Onko mahdotonta löytää staffia, jonka molemmilla vanhemmilla ja mielellään suvussa olisi a/a lonkkia

Kasvattaja85

Yrityksistä huolimatta en ole löytänyt pentuetta joka täyttäisi tämän vaatimuksen.. Olen alkamassa kasvattamaan staffeja mahdollisimman tarkkaan jalostussuunnitelman mukaisesti, mahdollisimman terveistä koirista. Vaikuttaa kuitenkin mahdottomalta löytää pentuetta missä molemmat vanhemmat olisivat a/a lonkkaiset. Tietääkö kukaan kenellä olisi tällainen pentue suunnitteilla?

10

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattilainen kasvis

Mullon.
      Kun hinnasta sovitaan,niin saat tasan sellaiset terveystiedot kuin haluat.
      Laita yhteystietoja,niin katsotaan millaset paprut tehdään

• cccdc
      • Epäilevä

Millä testillä aiot osoittaa, että ovat myös tervepäisiä, siedettävän näköisiä ja että allergiat ei vaivaa? Jos koira on esim. Oikein allerginen, siinä ei a:n lonkat paljon lohduta.

• kiinnostunut_staff

Harkitsen seuraavaksi koirakseni staffia ja olen tutkinut jonkin verran kasvattajia ja koirien sukuja. Harmikseni Suomen staffien lonkkatilanne näyttää surkealta :( Miten jalostukseen onkaan käytetty esim. c/c lonkkaisia koiria!? onko staffien populaatio Suomessa niin pieni, ettei a/a -lonkkaisia koiria ole tarpeeksi käytettävissä? vai onko ko. rodun kasvattajilla liian vähän ymmärrystä jalostuskoirien valinnasta? Lonkkia kuitenkin kuvataan ja indeksejä lasketaan, joten sääli jos tuloksia ei hyödynnetä jalostuksessa. Haluaisin mielelläni myös tietoa a/a -lonkkaisten vanhempien pentueista, jos sellaisia löytyy.

• staffan3

Samaa olen miettinyt aloittajan kanssa. Juttelin viikko sitten erään kasvattajan kanssa. Kyseisen kasvattajan mielestä c/c lonkat on vielä ihan OK. Ei kuulemma häiritse koiraa elämän aikana :O Muutosta tähän saadaan odottaa. Ei nyt näköpiirissä, staffit on niin suosittuja tällä hetkellä :( Minusta saat sitten asiakkaan kun a/a lonkkaisia koiria alkaa saada. Ja valitettavasti taitaa olla totta että nuo terveystiedot on mahdollista ostaa suomessakin!

• qaqqa

Siis staffikasvattajalta törkeää välinpitämättömyyttä väittää c lonkkiä hyväksi. Ja jotkin kasvattajat vielä teettää jälkeläisiä d lonkkaisen kanssa. Siinä ei ajatella koiran parasta yhtään vaan ainoastaan omaa rahapussia. Voihan sillä rahalla vaikka tehdä etelänmatkan.

• arrrggh

Hienoa että kerrankin tulee kasvattaja joka ottaa myös lonkat huomioon. Jos ja kun saat ensimmäisen pentueen alulle niin aivan varmasti haluaisin pennun sinulta. Uskon että olet yhtä tarkka myös muissa terveys ja luonneasioissa kuin lonkkien kanssa. Olen todella kyllästynyt kasvattajiin jotka eivät viitsi paneutua yhtään pentueen terveyteen vaan teettävät niitä vanhemmilla joiden tulokset on mitä on tai ei ole tutkimustuloksia ollenkaan. Yksikin kasvattaja sanoi että- minä tiedän että nämä vanhemmat on hyviä- vaikka tuloksia ei ole kummastakaan koirasta juuri mitään. Eikä meriittejä näyttelyistä.

• orlandos1

Huonot lonka staffilla tulee esille monesti vasta vanhemmalla koiralla jonka päivittäinen liikkuminen on jo vähentynyt ja lihakset heikentyneet. Siinä vaiheessa huomaa A tai C lonkkien eron. Koiran omistajan olisi hyvä ajatella pentua hankkiessaan myös sen koiran vanhuusaikaa että onko se kivutonta vai kivuliasta aikaa.

• minäjamunkoira

Hienoja kommentteja staffien terveyteen liittyen!!! Upeaa että ihmiset alkavat vaatia kasvattajilta enemmän!

• Aloittaja taas

Aloittaja palaa pitkän ajan jälkeen kommentoimaan. Aion tuoda ulkomailta staffin, a/a lonkilla, mahdollisimman terveystestatuista ja luonnetestatuista vanhemmista, ja käyn ulkomailla astuttamassa sen. Mielipiteitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe