Poliisista ei pahaa sanottavaa?

Hyvä et heit on

Tuolla Kaarina-osiossa joku valittelee, että hänet pysäytetään liikenteessä usein ja poliisi "uhittelee" . On sitten asiaan vihkiytynyttä asianajajaa myöten kompattu, mutta ei ole selvinnyt, miten poliisi kunnon kansalaisia "kiusaa ja uhittelee". Kysynkin nyt, onko sinua poliisi kiusannut? Jotkut tuolla toisella palstalla ihan hiiltyy, mutta tuskinpa poliisit korrektisti käyttäytyviä ehtii kiusallaan pysäyttelemään. Kö?

168

2660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no ei tod.

No ei ole kyllä poliisista pahaa sanottavaa.

Poliisia ei tarvi pelätä jos ei tee rikoksia.

• Pelkkää plussaa

Samaa mieltä. Poliisi on aina ollut ystävällinen ja valmis auttamaan, kun on ollut ongelmissa toimimattomien autojen kanssa.
        Kerran oli tilanne niin et parkkipaikalta ei auto käynnistynyt. Menin lähipoliisiasemalta kysymään starttiapua, mutta sanoivat että voi lainata kaapeleita mutta pitää tilata vaikka taksi antamaan virtaa. Niin tein ja matka pääsi jatkumaan.

Toisen kerran olin auttamassa kanssa-autoilijaa niin että itse olin hinaavana autona, ja toista hinattiin.
        Poliisi tuli ajamaan taakse ja mahdollisti vilkkaalla paikalla että pääsimme yhdistelmällä ensinnäkin lähtemään liikkeelle, ja vielä vaihtamaan jouhevasti kaistoja että pääsimme pois moottoriliikennetieltä.
        Poliisi ajoi siis takanamme vilkut päällä ja esti suomalaispölvästejä kiilailemasta koko ajan väliin kun yrittää kaistaa vaihtaa.

Loistavaa toimintaa poliiseilta. Ei muuta kuin suurkiitoksia ja sanottavana pelkkää hyvää, vaikka pari suurta ylinopeussakkoakin on tullut elämän aikana makseltua:)))

• Potkasen takas
        Pelkkää plussaa kirjoitti:

Samaa mieltä. Poliisi on aina ollut ystävällinen ja valmis auttamaan, kun on ollut ongelmissa toimimattomien autojen kanssa.
        Kerran oli tilanne niin et parkkipaikalta ei auto käynnistynyt. Menin lähipoliisiasemalta kysymään starttiapua, mutta sanoivat että voi lainata kaapeleita mutta pitää tilata vaikka taksi antamaan virtaa. Niin tein ja matka pääsi jatkumaan.

Toisen kerran olin auttamassa kanssa-autoilijaa niin että itse olin hinaavana autona, ja toista hinattiin.
        Poliisi tuli ajamaan taakse ja mahdollisti vilkkaalla paikalla että pääsimme yhdistelmällä ensinnäkin lähtemään liikkeelle, ja vielä vaihtamaan jouhevasti kaistoja että pääsimme pois moottoriliikennetieltä.
        Poliisi ajoi siis takanamme vilkut päällä ja esti suomalaispölvästejä kiilailemasta koko ajan väliin kun yrittää kaistaa vaihtaa.

Loistavaa toimintaa poliiseilta. Ei muuta kuin suurkiitoksia ja sanottavana pelkkää hyvää, vaikka pari suurta ylinopeussakkoakin on tullut elämän aikana makseltua:)))

Mut on kännissä heitetty kisiksen putkaan ja runkku kyttä potkas kylkeen ja "juosten" pois mun silmistä kun kaveritkin kaikkosivat. Ei ne kaikki oo kunnon kansalaisia, kunhan menivät poliisiksi töitä tekemään.

• Hyvää väkeä
        Potkasen takas kirjoitti:

Mut on kännissä heitetty kisiksen putkaan ja runkku kyttä potkas kylkeen ja "juosten" pois mun silmistä kun kaveritkin kaikkosivat. Ei ne kaikki oo kunnon kansalaisia, kunhan menivät poliisiksi töitä tekemään.

Kun minä menneenä talvena tulla tuiskeessa koti ja antaa kotiapua ja tähtisumua jäkikasvulle ja etelän murulle,niin tulla kotia ystävällinen sinilakki ja viedä minut valtionhotelli ja luvata minulle asumuskulua ja etätukea perhettä varten.

• poliisi imee kaveria
        Potkasen takas kirjoitti:

Mä nukahdin kerran tuiskeessa junaan ja assalla sitten poliisit vei mut raudoissa putkaan. Olin laskeutumassa M-junan rappuja jolloin poliisi tönäisi selästä ja minä naamalleni maahan. Vasemman käden ranteesta lähti tunto kuukaudeksi. HAHAHA. Tällaisiä nämä kiltit poliisisedät on.

• poliisionparas

munkin mielestä poliisissa ei ole yleensä mitään vikaa... mutta suomen huumausaine laki vituttaa... poliisit vaan tekee työtään.

• Pellet valittaa

Jos on rattijuopumusta tai huumekauppaa tai muita rikoksia tilillä, niin normaalia et pysäytetään. Mitäs pahaa on valvoessa, mitä poliisin vanhat tutut on keksineet. Rikolliset on omilla toimilla ansainneet tämän.

• Nuo ovat

juuri niitä syitä!miksi tavallinen kansalainen kärsii!on ostanut esim, auton minkä entinen omistaja ollu 1,2 tai 3.

• Ei silti tarvi
        Nuo ovat kirjoitti:

juuri niitä syitä!miksi tavallinen kansalainen kärsii!on ostanut esim, auton minkä entinen omistaja ollu 1,2 tai 3.

olla edes mikään noista. Riittää että autossa on vaikka joku lommo tai muuten vähän kärsineen näköinen, niin heti ollaa pysäyttelemässä. Joskus 80-luvulla ajelin töihin vanhalla fiiulla, josta puskurinpäällyste oli lähtenyt jonkun tolpan lähentelykosketuksen jälkeen omille teilleen. Ja perkeles kun kolme kertaa pysäyttivät matkalla, vaikka auto oli erinomaisen hyvässä teknisessä kondiksessa.

Mitä olen huomannut, niin bemarit, erityisesti vanhemmat sellaiset ovat poliisin silmätikkuja. Varsinkin nuori kuljettaja ja bemari on niille kuin punainen vaate härälle.

Jos taas ajat jotain suht uudehkoa tai ainakin hyväkuntoisen näköistä, vaikka kuinkakin paskaa ja liikenteelle vaarallista, autoa ja lastinasi on vaikka tonni huumeita ja arsenaalia vaikka talebaanien varustamiseen niin ihan rauhassa saat ajella. Vuosikymmeniä pysäyttelemättä. Paitsi tietysti jos olet maineesi jo pilannut.

Kunhan pitää huolen että autossa toimii valot ja että teet kohtuullisen määrän pikkuvirheitä ajaessasi hyvin pientä ylinopeutta uudehkolla autolla, niin pärjäät vuosia ilman ajokorttia.

• Nuo ovat
        Ei silti tarvi kirjoitti:

olla edes mikään noista. Riittää että autossa on vaikka joku lommo tai muuten vähän kärsineen näköinen, niin heti ollaa pysäyttelemässä. Joskus 80-luvulla ajelin töihin vanhalla fiiulla, josta puskurinpäällyste oli lähtenyt jonkun tolpan lähentelykosketuksen jälkeen omille teilleen. Ja perkeles kun kolme kertaa pysäyttivät matkalla, vaikka auto oli erinomaisen hyvässä teknisessä kondiksessa.

Mitä olen huomannut, niin bemarit, erityisesti vanhemmat sellaiset ovat poliisin silmätikkuja. Varsinkin nuori kuljettaja ja bemari on niille kuin punainen vaate härälle.

Jos taas ajat jotain suht uudehkoa tai ainakin hyväkuntoisen näköistä, vaikka kuinkakin paskaa ja liikenteelle vaarallista, autoa ja lastinasi on vaikka tonni huumeita ja arsenaalia vaikka talebaanien varustamiseen niin ihan rauhassa saat ajella. Vuosikymmeniä pysäyttelemättä. Paitsi tietysti jos olet maineesi jo pilannut.

Kunhan pitää huolen että autossa toimii valot ja että teet kohtuullisen määrän pikkuvirheitä ajaessasi hyvin pientä ylinopeutta uudehkolla autolla, niin pärjäät vuosia ilman ajokorttia.

pitää kutinsa,samaha se oli aikoinaan salakuljetukses kaiki hörhön näköiset pysäytettiin tullis,mut ku oli puku pääl ni ei.

• Attele ite

Niin se vaan on, että ne kun poliisia haukkuu, on itse jotain rikollista tehneet. Ei muuten poliisin kanssa kahnauksiin joudu. Tuolla Kaarina-osiossa joku levittää harhaista poliisi-vastaista propagandaa, ihan himmeetä kommenttia pukkaa.

• anskuli naapuri

Ei tarvii pelätä mutta jos naapurina on poliisi niin kun se on juovuksissa on syytä varoa.Naapurin kanssa poliisi on monesti melko hankala naapuri.Kun katselee kymmenen kilometrin päästä niin mitään ongelmaa ei näytä olevan.

• outo pidätys
        anskuli naapuri kirjoitti:

Ei tarvii pelätä mutta jos naapurina on poliisi niin kun se on juovuksissa on syytä varoa.Naapurin kanssa poliisi on monesti melko hankala naapuri.Kun katselee kymmenen kilometrin päästä niin mitään ongelmaa ei näytä olevan.

Seurusteli aikoinaan erään naisen kanssa, joka sairasti vaikeaa kaksisuuntaista. En uskaltanut enää yöpyä hänen luonaan ja kun soitin, että tulen hakemaan vaatteeni. Juuri kun olin päässyt sisälle ovikello soi ja kolme poliisia kahdella partioautolla ilmestyi asuntoon, komensivat kädet niskan taakse, epäilivät, että minulla on ase, en ole koskaan sellaista omistanut. Ei muuta kuin oikein karhukoplan kanssa asemalle ja ankara kuulustelu. Vapauttivat kuitenkin, kun eivät löytäneet mitään syytä pidättää pitemmäksi ajaksi. Vaatteet jäivät, mutta sattuuhan sitä. Seuraavana päivänä tiedustelin paikkakunnan poliisipäälliköltä, mistä moinen johtui, ei tiennyt koko tapauksesta mitään.

• Natsisikoja!
        outo pidätys kirjoitti:

Seurusteli aikoinaan erään naisen kanssa, joka sairasti vaikeaa kaksisuuntaista. En uskaltanut enää yöpyä hänen luonaan ja kun soitin, että tulen hakemaan vaatteeni. Juuri kun olin päässyt sisälle ovikello soi ja kolme poliisia kahdella partioautolla ilmestyi asuntoon, komensivat kädet niskan taakse, epäilivät, että minulla on ase, en ole koskaan sellaista omistanut. Ei muuta kuin oikein karhukoplan kanssa asemalle ja ankara kuulustelu. Vapauttivat kuitenkin, kun eivät löytäneet mitään syytä pidättää pitemmäksi ajaksi. Vaatteet jäivät, mutta sattuuhan sitä. Seuraavana päivänä tiedustelin paikkakunnan poliisipäälliköltä, mistä moinen johtui, ei tiennyt koko tapauksesta mitään.

Tollasta ne just tekee. Ja vähän aika sit yks kyttä jäi kiinni teinitytön raiskauksesta ja se painettiin villaisella ja hoidettiin suhteilla. SAIRASTA! Ne, jotka poliiseja puolustelee vois ottaa ensin vähän paremmin selvää asioista...

• Natsisikoja! kirjoitti:

Tollasta ne just tekee. Ja vähän aika sit yks kyttä jäi kiinni teinitytön raiskauksesta ja se painettiin villaisella ja hoidettiin suhteilla. SAIRASTA! Ne, jotka poliiseja puolustelee vois ottaa ensin vähän paremmin selvää asioista...

voi voi ku tietäisit mitä minä olen saanut kokea vääryyttä kajaanissa poliiseiden puolelta ja kauhajoella lapsena asuessani...esim. yks tapon yritys muutettiin kaljakassiksi...rikos tapahtui varkauden yläpuolella vuonna 1984, jossa vatsani repesi...keskusteltu anonyymi lääkäreiden kanssa ollessani avohoidossa vuonna 1995-96 välisenä aikana...olin silloin 14-v. tämä minulle tehty rikos liittyy tytön tappoon, joka puolestaan on tapahtunut vuonna 1996. Vanhenee vuonna 2016. Tässä rikoksessa olen rikoksen uhrina. Poliisit ovat tienneet nämä molemmat, mutta ei olla koskaan kuulusteltu minua...menneisyydessäni on todella ikäviä juttuja tapahtunut...osa liittyy suoraan terrorismiin ja Wtc-iskuun. Minulla on esittää saantitodistus kirjatusta kirjeestä, jonka vastaanottaja on ollut Usa:n presidentti George W. Bush. Lähetin sen vuonna 2006. Poliisitoiminta pitäisi minun näkemykseni mukaisesti supistaa todella minimiin suomessa.

• hihhulipoliisi

Hihhulipoliisit Suomessa kuten muuallakin maailmassa kiusaavat uskonnottomia jos vaan tietävät jonkun uskonnottomaksi tai joku yrittää uskonnottomana saada samoja oikeuksia kuin hihhulit.

• Loistavaa,
        2018 kirjoitti:

voi voi ku tietäisit mitä minä olen saanut kokea vääryyttä kajaanissa poliiseiden puolelta ja kauhajoella lapsena asuessani...esim. yks tapon yritys muutettiin kaljakassiksi...rikos tapahtui varkauden yläpuolella vuonna 1984, jossa vatsani repesi...keskusteltu anonyymi lääkäreiden kanssa ollessani avohoidossa vuonna 1995-96 välisenä aikana...olin silloin 14-v. tämä minulle tehty rikos liittyy tytön tappoon, joka puolestaan on tapahtunut vuonna 1996. Vanhenee vuonna 2016. Tässä rikoksessa olen rikoksen uhrina. Poliisit ovat tienneet nämä molemmat, mutta ei olla koskaan kuulusteltu minua...menneisyydessäni on todella ikäviä juttuja tapahtunut...osa liittyy suoraan terrorismiin ja Wtc-iskuun. Minulla on esittää saantitodistus kirjatusta kirjeestä, jonka vastaanottaja on ollut Usa:n presidentti George W. Bush. Lähetin sen vuonna 2006. Poliisitoiminta pitäisi minun näkemykseni mukaisesti supistaa todella minimiin suomessa.

suorastaan hupia oli tämä sun kirjoitelmasi. Kymmenen pistettä ja papupatamerkki rintaan ;D

• Setä osastolta
        2018 kirjoitti:

Hyvä hyvä jarmorobot kajaanin tuki ja turva. Muista kuitenkin lääkkeet ja muista nukkua.

• Naapureina montakin
        anskuli naapuri kirjoitti:

poliisia eikä koskaan mitään ongelmia. Päinvastoin, tällä kadulla on rauhallista.

• loistakoon mun 1/2st
        Loistavaa, kirjoitti:

suorastaan hupia oli tämä sun kirjoitelmasi. Kymmenen pistettä ja papupatamerkki rintaan ;D

Elämä on. Vaikka sun elämä koostuu tapahtumista lähinnä koti-työ-koti-jääkaappi-sänky, muilla se voi olla täysin erilainen. Katso vaan elämää pumpulin läpi, niin ei tule koskaan paha mieli mistään.

Mä en kehtais alkaa naureskelemaan puskista kenellekään, saati sitten nimelläni.

• Heizuus vappuna

Awww, kyllä on sulla mielipiteet. Itselle tulee lukuisia artikkeleita mieleen, jossa poliisin toimet on mielivaltaisia tavallista kansalaista kohtaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288498838125.html
        http://www.mikkoniskasaari.fi/node/158

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288525290049.html => joskus mielivaltaisuus menee överiksi jopa heitä suojelevien mielestä, tapaus lienee ainutkertainen suomessa siinä mielessä, että poliisin mielivaltainen suhtautuminen lakiin saa oikeuden päättämään heitä vastaan.

Lisää löytyis parin kymmenen raamatun verran, jokainen googletustaitoinen osaa lueskella eri lehtien arkistoja

• jääkaappi pösiö
        Setä osastolta kirjoitti:

Hyvä hyvä jarmorobot kajaanin tuki ja turva. Muista kuitenkin lääkkeet ja muista nukkua.

raiskasin aikoinaan pikkupojan Terv.jääkaapin naksuttelija...tosiaankin täytyy muistaa ottaa lääkkeet ja nukkua raskasta työtä tämä jääkaapin naksutteleminen ollut jo yli 9 vuotta kun pitää valvottamisen kautta kiduttaa jarmo säisää alunperin ensimmäinen naksaus olisi ottanut hänen henkensä pois harmittaa tosi paljon kun armeijan lääkäri oli ottanut ns.tajunnanpoistoaineita pois hänen päästään esim.tarantellan myrkkyä...että saisin tietoa hänen menneisyydestä mitä hänen elämässään on tapahtunut...selville on tullut että se ihmisrobotti valmistettiin irakin kansanmurhan 1965 poikaruumiin katkaistusta ruumiista ei jarmo säisästä kuten suomessa puhutaan...kauhajoen entisen linja-autoaseman naistyöntekijä sanoi vuonna 1984 seuraavalla tavalla...kyllä se oli jarmo säisä joka oli ollut lähtenyt pois sieltä...sillä ihmisrobotilla ollaan selvitetty mikä tällä jarmo säisällä oli tekniikka poistuessaan sen huumepoliisin peräaukosta...vielä jääkaapin naksuttelijana eli pösiönä annan tietoa siitä miehestä joka seisoi siinä kauhajoen entisen linja-autoaseman oviaukossa hän sanoi no niinhän se on toinen mies sanoi kyllä se sinä olit lähtenyt pois siitä...jos sitä Hells Angels johtajan tyttöruumista ei olisi käytetty paloaseman tapahtumaketjussa vuonna 1978 jossa näyteltiin silloisen kainuun prikaatin alikersanttia niin ei minulle jääkaapin naksuttelijalle sanottaisi että muistaa ottaa lääkkeet ja mennä nukkumaan...kaikki te jotka olitte kauhajoen linja-autoasemalla vuonna 1984 minä jääkaapin naksuttelija pösiä tapan teidät kaikki......

• Tosi lol

Kävin lukemassa. Aloittaja on joku kriminaali, joka on saanut muita rikolisia mukaan valittamaan. Vankilassakin kait sitte saa käyttää nettiä, mistäs muualta tollaset luuserit kirjottaa.

• Tod. näk.

Kaarinas enempi anarkistei ku Turus? Tai muute epäilyttävää ainest.

• ..Kiva, punaset..

On minuakin pysäytelty usein vaikkei mitään epämääräistä tilillä olekaan. Ainakaan tietääkseni:) Yleensä ihan "Ajokortti ja rekisteriote, puhalla tohon pilliin", mutta pari kertaa alettu oikein syynäämään autoa ja tiedustelemaan minne olen menossa ja mistä tulossa. V*ttuako se niille kuuluu?!
      Yhdet ainoat ylinopeussakot olen saanut ja yhden suullisen huomautuksen.

• Perätön ilmiantoko?

Joku on saattanut tehdä sinusta jonkun ilmiannon, josta ei vielä ole tullut mitään syytettä, mutta olet silti poliisi syynättävänä?

• näinon

poliisit on idiootteja

• Hau hau ota musti

Vallanpitäjienvahtikoiria ovat suomen poliisit..

• Yyyyy6t

Vallanpitäjien vahtikoiralla tarkoitetaan yleisesti porukkaa jonka pitäisi vahtia vallanpitäjien tekemisiä kuten vahtikoira tekee vankileirillä. Ei vahtikoiraa, joka suojelee omistajaa.

Eli yleensä vallanpitäjien vahtikoirista puhuttaessa tarkoitetaan lehdistöä vielä kun se vain hoitaisi hommansa).

Toimii tuo vahtikoiravertaus kyllä noinkin päin :D

• Yyyyy6t kirjoitti:

Vallanpitäjien vahtikoiralla tarkoitetaan yleisesti porukkaa jonka pitäisi vahtia vallanpitäjien tekemisiä kuten vahtikoira tekee vankileirillä. Ei vahtikoiraa, joka suojelee omistajaa.

Eli yleensä vallanpitäjien vahtikoirista puhuttaessa tarkoitetaan lehdistöä vielä kun se vain hoitaisi hommansa).

Toimii tuo vahtikoiravertaus kyllä noinkin päin :D

Poliisilla on jo hyvin tiukka ote lehdistöstä sekä televisiosta ,joten sieltä päin ei poliiseja arvostella kuin pakon edessä ja silloinkin ihan vaan silmän lumeeksi.

• Poliisi on se puuttuva lenkki... Itseasiassa heidän omista suistaan kuultuna: Suomessa saa tehdä mitä vaan, jos on poliisi. En sano kompensoinnista mitään, ettei tule taas sakkoja. -Mikko S. Kajaani.-

• pum pum

kaverini korjasi karhuryhmän pukuhuonetta ja kuuli väkisin niiden juttuja ja sano että jutut oli pelkkää lapsellista höpinää aseista ja väkivallasta eli ns. ramboilua ja kaverit oli asehulluja actionmaneja.Ei tavalliset kytät uskalla pullistella ilman ylivoimaa.

• Poliiisi VAINOAA!

Eräs porukka tekee kiusallaan perättömiä ilmiantoja poliisille.

Valitettavasti poliisi menee mukaan tälläiseen kiusaamiseen ja häiriköintiin.

Perättömän ilmiannon jälkeen poliisi alkoi vainoamaan mm. siten että kun ajoin autollani ja poliisi tuli vastaan, ne tekivät välittömästi U-käännöksen ja pysäyttivät. Koittivat sitten väkisin vääntää jostain jonkun sakon. Jolleivät mitään muuta keksineet, käskivät kaikkien mukana olevien näyttää paperinsa ym. pientä _kivaa_ kiusaa.

Tätä ennen en ollut kertaakaan saanut sakkoja vaikka olin ajanut autoa päivittäin lähes 20 vuotta.

Vasta kun myin oman autoni ja ajelen kaverin nimissä olevalla autolla, poliisit jättivät rauhaan. Auton vaihtamisen jälkeen, minua ei ole kertaakaan pysäytetty!

Moni muukin on kertonut vastaavaa. Ikävä sille entiselle autoni ostajalle, koska nyt poliisi vainoaa tätä, ainakin jonkin aikaa. Joku kertoi että kun oli ostanut käytetyn auton, joka oli ollut jollain tuomitulla rikollisella, niin poliisi pysäytteli häntäkin jatkuvasti. Poliisin ohje oli että "vaihda autoos".

• don ryönä

Muistakaamme mitä rapparit ovat.

• shaisseeee
        don ryönä kirjoitti:

Muistakaamme mitä rapparit ovat.

Miten lahden kärkkäisella käy monta autollista poliiseja syömässä samaan aikaan. Onko kärkkäisen ympäristö erityistarkkailussa. Ihan järjellä ajateltuna partiot pitäisi olla eri alueilla. No ehkä se on tärkeämpää syödä kavereiden kanssa kuin pelastaa jonkun henki toisella puolella kaupunkia.

• Siellä saattaa
        shaisseeee kirjoitti:

Miten lahden kärkkäisella käy monta autollista poliiseja syömässä samaan aikaan. Onko kärkkäisen ympäristö erityistarkkailussa. Ihan järjellä ajateltuna partiot pitäisi olla eri alueilla. No ehkä se on tärkeämpää syödä kavereiden kanssa kuin pelastaa jonkun henki toisella puolella kaupunkia.

saada hinta-laatusuhteessa hyvää ruokaa. Tuliko tällainen koskaan mieleen?

• 16+4

Ainakaa täälä savossa ei oo poliisit ollu ilkeitä tähän asti. Kyllähän he voisivat tosi hankalaksi heittäytyä, jos käyttävät väärin virka-asemaansa.

• haukiespoo

Suomessa on tosi hyvät poliisit noin yleensä. Muistan kerran kun kaveri meni kännissä väärän pihaan, riisui itsensä alasti ja rupesi möykkäämään kun avain ei sopinut oveen. Poliisit tulivat, heittivät maijaan ja veivät oikeaan kotiin nukkumaan.

Pienen nuhtelun taisi saada, mutta amerikassa olisi varmaan ammuttu.

• Paapero puupaa

Samaa mieltä, eli noin yleensä. Mutta ne jotka ei ole, ovatkin sitten pahempia. Joskus pääsi sosiopaatit läpi testeistä, nykyään ei taida enää päästä.

• hamtaror

Kyllähän nuo kiusaavat ja vetävät ihan sääntökirjan mukaan (osa).

Aamuyöstä ja töistä tulossa. 40km/h alueella ajelin 44km/h vanhalla autollani (eli mittari heittää puoleen tai toiseen snadisti)..Matkan varrella poliisit mittailivat nopeuksia ja pysäyttivät minut. Pyysivät autoon ja nuorempi heistä kirjoitti rikesakon nimikkeellä "ylinopeus, 1km/h". Tästä hölmistyneenä kysäsin ettei ole tosissaan, niin korotti samantien kuuteen päiväsakkoon "virkamiehen vastustaminen" ja tokasi että seuraavasti lähen putkaan loppuyöks. Parempi tossa vaiheessa olla hiljaa ja purra hammasta.

Tästä sitten lähin todellakin vittuuntuneena veke, onneksi esimies maksoi laskun ja nauroi niin helvetisti. Tälle on naurettu töissä niin maan perkuleesti.

• 18+3

Mitäs ajoit ylinopeutta, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• K.Aahari

Huhhuh... Minä sain 85€ maksettavaa (joo, ihan oma moka) kun 50:n alueella ajoin 58:aa. Pääsin sitten oikein poliisien kanssa istuskelemaan ja kuuntelemaan v*ttuilua että "Olisit ajanut kilometrin tunnissa hiljempaa, olisit päässyt varoituksella, hahhahhaa!" Sanoin, että seuraavan kerran ajan sitten ihan koko rahan edestä, se kun on aivan sama vetääkö noin pienellä ylityksellä vai vähän isommalla, kunhan ei vain päiväsakkojen puolelle mene. Naurettavaa touhua tämä nykyinen nipotus! Ennen selvisi aina varoituksella kympin ylityksestä, kunhan ei vain alkanut päätään rääpiä kytille.

• LaD

ylinopeus mikä ylinopeus. Saanen huomauttaa, että 40km/h nopeusrajoitus on YLÄRAJA, ei SUOSITUSNOPEUS. Jos luulet, että mittari heittää, aja kolmeaviittä.

• copperonthe popper

Yksi asia on jäänyt mieleen, katsoessani tv :stä Poliisit ohjelmaa. Nimittäin se ,kuinka poliisit kohtelevat erilailla erilaisia asiakkaitaan . Jos asiakkaasta näkee esim vaatteista , onko hänen yhteiskunnallinen, sosiaalinen asema yläpäässä asteikkoa , he kohtelevat heitä asiallisesti ja ihmisenä kunnioittaen. Jos taas on "katujen lapsi" , niin heitä poliisit kohtelevat lähes kuin eläimiä. Veeittuillen ja armeijatyyliin. No, on sanottava ,että usein metsä vastaa, mitä sinne huutaa, eli käytös ratkaisee myös. Mutta taitaa meillä poliisi olla kuitenkin yleismaailmallisesti hyvää keskitasoa ainakin.

• Näin se menee,alemman yhteiskuntaluokan kansalaista saa potkia päähän mutta ylemmän luokan kansalaisia käsitellään silkkihansikkain ihan vaan siitä syystä ettei jonkun kaveri sattuis oleen kansanedustaja ja sitä kautta vois tulla poliisin oikeudet uuteen syyniin ja varmuudella rajoitettaisiin jnkin verran .

• asperger-sami

Nistit,varkaat,raiskaajat ja muut elämänkoulun käyneet uliset että poliisi on natsi sika kun heitä epäillään ensimmäisenä. Poliisi on myös sika ja pahoinpitelijä jos joku piripää vastustaa pidätystä ja riehuu kun raivotautinen.
      Onko joku käskenyt tekemään niitä rikoksia ja leimaamaan itsensä yhteiskunnan pohjamudaksi? No ei ole, se joka leikkiin ryhtyy sen myös kestäköön.

• SUhteellisuudentaju

Saattaa se poliisin raiskaama teinityttökin olla pahoillaan äijän toiminnasta.

Tämäkin keskustelu on mainio esimerkki nettikeksustelun päättömyydestä. On kaksi äärimmäistä mielipidettä, joidenka edustajat eivät kuuntele toisiaan.

Vaikka SUomessa poliisi on varsin luotettava, ja itselläni ei ole mitään polisseja vastaan yleisesti, on kuitenkin aikuisenhmisen hyä tajuta että JOKAISESTA ammattiryhmästä löytyy mätiä omenoita. Ei poliisikoulu karsi kjusipäitä pois, jos eivät ole pahasti mieleltään sairaita.

Ammatti, jossa turvataan voimaan varmasti houkuttaa vähemmänkin hienoa porukkaa, joista kaikki eivät ole moraalisesti puhtaita. Jokaisella ihmisellä on myös pahoja päiviä ja aivan varmasti pamppu viuhuu silloin herkemmin.

Toistetaan vielä varmuudeksi: Itse luotan poliisiin Suomessa, ja arvostan ammattia yleisesti. Se ei silti tarkoita että jokainen kohtaamamme poliisi olisi hyvä jätkä tai nainen.

• Turha kitistä kun...

Puhut asiaa asperger-sami

• mopoman5555

Ei poliisi ihmisiä kiusaa. Se on vain niin että kaikki luulevat voivansa tehdä mitä huvittaa ja missä huvittaa ja kun poliisi sitten tulee keskeyttämään touhut se on poliisin kiusaamista. Ehkä ihmisten kandee ens miettiä kiusaako he ensin jotain toista ihmistä tyhmilla tekemisillään. Poliisi vain ylläpitää ja valvoo että yhteiskunnan yhtesiä lakeja ja sääntöjä noudatetaan, joskus vain jotkut pikkusieluset haluis hiukan raapasta rikollisuuden rajaa kun tahtovat olla "pahoja" pienen hetken. Kumminkin jäävät kiinni ja eivätkä osaa hyväksyä että sääntöjen rikkomisella on seuraukset. Suomalaiset ei vain osaa hyväksyä sitä seikkaa että kun jäät kiinni sääntöjen rikkomisesta silla on seuraukset. Tosin suomen lain määräämät seuraamukset on naurettavan pieniä.

• Ajatusrikollinenko?

Entäs kun joku ilkeämielinen tekee sinusta kiusallaan perättömän rikosilmoituksen, jonka johdosta poliisi alkaa vainoamaan sinua VAIKKET OLE TEHNYT MITÄÄN RIKOSTA?!

• Ajatusrikolliset
        Ajatusrikollinenko? kirjoitti:

Entäs kun joku ilkeämielinen tekee sinusta kiusallaan perättömän rikosilmoituksen, jonka johdosta poliisi alkaa vainoamaan sinua VAIKKET OLE TEHNYT MITÄÄN RIKOSTA?!

En ylipäätään usko että poliiseilla olisi aikaa ja henkilökuntaa niin paljon että ehtisivät jotain yksittäisiä ihmisiä alkaa länsikulttuurisissa maissa huvikseen seurailemaan. Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä. Entisessä Neuvostoliitossa ja DDR.ssä ilmeisesti oli tapana tuollainen toiminta, mutta siinäkin oli kai kyse enemmänkin jonkun sairaan ja despoottisen diktaattori presidentin käskyjen mukaan toimimisesta. Jos sikäläinen poliisi ei totellut käskyjä luultavasti olisi itse tullut ammutuksi. Toisinajattelijat ajatusrikollisina.

• Kuinkahan monen kadonneen ihmisen surman taustalla on kuinkas ollakaan poliisi?
        Poliisin toimia tulee alkaa tutkimaan ja selvittämään ja ennenkaikkea vaihtamaan miehistöä ,koska rehellistä poliisia on todella vaikea löytää tästä maasta.
        Poliisikoulussa jo taotaan niille päähän ettei mikään laki estä poliisia suorittamasta tehtävän edellyttämiä voimakeinoja ja laki on aina poliisin puolella oli lopputulos mikä tahansa.
        On sellaisiakin maita ,joissa poliisi asetetaan syytteeseen sellaisista teoista jotka ovat meillä joka päiväisiä.

• COPLAND
        Ajatusrikolliset kirjoitti:

En ylipäätään usko että poliiseilla olisi aikaa ja henkilökuntaa niin paljon että ehtisivät jotain yksittäisiä ihmisiä alkaa länsikulttuurisissa maissa huvikseen seurailemaan. Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä. Entisessä Neuvostoliitossa ja DDR.ssä ilmeisesti oli tapana tuollainen toiminta, mutta siinäkin oli kai kyse enemmänkin jonkun sairaan ja despoottisen diktaattori presidentin käskyjen mukaan toimimisesta. Jos sikäläinen poliisi ei totellut käskyjä luultavasti olisi itse tullut ammutuksi. Toisinajattelijat ajatusrikollisina.

EU onkin EUROOPAN NEUVOSTOLIITTO!!!

Ja kyllä jenkeissä poliisit ovat mukavampia ja kohteliaampia kuin suomessa.

• LaD
        COPLAND kirjoitti:

EU onkin EUROOPAN NEUVOSTOLIITTO!!!

Ja kyllä jenkeissä poliisit ovat mukavampia ja kohteliaampia kuin suomessa.

AHHAHAHAHAHA, mikä vitsi. kakara et ole edes jenkeissä käynyt

• LaD
        Heikki40 kirjoitti:

Kuinkahan monen kadonneen ihmisen surman taustalla on kuinkas ollakaan poliisi?
        Poliisin toimia tulee alkaa tutkimaan ja selvittämään ja ennenkaikkea vaihtamaan miehistöä ,koska rehellistä poliisia on todella vaikea löytää tästä maasta.
        Poliisikoulussa jo taotaan niille päähän ettei mikään laki estä poliisia suorittamasta tehtävän edellyttämiä voimakeinoja ja laki on aina poliisin puolella oli lopputulos mikä tahansa.
        On sellaisiakin maita ,joissa poliisi asetetaan syytteeseen sellaisista teoista jotka ovat meillä joka päiväisiä.

Noniin, kakara, lakkaas puhumasta paskaa. Omakohtainen kokemukseni on aivan muuta. Poliisi päinvastoin joutuu katsomaan jokaista liikettään, sillä kaikesta lentää herkästi syyte.

• Perättömät syytökset

Suomesta on tullut ilmiantajien paratiisi.

Täysin tuulesta temmatuilla perättömillä väitteillä
      pystyy tekemään ärsyttävän naapurin, exän ja täman uuden puolison, ym.
      elämästä täyttä helvettiä!

http://www.youtube.com/watch?v=CvBt7Ry16uM

Monessa väitetyssä rikoksessa ei tarvita yhtään mitään todellisia todisteita,
      pelkkä valheellinen väite riittää!

"Se sano että se hakkaa mut" = laiton uhkaus
      "Se yritti ostaa multa seksiä" = seksin ostaminen teiniltä (kosto siitä ettet hakenut sille röökiä tai kaljaa)

• perfectcitizen

Ei ole minua tai tuttujani ja kavereita poliisi kiusannu.
      Niillä on muutakin tärkeämpää tekemistä kuin kiusata ihmisiä.
      Toki jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että poliisi kiusaa kun jäävät ylinopeudesta tai muusta jutusta kiinni tai herättävät poliisin kiinnostuksen tekemällä jotain mikä sitten saa poliisin huomion.

Mä en muutenkaan ymmärrä sitä miksi liian monilla on tapana heittää poliisin niskaan kaikenlaista p.....a....s..kaa. Yleensäkin sellainen p--een heittäminen kenenkään niskaan ei ole järkevää saati sitten heittää sitä henkilöiden niskaan jotka turvaa meidän yhteiskuntarauhaa ja vaarantavat myös henkensäkin enempi tai vähempi sen takia, että muut voidaan olla rauhassa.

• Liikaa määrärahoja!
      • Tuon yhteiskunnan

loiseläja ansaitsisi aivan ensiksi kunnolla turpiinsa. Näyttää varsinaiselta häiriköltä ja pahinta on että lapsikin tottuu olemaan piittaamatta alkeellisimmistakaan säännöistä ja yleisestä kohteliaisuudesta. Siksi onkin saanut kaikkien vihat niskaansa, myös näköjään lastensa äidin. Tällaisiin tapauksiin sopii erittäin hyvin vanha sanonta: Viittuilu loppuu väkivallalla. Terve järki kun on sumentunut ja asenne on minä minä minä minä niin sai vihamiehekseen tällä kertaa myös poliisin. Vaikka olivatkin nyt kohteliaita niin seuraavalla kerralla ei enää keskustella, mikä onkin aivan oikein.

• LaD

Mikäli musiikki kuuluu toiseen asuntoon iltahämärissä, on se liian kovalla. mielipide siitä "onko se kovalla" on typerä. Mikäli se kuuluu asuntosi ulkopuolelle, se voi häiritä ihmisiä

• turhaa jupinaa

MIkä lie huonolla omalla tunnolla varustettu valittaa.
      Ei tartte poliisia pelätä jos elää normalisti, mikä
      sitten kullekin on normaalia. Poliisi ei uhittele ketään, vaan
      valvoo, jos joku kokee sen uhitteluna muuttakoon meksikon Juareziin,
      siellä saa tehdä mitä vaan, melkein.

• kkftr

ei se uhitellut ole mutta kovin väkinäinen ja hankala olo sillä oli kun ohikulkiessani joskus huomautin auton tyhjäkäynnistä kun nurkan takana oli kyttäämässä ylinopeuksia ja tyynessä säässä moottorin ääni kuului jo lähemmäs sadam metrin päähän

• Sekopäät vainoo
      • 16+9

"Ihmeellisintä on että poliisi, syyttäjä ja viranomaiset menevät mukaan tälläiseen touhuun"

Tuossa Karpon jutussa kun ei ole koko totuus. Siihen liittyy myös muuta.

• poliisi on murha

Poliisit olivat Natsi-Saksassa ylläpitämässä holocaustia. Virkamerkin takana voi tehdä mitä lystää. Holocaustiin sekaantuneita poliiseja oli niin paljon että vapautettiin syytteistä ja pääsivät taas toimimaan normitehtävissä.

Mitä luulette minkälainen virkavala painoi?

• afterlife78...

No, kyllä se kiusaakin, yksi sukulais perheenäiti, joka asui Malminkartanossa, näki kun poliisi hakkasi joukolla maassa olevaa, alueen tunnettua 'ihan mukavaa' spugea. Hän sanoi, että poliisi käyttäytyy huonosti ja siihen yksi heistä vastasi, 'mitä työtä itse teet? Mitä siihen sanoisit jos tulisin sinua neuvomaan työssäsi'. Bodom järven mahdollinen murhaaja, joka oli syyttömäksi todettu sai 'koppihoitoa', jos joku rikollinen tekee väkivaltaa ym. poliisia kohtaan, monet tietävät, että poliisit siviilivaatteissa hakkaavat tämän muusiksi, on siinä jotain ymmärrettävääkin, mutta tilanne kuin tilanne, pitäisi poliisin noudattaa lakia, ihan kuten me muutkin. Ja sen suuremman Suomalaisen poliisin laittomuuksista, en viitsi edes kertoa.
      Minusta poliisien (ja lakimiesten) suurin ongelma on se, että psykopaatit pelaa ne mennen tullen puolelleen ja uhri melkein aina istuu syytetyn paikalla ja hyökkääjä uhrin paikalla. Minä opintojeni takia ymmärrän helposti psykopaattien huijaukset ja pelit ja olen niiiin kyllästynyt tähän kuvioon, johon ei juuri poikkeuksia tunnu löytyvän, ellei ole puolueettomia silminnäkijöitä.
      Vartijat taas ovat hyvin väkivaltaisia ja laittomuuksia tekeviä, ihan sekopäitä, mutta nyt ei puhuta heistä.

• Säästäväinen.

Vartijat voisivat tehdä samat työt kuin poliisikin, luultavasti halvemmalla.

Ei tarvita kuin hiukan lisää koulutusta ja oppivuoroja.

Säästäväinen.

• pikatallukka
        Säästäväinen. kirjoitti:

Vartijat voisivat tehdä samat työt kuin poliisikin, luultavasti halvemmalla.

Ei tarvita kuin hiukan lisää koulutusta ja oppivuoroja.

Säästäväinen.

Vartijat on niitä jotka ei ole päässeet opiskelemaan poliiseiksi, yleensä on joku syy, kuten matala älykkyys tai ei läpäise psykologisia testejä. Eli ei siis kansakunnan välkyintä porukkaa. Tällaisetko tekis poliisin tehtäviin kuuluvia töitä?

• Hitlerih
        pikatallukka kirjoitti:

Vartijat on niitä jotka ei ole päässeet opiskelemaan poliiseiksi, yleensä on joku syy, kuten matala älykkyys tai ei läpäise psykologisia testejä. Eli ei siis kansakunnan välkyintä porukkaa. Tällaisetko tekis poliisin tehtäviin kuuluvia töitä?

Ei poliisinkaan tarvitse hirveän välkky olla. Eipä siinä, samoin on lähes jokaisessa muussakin ammatissa.

• EI Kuusamolainen

Tule Kuusamoon täällä ei poliisi tutki tuttujen tai sukulaisten rikoksia, vaan suojelee ja uhkailee toista osapuolta tarpeen vaatiessa kotikäynneilläkin ! Asiakirjoja ja todisteita katoaa ja sukulaiset (suku) tulee todistamaan mitä vain !

• reinikainen2

vielä 80-luvulla olivat kovia uhittelemaan veronmaksajille. sakottivat mistä keksivät ainakin nuorisoa. nykyisin kuulemani ja kokemani mukaan asiallisia, jopa palvelu alttiita.

• 12+3

Pamppua tuli meille pikkupojillekin 60 luvulla, mutta eipä niistä lehdet kirjoitellut isoja lööppejä kun se oli normaalia.

Jälkeenpäin vaan vertailtiin ja unohdettiin naureskellen tapahtuma seuraavaan. ;)

• 9+8

Jos joutuu poliisin kanssa hankaluuksiin niin syy on hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta henkilössä itsessään. Varsinkin jos poliisi "kiusaa" toistuvasti niin silloin on peiliin vilkaisun aika.

• üklyouylöf

Poliisin täytyy puuttua noihin pikkurikoksiinkin kuten laki ja asetus määräävät, mutta joissakin paikoissa poliisi on kaapannut vallan tuomioistuimelta ja toteuttaa sitä kaikessa törkeydessään.
        Ei olisi ensimmäinen kerta kun poliisi sakottelee pelkän kuulemansa perusteella tai peruuttaa jotain asioita jotka eivät ole poliisin asia, vaan tuomioistuimen.

• huugomies
        üklyouylöf kirjoitti:

Poliisin täytyy puuttua noihin pikkurikoksiinkin kuten laki ja asetus määräävät, mutta joissakin paikoissa poliisi on kaapannut vallan tuomioistuimelta ja toteuttaa sitä kaikessa törkeydessään.
        Ei olisi ensimmäinen kerta kun poliisi sakottelee pelkän kuulemansa perusteella tai peruuttaa jotain asioita jotka eivät ole poliisin asia, vaan tuomioistuimen.

Minua vainoaa poliisi. Soittelee tuntemattomasta numerosta ja kyselee onko Anneli kotona. Yksin asun kuitenkin. Välillä musta Skoda seuraa tiellä ja sillälailla vaklaavat minua. Nytkin seisoo tuolla puskassa yksi poliisi ja seuraa milloin lähden ulos. Sen jälkeen piilottavat asuntooni vaklauslaitteen. Postissa tulee kummallisia kirjeitä. Olen muka voittanut arvalla tai mitä milloinkin. Kyllä poliisi vainoaa. Se on totta.

• nonameinc.
        huugomies kirjoitti:

Minua vainoaa poliisi. Soittelee tuntemattomasta numerosta ja kyselee onko Anneli kotona. Yksin asun kuitenkin. Välillä musta Skoda seuraa tiellä ja sillälailla vaklaavat minua. Nytkin seisoo tuolla puskassa yksi poliisi ja seuraa milloin lähden ulos. Sen jälkeen piilottavat asuntooni vaklauslaitteen. Postissa tulee kummallisia kirjeitä. Olen muka voittanut arvalla tai mitä milloinkin. Kyllä poliisi vainoaa. Se on totta.

Tuo ei ole poliisi, vaan Supo. Tunnetko organisoitunutta rikollisuutta tai kuuluuko kaveripiiriisi niitä jotka tuntevat, Supon tyyli on psyykkaus, jos he epäilevät vahvasti, mutta eivät voi todistaa, tehdään tuon kaltaista. Sinun pitää selvittää asia niiden kanssa jos et ole syyllistynyt mihinkään, jos olet voit odottaa mitä vaan. Kumminkin esitän vielä mahdollisuuden paranoidista skitsofreniasta, mutta itse kyllä huomaa eron. En tiedä miten liityt rikollisuuteen, mutta jengitutkinnoissa, mitä on nyt ollut meneillään, tutkitaan 500, löydetään 30 rikollista, tässä suhteessa. Käväisivät nuo meilläkin ihan kaveripiiri syistä, sanottiin vaan, ettei tehdä mitään rikollista, joka nyt sattuu olevan totta, koska rikollisuus ei kannata rahallisesti ja se rikollisuus, joka kannattaa saastuttaa sielun ja yleensä johtaa vankilaan. Älä psyykkaannu, sitä he haluavat, en tiedä miksi ja ota yhteyttä ylimpään poliisiin tai Supoon, jos olet syytön.

• Ja anarkistit

miinustavat täälläkin kaikki järkevät mielipiteet. Kertoo paljon palstan tasosta.

• hassu4

Luonne vikaista porukkaa suurin osa , ainakin virka puku pällä liikuvista
      Kun muuta ammattia ei saa järjen korvaa kokartti

• dishonoured

Tutkimuksessa löydettiin, kun testattiin missä ammatissa on eniten psykopaatteja, tulos oli poliiseissa ja näyttelijöissä, oman kokemuksen opettamana, olen huomannut, että kuuluisuus on hirveintä mitä voi tapahtua, vain täysi narsisti voi nauttia sellaisesta, siksi tuo näytteleminen niihin vetoaa ja poliisi, kun pääsee käyttämään voimaa laillisesti. Maailman tunnetuin profiloija Helen Morrison kirjoitti FBI:n työntekijöistä, suurimmalla osalla heistä on sarjamurhaajan psyyke, ero on se vain, etteivät he sarjamurhaa. Nämä Hollywoodin luomat kuvat FBI:stä ja sankaripoliiseista ovat ikävä kyllä hyvin paljon mielikuvitusta.

• Tepetee
        dishonoured kirjoitti:

Tutkimuksessa löydettiin, kun testattiin missä ammatissa on eniten psykopaatteja, tulos oli poliiseissa ja näyttelijöissä, oman kokemuksen opettamana, olen huomannut, että kuuluisuus on hirveintä mitä voi tapahtua, vain täysi narsisti voi nauttia sellaisesta, siksi tuo näytteleminen niihin vetoaa ja poliisi, kun pääsee käyttämään voimaa laillisesti. Maailman tunnetuin profiloija Helen Morrison kirjoitti FBI:n työntekijöistä, suurimmalla osalla heistä on sarjamurhaajan psyyke, ero on se vain, etteivät he sarjamurhaa. Nämä Hollywoodin luomat kuvat FBI:stä ja sankaripoliiseista ovat ikävä kyllä hyvin paljon mielikuvitusta.

So? Ihmisellä on vapaus valita. Jos ihminen omaa sarjamurhaajan psyykkeen, mutta käyttää sitä hyvään, niin mitä vikaa siinä on?

• Suhteellisuudentaju
        Tepetee kirjoitti:

So? Ihmisellä on vapaus valita. Jos ihminen omaa sarjamurhaajan psyykkeen, mutta käyttää sitä hyvään, niin mitä vikaa siinä on?

HERÄTYS!

Se, että on ammatiltaan poliisi, ei automaattisesti tarkoita että käyttää kykyään hyvään...

• dishonoured
        Tepetee kirjoitti:

Profiloinnissa sarjamurhaajat lasketaan eri ryhmiin, yhdelle ryhmälle on tyypillistä, että he uskovat olevansa hyvyyden kuninkaita, täynnä pahuutta olevia ihmisiä, joiden mieli toimii tätä rataa: tuo ihminen ei arvosta tässä yhteisössä minua kuten pitäisi, joten hän on paha, kun tapan hänet teen hyvän työn, olen niin hyvä ihminen.
        Sarjamurhaajat kykenevät heikosti ajatteluun ja näytelmän (mask of sanity) alla on nelivuotiaan tasoiset tunteet. Kaikki tämän sairauden omaavat uskovat olevansa tähtiä ja pukeutuvat sen mukaisesti. FBI on hyvä paikka missä pääsee tekemään, vaikka mitä pahaa ja voi vielä, jos on sen kaltaisen psyykkeen saanut, uskoa tekevänsä paljon hyvää, valtaa on paljon ja kaiken voi merkitä salaiseksi.

• poliisipaskiaiset

Suomen poliisista ei ole mitään hyvää sanottavaa!

Täysin ammattitaidotonta ja kusipäistä idiootti porukkaa koko sakki!

Poliisit on paskiaisia

• cfhkfh

Ootko linnasta lomalla..?

• Ei kun mun mopo
        cfhkfh kirjoitti:

Ootko linnasta lomalla..?

kulkee muka liian lujaa. En silti päässyt paskalakkeja karkuun ja sakot tuli sekä kevarikorttikin siirty.

• Kukkahattujen aikaa

Vielä 60-70-luvulla oli yleistä, että poliisi saattoi vähän hutkaista joitain asiakkaitaan. Ja se oli hyvä! Sellaista asennetta tarvitaan enemmän. Monesti nämä vaimonhakkaajat sun muut sai maistaa omaa lääkettään poliisin kautta. Toista on nykyisen hyysäri ajan aikana. Nyt silitellään päätä kun se väkivallan tekijä on itsekin "uhri". Silläkin on paha olo.

• Guard 2.

Eiköhän poliisikin ole vain ihminen ja ihmiset saattavat hermostuakin, mutta jos
        se menee överiksi niin silloin taitaa olla väärässä ammatissa.

Guard 2.

• Kuinkas överiksi
        Guard 2. kirjoitti:

Eiköhän poliisikin ole vain ihminen ja ihmiset saattavat hermostuakin, mutta jos
        se menee överiksi niin silloin taitaa olla väärässä ammatissa.

Guard 2.

asteikolla yhdestä kymmeneen arvioitte tämän tositapauksen:

Motoristi saapuu reissultansa Turun vikingterminaalille ja odottaa jonon etenemistä. Vähän matkan päässä on tulijoita tarkkailemassa maailman kaunein poliisimisu. Motoristi ei saa silmiään irti tuosta hunajaisesta. Hunajainen ei vaan huomaa häntä.

Kun hunajapupupoliisi sitten huomaa, hyppää ainakin puoli metriä ilmaan säikähtäneenä ja lähtee motoristin luokse. Motoristilla viisari alkaa jo väräjää, että ihanaa sehän tulee ja nyt ratsastamme yhdessä auringonlaskuun.

Mutta mitä vielä, tämä perkele työntää pilliä suuhun että puhallas janttari, äläkä virnuile tai lennät koppiin.

Lopuksi vielä sanoo puplikaaneille että tsekatkaas tää hörhö sitte tarkkaan.

• pärinämimmi
        Kuinkas överiksi kirjoitti:

asteikolla yhdestä kymmeneen arvioitte tämän tositapauksen:

Motoristi saapuu reissultansa Turun vikingterminaalille ja odottaa jonon etenemistä. Vähän matkan päässä on tulijoita tarkkailemassa maailman kaunein poliisimisu. Motoristi ei saa silmiään irti tuosta hunajaisesta. Hunajainen ei vaan huomaa häntä.

Kun hunajapupupoliisi sitten huomaa, hyppää ainakin puoli metriä ilmaan säikähtäneenä ja lähtee motoristin luokse. Motoristilla viisari alkaa jo väräjää, että ihanaa sehän tulee ja nyt ratsastamme yhdessä auringonlaskuun.

Mutta mitä vielä, tämä perkele työntää pilliä suuhun että puhallas janttari, äläkä virnuile tai lennät koppiin.

Lopuksi vielä sanoo puplikaaneille että tsekatkaas tää hörhö sitte tarkkaan.

Ihan oikein. Motoristit aiheuttaa pelkällä läsnäolollaan ärsytystä joten hyvä vaan kun ihan poliisin toimesta moiset häiriköt pannaan erityistarkkailuun. Häipyisitte nyt kesäaikaan vaikka Timbuktuun päristelemästä.

• LaD
        pärinämimmi kirjoitti:

Ihan oikein. Motoristit aiheuttaa pelkällä läsnäolollaan ärsytystä joten hyvä vaan kun ihan poliisin toimesta moiset häiriköt pannaan erityistarkkailuun. Häipyisitte nyt kesäaikaan vaikka Timbuktuun päristelemästä.

Itse te autokuskit ette osaa ajaa. Aina perseessä hinkkaamassa moottoritiellä, kun suositusturvaväli on sata metriä

• Huumerikollinen

Jokaiseen isoon organisaation mahtuu kyseenalaisia tyyppejä, jotka saattavat "kiusata" tai eivät ole muuten sitä terävempää tyyppiä. Siksi on hyvä että poliisinkin toimintaa tarkkaillaan eikä vain sanota, että "kyllä poliisit on tosi asiallista porukkaa".

Voidaahan tietenkin jakaa ihmiset kunnon kansalaisiin sekä rikollisiin ja sanoa ettei kunnon kansalainen valita. Itsekkin ajauduin rikolliselle polulle laajan tuttavapiirin ansiosta. Sain tuttavaltani kannabista, joka oli tarkoitus polttaa lomalla. Olin vissiin kertonu aikomuskistani väärille ihmisile, koska kotiini tehtiin kotietsintä. Poliisit antoivat sakot 1 gramman marihuanan halussapidosta, jotka en tietenkään kiistänyt.

Ei siinä vielä mitään. Koska halussapidosta tulee huumausaineen käyttörikos puolen vuoden jälkeen tuli kirje, jossa kerrotiin että minua epäillään päihderiippuvuudesta, joka voi estää ajo-oikeuden. Menin nöyrästi poliisin luo ja en vastustellut päihdeseurantaa ajokortin ja työpaikkani menettämimisen pelossa (työssäni joudun liikkumaan autolla työmaalta toiselle). En menettänyt korttia, mutta miinut määrättiin päihdeseurantaan, jos meinasin säilyttää korttini vielä vuoden päästä. Ei päihdeseurannassa mitään, koska kerran olen kokeillut kannabista enkä juurikaan alkoholiakaan käytä. Eniten hirvitää poissaolot töissä, joita pitää selitellä. Sitä ei vaan kehtaa myöntää että on seuranassa huumerikoksen takia.

Tapauksen lomassa poliisin ovat olleet tosi asiallisia lukuunottamatta päihdeseurantaan määräävää keski-ikäistä naisylikonstaapelia, joka tupakan karhentamalla äänellä tupakka-aski pöydällä kertoi kuinka vaarallista cannabis on. Sen lisäksi hän vielä keljuili, että "No kannattiko. Nyt sulla on tämmösiä merkintöjä täällä".

Välillä tuntuu poliisin toiminta kohtuutomalta, kun on ei ole kenellekkään häiriötä aiheuttanu ja liikenteessäkin ajanut aina selvänä ja nuhtettomasti.

Varokaa siis tätä cannabista! Voi joutua todella vaikeuksiin virkamiesten kanssa.

• poliisiminnesinämeet

Muuta Helsinkiin, siellä huumepoliisi, ei polttele takavarikoimiaan, kuten maaseudulla...
        Kannabis on vaarallista alaikäisen aivojen kehitykselle, jos käyttää joka päivä ja sen on huomattu aiheuttavan skitsofrenian puhkeamista niille, joilla on muuten se geeneissä, muuten päihde on täysin haitaton. Kaksi päihdettä mistä ehdottomasti pitää pysyä erossa on meta-amfetamiini, muutama käyttökerta täysi aivohalvaus ja kroppa 80-vuotiaan tasolla ja toinen on Ly..ca (en viitsi mainita nimeltä, koska valmistajat ovat valmiita rampauttamaan ja tappamaan vaikka kuinka paljon ihmisiä, he ovat vaarallisia), joka on uusi ja kallis lääke, jota markkinoidaan turvallisena ja tuputetaan, joka vaivaan, käyttöpiireissä, joita itse en kyllä tunne, on kuollut satoja, myös halvaukset ovat yleisiä.

• poliisiminnesinämeet

Tuossa puoliso juuri kertoi miten Kontulassa poliisi pyysi häneltä sätkäpaperia ja hän antoi jointtipaperin, ei ongelmaa. Yksi frendi asui Berliinissä ja sillä oli kasvatukset, poliisi tuli kämppään ja näki ne, pisti niistä valon pois ja sanoi, 'hyi, hyi!'. Tämä on normaalin ihmisen käyttäytymistä. Melkein puolet Latinalaisen Amerikan maat on laillistanut huumeet ja yhdessä jopa valtio myy kannabista.

• Nimimerkki11
        poliisiminnesinämeet kirjoitti:

Muuta Helsinkiin, siellä huumepoliisi, ei polttele takavarikoimiaan, kuten maaseudulla...
        Kannabis on vaarallista alaikäisen aivojen kehitykselle, jos käyttää joka päivä ja sen on huomattu aiheuttavan skitsofrenian puhkeamista niille, joilla on muuten se geeneissä, muuten päihde on täysin haitaton. Kaksi päihdettä mistä ehdottomasti pitää pysyä erossa on meta-amfetamiini, muutama käyttökerta täysi aivohalvaus ja kroppa 80-vuotiaan tasolla ja toinen on Ly..ca (en viitsi mainita nimeltä, koska valmistajat ovat valmiita rampauttamaan ja tappamaan vaikka kuinka paljon ihmisiä, he ovat vaarallisia), joka on uusi ja kallis lääke, jota markkinoidaan turvallisena ja tuputetaan, joka vaivaan, käyttöpiireissä, joita itse en kyllä tunne, on kuollut satoja, myös halvaukset ovat yleisiä.

Kyllä poliisinkin voi laittaa syytteeseen jos on aihetta.

• huumemies
        poliisiminnesinämeet kirjoitti:

Tuossa puoliso juuri kertoi miten Kontulassa poliisi pyysi häneltä sätkäpaperia ja hän antoi jointtipaperin, ei ongelmaa. Yksi frendi asui Berliinissä ja sillä oli kasvatukset, poliisi tuli kämppään ja näki ne, pisti niistä valon pois ja sanoi, 'hyi, hyi!'. Tämä on normaalin ihmisen käyttäytymistä. Melkein puolet Latinalaisen Amerikan maat on laillistanut huumeet ja yhdessä jopa valtio myy kannabista.

Eihän papereissa ole koskaan mitään laitonta ollut.

• diibapaaaddaaaa

Taidanpa tietää "moraali" poliisin joka ostaa seksiä...

• Mutta ei haittaa

-80 luvulla teini-iässä sain kahdesti humalaiselta poliisilta turpaan juhlapyhien aikaan kahdessa eri tapauksessa. Enkä käyttäytynyt poliisia kohtaan lainkaan uhkaavasti tai väkivaltaisesti.

Kolmannella kerralla nousin autosta kaljapullo kourassa kuudentoista vanhana niin takaa hyökkäsi tunnettu paikallinen voimannostaja poliisi joka nosti minut kurkusta ilmaan takaa ja käski "viheltää sitten kun henki loppuu"
      Piti siinä ainakin kymmenen sekuntia ja silmissäni musteni. Heräsin siihen kun samainen poliisi kaataa kaljan housuilleni.

Tyttöystäväni sai myös poliisin nyrkistä nenäänsä ollessaan käsiraudoissa jonkun yleisen kahakan aikana.

Olen ajanut yli miljoona kilometriä ja saanut noin 25 ylinopeussakkoa. Noissa tilanteissa on noin viidesti poliisi provosoinut rankasti elikä suomeksi vithuillut päin naamaa. Pari kertaa kuumenin itsekin.

Kerran sain aiheettomasti sakot kun en mukamas pysähtynyt stop- merkillä.
      Poliisi sanoi kalliista autostani että "Mahtaa olla paljon huoria kyydissä että kannattaa ajella tommoisella"

Kyllä ne osaa poliisitkin mutta no hard feelings. Kova duuni ja siinä varmaan on välillä tosi väsynyt kaikkeen sontaan mitä näkevät päivittäin.
      Rispektiä vaan ja jaksamista.

• Suhteellisuudentaju

Kova duuni ei oikeuta vetämään turpaan, vittuilemaan tai mitään muutakaan mitä mainitsit. Ymmärrän kyllä että potkiva ja täysillä tappeleva rikollinen saa vastapallona tkaisin enemmän kuin olisi ohjesääännön mukaista, mutta esimerkiksi mainitsemasi vihellyksen ystävä ansaitisis potkut saman tien.

Rispektiä poliisille yleisesti. Disrispektiä väkivaltaisille idiooteille.

• make99393939

Luokittelen poliisit samaan kategoriaan kuin kaikki muutkin järjestöt 10 vs 1 reilua?

• Himo Pöhönen

Poliisit on kakkaa! Piste!

• Kansalainen2

Eipä ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa poliisien kanssa. Enkä nyt jaksa oikein uskoa, että ilman omaa syytä tulisikaan mitään. Sitä kun elelee kunnolla niin harvemmin niitä ongelmia ilmaantuu..

• mark838383

Onneksi olkoon olet perseenuolija

• Kansalainen2.
        mark838383 kirjoitti:

Onneksi olkoon olet perseenuolija

Ei vaan ihan tavallinen kaveri. Pääsee vähemmällä kun ei järjestele itselleen ongelmia. Eikä ole oikein tarvettakaan niihin. Palkka näyttää hupenevan ilman sakonmaksujakin.

• auto boo boo

Kyllä se nyt tiedetään, että poliiseiksi hakeutuvat ihmiset haluavat vaan päästä toteuttamaan niiden perverssejä mielihalujaan ja tuntea itsensä kansakunnan johtajaksi heiluessaan sen pampun ja pistoolinsa kanssa. V*tun säälittävä näky, kun poliisi auttaa autoilijaa jonkun startin kanssa ja samaan aikaan kadun toisella puolella on käynnissä suuri ryöstö, joka on monimutkaisuudessaan nerokkaasti toteutettu. Eikö sitä tie- tai hinauspalvelun numeroa voisi kysyä vaikkapa numerotiedustelusta?!

• vanha teini

Nuorempana törmäsin poliisin huonoon käytökseen muutaman kerran, mutta vanhempana käytös on ollut hyvää.

• 444

Kaksi tapausta. Olin kännissä ja menin poliisilaitokselle ilmoittamaan että mun pankkikortti on hukuksissa ja että voisinko lainata puhelinta että voin sulkea tilin. Vastaus oli mene nukkumaan. Sanoin että joku voi varastaa tililtä rahaa niin vastaus oli: "painu vittuun tai me heitetään sut putkaan". Siihen toinen poliisi jatkoi että: "mene kusipää muualle". Toinen tapaus oli kun tein ammattini puolesta rengasratsiaa eli olin niin sanottu poliisien kätyri, niin kaikki poliisit tulivat puhumaan minun kanssani ja kertoivat vitsejä ja olivat erittäin ystävällisiä minua kohtaa.

• make99999993

Poliisin läsnäolo on ihan hyvä asia jos keskitytään oikeisiin rikoksiin.Suomessakin on ties kuinkamonta järjestöä ja niiden annetaan vaan rötöstellä rauhassa.Olen todistanut tilanteita joissa poliisi ei edes puutu asiaan kun vastassa on kaveri nahkaliiveissä sen sijaan jos tavalliselta kansalaiselta on rekisterivalo pimeänä ym.sitä kyllä jahdataan pitkin katuja pamppu kädessä.Mun mielestäni aika tekopyhää ja pelkurimaista toimintaa poliisiltaPoliisi sarjassa sitten kehutaan kuinka kovia jätkiä ollaan kun kukaan ei ole päässyt karkuun kun 2 miehen voimin ollaan jotain housunsa kusseita juoppoja pyöritelty maassa..Eikä täällä muutenkaan päde samat säännöt kaikille.Moottoripyörillä saa ajella kameratolppiin miten sattuu kun niissä ei ole jostain syystä edessä mitään tunnistekilpeä ja niissä jos jossain sellainen tarvittaisiin.En silti sano etteikö olemassa olisi hyviäkin kuskeja mutta pääsääntöisesti kuitenkin isolla osalla ajo sellaista repimistä.Tullaan auton takana piilossa osittain rinnalla t risteykseen edessä ollut kaveri kääntyy oikealle ja risteyksessä odottava vasemmalle..pam siinä se olikin sitten..turvaväli olisi auttanut tuohonkin.Lisäksi liikenteessä paljon ihmisiä joille ei missään nimessä olisi saanut antaa korttia 18 vuotiaana kun eivät ole järjellisesti siihen valmiita osalle ei saisi antaa ikinä.Joku palikkatesti täytyisi siihenkin hommaan saada.Mopoautot ja traktorit ehdottomasti pois valtateiltä.Meilläkin niitä menee koko ajan vaikka vieressä olisi niille paljon soveltuvaisempi tie ja pääsee ihan samalla tavalla samoihin paikkoihin jostain syystä sinne täytyy kuitenkin tientukkeeksi ängetä.Samaan hiljaiseen tiehen laittaisin myös vanhukset jotka eivät näe enää mitään ja jarruttavat liikennettä.Reilusta ylinopeudesta rankaistava tuntuvasti auto tai pyörä heti valtiolle ihan sama onko maksettu vai ei toinen ylinopeus linnassa 5 vuotta.Kyllä ne idiooteimmatkin sitten rupeaisi käsittämään ettei kannata.Kovaa kättä tarvittaisiin poliiseilta ja päättäjiltä.Nykyiset kameratolpat on lähinnä naurettavia mitä se hyödyttää jos ajaa sen parisataa metriä sallittua nopeutta?Jos saisin valtaa raja laitettaisiin heti kiinni.Kaikki jotka eivät suostu tekemään töitä vaikka ovat työkuntoisia kansalaisuudesta riippumatta pois maasta..Tekisin ahvenanmaalle sellaisen paikan johon lähetettäisiin kaikki tälläiset.

• LaD
        make99999993 kirjoitti:

Poliisin läsnäolo on ihan hyvä asia jos keskitytään oikeisiin rikoksiin.Suomessakin on ties kuinkamonta järjestöä ja niiden annetaan vaan rötöstellä rauhassa.Olen todistanut tilanteita joissa poliisi ei edes puutu asiaan kun vastassa on kaveri nahkaliiveissä sen sijaan jos tavalliselta kansalaiselta on rekisterivalo pimeänä ym.sitä kyllä jahdataan pitkin katuja pamppu kädessä.Mun mielestäni aika tekopyhää ja pelkurimaista toimintaa poliisiltaPoliisi sarjassa sitten kehutaan kuinka kovia jätkiä ollaan kun kukaan ei ole päässyt karkuun kun 2 miehen voimin ollaan jotain housunsa kusseita juoppoja pyöritelty maassa..Eikä täällä muutenkaan päde samat säännöt kaikille.Moottoripyörillä saa ajella kameratolppiin miten sattuu kun niissä ei ole jostain syystä edessä mitään tunnistekilpeä ja niissä jos jossain sellainen tarvittaisiin.En silti sano etteikö olemassa olisi hyviäkin kuskeja mutta pääsääntöisesti kuitenkin isolla osalla ajo sellaista repimistä.Tullaan auton takana piilossa osittain rinnalla t risteykseen edessä ollut kaveri kääntyy oikealle ja risteyksessä odottava vasemmalle..pam siinä se olikin sitten..turvaväli olisi auttanut tuohonkin.Lisäksi liikenteessä paljon ihmisiä joille ei missään nimessä olisi saanut antaa korttia 18 vuotiaana kun eivät ole järjellisesti siihen valmiita osalle ei saisi antaa ikinä.Joku palikkatesti täytyisi siihenkin hommaan saada.Mopoautot ja traktorit ehdottomasti pois valtateiltä.Meilläkin niitä menee koko ajan vaikka vieressä olisi niille paljon soveltuvaisempi tie ja pääsee ihan samalla tavalla samoihin paikkoihin jostain syystä sinne täytyy kuitenkin tientukkeeksi ängetä.Samaan hiljaiseen tiehen laittaisin myös vanhukset jotka eivät näe enää mitään ja jarruttavat liikennettä.Reilusta ylinopeudesta rankaistava tuntuvasti auto tai pyörä heti valtiolle ihan sama onko maksettu vai ei toinen ylinopeus linnassa 5 vuotta.Kyllä ne idiooteimmatkin sitten rupeaisi käsittämään ettei kannata.Kovaa kättä tarvittaisiin poliiseilta ja päättäjiltä.Nykyiset kameratolpat on lähinnä naurettavia mitä se hyödyttää jos ajaa sen parisataa metriä sallittua nopeutta?Jos saisin valtaa raja laitettaisiin heti kiinni.Kaikki jotka eivät suostu tekemään töitä vaikka ovat työkuntoisia kansalaisuudesta riippumatta pois maasta..Tekisin ahvenanmaalle sellaisen paikan johon lähetettäisiin kaikki tälläiset.

Kyyllä autoilijat ne sekopäitä siellä liikenteessä ovat.

• yh-mama

Poliisin työ on varsin näkyvä ammatti eli kaikki pienimmätkin epäkohdat varmasti muistetaan.Kakkiaisia on joka ammattikunnassa eri syistä..
      Mua on kusetettu,nöyryytetty,juoksutettu ja halveksittu monien ammattialojen edustajien taholta vaikka kuinka asiakas olen ollut ja maksava sellainen..
      Mulla ei ole mitään poliisia vastaan enkä omista mitään merkintöjä,onneksi.
      Poika,kohta 19v haaveilee tästä ammatista ja aavistaa hyvin mikä on usean jopa hänen ystävänsä mielipide uravalinnasta..Mä tuen häntä unelmassa mutta jos kuspääksi aikoo ruveta sinipuvussa ja mä sen kuulen niin varokoon äiskää...

• sairai ta

poliisit on helvetin perseestä,. Niillä lähes kaikilla on joku ****** tai oidibus kompleksi piilokorkoineen. sairasta sakkia. :C ja pettävät naisiaan jokainen lähes. tunnetaan kyllä niiden reissut, tieto vuotaa......

• Kintauk

Tuntuu että "polliisit" ei olisi ihmisiä ollenkaan. Kyllä niitä kusipäitä löytyy, siitäkin porukasta. Ihmisiä kummempia ole. Olen aina pyrkinyt pysymään erossa, mustalaisista ja poliiseista, ja hyvin on mennyt.
      Miespoliiseilla tuntuu olevan jonkinlainen addiktoi muijiensa pieksemiseen. Ilmeisesti työvuorossa ei ole löytynyt humalaista pieksettäväksi, pitää sitten kotona ottaa moinen vääryys takaisin. Ihmisiähän me kaikki, luulisin.

• ...

Turku on Suomen persereikä.

• Ei ole poliisi kiusannut.

• GamerGirl91

Minut on pysäytetty kolmesti parin kuukauden aikana mitä kummallisimpiin aikoihin. Ajan joka aamu töihin vanhalla valkoisella, helmoista hieman vasta ruostuneella Toyotalla (farkkumalli). Auto on isäni nimissä, mutta minun käytössä. Asun melko lähellä pääkaupunkiseutua ja isäni Lapissa.

Aina on kysytty, että "kenen auto?" No ei siinä mitään, muttakun joka kerta on myös kysytty, että MIKSI OLEN TÄÄLLÄ JA KUINKA KAUAN OLEN OLLUT TÄLLÄ PAIKKAKUNNALLA. Olen asunut täällä helmikuusta asti ja aina sen sanonkin heille. Sen jälkeen he kysyvät ajokorttia, josta tosin käy ilmi sukunimeni (edelleen sama kuin vanhemmilla) ja siinä lukee "Lapin poliisilaitos". Sen jälkeen päästävät lähtemään.

Alkaa ärsyttää todella. Tuntuu että mua vainotaan. D:

• LEGO BOYS

Seuraavan kerran kun kysyvät et miks olet täällä, vastaa siihen et siks et huvittaa lomailla 365 päivää vuodessa... ja katella kun toiset raukat tekee duunia niska limassa. Heh!

Mitä niille liikaa tietoa jakamaan, antaa ympäripyöreitä vastauksia.

• Kyllä sinussa

on takuulla jotain hyvin epäilyttävää. Tursuaako heinät hatusta tai muuta vastaavaa.
        Ette te kyllä ihan tavallisiakaan ole, pakko todeta.

• ...

Siellä olisi ilmeisesti rekisterinpidossa vähän korjaamisen varaa, että tiedot välittyisivät ajantasaisemmin ajokieltojen kestosta ym.?

• GamerGirl91
        Kyllä sinussa kirjoitti:

on takuulla jotain hyvin epäilyttävää. Tursuaako heinät hatusta tai muuta vastaavaa.
        Ette te kyllä ihan tavallisiakaan ole, pakko todeta.

Rikosrekisterit ihan puhtaat, tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ollaan.
        Olen vaan siivoojana tän vuoden ku pidän välivuotta ja oman alan työpaikat on menneet Kiinaan ja Intiaan. Syksyllä alkaaki sit jo uus koulu.
        Siksi pappa betalar min(/sin) bil.

• MÖRRINMÖYKKY SYÖKÖÖN

Jouduin vähän ennen puolta yötä tilanteeseen jossa en nähnyt muuta mahdollisuutta kuin soittaa apua paikalle sillä vankimielisairaalasta muutama päivä aikaisemmin vapautunut naisystäväni vävy uhkasi tulla yö kylään vähän ennen puolta yötä kaikki minua kohtaan tuntemat antipatiat "taskussaan".
      Yhtään pahaa sanaa en hänelle ollut koskaan sanonut joten pärstäkertoimeni riitti siihen että kohta tapahtuu ellei apua saavu paikalle.
      No kuka on tulossa yö kylään tuohon aikaan -ei kukaan vaan tarkoitusperä oli aivan jotain muuta, niinpä jouduin ottamaan itseni sekä läheiseni sekä myös alaikäisen poikanikin takia yhteyden hätäkeskukseen että vältyttäisiin kenties ikäviltäkin seuraumuksilta.
      Poliisit saapuivat, tsekkasivat tilanteen ja tulivat siihen tulokseen että olin yli reagoinut tilanteen totaalisesti, sanoivat tyypin olevan rauhallinen ja että mihinkään toimenpiteisiin ei ruveta vaikka k.o. henkilö oli sillä hetkellä minun kodissa ja poliisikin hänen kapiset taustansa tiesi.
      Yrittäessäni kertoa poliiseille että ihmiset tuppaavat rauhoittumaan poliisin tullessa paikalle kaikui lauseeni takanani häämöttävään metsikköön ja homma eteni tahtiin paneppas nyt ulkovaatteen päälle niin lähdetään vaihto ehtojen rajoittuessa kahteen eli pois kotoa kaupunkiin tai sitten putkaan!
      No itsestäni viis ajattelin, pyysin ennen pois viemistäni hoitamaan häirikön pois kotoani jo alaikäisen poikanikin vuoksi -pyyntööni suostuttiin joskin pitkin hampain.
      Näin vietiin kohta neljäkymmentä vuotta kaupungille veroja maksanutta kunnon kansalaista jonka rikosrekisteri rajoittuu 1,5 metrin rattijuopumukseen jollakin sivutiellä vuonna yks ja kaks kohti kaupungin humuja joita en ole käyttänyt hyväkseni valo vuosiin.
      On todettava tähän väliin että käyttäydyin koko episodin ajan täysin rauhallisesti tajuamalla liiankin Hyvin sen totaalisen tosiasian että näille "herroille" ei sanota poikki puolista sanaa koska silloin vaihto ehdot olisivat jääneet yhteen eli putka reissuun, olinhan "häirinnyt" heidän kenties paljon tärkeämpiä toimia kyseisenä iltana, humalassa en ollut joskin saunakaljat olin nauttinut se myönnettäköön, kaiken muistan Liiankin Hyvin.
      Sama tilanne toistui myöhemmin samana kesänä sama tyyppi taas illalla juopuneena paikalla ainoalla erotuksella edelliseen että minulla ei tullut mieleenkään "lähteä kaupunkiin" vaan yritin elää tilannetta täysin rauhallisesti. Ei onnistunut, nyrkki heilahti ja sen seuraumuksena veri pakkautui silmämunaani, olkoon nuo kasvojeni kenties pienet tai suuret ruhjeet mitä ovat mutta se tosiasia pakkautui mielenisopukoihin että millä tavalla poliisi ennalta ehkäisee ettei tämmöisiä tilanteita pääse syntymään -kenties juuri edellä mainitulla tavalla, eli viemällä avun tarvitsijan pois kotoa ja jättämällä minua hakkaamaan tullut tyyppi nurkilleni -näinkö se menee!
      Opetus oli että älä missään tapauksessa soita poliisia ennalta ehkäisemään tilannetta jos "mitään" ei ole tapahtunu, soita vasta siinä vaiheessa kun silmäsi on hakattu tomaateiksi, näin vältyt minua suuresti nöyryyttäneeltä kokemukselta!
      Tein valituksen poliisilta saamastani kohtelusta ylempään asteeseen saamatta koskaan vastausta.
      Eipä kysyneet poliisit mörrimöykystä eikä sanojen syömisestä...
      Tämä tarina on tosi joten en kaipaa vastauksia malliin keksitty tarina joten säästäkää minut moisilta -Kiitos!

• Maailman viisain mies

Poliisit on syvältä.

• humauta astalolla

Ei kannata avata ovea jos sellainen ihminen pyrkii sisään. Jos ikkunan läpi tulee niin sitten 112 ja astalolla päin näköä. Voi tulla tuomio koska Suomessa on kiellettyä puolustaa itseään mutta säilyy ainakin henki.

• Nepsuk

On uhitellut. Aikovat tehdä kotitarkastuksen ellei tupakan polttelu erään asunnon välikatolla lopu. Myöhemmin selvisi, että eihän ne mitään kotietsintää olisi voineet tehdä tupakanpolton vuoksi, tai että poltimme sitä siellä välikatolla josta oli tullut valituksia.

• liikaa valtaa

Kyllä ne voi. Se menee niin että ne sanoo että syytä epäillä huumeista ja tulevat sisään. Jos mitään huumeita ei sitten löydykään, ei ne joudu siitä vastuuseen. Oikeusvaltioissa poliisi tarvitsee kotietsintään oikeuden päätöksen mutta Suomi ja Romania ovat EU:n ainoat maat joissa niin ei ole.

• nav85

On toki kerran vajaa vuosi sitten kun asuin raahessa sillon vielä ja poliisi tuli selvittämään naapurini ja ystäväni riitaa. Kysyin poliisilta että eikö tässä todistajia riitä kun meitä oli paikalla 9 henkilöä joista kolme selvinpäin muut oli vasta ottaneet 3 olutta (itse olin juonut 3 energiajuomaa). Niin siitähän vanhempi konstaapeli innostui ja käveli mun eteeni uhomaan sitten se huomas että pituus ei riittänyt katsomaan silmiin niin se alkoi taskulampulla osottelemaan mun silmiin ja varvastelemaan. (itse olen 195cm pitkä) Meinasin revetä nauramaan mutta en vihtinyt. :) Raukka poliisi. :D

• Mistä tietäisin

Olisko mahdollista, että poliisi tarkisti supistuvatko pupillisi valossa eli että oletko nauttinut huumeita?

• pahoinpielijöitä

Kyllä ne pätee ja vittuilee ihan urakalla!

• Ei lammas...bääää

Suomalaisista valtaosa on perustyypiltään nöyristeleviä ja kaikkeen alistuvia tahdottomia lampaita. Ranskassa ja Isossa-Britanniassa väkivaltaiset mellakat ovat melkeinpä osa kulttuuria ja kummassakaan maassa poliisi ei nauti järin suurta luottamusta. Valtaeliitin palkkasoturit eivät suomessakaan puuttuneet pikavippi firmojen kiskontaan, vaikka laki olisi antanut siihen mahdollisuuden. Ylipäänsäkään poliisi ei ahdistele valtaapitäviä, vaikka nämä syylistyisivät rikoksiin. ( Kataisen 700 000 euron munaus veronmaksajien piikkiin ).

Suurin osa suomalaisista nöyristelee ja kumartaa poliisia kiitos kotikasvatuksensa. Yhteiskuntaamme on aina leimannut sokea luottamus päättäjiin ja vallan vahtikoiriin. Ehkä onkin helpompaa leimata toisinajattelijat rikollisiksi tai poliisin vanhoiksi tutuiksi.

• Ihme tuubaa taas

Miten poliisin toiminta liittyy pikavippeihin tai Kataisen toimintaan? Ei poliisit käynnistä tutkimuksia pääministerin tai pikavippifirmojen toiminnan laillisuudesta, sen tekee ihan eri tahot. Turha syyttää poliiseja asioista, jotka ei heidän toimenkuvaan kuulu.

Ja turha haukkua kommentoijia, täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä eikä arvostella toisia mielipiteiden vuoksi. Odotan innolla, millä tavalla jälleen haukut erilaista mielipidettä kuin omasi.

• LaD

Saanen huomauttaa että rivipoliisi ei noihin asioihin puutu, ei ole heidän työnsä.

• Ei lammas...bääää
        Ihme tuubaa taas kirjoitti:

Miten poliisin toiminta liittyy pikavippeihin tai Kataisen toimintaan? Ei poliisit käynnistä tutkimuksia pääministerin tai pikavippifirmojen toiminnan laillisuudesta, sen tekee ihan eri tahot. Turha syyttää poliiseja asioista, jotka ei heidän toimenkuvaan kuulu.

Ja turha haukkua kommentoijia, täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä eikä arvostella toisia mielipiteiden vuoksi. Odotan innolla, millä tavalla jälleen haukut erilaista mielipidettä kuin omasi.

Kun katselee puolueettomasti koko ketjua, niin kyllä te poliisinpalvojat räksytätte ja leimaatte jokaisen arvoisan poliisijumalan arvovallan kyseenalaistavan kansalaisen rikolliseksi, juopoksi ja hankaluudet käytöksellään ansainneeksi hulttioksi.

Turha syyttää poliiseja asioista, jotka ei heidän toimenkuvaan kuulu. Mielenkiintoinen näkökulma sulla. Poliisin toimenkuvaan tietääkseni on aina kuuluneet myös "valkokaulus" eli talousrikollisuus?! Kerropa onko mielestäsi satojen jopa tuhannen prosentin vuosikoroilla operoiva pikkavippiyhtiö rehellinen yrittäjä?! Törkeää kiskontaa varten on jo nykyisillään toimiva laki, mutta miksi poliisin esitutkintasaldo tältä osin on pyöreä 0..?

• Ihme tuubaa
        Ei lammas...bääää kirjoitti:

Kun katselee puolueettomasti koko ketjua, niin kyllä te poliisinpalvojat räksytätte ja leimaatte jokaisen arvoisan poliisijumalan arvovallan kyseenalaistavan kansalaisen rikolliseksi, juopoksi ja hankaluudet käytöksellään ansainneeksi hulttioksi.

Turha syyttää poliiseja asioista, jotka ei heidän toimenkuvaan kuulu. Mielenkiintoinen näkökulma sulla. Poliisin toimenkuvaan tietääkseni on aina kuuluneet myös "valkokaulus" eli talousrikollisuus?! Kerropa onko mielestäsi satojen jopa tuhannen prosentin vuosikoroilla operoiva pikkavippiyhtiö rehellinen yrittäjä?! Törkeää kiskontaa varten on jo nykyisillään toimiva laki, mutta miksi poliisin esitutkintasaldo tältä osin on pyöreä 0..?

Edelleen, ei ole poliisin homma päättää syytteistä. He kyllä tutkii, kun käsketään. Esitutkintasaldo on tästä syystä nolla.

• ~c~

Jonkun verran on vieläkin poliiseja, joiden ihmissuhdetaidot ei ole ihan parhaasta päästä. Onhan se ymmärrettävää siinä mielessä, että poliisiksi hakeutuu myös niitä, joilla on tarve olla aina oikeassa ja päästä osoittamaan valtaansa toisiin ihmisiin. Toivoisi, että valintaprosessissa paremmin pystyttäisiin blokkaamaan pois ne, joille vallankäyttö on itsetarkoitus ja paikkaa jotain oman psyyken koloa.

Yleisesti ottaen poliisit kuitenkin käyttäytyvät tosi fiksusti siihen nähden, että eivät ole erityisen älykkäitä (noin siviilissä).

• ihan Orwellia
    • jkop

vai niin

• Otaniemessäkin käyny

On pahaa sanottavana, jopa niin pahaa, että jos joskus poliisi on alakynnessä ja pyytää apuani, niin käännän selkäni ja kävelen pois. Parisenkymmentä vuotta olin poliisin puolella. Jopa yritykseni lahjoitti poliisien järjestöille rahaa. Kun poliisit rupesivat yksi toisensa jälkeen käyttäytymään asiattomasti, niin käänsin täysin kelkkani. Kun Tehtaankadulla ammuttiin 2 poliisia ja työpaikallani eräs asiakas olisi halunnut nähdä taukotupamme televisiosta poliisien siunaustilaisuuden, kerroin, että alhaalla kahvilassa näkee myös. Asiakas järkyttyi, kun sanoin, että toi televisio on vain henkilökunnan käyttöön ja ne poliisit joutikin kuolla.

• EL.ak:IM

Hyvä et heit on

Juu. Hyvä että poliiseja on. Mutta kyllä mä olen ollut jalkaraudoissa, hakattuna verille ja mustelmille. Kuristettu tajuttomaksi poliisien toimesta. Useampaan kertaan. Kerran nukkumisesta Tampereen rautatieaseman edessä odottaen oven avautumista, että pääsen kotio (olin just päässyt intistä, ja juonut koko yön). Sanoin että mä en tilannut kyyttiä. Odotan, että pääsen junaan. Jalkaraudat... Toka setti kävi paikallisen ravintolan edessä. Naapurikunnan seriffit oli ihan vi-tun kännissä. Pilkun jälken kävivät kaveriani kiusaamaan. No määhän siihen väliin. Se sikalauma kävi loppujen lopuksi kokonaisuudessaan kimppuun. Poke soitti kytät. Palasin just tajuisuuteen, kun oman kylän koppalakit tuli paikalle. Ne neroudessaan otti mut maijan kyytiin. Sain vasta seuraavana päivänä kuulla, että ne mua kuristaneet ja hakanneet, potkineet siat oli Vihdin poliisista. Jne...

Mutta silti. Mulla on pääsääntöisesti ihan miellyttävä kokemus poliiseista. Hyvä että niitä on.

• Kale.

Kerran osoittivat aseella päähän ja hakkasivat, kaikki sen takia kun olin ulkopaikkakuntalainen ja paikallisessa baarissa "astunut heidän siviilituttujensa varpaille". Terveisiä vain mäntän poliisille, vitun nyrkillätapettavat punaniskat...

• Poliisionystävä

Poliisi on ystävä ajoin mopolla 75km/h poliisia vastaan pysäyttivät ja sanoivat että kun eivät jaksaisi alkaa testaamaan mopoa että laitanko takas vakioks ja sanoin että joo joo ja jättivät rauhaan

• On uhiteltu ja aseellakin uhattu ja paikkakuntaakin jouduin muuttamaan ,koska hengen olisivat poliisit muutoin riistäneet ja todennäköisesti "itsemurhaksi" olisi tilastoitu sekin tapaus.
      Törkeää on myös se,ettei poliisia vastaan voi nostaa oikeusjuttua vaan jutut lakaistaan maton alle,eli meillä ei myönnetä poliisin syyllistyvän rikoksiin vaikka todellisuudessa poliisi tekee suunnitelmallisia rikoksia lähes päivittäin käyttäen näissä hyväkseen työssään saamiaan tietoja mm. kiristys on hyvin yleistä ja näillä rikoksilla pyritään hankkimaan niin varallisuutta kuin arvovaltaa unohtamatta tärkeintä eli Mielivaltaa. Poliisi on soluttautunut jo nykyisellään Eduskuntaankin tehdäkseen myyräntyötä sieltä käsin. Ei hyvää sanottavaa ollenkaan poliisista.

• Aivan ihme selittäjä

Kuule Heikki, kaikella kunnioituksella, niin sä tulkitset ympäristön tapahtumia hyvin salaliittohakuisesti. Tuolla aiemmin pohdit, moniko kadonnut ihminen on oikeasti joutunut poliisien surmaamaksi. Tai että poliisit voisivat sinut mahdollisesti surmata ja väittää itsemurhaksi ja että poliisit kiristää hyvin yleisesti. Todista väitteesi tai keksi vainolles uusi kohde. Eihän noissa jutuissa ole päätä eikä häntää.

• LaD

Heikki ryömii takaisin salaliittopalstalle siitä.

• jllkjlkjl

Ei oo mitään valitettavaa. Kerran oli autosta verot maksamatta, kilvet tietty veivät ja sakkojakin tuli, mut se on semmosta, oma moka oli ja poliisit käyttäytyi asiallisesti ja pahoitteli tilannetta. Toisen kerran töppäilin kun nukahdin rattiin ja ajoin ojaan. Silloin vaan puhalutettiin ja heristettiin sormea. Kerran poliisit pysäytti kun ajelin sivutietä myöhään illalla ja vähän alle nopeusrajotusten (oli pimeää, liukasta ja satoi räntää, eikä muuta liikennettä ollut), ajattelivat varmaan että siinä on rattijuoppo jos missään. Pettymys kuitenkin paistoi poikin kasvoilta kun ei mittari värähtänytkään. Autoa vielä vähän kiersivät ja tiedän et esim. renkaista olis ollu paljonkin sanottavaa mut toivottivat vaan hyvää illan jatkoa. Saman yön aikana ajoin vielä toiseenkin ratsiaan. Voisi kuvitella että siellä räntäsateen keskellä seisoessa alkaisi huumorintaju loppua, mut tämä poliisi oli varsin hyvällä tuulella heitti vitsiä ja kyseli illastani.

Eli edelleen, en voi valittaa.

• hyvät ja pahat

Niitä on asiallisia ja sitten on sellaisia joiden paikka olisi siellä kaltereiden toisella puolella. Suojelevat toisiaan ja ammattikuntansa mainetta joten viimeksi mainittuja saadaan harvemmin mistään mielivallasta vastuuseen.

• Pekka.

Poliisille puhuminen on osoittautunut turhaksi. Eli on hyvin epätoivoinen tilanne koittaa selvitä poliisien kanssa puhumalla. Sama ongelma on valitettavasti myös oikeudessa. Vaikka vetoaa siihen että ei voi olla niin että kissa on matolla ja kissa ei ole matolla niin poliisi ja oikeus voi olla erimieltä. Tällainen on hieman huolestuttavaa. Sama ongelma on myös valitettavasti oikeudessa. Loogista puhetta ei osata kuunnella.Eli ei saisi olla tyhmä.

• Todellisuus

Kyllähän nuorissa poliiseissa aika paljon on asennevammaisia, ja sellaisia joilta terve maalaisjärki puuttuu. Sitten on nämä jenkkityyliset (aurinkolasit, purukumi ja aseet provosoivasti esillä) Tv ohjelmiin onkin valikoitu yleensä asiallisia poliiseja, mikä ei sitten valitettavasti vastaa todelllisuutta.

• Suhteellisuudentaju

Eiköhän suurin osa kuitenkin ole varsin asiallista porukkaa? Aseita provosoivasti esillä olevia poliiseja en ole vielä koskaan nähnyt. Käsittääkseni varusteisiin kuuluu aina pistooli ja pistoolikotelo.

• TOSIrealisti Kokkola

Kaikki meni pieleen, kun perustettiin alueelliset hälytyskeskukset. Aiemmin sai soittaa suoraan paikallispoliisin päivystykseen. Nyt soitellaan esim Kokkolasta Vaasaan (112). Häiriöpuhelut ja perättömät ilmiannot ovat moninkertaistuneet. Ja mikä ihmeellisintä, niin Pietarsaaren poliisipartiot toimivat Kokkolassa ja toisin päin. Pietarsaaren poliisi käsittelee Kokkolan asioita ja toisin päin.
        Itselläni on kantelu vireillä useista poliisin törkeästä toiminnasta Eduskunnan Oikeusasiamiehellä, joten perästä kuuluu. Palataan asiaan.

• riippuu ihmisestä he

Näyttäisi siltä, että se, onko poliisista positiivinen vai negatiivinen kuva, riippuu ihmisestä: jos taustalla on lainkuuliainen elämäntyyli ja vähän rikkeitä, poliisista löytyy lähinnä positiivista sanottavaa, jos taas on putkareissuja vähän väliä, kannabista kasvamassa vaatekaapissa tai muuta hämärähommia, niin poliisista löytyy yllättävän negatiivista sanottavaa. Tämän huomaa aika hyvin jo tältä palstaltakin.

• VPässä

Poliisitkin ovat vain ihmisiä siten heidän keskuudessaan on aivan yhtä palojon Idiootteja, kuin tavallisenkin kansan keskuudessa.

Eli kun poliisia tarvitaan paikalle niin se ei ikävä kyllä tarkoita sitä, että nyt saapuu paikalle oikeudenmukaisuus ja paikalle tulee Poliisi, joka ratkaisee asian oikeudenmukaisesti, väärinteon uhriksi joutuneen parhaaksi.

Se että paikalle tulee Poliisi voi tarkoittaa sitä sitä, että paikalle saapuu kaksi täydellistä Narsisti junttia, jotka eivät ymmärrä yhtään mistään yhtään mitään.
      POLIISI EI OLE JUMALA.

Itselläni on tällaisista mielivaltaisista Poliisesista ainakin 4-kokemusta.
      KOKEMUS 1.
      Kerrostalo huoneistomme yläkertaan muutti puliukko/puliakka pariskunta, jotka ryyppäsivät, vetivät kaikki pillerit ja huumeet naamariinsa, suoneensa, nenäänsä ja spurgur ramppasivat 1.5 vuotta, yläkerrassamme metelöiden, joka yö noin 03.00-05.00 saakka sitten alkoi hiljaisuus. Valitin helle heidän yöaikaisesta metelöinnistään ja seuraavana yönä meille kostettiin. Yöllä kuului särkyvän lasin helinää. Noustiin vaimoni kanssa katsomaan mistä se tuli mutta ei yöllä nähty huoneistossamme tai ulkona mitään ja oletettiin, että spurgit siellä vain särkivät jotain.
      Aamulla menin parvekkeelle ja parveke oli täynnä lasin siruja. Olohuoneemme ikkunan 3- lasista 2-ulommaista lasia oli sirpaleina parvrkkeellamme.
      Ikkunaruudun alaosassa oli puöreänmuotoinen iskeämä jälki, joka oli tullut siitä, että yläkertamme spurgujen parvekkeelta oli heitetty kaljapullo pohjaedellä oluhuoneemme ikkunaan.
      Soitin Poliisit paikalle ja he valokuvasivat ikkunat ja ottivat kaljapullon todisteeksi rikostutkintaa varten. Poliisit eivät edes käyneet yläkerran spurgujen luona.

Poliisilaitokselta tuli minulle kutsu saapua antamaan esitutkintaa varten selvitys.
      Jyväskylän Poliisilaitoksella odotushuoneesta tutkiva poliisi hakee kuulusteltavan hissillä ja sitten mennään lukittuun huoneeseen,

Olin huoneessa Poliisin kanssa kahdestaan ja esitietojen jälkeen Idiootti Poliisi alkoi solvata ja kiroilla minulle ja keksi tällaisen tarinan.
      Minä olin seurannut yläkertamme spurgu naapuria lähikauppaan, johon hän oli vienyt pulloja palautukseen. Sitten olin varastanut sieltä kaupasta yhde spurgun palauttaman pullon, jossa on hänen sormenjälkensä ja itse olin yöllä käynyt omalta parvekkeeltani heittämässä surgun sormenjäljet omaavan pullon omaan olohuoneeniikkunaan.
      Tämän haastattelun aikana Poliisi kiroili, haistatteli, käyttäytyi uhkaavasta, enkä uskaltanut pyytää apua koska poliisin mielentila oli niin kiihtynyt, että hän olisi voinut pyytää virkaapua päivystyksestä ja väittää minun käyttäytyneen uhkaavasti ja minä syytön mies olisin saattanut päätyä putkaan.

Tässä teille Poliisit kertomus minkälaisten virkaveljien kanssa te saatatte tehdä työtänne. Ei ne kaikki teidän virkaveljenne ole niin fikuja

Ja minulla on vielä 3 -omaa ja 2 - kavereille tapahtunutta vastaavaa Poliisin vainoamis tapausta kerrottavana, ja kaikki ne ovat sattuneet Jyväskylän Poliisin toimesta, mutta ne eivät nyt mahdu tälle palstalle.

Jos joku on oikeasti kiinnostunut tekemään tutkimusta Poliisin mielivallasta niin kerron mielelläni hänelle lisää.

Parempia aikoja odotellessa t: VPässä

• Ei ole

Jos poliisi pysäyttelee jatkuvasti, niin siihen on kyllä syynsä. Lainkuuliainen ja asiallisesti käyttäytyvä kansalainen ei joudu poliisin silmätikuksi. Itse olen saanut parit ylinopeussakot ja jokusen kerran on puhallutettu ja toivotettu hyvää matkaa. Joskus on huomautettu kärähtäneestä ajovalosta. Mitään pahaa sanottavaa ei minulla ole poliisista. Ylinopeussakotkin tulivat oman töppäilyn takia, eikä niistä voi työtään tekevää poliisia syyttää.

• Jessse71

Nuoruudesta muistan (80-luvun lopulta ja 90-luvun alusta) paikallisen poliisin joka pysäytteli nuoria kuljettia erittäin usein, ainakin jos oli vanha auto. Ei ollut merkitystä vaikka auto oli viimeisen päälle kunnossa ja ajotapa asiallinen vaan kyseinen viranhaltija etsimällä etsi syitä rankaisemiseen. Onneksi kyseinen henkilö on ollut jo kauan eläkkeellä, ja tiedän että kyseessä melkoinen poikkeustapaus. Hermonsa menettänyt reppana täysin väärässä virassa.

Tämä ei tarkoita että kaikki poliisit olisivat tuollaisia. Muuten minulla ei ole valittamista poliisin toimista.

• Militsija

Minulla on poliisista lähinnä hyviä kokemuksia. Tunnen mm. yhden henkilökohtaisesti, ja tämä tyyppi on hyvin rauhallinen ja fiksu mies. Niinä harvoina kertoina, kun mihinkään puheisiin olen poliisien kanssa joutunut, he ovat olleet aivan asiallisia. Mutta minä en teekään mitään rikoksia enkä tunne edes humalassa tarvetta aukoa päätäni kenellekään, saati poliiseille.

Yhden kerran tosin törmäsin hiukan virkaintoiseen poliisiin. Yhtenä kesänä nimittäin olin tulossa kapakasta, ja istahdin leveän kävelytien varressa olevalle penkille ihailemaan kaunista kesäyötä. No, siihen lipui sitten mustamaija, joka pysähtyi kohdallani. Ikkunan avasi nuori konstaapeli, jonka kanssa kävin seuraavan dialogin:

Poliisi (tylyhköön sävyyn): "Mikä on meininki?"
      Minä (rauhallisesti ja hymyillen): "Oikein hyvä. Kunhan tässä mietin ja ihailen maisemia."
      P: "Oletkos kännissä?"
      M: "Sen verran vähän, että kyllä tästä omin jaloin kotiin pääsen. Alta kilometrihän tästä enää sinne onkin."
      P: "Mikäs mies sinä oikein olet?"
      M: "Mikäs minä..."

En saanut repliikkiäni loppuun, kun ratissa istunut vanhempi poliisi painoi kaasua, ja maija ajoi pois. Liekö sitten vanhempi poliisisetä kyllästynyt tuohon tenttaukseen. Joku voisi kai laskea tämän kiusaamiseksi, mutta itse otin koko jutun huumorin kannalta. Riskiä putkaan joutumiselle tuskin juurikaan oli, kun en ruvennut pottuilemaan.

• TOSIrealisti Kokkola

Kerroin yllä poliisin käytöksestä ja sitä, että tapaukset ovat käsittelyssä Eduskunnan Oikeusasamiehellä. Olin kertomassa juuri nimimerkki "VPässän" innostamana mitä todella on tapahtunut, kunnes yhtäkkiä kesken oleva kirjoitukseni poistettiin näytöltä. Siinä näette, mitä poliisi ja "perskärpäset" voivat tehdä. Eivät kestä totuutta kerrottavan tällä sivustolla. Joten sanon suoraan, että haistakoon passka koko poliisijärjestelmä. Asia ei jää tähän. Saan asiani perille ja kaikkien Suomen kansalaisten tietoon tavalla tai toisella. Takuulla.
        Tuliko Kokkolan-Pietarsaaren poliisille asia selväksi? Tulihan!
        Saaatanan passkiaiset...

• TOSIrealisti Kokkola
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

Kerroin yllä poliisin käytöksestä ja sitä, että tapaukset ovat käsittelyssä Eduskunnan Oikeusasamiehellä. Olin kertomassa juuri nimimerkki "VPässän" innostamana mitä todella on tapahtunut, kunnes yhtäkkiä kesken oleva kirjoitukseni poistettiin näytöltä. Siinä näette, mitä poliisi ja "perskärpäset" voivat tehdä. Eivät kestä totuutta kerrottavan tällä sivustolla. Joten sanon suoraan, että haistakoon passka koko poliisijärjestelmä. Asia ei jää tähän. Saan asiani perille ja kaikkien Suomen kansalaisten tietoon tavalla tai toisella. Takuulla.
        Tuliko Kokkolan-Pietarsaaren poliisille asia selväksi? Tulihan!
        Saaatanan passkiaiset...

Yritetään uudelleen. Toivottavasti nyt ei kukaan passkiainen tule väliin.
        Aiemmin kerroin, että olen kannellut Eduskunnan Oikeusasiamiehelle Kokkolan-Pietarsaaren poliisin törkeyksistä - siis useista. Siitä lynyesti:
        1. Kotirauhan rikkominen
        2. Tunkeutuminen yksityisalueelle luvatta ja syyttä
        3. Päälleryntäys ja solvaaminen (mm "turpa kiinni")
        4. Väkivaltainen käyttäytyminen
        5. Elinikäisen fyysisen vamman tuottaminen
        6. Henkisen vamman tuottaminen
        7. Henkilön yksityisyyden ja fyysisen koskemattomuuden rikkominen
        8. Vapauden riisto (poistamalla kotoaan)
        9. Virkatehtävän ja -velvollisuuden väärinkäyttö
        10. Aiheutetun fyysisen vamman ja totuuden väistäminen (hällä väliä)
        11. Heitteille jättö (pahoin vammautuneen potkaiseminen putkaan)
        12. Valehtelu (aiheutettu vamma EI ollut vartijan syy)
        13. Vastuun pakoilu
        14. Vääristetty totuus/vääristetty raportti
        15. Virkavelvollisuuden laiminlyönti

Tuollaiset poliisit pitää saattaa oikeuteen ja seurauksena ei voi olla muu kuin VIRALTAPANO (=erottaminen). Terveisin ammatissaan vuosia oikeusupseerina toiminut...

• Todistamisen taakka
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

Yritetään uudelleen. Toivottavasti nyt ei kukaan passkiainen tule väliin.
        Aiemmin kerroin, että olen kannellut Eduskunnan Oikeusasiamiehelle Kokkolan-Pietarsaaren poliisin törkeyksistä - siis useista. Siitä lynyesti:
        1. Kotirauhan rikkominen
        2. Tunkeutuminen yksityisalueelle luvatta ja syyttä
        3. Päälleryntäys ja solvaaminen (mm "turpa kiinni")
        4. Väkivaltainen käyttäytyminen
        5. Elinikäisen fyysisen vamman tuottaminen
        6. Henkisen vamman tuottaminen
        7. Henkilön yksityisyyden ja fyysisen koskemattomuuden rikkominen
        8. Vapauden riisto (poistamalla kotoaan)
        9. Virkatehtävän ja -velvollisuuden väärinkäyttö
        10. Aiheutetun fyysisen vamman ja totuuden väistäminen (hällä väliä)
        11. Heitteille jättö (pahoin vammautuneen potkaiseminen putkaan)
        12. Valehtelu (aiheutettu vamma EI ollut vartijan syy)
        13. Vastuun pakoilu
        14. Vääristetty totuus/vääristetty raportti
        15. Virkavelvollisuuden laiminlyönti

Tuollaiset poliisit pitää saattaa oikeuteen ja seurauksena ei voi olla muu kuin VIRALTAPANO (=erottaminen). Terveisin ammatissaan vuosia oikeusupseerina toiminut...

Arvoisa TOSIrealisti. Osa väitteistä on subjektiivisiä kokemuksia (henkinen vamma, solvaaminen, totuuden "väistäminen", valehtelu, vastuun pakoilu, vääristelty totuus). En tarkoita, etteikö niillä olisi väliä, niitä vaan ei voi sillä lailla todistaa että olisi jotain merkitystä. Todistamisen taakka on kato tässä tapauksessa sulla. Ja ihan turhanpäiväistä on mua sitte ruveta haukkumaan, räknäsin vaan listan luettuani, että mistä voi olla todisteita. Kerro toki tällä palstalla sitte aikanaan, miten kävi kantelulle.

• HateBreeder

Jokainen täällä joka on keksinyt valitettavaa poliisista on tehnyt itse jotain typerää ennen sitä, tai muuten näyttää vain antaitsevan huonon kohtelun.

Jos sinua "retuutetaan" käytäviä pitkin koska olet juoppo, olet sen kohtelun ansainnut.

• Ylin lainvalvoja

Sellainen poliisi joka haluaa päästä suhteellisen terveenä työeläkkeelle ei varmasti uhittele ilman pätevää syytä. Nuorille ja kokemattomille sekä asennevammaisille saattaa stressitilanteessa sattua ylilyöntejä, mutta onneksi on eduskunnan oikeusasiamies vielä toiminnassa.

• jeeeeah

Poliisit suojelee ihmisii. Äpärät joutuu ongelmiin asenteesta ja kummikointi ongelmista johtuen. Kyllä poliisit on lepposia.

• Pää pois perseestä!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070117212263_uu.shtml

Siinä sinisilmäisesti poliisia palvoville ääliöille sitä todistusaineistoa jota täällä niin kovasti olette kaipailleet.. Uhkailijapoliisi saa rötöksestään todennäköisesti maksimissaan varoituksen, kun taas uhri altistaa itsensä loppuelämän kestävälle virkavallan "lailliselle" vainolle.

• ACAB!!!
    • Joe the Average

Kyllä mulla ainakin on ihan hyvät kokemukset poliisivoimista sen perusteella mitä olen ko lafkan kanssa joutunut asioimaan. En itse ole tehnyt rikoksia edes parkkisakon vertaa, vakavista puhumattakaan, mutta olen tosiaan muuten joutunut turvautumaan heidän apuunsa milloin riehuvien naapurien vuoksi, kahdesti autooni murtautumisen vuoksi jne. Fiksua väkeä ja palvelu on ollut asiallista ystävällistä.
      Toki heidänkin joukkoonsa mahtuu varmaan myös näitä leipiintyneitä ym k***päitä tumpeloita, mutta ovat varmaankin kuiteskin aika pieni osa koko porukasta.
      Harmittaa vaan tuo liikkuvan poliisin lopettaminen, ties millainen helvetti esim liikenteessä tämän takia syntyy. Kun tuskinpa kuitenkaan tämän uuden systeemin resurssit riittävät yhtä hyvän liikenteen valvontaan kuin LP:n aikaan.
      Kiitoksia tästä(kin) "hyvästä", ministeri Räsänen.

• Kiitos ja kumarrus:)

Ulvilan todisteistakin löytyi sinne kuulumatonta Krp.n tutkijan dna.ta niin ei muuta kuin avaamaan uudet tutkintalinjat. Voipi olla, että Jukka S Lahden surmaaja löytyy ammatikseen rikoksiaan "peittelevien" parista!

Hyvä video, tätä oon odottanut vesi kielellä jo 10 vuotta!

ACAB = All Cop[per]s Are Bastards

• dgggd

turpa kiinni, pelle

• kilsatehdas kutsuu!!

Vedä ittes jojoon poliisin lutkuttaja!

• Ylempi

Mitä se tykkimies vinkuu?

• Kokkarikytät ja Ike

Suorastaan hauskaa huomata kuinka tämäkin turggulaisten poliisinpalvojien ja Kanervan Ikeä mahdollisesti puolustaneiden/äänestäneiden populistien armeija on hylännyt tämän poliisien kehumispalstan xD!

Ps. Hauhon paskalakki jäi sairaslomalle ja olisi varmaan aika pohtia kuinka helposti lääkärit kirjoittavat saikkua vastuutaan pakoileville poliisirikollisille! Jos tuo poliisi olisi mies, niin kestäisi kuin mies hölmöilystään tulevan rangaistuksen, eikä pakoilisi kuin pelkuri vastuuta!

• ganjaälykkö

ime kelliis, vasemmistoneiti

• Vitun invat

Turha kitistä kenenkään, kuitenkin poliisiasioista varmasti vähintään 99% on ihmisten itsensä aikaan saamaa. Vai onko se ollut aina se Mister Joku, kun on aiheuttanut ylinopeudet, henkirikokset ym???
      Täytyykin pitää mielessä, jos joskus käryän ylinopeuden ajamisesta, syytänpä sitä näkymätöntä otuksta nimeltä Joku siinä repsikan paikalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4793
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3564
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2828
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2531
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe