kombatan

miip

kertokaas vähän omia kokemuksia lajista. oon lukenu netistä jotain juttuja ja mainospuheita. minkälaisia treenejä? ensin aloitetaan lyhyen kepin, kanssa ja sitten myöhemmin edetään?
minkä verran siellä on heittoja ja mattopainijuttuja? kuinka pian näitä pääsee oppimaan?
kaikenlaisia kokemuksia kaipailisin.

5

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leba

Kävin yhdellä Kombatan leirillä.
      Laji vaikuttaa monipuoliselta ja erittäin mielenkiintoiselta. Aseet näyttelevät tärkeää osaa mutta siihen kuuluu paljon muutakin.
      Monipuolinen, tehokas ja erittäin pitkälle kehittynyt tapa kamppailla.
      Suosittelen lämpimästi tutustumaan.

• Guro

Kombatan on erittäin monipuolinen ja tehokas kamppailutaito. Siinä opitaan aseellinen ja aseeton itsepuolustus samalla kertaa. Aseeton järjestelmä kulkee nimellä Mano-mano ja sisältää kaikki lyönneistä potkuihin, vapautumisista hallintaotteisiin ja tekniikat maassa. Aseina taas ovat kepit, puukko, miekka, balisong jne. Lajissa opetetaan aseiden käyttö koska vasta sitten tietää miten niitä vastaan puolustaudutaan. Vieraile osotteessa www.kombatan.org niin saat lisää tietoa harjoittelusta. Mukaan vaan kokeilemaan !!

• miip

njooh. tuon oikeestaan jo tiesinki, ku oon jotain esitteitä lukenut... mutta kuinka pian ja mitä?nojoo, ehkä epäolennaisia, mut kyselen kuiteski.
        ehkäpä tulenkin. jossain vaihessa. en vielä syksyn alkeiskurssille kyllä.

• Jissen

Olin aiemmin kovinkin kiinnostunut Kombatan Arnis -tyylistä, koska olen itse aikaisemmin hieman filippiiniläistä lajia treenannut ja takaisin vastaaviin puuhiin teki mieli. Lähetin Kombatan Finlandin pääjehuille sähköpostilla pari kysymystä lajista ja sen suomalaisista opettajista. Jostain syystä vastausta en saanut, ja siinä katosi kiinnostuksenikin ko. lajia kohtaan. Kyllä opettajien pitäisi sentään vastata jos nimenomaan sivuilleen osoitteen tiedusteluja varten laittavat.

• harrastajatar

ehdottomasti kannattaa tutustua lajiin, olen itse harrastanut n.vuoden pari kertaa viikossa ja käynyt melkein joka leirillä. Heti alusta lähtien harjoiteltiin keppien kanssa ja opeteltiin perusteet jotka sitten toistuvat korkeammilla asteilla eri muodoissa. Laji kyllä palkitsee harjoittelun, ja aika paljon voi treenailla itsekseenkin. On aika hieno tunne kun lopulta tajuaa jonkun vaikean pyörityksen tai sinawalin! Ja leirit on jokaikinen olleet inspiroivia ja ohjaajat ovat todella päteviä ja omistautuneita lajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe