Synnytykseen on vielä aikaa, mutta sitä alkaa miettiä kaikenlaista :)
Kun puhutaan näistä repeämistä, niin millaisia ne repeämät ovat?
siis ihanko se iho REPEÄÄ kahtia? vai onko se sellaista repeämistä niinkuin raskausarvet? vai millaisia nää on?
mä en oo ikinä nähnyt näistä puhuttavan ja mulla ei oo mitn tietoo
valistakaa tyhmää
6
270
Vastaukset
- kolmevuotiaanisä
Siis mitä ihmettä?? Repeämistä puhuttaessa on se lihas joka/jotka repeää jos repeää. Iho venyy jos venyy.
- 29+1
Välilihasta on kyse, googlaa..
- fisutt
Itselläni ensimmäisessä synnytyksessä 4 repeämää, välilihaan ei tullut mitään. Ei kannata yleistää jos ei tiedä.
Itselläni oli ihan pintarepeämistä kyse eli ihossa oli repeämät. Kaksi sisemmissä häpyhuulissa ja kaksi emättimen puolella. Toisessa synnytyksessä tuli vain pieni repeämä, johon laitettiin yksi tikki.
- dfhgu
Niin, mä kyselen täällä syystä että en tiedä mikä siellä repeilee. Ei ne ne mun levikset ainakaan oo ;) Mutta kiva kun kolmevuotiaanISÄ jaksaa tietämättömyyttäni ihmetellä täällä SYNNYTYSpalstalla XD
Olen kuullut että repeämiä voi olla tuolla sisällä, sekä jotain ulkopuolella? en mä googlaamalla oo kauheesti tietoo löytäny. Siis kaipaisin ihan lääketieteellistä faktaa. Lihassyytkö venyy/menee katki? vaiko ihan oikeesti jotain repee rikki?
Jos nää asiat on muille itsestäänselvyys, niin valaiskaa toki minuakin! ja asiallisista linkeistä olen kiitollinen myös.- Minn85.
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Synnytysrepeamat-voivat-olla-lievia-tai-vaikeita/
Tuossa aika hyvin asiaa valaistaan.:)
- Eve18
Mulla tuli häpyhuuliin nirhamia. Ei mitenkään kauheesti, mut laitettiin tikit paranemisen vauhdittamiseks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1053565Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2302333Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02130Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k381869Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91669- 951128
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5920- 51892
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu70860Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti130822