi mies kaikki oli alasti. Miesten kalut alkoi nousta ja nousivat seisomaan vetivät vaimon sisään, ikkuna oli auki kuului vaimon valitusta pitkän aikaa, yksi miehistä tuli ulos, vaimo kiljahteli vielä, kun toinen tuli ulos miehet naureskelivat ja menivät mökkiin. Vaimo ja mies tuli ulos.
        Vaimo huokaili ja sanoi eihän ne kerro mies sanoi ovat komennusmiehiä ei varmaan.
        Mies nousi ja suuteli vaimoa, vaimon käsi runkkasi kalua ja nauraen menivät sisään. Alkoi taas kuulua tuttua ääntä. Kun mies tuli vaatteet päällä vaimo jäi saunaan.
        Soitin vaimolle sanoi tulin jus saunasta tulen tielle vastaan.

        Vaimo tuli tielle ja istui sisään sanoi olipa hyvät löylyt, milloin tulit sanoin noin tunti sitten vaimo ei puhunut mitään koko matkan aikana. Eikä myöhemminkään asuu nyt yksin.


    • Mie

      mutta en yhtäaikaa naisten kanssa saunassa olemista! Se ei ole yleinen tapa, miksi pitäisi sellaista sitten noudattaa?? Vaikka kyllä olen miehen ollessa saunaillassa tulisilla hiilillä... mutta koetan olla sitä tuomatta julki :) Pelkään vissiin, että naiset keikistelee vähissä vaatteissa miehille siellä -mutta ainakaan niissä saunailloissa, joissa minä olen ollut, ei naisilla ole sellainen käynyt mielessäkään. Miksihän ne miehen työpaikan naiset on aina niin kummallisia käytökseltään :) muka.
      Pitäisi olla ihan hyväksyttävä syy olla menemättä yhteissaunaan, että oma nainen ei hyväksy (mun mies sais ainakin sanoa niin)ja ei halua pahoittaa naisensa mieltä.

      • N-29

        Samoilla linjoilla ollaan edellisten kanssa. Kirjoitin aiheesta jo aikaisemminkin, koska minua todella häiritsee, jos mieheni käy saunomassa (yleensä tietysti alkoholi mukana kuvioissa) naispuolisten kavereiden/työkavereiden kanssa. Minusta en ole ahdasmielinen, vaan tämä on mielestäni periaate jota mieheni tulisi kunnioittaa. En itse käy saunassa miespuolisten ystävieni kanssa, enkä edes hauaisi koska oloni olisi varmasti tukala.

        Vielä ei ole tullut eteen tilannetta (esim. mökillä) että porukka haluaisi yhteissaunaan, mutta jos näin kävisi tulisi mielestäni toimia sen mukaan ettei yksi ihminen joudu asian tiimoilta painostuksen tms. kohteeksi. Kaikki ihmiset nyt eivät vain koe sitä niin luonnollisena osana ihmisyyttä että voidaan kekkaloida alasti kaikkien edessä, tämän asian tulisi myös näiden sekasaunan kannattajien ymmärtää ja hyväksyä. En halua asiaa sen kummemmin moralisoida tai paheksua, vaan tuoda esiin eri ihmisten erilaiset kannat tähän asiaan!


      • Miipi
        N-29 kirjoitti:

        Samoilla linjoilla ollaan edellisten kanssa. Kirjoitin aiheesta jo aikaisemminkin, koska minua todella häiritsee, jos mieheni käy saunomassa (yleensä tietysti alkoholi mukana kuvioissa) naispuolisten kavereiden/työkavereiden kanssa. Minusta en ole ahdasmielinen, vaan tämä on mielestäni periaate jota mieheni tulisi kunnioittaa. En itse käy saunassa miespuolisten ystävieni kanssa, enkä edes hauaisi koska oloni olisi varmasti tukala.

        Vielä ei ole tullut eteen tilannetta (esim. mökillä) että porukka haluaisi yhteissaunaan, mutta jos näin kävisi tulisi mielestäni toimia sen mukaan ettei yksi ihminen joudu asian tiimoilta painostuksen tms. kohteeksi. Kaikki ihmiset nyt eivät vain koe sitä niin luonnollisena osana ihmisyyttä että voidaan kekkaloida alasti kaikkien edessä, tämän asian tulisi myös näiden sekasaunan kannattajien ymmärtää ja hyväksyä. En halua asiaa sen kummemmin moralisoida tai paheksua, vaan tuoda esiin eri ihmisten erilaiset kannat tähän asiaan!

        Enpä usko että kenenkään suhde siihen kaatuu että saunassa sattuisi näkemään vieraan pimperon tai terhatkat tissit.

        Olen ollut mökillä vieraiden miesten kanssa saunassa eikä kyllä vähempää olisi voinut kiinnostaa kyttäillä heidän sukukalleuksiaan saati alkaa pettämään.

        Olemme myös mieheni kanssa ollut yhtäaikaa kaverien kanssa saunassa jossa on ollut sekä miehiä että naisia.

        Ei pitäisi ottaa liian vakavasti. Pettää voi jopa roskia viedessä jos halua löytyy. Jos mieheni ei kykene alastoman naisen nähdessään pitämään itseään aisoissa, saa hajottaa ne aisat sitten ihan kunnolla ja lopullisesti.


      • N-29
        Miipi kirjoitti:

        Enpä usko että kenenkään suhde siihen kaatuu että saunassa sattuisi näkemään vieraan pimperon tai terhatkat tissit.

        Olen ollut mökillä vieraiden miesten kanssa saunassa eikä kyllä vähempää olisi voinut kiinnostaa kyttäillä heidän sukukalleuksiaan saati alkaa pettämään.

        Olemme myös mieheni kanssa ollut yhtäaikaa kaverien kanssa saunassa jossa on ollut sekä miehiä että naisia.

        Ei pitäisi ottaa liian vakavasti. Pettää voi jopa roskia viedessä jos halua löytyy. Jos mieheni ei kykene alastoman naisen nähdessään pitämään itseään aisoissa, saa hajottaa ne aisat sitten ihan kunnolla ja lopullisesti.

        Eipä nyt kuule ollutkaan kyse mistään pettämisestä, sitä tosiaan voi tehdä muuallakin jos on siihen taipuvainen luonne. Kuten jo mainitsin, tähän asiaan saa mielestäni jokaisella olla omat mielipiteensä, enkä pidä itseäni mitenkään tiukkapipoisena jos en pidä yhteissaunomisesta. En ymmärrä mikä ihmeen pakkomielle teillä sekasaunan kannattajilla on "käännyttää" meitä ns. tiukkiksia muuttamaan mielipiteitämme- ei luulisi asian teidän elämää hetkauttavan? Kukin olkoon rauhassa mitä mieltä tahtoo ja oma kantani asiaan on mikä on.

        Sinä saat ihan rauhassa saunoa miespuolisten ystäviesi kanssa (katselematta niitä vehkeitä), mutta toivoisin että oma mieheni kunnioittaisi tässä asiassa kantaani ettei aiheutuisi turhaa kädenvääntöä. Kyse ei mielestäni ole kuitenkaan NIIN suuresta uhrauksesta etteikö sitä voisi toisen puolesta tehdä?


      • Saunamaija
        N-29 kirjoitti:

        Eipä nyt kuule ollutkaan kyse mistään pettämisestä, sitä tosiaan voi tehdä muuallakin jos on siihen taipuvainen luonne. Kuten jo mainitsin, tähän asiaan saa mielestäni jokaisella olla omat mielipiteensä, enkä pidä itseäni mitenkään tiukkapipoisena jos en pidä yhteissaunomisesta. En ymmärrä mikä ihmeen pakkomielle teillä sekasaunan kannattajilla on "käännyttää" meitä ns. tiukkiksia muuttamaan mielipiteitämme- ei luulisi asian teidän elämää hetkauttavan? Kukin olkoon rauhassa mitä mieltä tahtoo ja oma kantani asiaan on mikä on.

        Sinä saat ihan rauhassa saunoa miespuolisten ystäviesi kanssa (katselematta niitä vehkeitä), mutta toivoisin että oma mieheni kunnioittaisi tässä asiassa kantaani ettei aiheutuisi turhaa kädenvääntöä. Kyse ei mielestäni ole kuitenkaan NIIN suuresta uhrauksesta etteikö sitä voisi toisen puolesta tehdä?

        On se mukavaa,että joku on samaa mieltä kuin minä. En tajua ollenkaan, että tarvii mennä yhdessä miehet ja naiset saunaan. Ei sitä selvänä mentäis...

        Miksi tarvitsisi itsensä näyttää muille miehille kuin omalle, ei mulla oo ainakaan sellaista tarvetta. Eikä miehenikään sekasaunailtaan menisi.


      • Tintti
        N-29 kirjoitti:

        Eipä nyt kuule ollutkaan kyse mistään pettämisestä, sitä tosiaan voi tehdä muuallakin jos on siihen taipuvainen luonne. Kuten jo mainitsin, tähän asiaan saa mielestäni jokaisella olla omat mielipiteensä, enkä pidä itseäni mitenkään tiukkapipoisena jos en pidä yhteissaunomisesta. En ymmärrä mikä ihmeen pakkomielle teillä sekasaunan kannattajilla on "käännyttää" meitä ns. tiukkiksia muuttamaan mielipiteitämme- ei luulisi asian teidän elämää hetkauttavan? Kukin olkoon rauhassa mitä mieltä tahtoo ja oma kantani asiaan on mikä on.

        Sinä saat ihan rauhassa saunoa miespuolisten ystäviesi kanssa (katselematta niitä vehkeitä), mutta toivoisin että oma mieheni kunnioittaisi tässä asiassa kantaani ettei aiheutuisi turhaa kädenvääntöä. Kyse ei mielestäni ole kuitenkaan NIIN suuresta uhrauksesta etteikö sitä voisi toisen puolesta tehdä?

        Niin mikä siinä sekasaunassa sitten niin kamalaa on jos se ei kerran ole se pettämismomentti? Ymmärrän, sanoit ettet pidä siitä, mutta miksi? Haluaisin perusteluja, ihan vain mielenkiinnosta.

        Enkä minä ainakaan yritä käännyttää ketään vaikka eri mieltä olenkin. Ihmettelin vain? Ja saa kai ihminen mielenkiinnosta kysyä..


      • Mari

        Siis saunominen miesten ja naisten kanssa yhtäaikaa ei ole normaalia.. Jokainen tajuaa että siihen liittynee ennemmin tai myöhemmin myös jotain muutakin..
        Itse en hyväksyisi.


      • seko
        Mari kirjoitti:

        Siis saunominen miesten ja naisten kanssa yhtäaikaa ei ole normaalia.. Jokainen tajuaa että siihen liittynee ennemmin tai myöhemmin myös jotain muutakin..
        Itse en hyväksyisi.

        Olen sekasaunonut mitä erilaisemmissa porukoissa vuosia, mutten vielä siihen ei koskaan ole liittynyt "jotain muuta". Kuinka kauan Mari pitää odottaa, että jotain alkaa tapahtua? Kymmenen vuotta? Kaksikymmentä?


    • *kk*

      Jooh.. Jos mun mies tuollalailla käyttäytyis, niin empä todellakaan kattelis sen kauempaa. Mun mielestä ei ole mitään tarvista harrastaa minkäänlaisia kimppasanuomisia,ei todellakaan. ja en voisi kuvitellakaa,että mieheni edes siihen alkaisi. Minun mieletä tommoseen käyttäytymiseen tarvitaan kunnon perustelut! Ei mahdu mun päähän,ei.
      siinä vielä alkoholit mukana,ni voinpa vain kuvitella,että ei kovinkaan paljoa päivänvaloa kestä ne saunomisjutut.

      Jos sinä olet sitä mieltä,että ei ole oikein ja sinun mielestä kiva,että miehesi tollasta hommaa harrastaa..Niin sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi. Ja jos ei ole oikeutta kertoa,mitä ajattelet asioista,Niin on korkea aika laittaa suhteelle piste.
      uusia,jopa järkeviä miehiä löytyy jokaiselle naiselle uusia.

    • Tintti

      Ompas täällä tiukkapipoisia immeisiä.

      Minä ainakin hyväksyn jos mieheni menee kaveriporukalla myös naisten kanssa saunaan, ja niin menen itsekin omien kavereitteni kanssa sekasaunaan.
      Olen sitä mieltä että ei se mies siellä saunassa petä, jos ei ole muutenkaan pettääkseen ja toisinpäin.
      Eihän se automaattisesti tarkoita sitä jos alasti ollaan että pitäisi sitten käsiksi käydä jokaiseen saatavilla olevaan naiseen. hop.

      Mutta tästäkin on tosiaan mielipiteitä yhtä monta kuin on saunojaakin. Kannattaakin sopia/jutella sen oman kullan kanssa pelisäännöt millä pelataan, jos ei vielä ole selvät.

    • Nainen

      Saunomistilanne on meijän parisuhteessa yleensä ratkottu niin, että mun mies ei edes halua mennä mihinkään sekasaunaorgiohin.. Hää tykkää vaan katsella minua alasti saunassa. Mut mieten, esim joukkuekavereitten, saunailloissa, ei pitäis olla mitään ihmeellistä, eikai sinne sentään cheer leadereitä ole kutsuttu..?

    • SuperNalle

      Jos miehesi väittää sinua pikkumaiseksi niin kerroppa sille jokin vastaava tapahtuma johon aijot osallistua esim:tänä vuonna pikkujoulut vietetään sekasaunassa tms...eli en usko että olet liian mustasukkainen miehesikään mielestä jos hän vaan pystyy ajattelemaan miltä sinusta oikeasti tuntuu

    • Tarja

      En kyl usko, et ne siel toinen toisiinsa kiinni käy. Jos on 3 miestä ja yksi muija....

      Riippuu kyl kaveriporukasta. Älä päästä kovin usein...en tiedä.

      Jos olisin sun tilanteessa, niin menisin kyl kytikselle 100 metrin päähän ja tarkistaisin tilanteen. Näin on.

    • Luonnollista

      Ompas täällä niuhoa ja mustasukkaista porukkaa! Itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja monesti olen ollut saunailloissa se ainut nainen. Toisinaan haluan saunoa rauhassa yksinäni ja joskus taas olen saunonut miesten kanssa. Ei mun miehellä ole ollut siihen mitään sanottavaa, eikä minullakaan ole mitään sanomista siihen, jos mieheni työpaikan saunailloissa naiset tulevat samaan saunaan. Ei mua tosiaankaan kiinnosta katella siellä miespuolisten työkavereideni varustusta. Kyllä kai aikuiset ihmiset tietää, miltä se vastakkainen sukupuoli näyttää alasti! Ja kylllä se niin on, että niissä saunailloissa sauna on ihan vaan saunomista varten. Vai luuletteko te oikeesti, että siellä pidetään jotain ryhmäseksiorgioita??? HALOO!!! Jos joku on pettääkseen, niin se pettää kyllä, oli saunoja eli ei. Kun porukalla juhlitaan, niin pettämisiä aina tapahtuu, mutta ei sillä sekasaunomisella ole kyllä sen asian kanssa mitään tekemistä. Parisuhteessa pitää pystyä luottamaan toiseen ja jos se ei onnistu, niin syy on kyllä jossain muualla, kuin työporukan saunaillassa!

      • N-29

        Vieläkin pitää kommentoida, kun näyttää siltä ettei asian ydin mene joidenkin ihmisten kaaliin sitten millään!

        Voisitteko jo tajuta ettei kaikki naiset HYVÄKSY sitä että mies kekkaloi alasti toisten naisten kanssa saunassa, jokaisella on hemmetti soikoon oikeus mielipiteisiinsä ja turha siitä on teidän vapaamielisten tulla nipottamaan!

        JA jotta nyt sinäkin asian ymmärrät, niin ei tässä ole kyse mistään hemmetin orgioista joita siellä (jonkun, kenen??) mielestä pidetään. Jos itse koen sen ahdistavana, että mieheni saunoo esim. työporukan naisten kanssa niin on se kumma jos en saisi sitä hänelle ilmaista. Mieheni tietää kantani asiaan ja asia on hänelle ihan ok! Ehkä olen sitten mielestäsi nipottaja, ei haittaa. Kukin eläköön tavallaan omassa parisuhteessaan, ja ainakin meillä tämä asia toimii näin.


      • minä katson

        Hei ystävät

        Ne naiset ,jotka väittää ,etteivät katso vieraita kaluja , ja ne miehet jotka ei tuijota naisten rintoja ja perseitä saunassa , ovat valehtelijoita.
        Minä tuijotan oikein mielelläni


    • omena

      Kuule, et ole ainoa jota tuollainen ahdistaa. Ahdistaa hirveästi.Miksi pitäisi saunoa kimpassa. Halutaanko ketkutella nakuna ja kutkuttaa himoja.
      Olen aina ihmetellyt, miksi työnantajat järjestävät työntekijöilleen tuontyyppistä virkistystä ja aina viinan kera. Sama pätee myös niihin kyseenalaisiin ravintolailtoihin, oikein järjestetään iltoihin porukkamäärätkin siten, että molempaa sukupuplta olisi yhtä paljon. Palaveria sitten nimeksi, että saadaan syy rillutella. Eikö työntekijän hyvinvointi lähde siitä, miten kotona sujuu, myös koko perheen hyvinvointi. On muitakin vaihtoehtoja palaveerata.
      Jos halutaan antaa virkistystä työntekijälle, annettakoon esim. kylpyläviikonloppu perheelle. Se on paljon tehokkaampaa. Joka noihin haluaa puolisonsa mukaan, haluaa sellaista itsekin.

      • spark

        Miksi saunoa kimpassa...no, miksi ihmiset ylipäätään saunovat porukalla. yhteishengen vuoksi. Niin nais-, mies- kuin sekaporukassakin. Itse olen ainakin huomannut, että illanvietoissa on paljon mukavampi ja rennompi henki kun mahdollisuus on myös sekasaunaan. Saunassa ollaan tasavertaisia ja jaetaan kaikki mehevimmät jutut - sukupuoleen katsomatta. Joskus olen ollut ainoa nainen saunaporukassa ja poikaystäväkin on ollut mukana. Olen joskus kysynyt, haittaako häntä - eikä kuulemma haittaa tipan tippaa. Tiedän, että hän harrastaa sekasaunoja myös ilman minua. Eikä haittaa. Tiedän, millä asenteella siellä ollaan.

        Esim. tässä taannoin olin viettämässä iltaa poikaystäväni ja tämän harrastusporukan kanssa, joista osa oli minulle etukäteen tuttuja ja osa ei. Tunsin oloni vähän ulkopuoliseksi mutta rohkaistuin sitten menemään ainoana naisena saunaan heidän kanssaan. Ja kappas vain - tunnelma vapautui heti. Minut ikäänkuin otettiin mukaan porukkaan. Ilta jatkui hyvinkin mukavissa merkeissä - näin ei olisi välttämättä ollut, jos olisin jäänyt yksin värjöttelemään jonnekin siksi aikaa kun muut saunovat.


      • Tatu
        spark kirjoitti:

        Miksi saunoa kimpassa...no, miksi ihmiset ylipäätään saunovat porukalla. yhteishengen vuoksi. Niin nais-, mies- kuin sekaporukassakin. Itse olen ainakin huomannut, että illanvietoissa on paljon mukavampi ja rennompi henki kun mahdollisuus on myös sekasaunaan. Saunassa ollaan tasavertaisia ja jaetaan kaikki mehevimmät jutut - sukupuoleen katsomatta. Joskus olen ollut ainoa nainen saunaporukassa ja poikaystäväkin on ollut mukana. Olen joskus kysynyt, haittaako häntä - eikä kuulemma haittaa tipan tippaa. Tiedän, että hän harrastaa sekasaunoja myös ilman minua. Eikä haittaa. Tiedän, millä asenteella siellä ollaan.

        Esim. tässä taannoin olin viettämässä iltaa poikaystäväni ja tämän harrastusporukan kanssa, joista osa oli minulle etukäteen tuttuja ja osa ei. Tunsin oloni vähän ulkopuoliseksi mutta rohkaistuin sitten menemään ainoana naisena saunaan heidän kanssaan. Ja kappas vain - tunnelma vapautui heti. Minut ikäänkuin otettiin mukaan porukkaan. Ilta jatkui hyvinkin mukavissa merkeissä - näin ei olisi välttämättä ollut, jos olisin jäänyt yksin värjöttelemään jonnekin siksi aikaa kun muut saunovat.

        Joo tunnelma vapautui varmasti..paljonko otit maksua..vai otitko ollenkaan?


      • olenki mies

        Olen itsekin ihmetellyt, että mitä varten työkaverien pitäisi palaveerata alasti ja oikein vielä sekaporukassa kännissä. Ei se ole luontevaa. Ei työnantaja saa aikaan, kun riitoja työntekijöidensä koteihin. Teho varmasti laskee, jos kotona kaikki ei ole kohdallaan. Olen kanssasi samaa mieltä, että tukemalla sitä perheiden yhteistä vapaa-aikaa saadaan paljon enemmän hyötyä panostuksesta. Työnantaja, joka järjestää ko "palavereja", ei saa varmastikaan kauheasti kunnioitusta siltä toiselta osapuolelta. Onkin paljon tärkeäpää kaikkien kannalta, että jokainen voi kunnioitta toisiaan ja että yhteinen sävel on löydetty. Kyllähän se jokainen tietää, että sekaporukassa kännissä alasti kekkalointi saa aikaan sen, jonka kaikki tiedämme (ei kaikille, mutta liian usein). En henkilökohtaisesti tunne yhtään pari, jolle olisi ok, että puoliso saunottelisi vastakkaisen sukupuolen kanssa esim. ko palavereissa. Se vaan ei ole sopivaa. Tämä on minun mielipiteeni ja aikas monen muun, mutta jotka ovat eri mieltä, niin saunotkaa rauhassa.


      • olenki mies
        olenki mies kirjoitti:

        Olen itsekin ihmetellyt, että mitä varten työkaverien pitäisi palaveerata alasti ja oikein vielä sekaporukassa kännissä. Ei se ole luontevaa. Ei työnantaja saa aikaan, kun riitoja työntekijöidensä koteihin. Teho varmasti laskee, jos kotona kaikki ei ole kohdallaan. Olen kanssasi samaa mieltä, että tukemalla sitä perheiden yhteistä vapaa-aikaa saadaan paljon enemmän hyötyä panostuksesta. Työnantaja, joka järjestää ko "palavereja", ei saa varmastikaan kauheasti kunnioitusta siltä toiselta osapuolelta. Onkin paljon tärkeäpää kaikkien kannalta, että jokainen voi kunnioitta toisiaan ja että yhteinen sävel on löydetty. Kyllähän se jokainen tietää, että sekaporukassa kännissä alasti kekkalointi saa aikaan sen, jonka kaikki tiedämme (ei kaikille, mutta liian usein). En henkilökohtaisesti tunne yhtään pari, jolle olisi ok, että puoliso saunottelisi vastakkaisen sukupuolen kanssa esim. ko palavereissa. Se vaan ei ole sopivaa. Tämä on minun mielipiteeni ja aikas monen muun, mutta jotka ovat eri mieltä, niin saunotkaa rauhassa.

        Sen verran lisään, että kaveriporukassa sekasauna on meille ollut ihan ok.


    • nina34

      ymmärrän huolesi.
      meidän firmassa pidetään välillä sauna iltoja. vaikka meillä naisilla on oma puoli niin kun on juotu tarpeeksi olemmekin yhteissaunassa kaikki ja se ei enää ole saunomista. miehet ovat innokkaina pesemässä selkää heti jos menee suihkuun ja ei se siihen jää. toisaalta on kiihottavaa kun jotkut naivat muiden katsellessa, kyllä aamuisin on morkkis itse kullakin mutta se kuuluu asiaan.

      • Piia

        Huh huh, onko totta!? Siellä siis jopa naidaan muiden katsellessa vai? "aika" ronskia touhua- eipä itse kehtaisi enää seuraavana aamuna naamaansa työpaikalla näyttää tuon jälkeen!
        Missä firmoissa näin hulvatonta meinikiä on??


      • Nina34
        Piia kirjoitti:

        Huh huh, onko totta!? Siellä siis jopa naidaan muiden katsellessa vai? "aika" ronskia touhua- eipä itse kehtaisi enää seuraavana aamuna naamaansa työpaikalla näyttää tuon jälkeen!
        Missä firmoissa näin hulvatonta meinikiä on??

        Tuntuihan se silloin vuosia sitten, kun tulin taloon, aika ronskilta enkä ollut uskoa korviani. vain pari sinkkua ja muut kaikki varattuja, aika uskomaton tilanne. eihän tietenkään kaikki lähde niihin iltoihin eikä niistä puhuta firman sisällä. meitä on aina sama parinkymmenen ihmisen porukka (jossa naisia vain 7 eli kysntää riittää) tavallaan niinkuin meidän välinen juttu. jotkut tapailevat tai pitävät suhdetta muulloinkin. nautittavaahan tällainen on, ei tarvitse puutetta kärsiä.


      • 6969
        Nina34 kirjoitti:

        Tuntuihan se silloin vuosia sitten, kun tulin taloon, aika ronskilta enkä ollut uskoa korviani. vain pari sinkkua ja muut kaikki varattuja, aika uskomaton tilanne. eihän tietenkään kaikki lähde niihin iltoihin eikä niistä puhuta firman sisällä. meitä on aina sama parinkymmenen ihmisen porukka (jossa naisia vain 7 eli kysntää riittää) tavallaan niinkuin meidän välinen juttu. jotkut tapailevat tai pitävät suhdetta muulloinkin. nautittavaahan tällainen on, ei tarvitse puutetta kärsiä.

        Eli oletko bordellissa töissä? Itärajalla olis teikäläiselle paljon duunia.


    • Sara

      Kaikissa on kyl jokin ydin, mut kun nyt oikeen ruvetaan miettimään.. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu sauna. Firman saunaillat yms. pidetään (todennäkösesti?) hyvän yhteishengen pitämiseksi ja työntekijöiden virkistämiseksi. Ja kyllä normaalit ihmiset hauskaa haluavat pitää! Kuten joku täs ehdotti jotain perheen kesken kylpylään viikonloppua.. Perhe on mun mielestä elämän keskipiste, mutta se ei ole koko elämä! Sosiaaliset suhteet kunniaan (nonii mitä jauhamista tulee mut ei maha mitää) No tarkotin kummiskin tolla sitä, että pitää muistaa että sitä elämää on ulkopuolellakin. Ja sillä on paljon tarjottavaa. Ja se ei nyt tarkota pettämistä ja vastakkaisen sukupuolen kanssa käytäviä kontakteja. No tietty joidenkin tapauksessa..

      No kummiskin. Ihmiset suhtautuvat erilailla alastomuuteen. Tuo, että mitä näihin saunailtoihin missä on kumpaakin sukupuolta pitäisi sanoa.. Se on jokaisen pariskunnan henk.koht. asia. Jokaisella on tapansa ja suhtautumisensa. Jos nainen on Todella epäluuloinen näissä asioissa, vika on jossain! Se voi olla miehessä (entä jos on tosiaan syytä olla huolissaan?) tai sitten naisella on vain huono itsetunto. Tai tietty voi olla itsepäinen luonne ja se on vain se tapa suhtautua joka on todennäkösesti tullut jo lapsena..

      Ja sit jos se mies ei suostu luopumaan tästä "oikeudestaan" ; ehkä hän ei vain voi ymmärtää naisen suhtautumista näin perussuomalaiseen asiaan kuin viinaan ja saunaan
      -> perus super itsepäinen suomalaismies..
      Tai sitten.. Ehkä hän pettää.. ? Siel lauteilla. Tai sit siellä on tosiaan jotkut työpaikan ryhmäorgiat meneillään!? Mistä sitä tietää. Ihmiset keksivät kaikenmaailman tyhmyyksiä.

      No siinä teille analyysia..

    • mies34

      naisilla ja miehillä eri vuorot, kyllä sitä ehtii juttua heittämään sitten myöhemminkin. Miehet tietysti jossain vaiheessa heittävät herjaa että pitäisi mennä samaanaikaan, mutta käytännössä näin ei sitten tapahdu. Itse en tuota sekasaunomista oikein ymmärrä, kun ei ole siihen tottunut. Jotenkin siihen liittyy mielestäni seksuaalinen viritys. Tai sitten saunojien pitää olla todella hyviä ystäviä tai sukulaisia. olisin itse mustasukkainen jos naiseni olisi alasti muiden miesten katseltavana ja en hyväksyisi sitä.
      Voiko sinne saunailtaan lähteä puolisotkin?

    • Nainen24

      Uuden miesystäväni kanssa saimme tästä kimppasauna-aiheesta ensimmäisen väittelymme aikaiseksi. Hän opiskelee ja kouluporukalla on tapana ollut mennä kuulema sekasaunaan. Kerroin etten sitä kumppaniltani hyväksy. No, kyllä hän sanoi, että hyvä kun tuli puheeksi. Hän ei siis enää mene. Ei koe sitä niin tärkeäksi. Riita ei paisunut mahdottomaksi.

      Vaan nytpä minulla on typerä fiilis. Mietin että olenko tiukkis. Annoinko itsestäni sellaisen kuvan, että olen niuho. Hyväksyn sekasaunan hyvässä ystäväporukassa ja kun molemmat ovat paikalla. Eli sekä minä että mies menemme yhdessä sekasaunaan. Olen asiaa kovasti nyt pohtinut, ja millään en pysty hyväksymään sitä, että jompi kumpi lähtisi yksin katsastamaan muita/itseään esittelemään. Etenkin kun on kyse opiskelijaporukasta... Ja mieheni on todella hyvän näköinen. Kiinnostuneita löytynee.

      Täytyy vain yrittää itselleen perustella olevansa oikeassa, kun en pysty perustelemaan olevani väärässä.

    • Hanne

      Meidän firman saunailloissa mennään mahdollisuuksien mukaan erikseen saunaan. Jos aika tai saunatilat eivät anna myöten, voimme mennä yhteissaunaan - mutta uikkarit päällä! Silloinhan siinä ei ole mitään sen kummallisempaa kuin uimahallissa tai rannalla. Jos ehdoin tahdoin mennään alasti yhteissaunaan, niin tuntuu väkisinkin, että siinä on taka-ajatuksia. Ei ehkä kaikilla, mutta osalla ainakin.

      Yhteissauna alasti on varmaankin ihan luonnollista, mutta ei luontevaa. Normaalisti sitä katselee toista ihmistä sosiaalisissa tilanteissa, mutta alasti siinä tulisi tunne, että miten ja mihin voin nyt katsoa ettei se vaan luule että syynäilen!

      Jotkut pariskunnat haluavat kunnioittaa suhdettaan siten, että intiimit tilanteet vastakkaisen sukupuolen kanssa minimoidaan. Saunominen on intiimiä, vaikkei olisikaan seksuaalista latausta. Me olemme onnekseni samoilla linjoilla kumppanini kanssa. Sinunkin kannattaisi tosiaan ottaa asia puheeksi, ja nimenomaan kääntää asia toisin päin! Mikä olisi hänen kantansa asiaan? Löytyisikö kompromissia?

    • Ihmettelijä

      Nyt heti alkuun haluan sanoa, että tarkoitukseni ei ole "käännyttää" tai loukata/paheksua ketään eikä edes yrittää sanoa, että olen jotenkin muita parempi ihminen tai aina oikeassa.

      Olen vain ihmetellyt erästä asiaa jo pidemmän aikaa, kun olen näitä nettikeskusteluja seurannut. Jos joku sanoo, ettei tahdo miehensä katsovan kuvia/videoita, joissa naiset esittelevät joka ikisen osan vartalostaan (toisinaan jopa sisältäpäin), on hän heti joku ihme tiukkapipo, jolla on todella huono itsetunto.

      Sama asia, jos kyseessä on joku strippari, joka tekee samat asiat, paitsi silloin on myös koskettamisen mahdollisuus.

      Mutta annas olla jos mies aikoo mennä johonkin, missä ihmiset ovat ihan normaalisti, eivät esittele itseään tai mitään, mutta ovat ilman vaatteita. Lisäksi nämä ihmiset ovat ihan tavallisia raskausarpineen, roikkurintoineen ja selluliitteineen. Ei mitään kauneusleikkauksia, silikooneja, ei kuvamanipulaatiota tai varjostuksia, joilla saadaan kaikki "virheet" pois. Ei edes meikkiä. Silloin se on jotain aivan kamalaa. Silloin on täysin hyväksyttyä kieltää miestään menemästä paikalle, jopa heittää äijä pihalle, jos hän kuitenkin menee.

      Voisiko joku selittää asian? Kiitos.

      • Tarja-62

        Niin....onhan erilaista vaihtaa oma tuollaiseen tavalliseen kuin kaunottareen tai edes katsoa, jutella hänen kanssa. Voi kamalaa, kun voi ottaa tollasen mun tilalle. Vertailua...

        Mikä on mussa huonompaa kuin tuossa tavallisessa naisessa? Hmmm....ymmärrät ehkä.

        Monessa ihmisessä on sisällä mukava luonne, kun tahtoo tutustua. Ulkonäkö sivuseikka, kun oikein tykästyy.


      • Ninnu

        Itse en millään tavalla rinnastaisi näitä aikuisviihteeseen liittyviä juttuja tähän keskusteluun. Mieheni kanssa katselemme usein yhdessä videoita/lehtiä, joista molemmat kiihotumme. En koe näitä kuvien naisia mitenkään uhkana minulle tai suhteellemme, vaan pelkkänä välineenä kiihottumiselle.

        Sen sijaan stripparit ovat taas täysin eri juttu, varsinkin jos puhutaan ns. kosketusetäisyydestä. Tällöinhän kohde on siinä elävänä, katseltavana ja jopa kosketeltavana. Tätä (siis koskettelua) en tietenkään hyväksy! Voin kyllä mennä, ja olen mennytkin, mieheni kanssa katsomaan esitystä vaikka eipä siinä naiselle kummoista katsomista ole. Täytyy kyllä myöntää että tämä tilanne on saanut minut hiukan mustasukkaiseksi ja katsomaan miehen ilmeitä jne. Ristiriitaista- ehkä..?

        Mutta siis näihin saunailtoihin- täytyy myöntää että itse olen melko häveliäs ihminen eli en mene alasti muiden miesten joukkoon vaikka vartaloni on ihan ok. Varmasti osaltaan kyse on mustasukkaisuudesta (ei ole väliä millaisia "sellupeppuja" siellä lauteilla on, vaikeaa on juuri se läheisyys ja kontakti toisiin alastomiin ihmisiin). Siis liian intiimiä minusta, jos kyseessä on esim. työtoverit. Ehkä voisin kuvitella saunovani yhdessä hyvien ystävien ja mieheni kanssa, mutta tuo että ollaan humalassa saunomassa minulle tuntemattomien naisten kanssa menee jo sen tietyn rajan yli.

        Tämä ketju on sinänsä mielenkiintoinen, ja näköjään paljon ihmisiä joilla aivan vastakkainen mielipide asiaan. Ovatko toiset sitten vain luonteeltaan vapaamielisempiä ja onko kasvatuksella miten suurta osuutta asiaan?


      • Nainen24
        Ninnu kirjoitti:

        Itse en millään tavalla rinnastaisi näitä aikuisviihteeseen liittyviä juttuja tähän keskusteluun. Mieheni kanssa katselemme usein yhdessä videoita/lehtiä, joista molemmat kiihotumme. En koe näitä kuvien naisia mitenkään uhkana minulle tai suhteellemme, vaan pelkkänä välineenä kiihottumiselle.

        Sen sijaan stripparit ovat taas täysin eri juttu, varsinkin jos puhutaan ns. kosketusetäisyydestä. Tällöinhän kohde on siinä elävänä, katseltavana ja jopa kosketeltavana. Tätä (siis koskettelua) en tietenkään hyväksy! Voin kyllä mennä, ja olen mennytkin, mieheni kanssa katsomaan esitystä vaikka eipä siinä naiselle kummoista katsomista ole. Täytyy kyllä myöntää että tämä tilanne on saanut minut hiukan mustasukkaiseksi ja katsomaan miehen ilmeitä jne. Ristiriitaista- ehkä..?

        Mutta siis näihin saunailtoihin- täytyy myöntää että itse olen melko häveliäs ihminen eli en mene alasti muiden miesten joukkoon vaikka vartaloni on ihan ok. Varmasti osaltaan kyse on mustasukkaisuudesta (ei ole väliä millaisia "sellupeppuja" siellä lauteilla on, vaikeaa on juuri se läheisyys ja kontakti toisiin alastomiin ihmisiin). Siis liian intiimiä minusta, jos kyseessä on esim. työtoverit. Ehkä voisin kuvitella saunovani yhdessä hyvien ystävien ja mieheni kanssa, mutta tuo että ollaan humalassa saunomassa minulle tuntemattomien naisten kanssa menee jo sen tietyn rajan yli.

        Tämä ketju on sinänsä mielenkiintoinen, ja näköjään paljon ihmisiä joilla aivan vastakkainen mielipide asiaan. Ovatko toiset sitten vain luonteeltaan vapaamielisempiä ja onko kasvatuksella miten suurta osuutta asiaan?

        Gallupin jatkoksi ihmettelijälle voin kertoa, että Ninnun kirjoitus on oikein osuva. Olen tismalleen samoilla linjoilla. Kuvissa/leffoissa olevat naiset eivät ole aitoja edes miehelle. Vähän ovat sama asia kuin seksikkäät alusvaatteet tai "leikkikalut". Ei niitä kohtaan kehity tunteita. Ne eivät ole uhka.

        Saunassa on intiimiä aitoutta. Ihmisiä, jotka kokee todellisina. Sekä nainen että mies.


      • Hanne

        Minusta nuo esittämäsi asiat eivät ole lainkaan kytköksissä toisiinsa. Kuinka usein pettämistä tapahtuu videoiden pornotähden tai stripparin kanssa - ja kuinka usein tutun, esim. juuri työkaverin kanssa? Mietipä sitä...


      • mies
        Hanne kirjoitti:

        Minusta nuo esittämäsi asiat eivät ole lainkaan kytköksissä toisiinsa. Kuinka usein pettämistä tapahtuu videoiden pornotähden tai stripparin kanssa - ja kuinka usein tutun, esim. juuri työkaverin kanssa? Mietipä sitä...

        naisilla asia on vähän eri, kyllä se niin on, että tervettä miestä kiinnostaa aina vieras tussu ja tissit.. rakastan avovaimoani, mutta kyllä ne silmät silti harhailee saunailloissa vaikka ikinä en avovaimoani pettäisi!!! ei sitä mies luonnolleen mitää voi!!


    • Reiska

      Mielestäni sauna on tärkeä osa suomalaisten ihmisten kanssakäymistä. Se, että juttu luistaa lauteilla paremmin, antaa miellyttävän lisän saunailtoihin. Esimerkiksi työpaikan hengen nostattajana saunaillat ovat aivan parhaita. Sauna on ympäristönä verrattoman luonteva esimerkiksi baariin verrattuna.

      Naisten ja miesten yhtäaikainen saunassaolo on ennenkaikkea mahdollisuus tuolle porukalle parantaa yhteishenkeä ennestään. Enkä nyt todellakaan tarkoita mitään saunaseksiä kimppakivasta puhumattakaan.

      Kokemus voi olla outo ensikertalaiselle. Ennenkaikkea sen täytyy olla täysin vapaaehtoista ja pakotonta. Mitään varsinaisesti seksuaalisesti kiihottavaa en yhteissaunomisessa koe. Sellaista eroottista latausta kylläkin, mitä vastakkaisten sukupuolten kanssakäymiseen muutenkin liittyy.

      Jos vaimoni kieltäisi minua menemästä yhteissaunaan, tottakai hänen tahtoaan kunnioittaisin. Vaatisin häneltä tosin perustelut kiellolleen.

      Olen nähnyt kymmeniä naisvartaloita eri saunailloissa. Enpä kuitenkaan voi sanoa muistavani kenenkään muotoja kovinkaan yksityiskohtaisesti. Monen naispuolisen saunomiskumppanin kanssa olen myös kanssakäymisissä vaatteet päällä, enkä ole mitenkään kokenut vaivautuneisuutta, sen paremmin kuin erityistä seksuaalista mielenkiintoa tai vihjailuja, puolin enkä toisin.

      Olenpa ollut jopa häissä, joissa jatkoilla saunottiin, tietysti kaikki (halukkaat) yhdessä tuoreen avioparin kanssa. Aika harvinainen mutta mitä miellyttävin tapaus.

      Uima-asussa saunominen on mielestäni käsittämätöntä. Hygieniasta täytyy pitää huolta. Se on vaatteet päällä saunomisesta kaukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3896
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2461
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1463
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe