Pelkään järjettömästi paarmoja. Siis nimenomaan paarmoja, ei ampiaisia mehiläisiä tms. Onko muilla vastaavia pelkoja
paarma phobia
3
401
Vastaukset
- Araknopelkuri
Mulla on vaan tuo hämähäkkien pelko ja klovneja pelkään myös. Tältä palstalta ei pellepelkoisia ole löytynyt, mahtaako muita sitten olla. Tuo hämähäkkien pelko on semmoista, jotta jos vessan kynnyksellä on iso hämähäkki, en pysty poistumaan vessasta. Lukit on pahimpia, kiljun kurkku suorana jos niitä tanssahtelee ovesta sisään. Lapset ei jostain syystä ole oppineet tuota pelkoa, vaikka olen ollut erittäin huonona esimerkkinä.
- Pelon valtakunta
Pellet on kyllä jollain tapaa kauhistuttavia. En osaa sanoa mikä niissä oikein mättää, mutta lapsesta asti olen vähän kammonnut niitä. Jossain vaiheessa katsoin Stephen Kingin kauhukirjaan "It" perustuvan leffan, jossa sadistinen klovnin hahmon ottava olento tappoi pikkulapsia. Voi pyhät paskat sentään, en nukkunut sen jälkeen viikkoon!
Myöskin jotkut hyönteiset saa aikaan pienen paniikkireaktion (tosin nykyään harvemmin, olen tottunut niihin vietettyäni aikaa kesämökillä). Ukkospelkokin oli jossain vaiheessa.
Sitten pelkään myös ajoittain sosiaalisia tilanteita, etenkin jos pitää tutustua johonkin uuteen ihmiseen. Seksisuhteetkin on jotenkin pelottava asia, välttelen tilanteita jotka voisivat johtaa niihin.
Ja olen aikuinen mies, en voi tajuta noita irrationaalisia pelkoja. Eikä mulla ole lapsuudessa ollut mitään traumatisoivia kokemuksia tai muuta mikä voisi synnyttää fobioita.
Parhaimpina päivinä osaan jo nauraa osalle peloistani, mutta joskus kyllä on tosi vaikeaa...
- kjv3
Joo, en pelkää ampiaisia enkä mehiläisiäkään, en myöskään pelkää paarmojakaan, mutta ennalta ehkäisen, ettei paarmat pääse iholleni. Paarman purema kyllä sattuu, kokemusta siitäkin on ja nuo viheliäiset otukset alkavat jo juhannuksesta lennellä ihmisten riesana aina tuonne heinä- elokuun taitteeseen asti. Paarmoihin ei vissiin tehoa mikään myrkky, joten välttelen moisia siivekkäitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321