paarma phobia

ötökkäpelkuri

Pelkään järjettömästi paarmoja. Siis nimenomaan paarmoja, ei ampiaisia mehiläisiä tms. Onko muilla vastaavia pelkoja

3

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Araknopelkuri

Mulla on vaan tuo hämähäkkien pelko ja klovneja pelkään myös. Tältä palstalta ei pellepelkoisia ole löytynyt, mahtaako muita sitten olla. Tuo hämähäkkien pelko on semmoista, jotta jos vessan kynnyksellä on iso hämähäkki, en pysty poistumaan vessasta. Lukit on pahimpia, kiljun kurkku suorana jos niitä tanssahtelee ovesta sisään. Lapset ei jostain syystä ole oppineet tuota pelkoa, vaikka olen ollut erittäin huonona esimerkkinä.

• Pelon valtakunta

Pellet on kyllä jollain tapaa kauhistuttavia. En osaa sanoa mikä niissä oikein mättää, mutta lapsesta asti olen vähän kammonnut niitä. Jossain vaiheessa katsoin Stephen Kingin kauhukirjaan "It" perustuvan leffan, jossa sadistinen klovnin hahmon ottava olento tappoi pikkulapsia. Voi pyhät paskat sentään, en nukkunut sen jälkeen viikkoon!

Myöskin jotkut hyönteiset saa aikaan pienen paniikkireaktion (tosin nykyään harvemmin, olen tottunut niihin vietettyäni aikaa kesämökillä). Ukkospelkokin oli jossain vaiheessa.

Sitten pelkään myös ajoittain sosiaalisia tilanteita, etenkin jos pitää tutustua johonkin uuteen ihmiseen. Seksisuhteetkin on jotenkin pelottava asia, välttelen tilanteita jotka voisivat johtaa niihin.

Ja olen aikuinen mies, en voi tajuta noita irrationaalisia pelkoja. Eikä mulla ole lapsuudessa ollut mitään traumatisoivia kokemuksia tai muuta mikä voisi synnyttää fobioita.

Parhaimpina päivinä osaan jo nauraa osalle peloistani, mutta joskus kyllä on tosi vaikeaa...

• kjv3

Joo, en pelkää ampiaisia enkä mehiläisiäkään, en myöskään pelkää paarmojakaan, mutta ennalta ehkäisen, ettei paarmat pääse iholleni. Paarman purema kyllä sattuu, kokemusta siitäkin on ja nuo viheliäiset otukset alkavat jo juhannuksesta lennellä ihmisten riesana aina tuonne heinä- elokuun taitteeseen asti. Paarmoihin ei vissiin tehoa mikään myrkky, joten välttelen moisia siivekkäitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      27
      1941
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      57
      1779
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      36
      1494
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      77
      1200
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1079
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      23
      1075
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      920
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      893
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      884
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      178
      879
    Aihe