Epäonnistunut kasvatuksessa

Varpaillaan oleva

Ensiksi, en ole porvoosta tuleva provoilija.

Tulin raskaaksi 20 vuotiaana ja luulen että olen tehnyt huonon valinnan pitäessäni esikoiseni. Eihän kaikkia ole edes luotu äidiksi!!

Minua ahdisti tuolloin suunnattomasti ajatus, että jos antaisin lapseni adoptioon, todennäköisesti joskus 15vuoden päästä kävelisin kaupungilla ja näkisin nuorisojoukon ryyppäämässä. Joku noista nuoristakun voisi olla minun synnyttämä lapseni. Abortti taas tuntui pahalta. Olisin siihenkin varmasti pystynyt jos olisin vain tsempannut itseni että lapsen saattaa olla parempi olla kuollut, mutta olin itsekäs ja päätin yrittää pitää lapseni.

Mitä huomasinkaan kun tyttäreni oli 15vuotias. Hän on juomassa ja tupakoimassa kaupungilla. Pelkäsin saman tapahtuvan, jos annan hänet adoptioon ja hän ei saakaan hyvää perhettä. Hän syntyi minun lapsekseni ja epäonnistuin kasvatuksessa täydellisesti.

Mitä tein väärin?

En vain voi käsittää. Nyt hän on 17 vuotias ja pelkään että hän vielä tulee raskaaksi, käyttää huumeita jonakin päivänä tms. Koulu on hänelle aina ollut helppoa ja on hyvät arvosanat, meni lukioon ja pärjännyt sielläkin loistavasti. Kotona tekee kotityöt, mutta kun on kaikki pakollinen ja ei-pakollinen kotona tehty, niin lähtee kavereiden matkaan.

1. Hän harrastaa seksiä ja se on minusta niiin väärin että hänen kaltainen upea, älykäs naisenalku jakelee itseään muille kuin mitäkin.. Hän aloitti seksielämänsä tietääkseni jo 14vuotiaana. Minun neitsyys meni 15vuotiaana, ymmärrän siis seksin, muttakun tyttärelläni on useita seksikumppaneita ollut jo PARIN VUODEN AJAN.

2. Kaveripiirit ovat mitä ovat. Ylä-aste ajoilla oli tupakan polttajia ym, mutta kun suurinosa näistä ei lähtenyt lukioon kuten tyttäreni, tyttäreni sai uusia KUNNON KAVEREITA. Mutta ne yläasteen nuuskapojat ja jakorasiatytöt ovat säilyneet ja heidän kanssaan tyttäreni viettää aikaa viikonloppuisin.

3. Tupakka ja alkoholi, lähinnä tuo alkoholi. On jäänyt kiinni tupakanpoltosta koulussa, tosin ei enää lukiossa, ei minusta polta enää mitän, mutta alkoholivarastot löytyi hänen huoneestaan (etsin pyykkejä pestäväksi.)

Olen miettinyt onko kaikki saanut alkunsa siitä kun erosin tyttäreni isästä. Kun päätin pitää lapsen silloin 20vuotiaana, menimme naimisiin saman miehen kanssa 4vuoden kuluttua, mutta erosimme tyttären ollessa 11v ja kaikki tupakanpoltot alkoivat kun menin tytön ollessa 14v naimisiin uuden miehen kanssa ja muutimme miehen kanssa yhteen. Talossamme on nyt siis tyttäreni lisäksi mieheni edellisestä suhteesta jäänyt 11v poika.

Parina viime vuonna tyttäreni on käynyt ja viettänyt paljon aikaa isänsä ja hänen naisystävän mökillä. Kuulemma siellä on joku naapurinpoika, jonka kanssa viettää aikaa JA EN TODELLAKAAN SAA TEHTYÄ ASIALLE MITÄÄN! Olen sanonut että meidän tyttäremme ei saa viettää aikaa kohta kenenkään kanssa, mutta ei onnistu. Pelkään että hän tulee raskaaksi ja pari kertaa olenkin jo epäillytkin asiaa. Tälläkin hetkellä pelkään tuota, sillä hän on ostanut löysempiä vaatteita eikä ole käynyt ryypiskelemässä. Tai sitten hän ottanut opikseen ja alkanut aikuistumaan.

Mutta, haluaisin jonkinlaista apua tilanteeseen. Olen koko ajan varpaillani että mitä jos Mitä jos jotain tapahtuukin? Olen niin väsynyt kaikkeen. Pelkään että pilaan miehenikin pojan omilla murheillani.

0

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        591
        4091
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3428
      3. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2979
      4. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2911
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2244
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2181
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2107
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1945
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1940
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1889
      Aihe