Synnytykseen on vielä aikaa, mutta sitä alkaa miettiä kaikenlaista :)
Kun puhutaan näistä repeämistä, niin millaisia ne repeämät ovat?
siis ihanko se iho REPEÄÄ kahtia? vai onko se sellaista repeämistä niinkuin raskausarvet? vai millaisia nää on?
mä en oo ikinä nähnyt näistä puhuttavan ja mulla ei oo mitn tietoo
valistakaa tyhmää
6
266
Vastaukset
- kolmevuotiaanisä
Siis mitä ihmettä?? Repeämistä puhuttaessa on se lihas joka/jotka repeää jos repeää. Iho venyy jos venyy.
- 29+1
Välilihasta on kyse, googlaa..
- fisutt
Itselläni ensimmäisessä synnytyksessä 4 repeämää, välilihaan ei tullut mitään. Ei kannata yleistää jos ei tiedä.
Itselläni oli ihan pintarepeämistä kyse eli ihossa oli repeämät. Kaksi sisemmissä häpyhuulissa ja kaksi emättimen puolella. Toisessa synnytyksessä tuli vain pieni repeämä, johon laitettiin yksi tikki.
- dfhgu
Niin, mä kyselen täällä syystä että en tiedä mikä siellä repeilee. Ei ne ne mun levikset ainakaan oo ;) Mutta kiva kun kolmevuotiaanISÄ jaksaa tietämättömyyttäni ihmetellä täällä SYNNYTYSpalstalla XD
Olen kuullut että repeämiä voi olla tuolla sisällä, sekä jotain ulkopuolella? en mä googlaamalla oo kauheesti tietoo löytäny. Siis kaipaisin ihan lääketieteellistä faktaa. Lihassyytkö venyy/menee katki? vaiko ihan oikeesti jotain repee rikki?
Jos nää asiat on muille itsestäänselvyys, niin valaiskaa toki minuakin! ja asiallisista linkeistä olen kiitollinen myös.- Minn85.
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Synnytysrepeamat-voivat-olla-lievia-tai-vaikeita/
Tuossa aika hyvin asiaa valaistaan.:)
- Eve18
Mulla tuli häpyhuuliin nirhamia. Ei mitenkään kauheesti, mut laitettiin tikit paranemisen vauhdittamiseks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4953450Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1642436- 1492351
Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä81788Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel461770Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1811484Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2131476Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k121357Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien181343- 91282