onko mahdollista päästä luokanopettajakouluun vaikka ei kirjottais ylioppilaskirjotuksissa matikkaa? jättäsin mielellään sen väliin, silä se ei oo vahvimpia aineita mulla.oon kuitenki aina haaveillu että haluan opettajaksi.Mistähän kaikista saa lisäpisteitä?
okl:stä
3
228
Vastaukset
- Jane
Ei sisäänpääsyyn vaadita matikkan kirjoittamista. Opintoihin kyllä sitten kuuluu matematiikan kurssi/kursseja, että et siitä kuitenkaan täysin eroon pääse lukion jälkeen. Lisäpisteitä saa työkokemuksesta, armeijasta/sivarista, ylimääräsistä kielistä yo-tutkinnossa, pitkän matikan kirjottamisesta ja yliopistossa suoritetuista arvosanoista (appro, cumu).
- kati
Itse pääsin sisään vaikken matikkaa kirjoittanutkaan. Vaikeaa se tosin oli, sillä esivalinnassa pisteytetään viiden aineen mukaan. Itse kirjoitin siis vain neljä, jolloin pisteitä oli huomattavasti vähemmän.. Itse jouduin hankkimaan lisäpisteitä tekemällä opettajansijaisuuksia, kouluavustajan hommia ja kasvatustieteen appron avoimessa yliopistossa!Lisätöitä saattaa siis joutua tekemään, riippuen tietysti siitä, kirjoitatko muista aineista M:t vai L:t.. :)
- opiskelija
Pääsykokeisiin luokanopettajankoulutukseen voit päästä ilman että kirjoitat matikkaa, mutta suosittelen silti sen kirjoittamista. Nimittäin vaikka kirjoittaisit sen heikollakin arvosanalla, saat silti ns. esivalintapisteitä edes jonkin verran. Haku opettajankoulutukseen on niin kova, että ne muutamat pisteet voivat olla todella tärkeät, etenkin suurten kaupunkien opettajankoulutusyksikköihin hakiessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268