Synnytykseen on vielä aikaa, mutta sitä alkaa miettiä kaikenlaista :)
Kun puhutaan näistä repeämistä, niin millaisia ne repeämät ovat?
siis ihanko se iho REPEÄÄ kahtia? vai onko se sellaista repeämistä niinkuin raskausarvet? vai millaisia nää on?
mä en oo ikinä nähnyt näistä puhuttavan ja mulla ei oo mitn tietoo
valistakaa tyhmää
6
287
Vastaukset
- kolmevuotiaanisä
Siis mitä ihmettä?? Repeämistä puhuttaessa on se lihas joka/jotka repeää jos repeää. Iho venyy jos venyy.
- 29+1
Välilihasta on kyse, googlaa..
- fisutt
Itselläni ensimmäisessä synnytyksessä 4 repeämää, välilihaan ei tullut mitään. Ei kannata yleistää jos ei tiedä.
Itselläni oli ihan pintarepeämistä kyse eli ihossa oli repeämät. Kaksi sisemmissä häpyhuulissa ja kaksi emättimen puolella. Toisessa synnytyksessä tuli vain pieni repeämä, johon laitettiin yksi tikki.
- dfhgu
Niin, mä kyselen täällä syystä että en tiedä mikä siellä repeilee. Ei ne ne mun levikset ainakaan oo ;) Mutta kiva kun kolmevuotiaanISÄ jaksaa tietämättömyyttäni ihmetellä täällä SYNNYTYSpalstalla XD
Olen kuullut että repeämiä voi olla tuolla sisällä, sekä jotain ulkopuolella? en mä googlaamalla oo kauheesti tietoo löytäny. Siis kaipaisin ihan lääketieteellistä faktaa. Lihassyytkö venyy/menee katki? vaiko ihan oikeesti jotain repee rikki?
Jos nää asiat on muille itsestäänselvyys, niin valaiskaa toki minuakin! ja asiallisista linkeistä olen kiitollinen myös.- Minn85.
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Synnytysrepeamat-voivat-olla-lievia-tai-vaikeita/
Tuossa aika hyvin asiaa valaistaan.:)
- Eve18
Mulla tuli häpyhuuliin nirhamia. Ei mitenkään kauheesti, mut laitettiin tikit paranemisen vauhdittamiseks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1534697Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi2044014Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352720Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122517100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372248Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks151831Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1221697Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491494- 371422
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo341416