Onko mahdotonta löytää staffia, jonka molemmilla vanhemmilla ja mielellään suvussa olisi a/a lonkkia

Kasvattaja85

Yrityksistä huolimatta en ole löytänyt pentuetta joka täyttäisi tämän vaatimuksen.. Olen alkamassa kasvattamaan staffeja mahdollisimman tarkkaan jalostussuunnitelman mukaisesti, mahdollisimman terveistä koirista. Vaikuttaa kuitenkin mahdottomalta löytää pentuetta missä molemmat vanhemmat olisivat a/a lonkkaiset. Tietääkö kukaan kenellä olisi tällainen pentue suunnitteilla?

10

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattilainen kasvis

Mullon.
      Kun hinnasta sovitaan,niin saat tasan sellaiset terveystiedot kuin haluat.
      Laita yhteystietoja,niin katsotaan millaset paprut tehdään

• cccdc
      • Epäilevä

Millä testillä aiot osoittaa, että ovat myös tervepäisiä, siedettävän näköisiä ja että allergiat ei vaivaa? Jos koira on esim. Oikein allerginen, siinä ei a:n lonkat paljon lohduta.

• kiinnostunut_staff

Harkitsen seuraavaksi koirakseni staffia ja olen tutkinut jonkin verran kasvattajia ja koirien sukuja. Harmikseni Suomen staffien lonkkatilanne näyttää surkealta :( Miten jalostukseen onkaan käytetty esim. c/c lonkkaisia koiria!? onko staffien populaatio Suomessa niin pieni, ettei a/a -lonkkaisia koiria ole tarpeeksi käytettävissä? vai onko ko. rodun kasvattajilla liian vähän ymmärrystä jalostuskoirien valinnasta? Lonkkia kuitenkin kuvataan ja indeksejä lasketaan, joten sääli jos tuloksia ei hyödynnetä jalostuksessa. Haluaisin mielelläni myös tietoa a/a -lonkkaisten vanhempien pentueista, jos sellaisia löytyy.

• staffan3

Samaa olen miettinyt aloittajan kanssa. Juttelin viikko sitten erään kasvattajan kanssa. Kyseisen kasvattajan mielestä c/c lonkat on vielä ihan OK. Ei kuulemma häiritse koiraa elämän aikana :O Muutosta tähän saadaan odottaa. Ei nyt näköpiirissä, staffit on niin suosittuja tällä hetkellä :( Minusta saat sitten asiakkaan kun a/a lonkkaisia koiria alkaa saada. Ja valitettavasti taitaa olla totta että nuo terveystiedot on mahdollista ostaa suomessakin!

• qaqqa

Siis staffikasvattajalta törkeää välinpitämättömyyttä väittää c lonkkiä hyväksi. Ja jotkin kasvattajat vielä teettää jälkeläisiä d lonkkaisen kanssa. Siinä ei ajatella koiran parasta yhtään vaan ainoastaan omaa rahapussia. Voihan sillä rahalla vaikka tehdä etelänmatkan.

• arrrggh

Hienoa että kerrankin tulee kasvattaja joka ottaa myös lonkat huomioon. Jos ja kun saat ensimmäisen pentueen alulle niin aivan varmasti haluaisin pennun sinulta. Uskon että olet yhtä tarkka myös muissa terveys ja luonneasioissa kuin lonkkien kanssa. Olen todella kyllästynyt kasvattajiin jotka eivät viitsi paneutua yhtään pentueen terveyteen vaan teettävät niitä vanhemmilla joiden tulokset on mitä on tai ei ole tutkimustuloksia ollenkaan. Yksikin kasvattaja sanoi että- minä tiedän että nämä vanhemmat on hyviä- vaikka tuloksia ei ole kummastakaan koirasta juuri mitään. Eikä meriittejä näyttelyistä.

• orlandos1

Huonot lonka staffilla tulee esille monesti vasta vanhemmalla koiralla jonka päivittäinen liikkuminen on jo vähentynyt ja lihakset heikentyneet. Siinä vaiheessa huomaa A tai C lonkkien eron. Koiran omistajan olisi hyvä ajatella pentua hankkiessaan myös sen koiran vanhuusaikaa että onko se kivutonta vai kivuliasta aikaa.

• minäjamunkoira

Hienoja kommentteja staffien terveyteen liittyen!!! Upeaa että ihmiset alkavat vaatia kasvattajilta enemmän!

• Aloittaja taas

Aloittaja palaa pitkän ajan jälkeen kommentoimaan. Aion tuoda ulkomailta staffin, a/a lonkilla, mahdollisimman terveystestatuista ja luonnetestatuista vanhemmista, ja käyn ulkomailla astuttamassa sen. Mielipiteitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe