Apua? Kuulovamma?

Lakuk

Terve kaikille!
Olen 14-vuotias poika, ja noin 2 vuotta sitten kaverini ampui korvani vieressä kuulapistoolilla, jonka jälkeen korva un tuntunut tukkoiselta ja huonokuuloiselta. Vähän kuin korva olisi kokoajan lukossa, mutta ei kuitenkaan, tai sen ympärillä olisi muovimuki. Kuitenkin samana vuonna kävin kuulotesteissä sekä korvalääkärissä, ja sain molemmista "täydet pisteet". Korvassa ei ollut mitään rakenteellista vikaa, eikä kuulonalenemaa. (Kaikki äänet kuultu väh. 10db). Unohdin ongelman kahdeksi vuodeksi, eikä se haitannut lainkaan elämänlaatua. Nyt kuitenkin tänä kesänä tämä mieleeni ja alkoi ketuttamaan huolella. Mitä tämä on? Tuntuu että kukaan ei tiedä...

3

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmostataas

      Sulla on varmaan sama homma ku mulla. Ite olen ollut muutaman vuoden soittohommissa ynm. Kovaäänisessä touhussa. Kerran ku menin pöljänä metallikeikkaa kuunteleen ilman tulppia kaiuttimien viereen, jolloin desibelit olivat varmaan jotain yli 100, sain noin vuoden päästä tinnituksen. Kuulokaan ei ole enää yhtä hyvä ku alkuaikoina ja oikea korva on alkanut olemaan tukkoinen ja se humisee. Kuulossa ei ole testin mukaan mitään vikaa, mutta muistan selvästi, että aikaisemmin kuulin ne piippaukset selvästi kovempina. Nytten voin vain vaivoin ns. Tuntea ne äänet. Lääkäri sanoi jotain että minulla on herkät korvat ja tiedän että vanhemmilla sukulaisilla on huonokuuloisuutta, mikä selittää asiaa. Tinnitukseni on hieman kadonnut koska olen oppinut miten suodatan sen äänen aivoiltani. Jos kuuntelen sitä niin johan alkaa helvetin sinfoniat soimaan. Jos pelkäät että kuulosi huononee entisestään niin ota rauhallisesti. Nykyään on hyviä kuulolaitteita, eikä haittaa että kuulo lähtee kokonaan, koska voidaan asentaa päähän eräänlainen mikki, joka menee suoraan aivoihin. Ei vastaa tietenkään oikeaa korvaa, mutta parempi ku ei mittään. Tulevaisuudessa, kun nanoteknologia kehittyy, voidaan korvaan lähettää solujen avulla tiettyjä ainesosia jotka saavat korvien aistinsolut regeneroitumaan ja kuulo palautuu. Tämän uskotaan tapahtuvan noin 10-20 vuoden sisällä, että se ei ole mahdottoman pitkä aika. En tiedä onnistuvatko he tuossa, mutta toivotaan kuitenkin. Oma tinnitykseni ei haittaa enää minua. Olisi jopa outoa jos se katoaisi. Tuntuu kuin se olisi ääni, joka kertoo minun olevan elossa. :P

      • Lakuk

        Joo kiitos vastauksesta! Itse olen myös kärsinyt tinnituksesta ja tottunut siihen. samoin: kuulen kaikki piippaukset testissä hiljempaa. Mutta en pelkää kuulon kokonaan menettämistä oikeastaan, koska vaurio ei ole pahentunut sitten tapahtuman. Ja jos tuo nanoteknologia tai mikälie kehittyisikin, se olisi varmasti aluksi aivan liian kallista... Mutta ei se mitään.


      • tämmöstätaas
        Lakuk kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta! Itse olen myös kärsinyt tinnituksesta ja tottunut siihen. samoin: kuulen kaikki piippaukset testissä hiljempaa. Mutta en pelkää kuulon kokonaan menettämistä oikeastaan, koska vaurio ei ole pahentunut sitten tapahtuman. Ja jos tuo nanoteknologia tai mikälie kehittyisikin, se olisi varmasti aluksi aivan liian kallista... Mutta ei se mitään.

        Itseäni kyllä pelottaa, että kuuloni menee huonompaan suuntaan. :/ nykyään saattaa jonkun puhe mennä aivan ohi, jos hän puhuu vähänkin liian hiljaa. Ja kaiken lisäksi olen vasta 16 :O. Mitenköhän sitten 50 vuotiaana, jos tätä parannuskeinoa ei olla saatu lääkemuotoon. Tiedän ettei se kuulolaitekkaan mikään ihmevekotinkaan ole, koska se Sisältää paljon haittapuolia. tämä homma vituttaakin minua kaikkein eniten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe