Epävakaa persoonallisuus, jatkuva vihamielisyys

joukossamuttayksin

Onko teillä muilla epävakaata kärsivillä semmoinen jatkuva tuskainen olotila ettei pysty kunnolla hengittämäänkään kun paha henkinen olo jyllää sisuksissa asti? Minulla on... eikä se johdu pelkästään tästä helteestä. Se johtuu myös siitä kun näen ja kuulen pahuutta maailmasta koko ajan. Ihankuin etsisinkin sitä pahuutta jotenkin että saan varmistuksen siitä että maailma on todellakin paha paikka elää. Usein tunnen sellaista selittämätöntä vihamielisyyttä ilman mitään syytä. Tämä mielen myllerrys tuntuu jaloissa asti, olen levoton ja ahdistunut, ikävystynytkin. En luota ihmisiin johtuen menneisyydestäni, minua kiusattiin koulussa liian paljon. Toisen ihmisen nähdessäni voin tuntea syvää halveksuntaa ennenkuin tunnen hänet läpikotaisin... jos hän on saanut luottamukseni olen ehkä maailman paras ystävä. Mutta muuten en uusia ystäviä kyllä saa. Toisaalta en niitä kaipaakaan. En halua tulla taas kiusatuksi, jätetyksi, haukuttavaksi.

Vihantunnettani voisin kuvata siten, että haluaisin lyödä reiän seinään. Se on siis voimakas, selittämätön ja pelottavakin tunne. Joskus taas mielikuvissani on paljon synkimpiäkin aatoksia mutta osaan pitää kaiken sisälläni. Patoan vihaa sisällä. Joskus se tulee myöhemmin ajattelemattomana raivonpuuskana tai passiivis-aggressiivisena käytöksenä. Olen käynyt ryhmissä missä käydään läpi tunteidenhallintaa joka onkin osoittautui sinä hetkenä ihan hyväksi mutta jonka jälkeen olen palannut taas tähän. Yritys on kuitenkin kova, että osaan löytää syyn vihamieliselle käytökselle ja pystyn keskustelemaan asiasta. Aina se ei kuitenkaan auta. Tämä turhauttaa minua.

Terapeutit pitävät minua vaikeana ihmisenä koska näennäisesti kaikki on hyvin muttei silti olekaan. Olen ihan tavallisen näköinen itsestäni huolta pitävä ihminen. Silti kun minusta tuntuu että tunteitani on jollain lailla loukattu, helvetti pääsee valloilleen. Joskus raivarini ei johdu siitä yksittäisestä tapauksesta vaan se on monen asian summa. En vain yksinkertaisesti voi sille mitään että olen niin herkkähipiäinen tyyppi. Olemalla tyyni ja tasapainoinen ei vain sovi elämääni, törmäilen missä milloinkin joka vain syöttää pyörremyrskyä sisälläni.

1

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihainen beibe

Juuri näin mullakin. Mä olen sukulaisten mielestä hauska ja ymmärtäväinen ihminen, jolle kaikki kertoo huoliaan. Ja minä se vaan vihaan kaikkea ympärilläni mutta näyttelen hyvin.

Jos mulla ei ole muuten vihantunteita, niin kehitän sen vaikka vain nähdessäni einesruokamainoksen ja miettimällä lihantuotantoa. Ihan totta, tarraan kaikkeen, mistä voi vihastua.

Mun puolisoni usein ihmettelee, miksi kiihdyn joskus nollasta sataan sekunnin murto-osassa. Ihan tavallisesta pyynnöstä tai kysymyksestä, joka on vaan sillä hetkellä liikaa. Mulla on bipon lisäksi diagnoosissa ajoittain psykoottistasoinen persoonallisuushäiriö. On maininta, että mun sisäinen maailmani on julma ja primitiivinen. Ja lisäksi, mä tunnen jotenkin väärin. Jos pitäs tuntea kiintymystä, voin olla ihan tunnetasolla tyhjä, ei mitään tunnetta. Ei hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe