Kuvien siirto kamerasta tietokoneelle

Tumpelo täti

Aiemmin olen onnistunut, itse asiassa tänäänkin vielä siirsin kameralta kuvia tietokoneelle. Mutta sen jälkeen kun yritin siirtää kuvia, niin ei enää onnistu. Ei löydy ohjainta koneelta, enkä löydä sellaista kohtaa mistä voisi tuoda kuvat koneelle.

Kamera on Aiptek PocketCam 8200.

Windows 7, mitähän muita tietoja tarvitaan?

Osaako kukaan neuvoa, mitä pitäisi tehdä että nuo kuvat taas siirtyisi, olisivat suht tärkeitä. Joudun lähtemään töihin mutta palaan illalla - yöllä asiaan.

16

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tumpelo täti

Kiitos. Tutustun tuohon lähettämääsi linkkiin tänään illalla töistä tultuani.

• Tumpelo täti

Ei onnistu. Mistään ei löydy enää mitään "tuo kuvia" tekstiä, mikä pitäisi kai löytyä.

Olen tänä aamuna siirtänyt kamerasta kuvia tietokoneelle, mutta nyt se ei enää millään onnistu! Mikä on vikana?

• Ja olet kokeillut eri usb portteja ja koneen uudelleen käynnistystä?

• Ja kameraa ei siis näy Windowsin resurssienhallinnassa?

• Tumpelo täti
        vapunen kirjoitti:

Ja kameraa ei siis näy Windowsin resurssienhallinnassa?

Ei näy. Vaihdoin juuri toiseen usb-porttiin ja kamera kyllä antaa äänimerkin kumpaan usbiin nyt sitten liittääkin, että menee kameraan virta päälle. Kokeilin jopa palauttaa järjestelmää parin päivän takaiseen kun ajattelin että siitä olisi hyötyä, mutta ei näköjään.

• Mitä laitehallinta sanoo kamerasta? Onko yhtään huutomerkkiä?

• Tumpelo täti

Ei ole huutomerkkejä. Web Cam toimii hyvin (?) Näin siellä mainitaan. Olen kokeillut ohjauspaneelista vianmääritystä - määrittää laitteita. Siellä sanotaan että laiteistoon tehtyjä muutoksia ei välttämättä ole havaittu (?).

• http://download.aiptek.de/Camera/Pocket Cam 8200/PC8200_Camera_Driver.zip

Kokeile asentaa sen ajurit uudestaan. Eli lataa tuo ja pura se. Kokeile ajaa Disk1 kansiosta löytyvä "Setup.exe" tiedosto.

• Tumpelo täti

Tein ohjeesi mukaan (ainakin luulen tehneeni niin). Ei mitään havaintoa "tuo kuvia" -mahdollisuudesta. Jonkun nettikameran onnistuin saamaan ruudulle ja ihmettelin miten oma naama oli siinä edessäni. Mutta kun tarvitsisin saada ne valokuvat kamerasta koneelle.

• Entä tuleeko edelleen tuo sama ilmoitus että ohjainta ei löydy?

• Tumpelo täti

Tuollainen tieto ainakin löytyi:

Windowsin mukaan laitteen ohjainohjelmisto on ajan tasalla.
        Usb-videolaite.

Olen niin väsynyt että on pakko mennä nukkumaan. Toivottavasti huomenna tämä asia selviää. Hyvää yötä.

• Tumpelo täti

Sain vihdoin ne kuvat siirrettyä kameralta tietokoneelle. Älkää kysykö miten! Kameraa vähän näpertelin ja sitten alkoi onnistua. Vai lieneekö ollut rukousvastaus, käännyin jo Jumalankin puoleen. :)

• sitroen.

Sekin toimii yleensä yllättävän hyvin.

Minä siirrän kuvat koneelle siten, että otan kortin pois kamerasta, lukitsen kortin ja työnnän sen koneessa olevaan lukijaan jne. Helpompaa kuin alkaa nyhräämään kaapelien ym kanssa. Vanhaan koneeseen jouduin ostamaan kortinlukijan, kun siinä ei sellaista ollut alkujaan.
        Tuo kortin lukitus siltä varalta, etten töppäillessä hävittäisi kortilla olevia kuvatiedostoja.

• Asiahan on jo järjestyksessä, mutta vaikuttaa siltä, että kamera oli jotenkin asetettu web-kameraksi, jolloin tallennettujen kuvien siirto ei pelaa.

• google+

picasalla kuvat ja videot pilveen jos on vanha kone

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5271
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      145
      1577
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1260
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1064
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      189
      946
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      893
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe