kun sen oikein oivaltaa.Laulun sanoja lainatakseni.Nyt on Tytteli kirjoituspäällä. Syynä viini. Mies kattoo telkkua taas:). Haluaisin vaan teille hyville nettikumppaneille (kaikki olette hyviä tyyppejä) sanoa mitä ajattelen. Yleensä kirjoittelen ajatelmiani vihkoon, mutta eihän kukaan niitä sieltä lue :).
Monenlaista ihmisluonnetta elämäni varrella on tullut vastaan, mutta olen myös huomannut, että kaikissa ihmisissä on sekä hyvää että huonoa. Tietenkin on minun mielipiteeni, mitä minä pidän huonona ja hyvänä. Ei välttämättä tarkoita että muut ovat samaa mieltä. Siis jonkun mielestä minä pidän huonona sitä, mitä muut pitää hyvänä.
No niin. Vaikeaa tämä ilmaisu on, mutta kaikkia ihmisiä tulee ymmärtää. Meillä kaikilla on omat syynsä käyttäytymiseen. Geeniperimät, lapsuuden kokemukset jne. Mutta yhteisessä veneessä ollaan.
Arvosteluja kommentilleni please. Kestän mitä vain.
Elämä on ihanaa
24
1100
Vastaukset
- Olli50
asia on juuri niinkuin sanot. Lisäisin vielä, että tietenkin vaikuttaa vielä omaan mielipiteeseen se seikka, että mistä näkökulmasta henkilöä tarkastelee ja mitkä ovat omat ja tarkastettavan hlön intressit. Höh .. vähän monimutkaisest sanottu, mutta ehkä ymmärrät. Yksi tärkeä seikka mikä ainakin minulle on valjennut yleensä ihmisistä, että jokaisesta ihmisestä voi oppia jotakin. Eli turhaa tuttavuutta ei ole.
t. Olli50- Tytteli
Se on tosi. En ole minäkään tavannut yhtään turhaa tuttavuutta. Kaikilla on ollut minulle jotain annettavaa. Tässä elämässä ei ole mikään turhaa. Kaikilla asioilla ja tapahtumilla on oma merkityksensä. No onkohan tytteli juonut liikaa viiniä? Alkaa tämä henkinen puoli näyttää liian suurta roolia. Iloisiahan meidän nyt pitää olla eikä vaipua liian henkevään keskusteluun. Missä akat on, ja tietenkin ukot myös? Nyt kaipaan seuraanne!
- markus
Tytteli kirjoitti:
Se on tosi. En ole minäkään tavannut yhtään turhaa tuttavuutta. Kaikilla on ollut minulle jotain annettavaa. Tässä elämässä ei ole mikään turhaa. Kaikilla asioilla ja tapahtumilla on oma merkityksensä. No onkohan tytteli juonut liikaa viiniä? Alkaa tämä henkinen puoli näyttää liian suurta roolia. Iloisiahan meidän nyt pitää olla eikä vaipua liian henkevään keskusteluun. Missä akat on, ja tietenkin ukot myös? Nyt kaipaan seuraanne!
Niinpä. Kaikilla meillä herkät hetkemme. Huomenna taas kaikki toisin, kunnes tulee taas tarve herkistyä. Ei siinä mitään vaikka ihmisen "sivupersoona" välillä ääneen pääseekin.
- Tytteli
markus kirjoitti:
Niinpä. Kaikilla meillä herkät hetkemme. Huomenna taas kaikki toisin, kunnes tulee taas tarve herkistyä. Ei siinä mitään vaikka ihmisen "sivupersoona" välillä ääneen pääseekin.
Niin. Nimitit sitä sivupersoonaksi, siis lainausmerkeissä. Mikähän se on meidän pääpersoona? Taas vaihdoit nimimerkkiä. Minä uskallan sanoa mielipiteeni samalla nimimerkillä. No en ihan kaikkea, täytyy myöntää. :) Mulla kaks persoonaa. Kutsuttaisko sitä jakomielisairaaksi?
- Minni
Tytteli kirjoitti:
Niin. Nimitit sitä sivupersoonaksi, siis lainausmerkeissä. Mikähän se on meidän pääpersoona? Taas vaihdoit nimimerkkiä. Minä uskallan sanoa mielipiteeni samalla nimimerkillä. No en ihan kaikkea, täytyy myöntää. :) Mulla kaks persoonaa. Kutsuttaisko sitä jakomielisairaaksi?
Minusta alkaa tuntua siltä että olet minun kaksoisolentoni. Sinulla on niin samoja piirtetä kuin minulla esim. kirjoittelen myös ajatelmia pöytä laatikkoon ja olen itsestäni sanonut olevani "jako mieli tautinen" laitan sen näin eri sanoiksi,kun tiedän sen yhdyssanana tarkoittavan nykyistä skitsofreniaa (kirj. se noin).
Ja se punkkukin maistuu ei olut ym.. - Tytteli
Minni kirjoitti:
Minusta alkaa tuntua siltä että olet minun kaksoisolentoni. Sinulla on niin samoja piirtetä kuin minulla esim. kirjoittelen myös ajatelmia pöytä laatikkoon ja olen itsestäni sanonut olevani "jako mieli tautinen" laitan sen näin eri sanoiksi,kun tiedän sen yhdyssanana tarkoittavan nykyistä skitsofreniaa (kirj. se noin).
Ja se punkkukin maistuu ei olut ym..Joo. (Tunnussanani alussa. Varmaan oot huomannut).
Mieheni sanoo joskus minulle, että minä olen skitso. Mulla on kuulema kaks persoonaa. Hullu ja syvällisempi. Eli olen jakomielitautinen. Punkkua mennyt viisi lasillista. Hyvä fiilis. Mulla vielä ens viikko lomaa. Sitten se työ taas alkaa. Mutta toisaalta on kiva mennä töihin, kun katella kotona likaisia seiniä. Onneks tulee talvi eikä niitä niin huomaa.:) - tytteli
Tytteli kirjoitti:
Joo. (Tunnussanani alussa. Varmaan oot huomannut).
Mieheni sanoo joskus minulle, että minä olen skitso. Mulla on kuulema kaks persoonaa. Hullu ja syvällisempi. Eli olen jakomielitautinen. Punkkua mennyt viisi lasillista. Hyvä fiilis. Mulla vielä ens viikko lomaa. Sitten se työ taas alkaa. Mutta toisaalta on kiva mennä töihin, kun katella kotona likaisia seiniä. Onneks tulee talvi eikä niitä niin huomaa.:)No niin. Mä meen sitte nukkumaan. Ei kukaan enää jaksanut juttelemaan mun kanssa. Mä olen pettynyt :(.
- Tytteli
tytteli kirjoitti:
No niin. Mä meen sitte nukkumaan. Ei kukaan enää jaksanut juttelemaan mun kanssa. Mä olen pettynyt :(.
Hyviä öitä vielä. * sanoo kännissä*
- Mies 50+
tytteli kirjoitti:
No niin. Mä meen sitte nukkumaan. Ei kukaan enää jaksanut juttelemaan mun kanssa. Mä olen pettynyt :(.
Pahus kaadoin puoli litraa pellava öljyä lattialle,ja sit kaatu viel tärpätti pulloki kun sillä putsasin,no tulipahan pari neliöö putsattua lattiaa,no joo ei kai keittiössä pitäis kai puutöitä tehdäkään,mut toisaalta ei oo kukaan kieltämässäkään,koirakin läksi karkuun mun tohinoita.ei juku nyt on niin levottomat jutut,että painun kans pehkuihin.
- dipa
tytteli kirjoitti:
kaikkilla meillä on kaksi puoli... vai oletko kaksonen? ;) silloin olet kun 1000 ja 1 yö...
- markus
Tytteli kirjoitti:
Huomenta Tytteli. Miten niin vaihdoin nimmaria.
- amado mio
Tytteli kirjoitti:
kun sanoit että et uskalla ihan kaikkea sanoa samalla nimimerkillä. Chat-palstalla kyseltiin, satuttavatko virtuaali-ilkeydet, ja useimmat kielsivät jyrkästi. Miksi sitten käytetään useampaa nimimerkkiä, aiheesta riippuen?
Johtuuko se siitä, että vakiintunut nimimerkki jotenkin personoituu ja ilkeilyt tuntuvat henkilökohtaisemmilta, vai haluaako vain rauhassa sanoa mielipiteensä ettei leimaudu niiden perusteella johonkin tiettyyn "kastiin"? - Tytteli
amado mio kirjoitti:
kun sanoit että et uskalla ihan kaikkea sanoa samalla nimimerkillä. Chat-palstalla kyseltiin, satuttavatko virtuaali-ilkeydet, ja useimmat kielsivät jyrkästi. Miksi sitten käytetään useampaa nimimerkkiä, aiheesta riippuen?
Johtuuko se siitä, että vakiintunut nimimerkki jotenkin personoituu ja ilkeilyt tuntuvat henkilökohtaisemmilta, vai haluaako vain rauhassa sanoa mielipiteensä ettei leimaudu niiden perusteella johonkin tiettyyn "kastiin"?Huomenta vaan. Miksi koko ruumis saa kärsiä tuon tyhmän pään takia! Paha olo siitä punkusta. Ruokajuomahan se onkin, mutta jos sitä innostuu ottamaan enempi kuin 2 lasia, niin luiskahtaa äkkiä sinne viiteen lasilliseen. Ja eilen sattui tämä lipsahdus.
Tuosta nimimerkin vaihtamisesta ajattelin sanoa, että ehkä sitä jollain tavalla tosiaan personoituu kun käyttää samaa nimimerkkiä. Ja jos rehellinen olen itselleni, niin ilkeämieliset kommentit tuntuvat monesti pahalta.
Vaikka eihän tätä jutustelua täällä tarvi niin todesta ottaa, mutta kyllä ne vaan vähän aina kirpasee. Ja sen takia ainakin yrittää itse varoa vastaamasta kenellekkään kovin pahasti.
Muuta nimimerkkiä käytän joskus, kun tekee mieli vähän "hullutella" täällä. Eli on nämä kaksi persoonaa. Hullu ja asiallisempi persoona. Näinhän se menee :=). - Jamppa
Tytteli kirjoitti:
Huomenta vaan. Miksi koko ruumis saa kärsiä tuon tyhmän pään takia! Paha olo siitä punkusta. Ruokajuomahan se onkin, mutta jos sitä innostuu ottamaan enempi kuin 2 lasia, niin luiskahtaa äkkiä sinne viiteen lasilliseen. Ja eilen sattui tämä lipsahdus.
Tuosta nimimerkin vaihtamisesta ajattelin sanoa, että ehkä sitä jollain tavalla tosiaan personoituu kun käyttää samaa nimimerkkiä. Ja jos rehellinen olen itselleni, niin ilkeämieliset kommentit tuntuvat monesti pahalta.
Vaikka eihän tätä jutustelua täällä tarvi niin todesta ottaa, mutta kyllä ne vaan vähän aina kirpasee. Ja sen takia ainakin yrittää itse varoa vastaamasta kenellekkään kovin pahasti.
Muuta nimimerkkiä käytän joskus, kun tekee mieli vähän "hullutella" täällä. Eli on nämä kaksi persoonaa. Hullu ja asiallisempi persoona. Näinhän se menee :=).Ettei Tytteli vain makoile sängyssä potemassa krapulaa, kun on ollut niin hiljaa :>)
- Tytteli
Jamppa kirjoitti:
Ettei Tytteli vain makoile sängyssä potemassa krapulaa, kun on ollut niin hiljaa :>)
Nyt kyllä osuit naulan kantaan. Siellä oon ollut. Piti sitä tupakkaakin polttaa taas. Muuten en polta, mutta kun vähän nautintoaine päähän menee, niin jo on tupakka suussa! Ja arvaa mikä päänsärky jo siitä. Hölmö, mikä hölmö! Ja kaunis päiväkin meni hukkaan.
- Mies 50+
dipa kirjoitti:
kaikkilla meillä on kaksi puoli... vai oletko kaksonen? ;) silloin olet kun 1000 ja 1 yö...
No joo taitaa olla immenpäivät ja yötkin olla alkaneet.
- Mies 50+
Tytteli kirjoitti:
Huomenta vaan. Miksi koko ruumis saa kärsiä tuon tyhmän pään takia! Paha olo siitä punkusta. Ruokajuomahan se onkin, mutta jos sitä innostuu ottamaan enempi kuin 2 lasia, niin luiskahtaa äkkiä sinne viiteen lasilliseen. Ja eilen sattui tämä lipsahdus.
Muuta nimimerkkiä käytän joskus, kun tekee mieli vähän "hullutella" täällä. Eli on nämä kaksi persoonaa. Hullu ja asiallisempi persoona. Näinhän se menee :=).On mennä kamujen kans ottamaan yksi olut,toinen on puolela kullilla nainti.
- Olli50
Tytteli kirjoitti:
mistä sinä sen sitten voit tietää. Enpä usko, että tiedät. Se on nimittäin niin, että:
Luulo ei ole tiedon väärtti.
Mutta jos olet selvännäkijä ja tiedät kuka olen niin kirjoita sitten nimeni vastaukseesi.
Muuten ihan ok............ että sait paljon vastauksia, joka osaltaan kertoo siitä, että sinulla oli hyvä aihe käsiteltävänä.
Hyvää syksyn jatkoa.
p.s. minä en tiedä kuka sinä olet. - Tytteli
Olli50 kirjoitti:
mistä sinä sen sitten voit tietää. Enpä usko, että tiedät. Se on nimittäin niin, että:
Luulo ei ole tiedon väärtti.
Mutta jos olet selvännäkijä ja tiedät kuka olen niin kirjoita sitten nimeni vastaukseesi.
Muuten ihan ok............ että sait paljon vastauksia, joka osaltaan kertoo siitä, että sinulla oli hyvä aihe käsiteltävänä.
Hyvää syksyn jatkoa.
p.s. minä en tiedä kuka sinä olet.Totta. En todellakaan tiedä kuka olet. Etkä sinäkään tiedä kuka minä olen. Eikä me kukaan täällä tiedetä keitä täällä on. Mutta jonkinlainen intuitio minulla on kuka Olli50 nimimerkin takana vois olla. Sinäkin vaihdat nikkiä. Tai en siis voi olla varma.
Ja mun piti ihan takistaa paljonko vastauksia olen saanut, kun en ole sellaiseen kiinnittänyt huomiota. Onko se sitten kovin tärkeää saako aihe paljon vastauksia vai ei. Pääasia on että saa vapaasti sanoa mielipiteitään :=).
Hyvät syksyn jatkot myös sinulle.
- markus
Minkä ihmeen takia kaikkia ihmisiä tulee ymmärtää. Monet ovat aivan mahdottomia, silti heitäkin tulisi yrittää ymmärtää.
- Tytteli
Täytyy tunnustaa kyllä, etten itseäni toisinaan ymmärrä ollenkaan.
Niin kyllähän se käytännössä on mahdoton aina ymmärtää kaikkea ja kaikkia, mutta opetella kuitenkin jonkunlaista empaattisuutta ihmisiä kohtaan olis ihan hyvä asia meille jokaiselle.
Ja se on aika mielenkiintoinen projekti kasvattaa itseään siihen. - Mies 50+
Tytteli kirjoitti:
Täytyy tunnustaa kyllä, etten itseäni toisinaan ymmärrä ollenkaan.
Niin kyllähän se käytännössä on mahdoton aina ymmärtää kaikkea ja kaikkia, mutta opetella kuitenkin jonkunlaista empaattisuutta ihmisiä kohtaan olis ihan hyvä asia meille jokaiselle.
Ja se on aika mielenkiintoinen projekti kasvattaa itseään siihen.Pelkästään naisten ymmärtäminen,mutta myös mielenkiintoinen haaste.Jos liikaa alkaa funtsimaan asioita niin kyllä saa hyvin yksinkertaisestakin asiasta niin vaikean,ettei itsekään ymmärrä,no joo taas on paras mennä vatsan viereen vaakasuoraan.
- amiliina
Mies 50+ kirjoitti:
Pelkästään naisten ymmärtäminen,mutta myös mielenkiintoinen haaste.Jos liikaa alkaa funtsimaan asioita niin kyllä saa hyvin yksinkertaisestakin asiasta niin vaikean,ettei itsekään ymmärrä,no joo taas on paras mennä vatsan viereen vaakasuoraan.
mutta eikö ole mukavaa, että on jotain siinä vieressä, hyvää yötä !:)
- samoiten
nauttia jokaisesta päivästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1273202Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262637Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu742370Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91394Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41138