Onko mahdotonta löytää staffia, jonka molemmilla vanhemmilla ja mielellään suvussa olisi a/a lonkkia

Kasvattaja85

Yrityksistä huolimatta en ole löytänyt pentuetta joka täyttäisi tämän vaatimuksen.. Olen alkamassa kasvattamaan staffeja mahdollisimman tarkkaan jalostussuunnitelman mukaisesti, mahdollisimman terveistä koirista. Vaikuttaa kuitenkin mahdottomalta löytää pentuetta missä molemmat vanhemmat olisivat a/a lonkkaiset. Tietääkö kukaan kenellä olisi tällainen pentue suunnitteilla?

10

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattilainen kasvis

      Mullon.
      Kun hinnasta sovitaan,niin saat tasan sellaiset terveystiedot kuin haluat.
      Laita yhteystietoja,niin katsotaan millaset paprut tehdään

    • cccdc
      • Epäilevä

        Millä testillä aiot osoittaa, että ovat myös tervepäisiä, siedettävän näköisiä ja että allergiat ei vaivaa? Jos koira on esim. Oikein allerginen, siinä ei a:n lonkat paljon lohduta.


    • kiinnostunut_staff

      Harkitsen seuraavaksi koirakseni staffia ja olen tutkinut jonkin verran kasvattajia ja koirien sukuja. Harmikseni Suomen staffien lonkkatilanne näyttää surkealta :( Miten jalostukseen onkaan käytetty esim. c/c lonkkaisia koiria!? onko staffien populaatio Suomessa niin pieni, ettei a/a -lonkkaisia koiria ole tarpeeksi käytettävissä? vai onko ko. rodun kasvattajilla liian vähän ymmärrystä jalostuskoirien valinnasta? Lonkkia kuitenkin kuvataan ja indeksejä lasketaan, joten sääli jos tuloksia ei hyödynnetä jalostuksessa. Haluaisin mielelläni myös tietoa a/a -lonkkaisten vanhempien pentueista, jos sellaisia löytyy.

    • staffan3

      Samaa olen miettinyt aloittajan kanssa. Juttelin viikko sitten erään kasvattajan kanssa. Kyseisen kasvattajan mielestä c/c lonkat on vielä ihan OK. Ei kuulemma häiritse koiraa elämän aikana :O Muutosta tähän saadaan odottaa. Ei nyt näköpiirissä, staffit on niin suosittuja tällä hetkellä :( Minusta saat sitten asiakkaan kun a/a lonkkaisia koiria alkaa saada. Ja valitettavasti taitaa olla totta että nuo terveystiedot on mahdollista ostaa suomessakin!

    • qaqqa

      Siis staffikasvattajalta törkeää välinpitämättömyyttä väittää c lonkkiä hyväksi. Ja jotkin kasvattajat vielä teettää jälkeläisiä d lonkkaisen kanssa. Siinä ei ajatella koiran parasta yhtään vaan ainoastaan omaa rahapussia. Voihan sillä rahalla vaikka tehdä etelänmatkan.

    • arrrggh

      Hienoa että kerrankin tulee kasvattaja joka ottaa myös lonkat huomioon. Jos ja kun saat ensimmäisen pentueen alulle niin aivan varmasti haluaisin pennun sinulta. Uskon että olet yhtä tarkka myös muissa terveys ja luonneasioissa kuin lonkkien kanssa. Olen todella kyllästynyt kasvattajiin jotka eivät viitsi paneutua yhtään pentueen terveyteen vaan teettävät niitä vanhemmilla joiden tulokset on mitä on tai ei ole tutkimustuloksia ollenkaan. Yksikin kasvattaja sanoi että- minä tiedän että nämä vanhemmat on hyviä- vaikka tuloksia ei ole kummastakaan koirasta juuri mitään. Eikä meriittejä näyttelyistä.

    • orlandos1

      Huonot lonka staffilla tulee esille monesti vasta vanhemmalla koiralla jonka päivittäinen liikkuminen on jo vähentynyt ja lihakset heikentyneet. Siinä vaiheessa huomaa A tai C lonkkien eron. Koiran omistajan olisi hyvä ajatella pentua hankkiessaan myös sen koiran vanhuusaikaa että onko se kivutonta vai kivuliasta aikaa.

    • minäjamunkoira

      Hienoja kommentteja staffien terveyteen liittyen!!! Upeaa että ihmiset alkavat vaatia kasvattajilta enemmän!

      • Aloittaja taas

        Aloittaja palaa pitkän ajan jälkeen kommentoimaan. Aion tuoda ulkomailta staffin, a/a lonkilla, mahdollisimman terveystestatuista ja luonnetestatuista vanhemmista, ja käyn ulkomailla astuttamassa sen. Mielipiteitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe