Synnytykseen on vielä aikaa, mutta sitä alkaa miettiä kaikenlaista :)
Kun puhutaan näistä repeämistä, niin millaisia ne repeämät ovat?
siis ihanko se iho REPEÄÄ kahtia? vai onko se sellaista repeämistä niinkuin raskausarvet? vai millaisia nää on?
mä en oo ikinä nähnyt näistä puhuttavan ja mulla ei oo mitn tietoo
valistakaa tyhmää
6
260
Vastaukset
- kolmevuotiaanisä
Siis mitä ihmettä?? Repeämistä puhuttaessa on se lihas joka/jotka repeää jos repeää. Iho venyy jos venyy.
- 29+1
Välilihasta on kyse, googlaa..
- fisutt
Itselläni ensimmäisessä synnytyksessä 4 repeämää, välilihaan ei tullut mitään. Ei kannata yleistää jos ei tiedä.
Itselläni oli ihan pintarepeämistä kyse eli ihossa oli repeämät. Kaksi sisemmissä häpyhuulissa ja kaksi emättimen puolella. Toisessa synnytyksessä tuli vain pieni repeämä, johon laitettiin yksi tikki.
- dfhgu
Niin, mä kyselen täällä syystä että en tiedä mikä siellä repeilee. Ei ne ne mun levikset ainakaan oo ;) Mutta kiva kun kolmevuotiaanISÄ jaksaa tietämättömyyttäni ihmetellä täällä SYNNYTYSpalstalla XD
Olen kuullut että repeämiä voi olla tuolla sisällä, sekä jotain ulkopuolella? en mä googlaamalla oo kauheesti tietoo löytäny. Siis kaipaisin ihan lääketieteellistä faktaa. Lihassyytkö venyy/menee katki? vaiko ihan oikeesti jotain repee rikki?
Jos nää asiat on muille itsestäänselvyys, niin valaiskaa toki minuakin! ja asiallisista linkeistä olen kiitollinen myös.- Minn85.
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Synnytysrepeamat-voivat-olla-lievia-tai-vaikeita/
Tuossa aika hyvin asiaa valaistaan.:)
- Eve18
Mulla tuli häpyhuuliin nirhamia. Ei mitenkään kauheesti, mut laitettiin tikit paranemisen vauhdittamiseks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363111Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata802375Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271523
- 771512
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201378Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411371- 801317