Aiemmin olen onnistunut, itse asiassa tänäänkin vielä siirsin kameralta kuvia tietokoneelle. Mutta sen jälkeen kun yritin siirtää kuvia, niin ei enää onnistu. Ei löydy ohjainta koneelta, enkä löydä sellaista kohtaa mistä voisi tuoda kuvat koneelle.
Kamera on Aiptek PocketCam 8200.
Windows 7, mitähän muita tietoja tarvitaan?
Osaako kukaan neuvoa, mitä pitäisi tehdä että nuo kuvat taas siirtyisi, olisivat suht tärkeitä. Joudun lähtemään töihin mutta palaan illalla - yöllä asiaan.
Kuvien siirto kamerasta tietokoneelle
16
641
Vastaukset
- Tumpelo täti
Kiitos. Tutustun tuohon lähettämääsi linkkiin tänään illalla töistä tultuani.
- Tumpelo täti
Ei onnistu. Mistään ei löydy enää mitään "tuo kuvia" tekstiä, mikä pitäisi kai löytyä.
Olen tänä aamuna siirtänyt kamerasta kuvia tietokoneelle, mutta nyt se ei enää millään onnistu! Mikä on vikana?
Ja olet kokeillut eri usb portteja ja koneen uudelleen käynnistystä?
- Tumpelo täti
vapunen kirjoitti:
Ja kameraa ei siis näy Windowsin resurssienhallinnassa?
Ei näy. Vaihdoin juuri toiseen usb-porttiin ja kamera kyllä antaa äänimerkin kumpaan usbiin nyt sitten liittääkin, että menee kameraan virta päälle. Kokeilin jopa palauttaa järjestelmää parin päivän takaiseen kun ajattelin että siitä olisi hyötyä, mutta ei näköjään.
Mitä laitehallinta sanoo kamerasta? Onko yhtään huutomerkkiä?
- Tumpelo täti
Ei ole huutomerkkejä. Web Cam toimii hyvin (?) Näin siellä mainitaan. Olen kokeillut ohjauspaneelista vianmääritystä - määrittää laitteita. Siellä sanotaan että laiteistoon tehtyjä muutoksia ei välttämättä ole havaittu (?).
http://download.aiptek.de/Camera/Pocket Cam 8200/PC8200_Camera_Driver.zip
Kokeile asentaa sen ajurit uudestaan. Eli lataa tuo ja pura se. Kokeile ajaa Disk1 kansiosta löytyvä "Setup.exe" tiedosto.- Tumpelo täti
Tein ohjeesi mukaan (ainakin luulen tehneeni niin). Ei mitään havaintoa "tuo kuvia" -mahdollisuudesta. Jonkun nettikameran onnistuin saamaan ruudulle ja ihmettelin miten oma naama oli siinä edessäni. Mutta kun tarvitsisin saada ne valokuvat kamerasta koneelle.
Entä tuleeko edelleen tuo sama ilmoitus että ohjainta ei löydy?
- Tumpelo täti
Tuollainen tieto ainakin löytyi:
Windowsin mukaan laitteen ohjainohjelmisto on ajan tasalla.
Usb-videolaite.
Olen niin väsynyt että on pakko mennä nukkumaan. Toivottavasti huomenna tämä asia selviää. Hyvää yötä.
- Tumpelo täti
Sain vihdoin ne kuvat siirrettyä kameralta tietokoneelle. Älkää kysykö miten! Kameraa vähän näpertelin ja sitten alkoi onnistua. Vai lieneekö ollut rukousvastaus, käännyin jo Jumalankin puoleen. :)
- sitroen.
Sekin toimii yleensä yllättävän hyvin.
Minä siirrän kuvat koneelle siten, että otan kortin pois kamerasta, lukitsen kortin ja työnnän sen koneessa olevaan lukijaan jne. Helpompaa kuin alkaa nyhräämään kaapelien ym kanssa. Vanhaan koneeseen jouduin ostamaan kortinlukijan, kun siinä ei sellaista ollut alkujaan.
Tuo kortin lukitus siltä varalta, etten töppäillessä hävittäisi kortilla olevia kuvatiedostoja.
Asiahan on jo järjestyksessä, mutta vaikuttaa siltä, että kamera oli jotenkin asetettu web-kameraksi, jolloin tallennettujen kuvien siirto ei pelaa.
- google+
picasalla kuvat ja videot pilveen jos on vanha kone
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265271
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1451577
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211064viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.189946En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61893- 37819