miten eroon peräkammarin pojista, jotka ovat perintönä naiseni edellisestä avioliitosta. pojat ovat 20 ja 21 vuotiaat. molemmat työskentelevät mutta ovat täysin kykenemättömiä elämään itsenäisesti, etenkin vanhin jota olemme hakeneet mm.holhoukseen rahankäyttönsä vuoksi.
miten siis näistä pääsee eroon koska he todella rassaavat suhdetta, sekä henkisesti että rahallisesti. onko olemassa esim. nuorisokotia tai jotain joka ottaisi pojat huostaansa. itse olen yrittänyt opettaa elämistä mutta tuntuu kuin poikien yhteenlaskettu älykkyysosamäärä ei ylitä edes kukkapurkin älykkyyttä
peräkammarin pojat
6
640
Vastaukset
- huh
Pitääkö niitä aikuisia miehiä jonnekin nuorisokotiin laittaa?? Kyllä heidän pitää nyt viimeistään itse osata ottaa vastuu omasta elämästään ja se tuskin onnistuu himassa pyöriessä. Tuskin niitä mikään nuorisokoti edes ottaa vastaan koska ovat täysi-ikäisiä. Nuorisokodit ovat alaikäisille. Heität pojat kylmästi pihalle ja vaihdat lukot. Ja pidät tästä päätöksestä kiinni eli nyt pojat saavat olla jo omillaan. Jos kaiken aina teette valmiiksi niin eihän siinä aivot kasva kellään. Pojat ovat tottuneet siihen ettei omia aivoja tarvitse käyttää, koska te huolehditte heistä edelleen kertomalla mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja olette pelastamassa kaikista hölmöilystä. Lopettakaa tämä karhunpalvelus. Siirtäkää vastuu pojille itselleen!!!!!
Parasta olisi että etsit vuokra-asunnon molemmille, tai vaikka yhteisen kodin. Pojat itse sisustakoot ja hommatkoot tarpeelliset tavarat sinne. Se ei ole teidän tehtävä. Laitat vuokrat/sähkölaskut yms. laskut menemään suoraan poikien palkasta tai tililtä ja jätät pojat sille tielleen. Kyllä se elämä opettaa kun joutuu veneen alle asumaan jos ei yhtään hoida omia asioitaan. Tämä saattaa kuullostaa karulta, mutta on ainoa oikean keino opettaa poikia itsenäiseen elämään ja huomaamaan hölmöilyidensä seuraukset. Tukea ja neuvoa aina saatte antaa, mutta ette saa auttaa rahallisesti ettekä saa tehdä mitään heidän puolestaan. Yhdessä poikien kanssa voi toki asioita hoitaa neuvoen ja auttaen, mutta heidän puolestaan asioita ei saa hoitaa. Muuten ei mene oppi perille. - Kahden pojan äiti
Minusta asia kuuluu poikien äidille, eikä sinulle. Jos pojat haluavat asua äitinsä kanssa, niin se on heidän kolmen asia. Pojilla on armeija-aikakin, joka hidastaa poikien itsenäistymistä ja omille jaloilleen nousemista. Joskus 30 vuotta sitten oli sentään työpaikkoja, vaikka ne eivät olleet hyvin palkattuja. Nykynuorilla ei ole helppoa. Nyt on vain opiskeltava ikälopuksi ja on pätkätöitä.
Parikymppisiä ei vielä voi kutsua peräkamaripojiksi. Heiltä ei varmaankaan ole jäänyt huomaamattakaan isäpuolensä vihamielisyys. En usko, että otat heidät lämpimästi vastaan kotiin käymään senkään jälkeen, kun olet savustanut heidät ulos, eivätkä he myöskään mielellään tule käymään. Kun n.k. mustat lampaat saadaan ulos pesästä, tapaavat ongelmat kuitenkin jatkua niiden kesken jotka jäävät jäljelle.
Ehkä sinulla on taloudellisti mahdollista ottaa oma asunto ja seurata tilanteen kehittymistä vähän kauempaa. - Katja
Mitä mieltä vaimosi on noista mielipiteistäsi?!?
Ei taida kovasti tykätä jutuistasi ja asenteestasi?
Sinä varmaan olet suuna päänä ollut hommaamassa vaimosi poikaa holhouksen alaiseksi... Miltähän asia on mahtanut vaimostasi tuntua?
Miten se parisuhteesi voi, rassaako suhtautumisesi poikiin sinun ja vaimosi välejä?
Menisit itseesi!
Nykypäivänä epävarmassa maailmassa 20 ja 21 vuotias on vielä aika untuvikko.
Jos pojat olisivat omiasi, ajaisit varmaan asiaa poikien hyvinvointia ajatellen... Mutta kun ne sattuvat olemaan toisen äpäriä, sinulla on oma lehmä ojassa, eli haluat vain pojat pois silmistäsi ja sinulle on yhdentekevää, miten pojat omillansa pärjäisivät, eikö näin ole?
Voin lohduttaa sinua sen verran (kun tuota kokemusta löytyy tuosta "isäpuolen" kotoa pois-hiillostamisen kohteena olemisesta), että kyllä kumpikin poika varmasti kotioven vielä sulkee, kun aika ja pojat ovat siihen kypsiä. Yleensä tuo kypsyminen tapahtuu viimeistään silloin, kun elämänkumppanin löytää jonka kanssa alkaa yhteistä pesää puuhastelemaan =/
Ikäväkseni täytyy sinelle todeta, että mikään nuorisokoti ei varmasti vastaanota täysi-ikäisiä ihmisiä... Ehkä sinun tarvii yrittää hommata hullun leima molemmille, että joutuisivat suljetulle osastolle (pois sinun silmistäsi)?
Naurettavuuden huippu jutussasi on tuo sinun havaitsemasi poikien tyhmyys. Etkö tiedä, että jokainen katkera/mustasukkainen isä/äitipuoli näkee kumppaninsa lapset maailman tyhmimpinä olioina... Tämä johtuu lähinnä siitä omasta asennoitumisesta niihin puolison lapsiin edellisestä liitosta =/
Lopuksi vielä annan kultaisen neuvon: Jos sinulla on tuossa uusperheessäsi tuo elämä noin hankalaa, vaihda hyvä mies itse maisemaa! Miksi ihmeessä kärsit siinä talossa niiden kukkapurkkia älykkyystasoltaan vastaavien poikien kanssa ja huonosti voivassa parisuhteessa?!? Luo mieshyvä itsellesi parempi elämä, mieluiten naisen kanssa, jolla ei entistä elämää ole!! - kypsä
kuten epäilinkin yh. äidit kertovat minulle minkälainen paskahousu olen. meillä on yhteinen lapsi sekä mittavia rahallisia hankintoja joiden vuoksi en helpolla luovuttaisi.
ehkä on aihetta kertoa enemmän näistä veijareista, kuten otsikossanikin kerroin tilanne on hieman muuttunut. vanhempi muutti anoppilaan ja huomattuaan että anoppi antoi taskurahaa päivittäin lopetti hän työnteon siihen paikkaan, koska miksi käydä töissä kun rahaa saa näinkin helposti. appiukko kävi anopin kanssa kylässä ja itku silmässä valittivat kuinka kaikki rahat sekä arvoesineet on varastettu ja myyty. minulle tämä ei ollut uutta, sillä me olimme jo vuosia tehneet niin että, poistuessamme esim mökille otimme kaikki arvoesineet mm. telvision. ettei niitä viedä myytäväksi. kerran tosin puhelin unohtui, ja sillä oli soiteltu ja pelattu tv.pelejä 300eurolla.
eukkoni ei tule mökkiviikonlopun jälkeen selvimpäin kotio, koska lattioilla saattaa olla oksennusta ja rikkinäisiä pulloja tai ihan mitä vaan kuvitella saatta viikonloppu pileiden jälkeen, siis aina on jotain.
ymmärrän yh. äitejä mutta rajansa kaikella, rakastaa saa mutta ei holhota. tässä on hyvä esimerkki kun lapsia on pidetty maailman ihanimpina kullannuppuina. eukko haluaisi heistä myös eroon mutta on vannottu vetää turpaan jos ehdotteleekin moista. myös heidän isänsä ei halua olla missään tekemisissä, koska olivat varastaneet ja huijanneet hänenkin rahansa.- Katja
No sen verran kommentoin, että jos kasvatus on jäänyt väliin, niin silloin vaimosi voisi katsoa peiliin, sieltä se syyllinen poikiensa käytökseen löytyy.
Miten se vanha sanontakin menee : Myöhäistä se on pieraista kun paska on jo housuissa...
Eli jos pelisääntöjä/käytöstapoja ei ole pojille lapsena opetettu niin miten niiden olemassaoloa voi aikuisilta pojilta vaatia?!?
Ja selvennykseksi vielä sen verran, että allekirjoittanut ei ole yh, vaan yhden kusipäisen "isäpuolen" vallan alla kasvatettu, nykyään aikuinen, omaa elämää elävä ihminen.
- kypsä
en ole kusipäinen isäpuoli, vaan pikemminkin liian sinisilmäinen omasta mielestäni. niin kauan kun olemme yhdessä olleet, olen esimerkiksi poikien harrastuksissa ollut kannustava sekä niiden maksaja. järjestänyt työpaikat. vein jopa toista poikaa joka aamu kouluun vuoden ajan, kunnes todettiin että hän lähti koulun pihalta samantien kaverilleen nukkumaan.olen yrittänyt opettaa mikä on oikeaa että väärää, mutta kuten todettua tämä olisi pitänyt opettaa jo hyvin nuorena. he ovat olleet niitä lutusia lapsia joita ei ole tarvinnut ikinä kasvattaa, koska he ovat olleet aina niin kivoja. vaha koirakin oppii uusia temppuja sanotaan, mutta tuntuu ettei nämä. toisella pojista on sairaus. (ei mielenterveys)joka vaatii päivittäin lääkityksen sekä ruokavalion, jos hän ei saa esim. rahaa tarpeeksi, hän yleensä uhkaa lopettaa lääkitsemisensä ja näin saattaa itsensä hengenvaaraan. hän on myöskin tehnyt niin että on joutunut teho-osastolle lopetettuaan lääkitsemisensä, todistaakseen että pystyy siihen. tiedätte että tapauksen jälkeen hän on saanut ihan mitä haluaa. tämän vuoksi haluaisimme hänet holhoukseen, mutta se on mahdotonta. hän on aikuinen ja voi siitä kieltäytyä, mutta asiaan. mistä apua oli minun alkuperäisen kirjoitukseni tarkoitus, osaako kukaan kertoa mitä tehdä. onko kellään vastaavia kokemuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464906Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183537Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322818Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu952578Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81488Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1381402Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267