Pääsenkö eläkkeelle ??????????

Eeva Liisa

HOMEASTMA
Hajusteallergia
Selkä reistailee
Polvet reistailee
Molemmat ranteet hajalla
Masennus

Paperit laitettu toukokuussa, nyt odotellaan,,,,kauanko yleensä menee käsittelyssä.
Ilmarinen on yhtiö

Ikää 55 v

26

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkettä vaan

      Mitkä diagnoosit tehty? Se että joku paikka reistailee,ei ole diagnoosi..
      Itselläni astma,fibro,selässä ja niskassa kulumat ja rappeumat(2 kertaa leikattu),kohta pyörätuolikunnossa,masennus ja paniikkihäiriö ym. ja silti Kevan mielestä olen työkykyinen. Että näin.

    • mikä Keva?

      Kevan mielestä olen työkykyinen?

    • suhteellisuus

      Keva = kuntien eläkevakuutus. Se onkin sitten eri asia miten eläkkeelle pääsee,,Nuoria ihmisiä alle 30v pääsee iso määrä eläkkeelle ja heillä ei varmasti ole rasitteeksi työvuosia takana ollut. Päihdeongelmat ja mielenterveystongelmat varmasti suurin syy nuorilla eläköityvillä.Mutta ihmettelen että huonokuntoisia ja sairaita työikäisiä ikääntyviä ei meinata päästää eläkkeeelle.Kukas sit työt tekis..?

      • uuno 89

        Ne nuoret ovat määräaikaisella eli kuntoutustuella,,haloo ei pysyvällä.


      • ei iästä kiinni
        uuno 89 kirjoitti:

        Ne nuoret ovat määräaikaisella eli kuntoutustuella,,haloo ei pysyvällä.

        Työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole ikärajaa ja myös nuoria on ihan pysyvällä eläkkeellä. Suurin osa joutuu hakemaan ensin sitä kuntoutustukea,jopa useampaan kertaan eri pituisissa pätkissä ennen kuin pysyvä eläke myönnetään.


    • jijjuhiffuli

      Kuntien eläkevakuutusyhtiö = Keva.
      Työsuhteessa olevat tai hiljattain työsuhteessa olevat eläkevakuutetut hakevat esim. työkyvyttömyyseläkettä tai kuntoutustukea omalta eläkelaitokseltaan.
      Itse haeskelen kuntoutustukea Varmalta. ( ammatillista kuntoutusta).

    • varvara2000

      Et pääse.

    • Eeva Liisa

      Kaikista näistä on paperilla diagnoosi B-lausuntona, siis mitä voi tyhjäksi tehdä.
      Ei kai susi sutta syö.

      • mihin perustuu?

        Miten sulla on hajusteallergiasta b-lausunto? Mulle sanottiin ettei se ole edes diagnoosi eikä sitä voi testata millään.


    • Varma eläke

      Kyllä pääset eläkkeelle, minä tiedän.

    • niin se vain on"""""

      Sinulla ei ilmeisesti ole diagnosoitu ainoatakaan ICD-luokituksen mukaista sairautta? Ei oireiden perusteella pääse/joudu eläkkeelle.

    • ei helppoa

      Onko se onni ja autuus jos saa 760€ eläkettä.Sen verran saa jos ei työkokemusta vähintäin 20v.Saa juosta sossussa joka kuukausi jos pottumainen sossut'äti loppuelämän hakemassa lisärahaa.Lähes työstä se paperien haaliminen tulee pitkän päälle kuulkaa.Itse 22v töissä ja työkyvyttömyyseläkkeelle 470KELA 290 ETERA 100€ ASUMISTUKI.vUOKRA POIS JÄÄ 570€/KK käteen ja ei sillä juhlita ikinä edes baarissa.kotona pari keppanaa voi juoda.

      • L. Anttumaakari

        Jos on parikin vuotta ollut kohtuupalkkaisissa töissä, niin mukaan lasketaan ns. tulevan ajan ansio. Olen 34v ja jatkuvat saikut tiputti vuosipalkkaa aika paljon, mutta silti saan vähän reilu 1300€ työkyvyttömyyseläkettä ja hieman alle 150€ asumitukea.

        1 1/2 vuoden päästä saan nuorille henkilöille tarkoitetun kertakorvauksen, jonka tarkoituksena on pitää työkyvyttömyyseläke kohtuullisena. Itsellä se prosentti on 20,5. Indeksikorotusten kanssa kokonaiseläke tulee olemaan sitten aika tasan 1600€.


      • L. Anttumaakari
        L. Anttumaakari kirjoitti:

        Jos on parikin vuotta ollut kohtuupalkkaisissa töissä, niin mukaan lasketaan ns. tulevan ajan ansio. Olen 34v ja jatkuvat saikut tiputti vuosipalkkaa aika paljon, mutta silti saan vähän reilu 1300€ työkyvyttömyyseläkettä ja hieman alle 150€ asumitukea.

        1 1/2 vuoden päästä saan nuorille henkilöille tarkoitetun kertakorvauksen, jonka tarkoituksena on pitää työkyvyttömyyseläke kohtuullisena. Itsellä se prosentti on 20,5. Indeksikorotusten kanssa kokonaiseläke tulee olemaan sitten aika tasan 1600€.

        Edit: siis saan kertaKOROTUKSEN.


      • Manttuaakari
        L. Anttumaakari kirjoitti:

        Jos on parikin vuotta ollut kohtuupalkkaisissa töissä, niin mukaan lasketaan ns. tulevan ajan ansio. Olen 34v ja jatkuvat saikut tiputti vuosipalkkaa aika paljon, mutta silti saan vähän reilu 1300€ työkyvyttömyyseläkettä ja hieman alle 150€ asumitukea.

        1 1/2 vuoden päästä saan nuorille henkilöille tarkoitetun kertakorvauksen, jonka tarkoituksena on pitää työkyvyttömyyseläke kohtuullisena. Itsellä se prosentti on 20,5. Indeksikorotusten kanssa kokonaiseläke tulee olemaan sitten aika tasan 1600€.

        mitä 1 1/2 vuoden päästä tapahtuu, mistä se lasketaan ???


      • L. Anttumaakari
        Manttuaakari kirjoitti:

        mitä 1 1/2 vuoden päästä tapahtuu, mistä se lasketaan ???

        Kun on ollut 5v yhtäjaksoisesti kuntoutustuella ja/tai työkyvyttömyyseläkkeellä, saa prosenttimääräisen kertakorotuksen joka on riippuvainen eläkkeensaajan iästä. Tarkat määritelmät voit katsoa eläkeyhtiöiden sivuilta.

        Mutta jos työhistoriaa ei ole, ei tätä tulevaakaan aikaa lasketa. Silloin on sitten vaan kansaneläkkeen varassa.


    • eläke -

      Ei homeastmasta pääse eläkkelle.pitää olla päässä "ongelmaa" lisäksi..

      • Astmaeläkeläinen

        Homastmasta todellakin pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle jos pystytään osoittamaan syy-yhteys. Helppoa ei aina ole osoittaa syy-yhteyttä muttei se mikään sääntö ole etteikö voisi päästä.


      • kurja juttu
        Astmaeläkeläinen kirjoitti:

        Homastmasta todellakin pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle jos pystytään osoittamaan syy-yhteys. Helppoa ei aina ole osoittaa syy-yhteyttä muttei se mikään sääntö ole etteikö voisi päästä.

        Erittäin hankalaa ja lähes mahdotonta nykyään tuo syy-yhteys..Homeastmaan saada eläkettä.Niin moni työkaverini on hakenut ja työterv-laitos ei ole muka todennut..ja hylky paukahtaa,,No yrittänyttä ei laiteta..Minäkin yritän vaikka lopputuloksen tiedänkin..


    • pliissssiispliis

      Hei astmaeläkeläinen!
      Oletko Kevan kautta eläkkeellä? Ikäsi? Oletko työkyvytön omaan työhösi vai myös muihin kohtuudella mahdollisiin töihin nähden?
      Olen itse laittanut yksityiselle puolelle hakemuksen Varmaan.
      Ikää pian 53vuotta.
      Astma pahin riesa..

      • Astmaeläkeläinen

        Olen työkyvytön työhöni ja muihin töihin, joten ainoaksi ratkaisuksi jäi työkyvyttömyyseläke.Ikää saman verran kuin sinulla.

        Papereiden täyttämisessä kyllä olen ammattilainen, niitä näet on tullut jonkun verran eläkehakuprosessin aikana täytettyä.


    • taas se sama kuin...

      Hei taas astmaeläkeläinen, Olitko jossain työkokeilussa tms. ensin? Itse olen pian ollut Kelan s.päivärahalla 300 päivää ja haussa on ammatillinen kuntoutus vakuutusyhtiöltä?
      Olen ollut keskussairaalan kuntoutuspolilla tykykyarviossa, jossa todettiin ettei entinen työ sovi.
      Kelaan ja vakuutusyhtiölle on menneet hakemukset. Määräaikainen kuntoutustuki haussa.
      Astma on pahin. Kauanko kesti hakemustesi kanssa taiteilu ennen varsinaista eläkepäätöstä? Tekisin mielelläni työtä jos astmani niin sallisi...

      • Astmaeläkeläinen

        Ei koskaan edennyt työkokeiluun asti , koska työllistyminen astman takia oli lähes mahdotonta, 300 päivän jälkeen olin kuntoutustuella eli väliaikaisella eläkkeellä ja sinä aikana laitoin todistuksia eläkevakuutusyhtöön. Suurinpiirtein muutama kuukausi siinä meni kaikkineen.

        On siinä kaikkia pikku juttuja mitä pitää ottaa huomioon, mutta tässä ei oikein aika riitä nyt kaikkeen.


    • ugliuygftil

      Masennuksen pääsee eläkkelle vain vakavalla masennuksella, jos silloinkaan.

    • HuomennaKaikki on

      iän puolesta kyllä sekä jos kiputilat ovat aiheuttaneet sen masenuksen, jonka
      pitää olla vakavaasteista niin pääset. Käsittelyaika 3-4 kk. Jos hylky tulee
      älä vailta vaan hommaa uudet paperit ja hankkiudu kuntoutustutkimukseen.

    • 50nen Nainen

      Moro!Olen jäämässä Kevan määräaikaiselle kuntoutustuelle.Onko sulla mulle jotain semmoista tietoa,että mitä minun kannattaisi tietään näin ekaa kertaa asialla tämmöisen asian kanssa. Jos sinulla on semmoista tietoa niin olisin todella kiitollinen.Olen yrittänyt katsoa KEVA:n sivuilta mm. minka verran saa olla töissä ja tienta ollessasi kuntoutustuella,mutta en oikein saanut sitten selvää tai sitten en vaan ymmärtänyt.Kaikesta saamastani tiedostani olen etukäteen kiitollinen ja hyvää joulun odotusta kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe