Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tavallisena alikersanttina RT-hommiin?

Joonasz2

Elikkä kotiuduin heinäkuussa 2012 ihan perus hyvin palvelleena alikersanttina. Mitään ihmeempiä koulutuksia en tuon AUK:n lisäksi saanut ja mietinkin nyt että olisko minulla mahdollisuuksia päästä RT-koulutukseen (näin armeijataustoihin katsottuna)? Terveys/kunto on hyvä ja rikosrekisteri/tausta puhdas.

9

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anomusta peliin!

      Paperit sisään vain. Esteitä ei pitäisi olla, mutta valintaa tietysti suoritetaan. Ylittääkö "riman", sen saa selville vain kokeilemalla. Mutta ei se kokeilu mitään maksa.

      Auttaa, jos on sellainen erikoiskoulutus tai siviilistä erikoisosaaminen, että sitä kautta avautuu tehtävä. Rekka- ja bussikuskin ja kokin taidot ovat hyvää valuuttaa. Sotilaspoliisi ja poliisitausta myös. Mutta perusjääkäreitä tarvitaan paljon, joten ei kannata menettää toivoa, vaikkei passissa olisikaan mitään erikoista. Jonkin verran suositaan sitäkin, että otetaan jääkäripuolellekin hyvin erilaisen koulutustaustan omaavia. Vaikkei kaikille taidoille heti olisi käyttöä, monipuolinen osaaminen voi jossakin vaiheessa olla tärkeä vahvuus.

      Mutta siitä aloittaen, että paperit sisään. Mielenkiintoiset ja palkitsevat tehtävät odottavat!

    • Kfor

      Annat vain kuvan, että olet tarpeeksi yksinkertainen rt-tehtävälle, niin eiköhän se siitä. Pääset koppiin makaamaan.

    • Nyt kun on aikaa niin voin ryhtyä lukemaan näitä kirjoitelmia. Asiallisen avaajan rehtiin kysymykseen antoi nimim Kfor väärän vastauksen. Tuollaisesta halventavasta vastauksesta keräilet vielä hampaitasi kadulta kun kohtaat tosi sotilaan. Puheistasi päätellen et sellaista ole vielä kohdannut ;))) Paskakasa!!! Ymmärrätkö edes mikä on kovuus?
      Olin itse Kyproksella 68-69. Ei ollut luotiliivejä mutta meidät heitettiin kuorma- autoilla väliin kun toisiaan ampuivat. En muista tunteneeni kuoleman pelkoa mutta eka tappo oli tärkein juttu.

      Aloittajalle tiedoksi että sotilaan edellytykset täyttyvät. Jos arvostelusi ovat kiitettävät niin mahdollisuutesi paranevat. Tietysti siviilitaidot eivät voi olla kaksiset ikäsi huomioiden mutta kaikki kokemus on plussaa. Toivon että unelmasi on toteutunut; jollei niin uusi anomus sisään. Se on kuitenkin elämys mitä et unohda koskaan. Sekä se toveruus kun kaikki yhdessä ryhmässä laitamme henkemme likoon on jotain käsittämättömän hienoa. Fiilis on taivaallinen koska on mahdollista että juuri nyt sinne menen.... Nämä tyypit jotka eivät ole kuulleet luotien vinkuvan korvissa eivätkä ole nähneet kuinka hiekka pöllyää 10 sentin päässä paskavarpaiden laukauksista tulevat tänne vit*uilemaan miehille jotka sen ovat kokeneet.

      • l'adjudant

        Tällaiseksi tämä yhteiskunta on mennyt uusavuttomat pitsansyöjät energiajuomahumalassa mölisevät vittuuksissaan asiasta joista ovat ulkona kuin vesikelkka.


    • sissi4

      Lähetin viime viikolla paperit vetämään ja toivomus tehtäväksi laiton tiedustelija/tiedvararjohtajan. Minkähän verran noita tiedustelijoita valitaan ja otetaanko kyseisiin tehtäviin ainoastaan koulutuksen saaneita?
      Ite koulutukselta sissiryhmänjohtaja eli olen saanut pioneerin,tiedustelijan ja sekä sissin koulutukset. Onkohan minkälaiset mahikset päästä. Palvelustodistuksessa oli ainostaan kiitettävää ja jokunen erinomainen.

    • Halukas RT hommiin

      Olen miettinyt että mitä nyt sitten lukion ja armeijan jälkeen tekisi niin tulin ajatelleeksi että voisi hakea rauhanturvaajaksi mutta minua mietityttää että pääsenkö sisään kun jalka on latuska kuin aku ankalla mutta ei se mun faijaa ainakaan haitannut saamasta A-papereita saman ogelman vuoksi eikä kyllä itelläkään ole koskaan haitannut lättäjalka kun juoksin kerta coopperin testissä 2900m. Toinen juttu olisi että jos hakisin armeijassa pioneeriksi vaikka raivaus linjalle
      auttaisiko se valinnoissa rauhanturvaajaksi kun kerta lähi-idässä noita miinoja ja muita pommeja riittää raivattavaksi.

    • Sissi4

      Tänään se sitten tuli postiin, päätös toimintavalmiudesta.
      No perkules pääsin sitten toimintavalmiuteen:D. PERHANA .
      Ensimmäistä kertaa hain ja olin täysin varma, etten pääse edes valmiuteen.
      Nyt alkaa vain odottelu pääsisikö, johonkin tehtävään.


      On kyllä hymy korvissa tällä hetkellä!

      • Sissi4

        Voisiko joku asiasta tietävä vastata seuraavaan kysymykseen:
        Astuuko toimintavalmius voimaan automaattisesti jos sitä ei peruuta.
        Eli tarvitseeko nykyisin Säkylään lähettää, joku allekirjoitettu lappunen toimintavalmiuteen sitoutumisesta?


    • 12345dp

      Niin kuin toimintavalmiudessa selkeästi lukee, sen voi peruuttaa vain olemalla yhteydessä Säkylään. Mutta jos soitto tulee, niin ei sinne tarvii lähteä. Mutta eihän nehelposti enää kyllä soittelekkaan, varsinkin jos eensikertalaisena kieltäydyt ekasta keikasta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe