Mitä kavereiden kanssa tehdään?

entiedämitäteen

On kai jo niin kauan siitä kun oli viimeksi kavereita, joten en enää muista mitä niiden kanssa oikein tehdään? Varsinkin kun nyt olen nuorheko aikuinen, en mä edes tiedä mitä aikuiset kaverit tekee keskenään?

Viimeksi kavereita oli kai myöhäisteininä, ei kai sitä enää samoja asioita tehdä kun silloin. Vaikka en edes muista mitä silloin tein heidän kanssaan.

Kokeiluna päätin siis hommata kaverin ja nyt sellanen kai sitten on, pari kertaa olen sen tavannut ja ei olla oikeastaan tehty yhtään mitään. Kävelty. Juteltu jotain. Ei huvita enää. Sillä en ymmärrä mitä hyötyä tästä kaverista on.

Mitä hittoa te teette kavereiden kanssa? Miten vietätte aikaa? Kuinka usein?

134

13027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Juuri mitä kerroit: kävellään, jutellaan, parannetaan maailmaan. Yleensä sama harrastus tai elämänaktiviteetti ydistää.
      Älä nyt noin heti luovuta. Aina menee aikansa kun tottuu uuteen elämäntilanteeseen. Kun alatte tapailla ja pitää yhteyttä niin sitä vain alkaa kaivata ja on mukava vaihtaa ajatuksia toisen ihmisen kanssa. Ja voit itse olla tälle henkilölle tärkeä ja se antaa sinullekin mielekkyyttä.

    • jalaa1

      Ite ainakin tulee käytyä kaverin luona kahvilla, ja juteltua niitä näitä. Joskus tulee lähdettyä puistoon kaljoille. Yhden kaverin kans, käyty pelaamassa biljardia. Mulla ja muutamalla kaverilla on yhteisenä harrastuksena frisbeegolf, niin mun autolla on menty radoille heittämään. Siinä sivussa tulee puhuttua ihan kaikenlaista. Joskus muutama sälli on tullut mun kämpille, niin on katottu leffaa/jotain tv-sarjaa, ja siinä sivussa juteltu kaikkee, ja joskus otettu kaljaa.

      • eiköyksinonnistu

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....


      • sdfsdfsdf
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        Oli kai tossa listassa muutakin kuin kaljanjuonti?


      • ...
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        Minulla on kaveri, jonka kanssa olemme juoneet kaljaa 15-vuotiaasta saakka. Olemme toki kierrelleet myös maapalloa ja tehneet muutakin, mutta sen jampan kanssa kaljanjuonti on aivan ykköspuuhaa - yksin dokaa lähinnä kai alkoholistit?


      • jalaa1
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        Eli päätit sit takertua siihen kohtaan, missä kerroin, et joskus tulee lähdettyä ulos kaljoille. Onnittelut vaan siitä. Omasta mielestäni kirjoitin siihen muutakin. Jäikö lukutaito matkalle, tai luetun ymmärtäminen?


      • vm-721
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        metsästys, kalastus ja ryyppy reissut ne on mitä kavereiden kanssa ite teen. Tosin työmaalla tutustununu suurimpaan osaan näistä aikuis iän kavereista. Työmaalla puhutaan tauoilla pas... niitänäitä ja sitte vapaa ajalla soitellaa ja sovitaa millo nähdään. Yleensä ne on nuo kolme ensin mainittua asiaa mitä lähdetää tekee.


      • raipe raitis
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        Yksin juominen on alkoholismia kun taas kavereiden kanssa juominen on sosiaalista elämä. Jos se on harrastus, niin ainakin harrastajia löytyy.


      • htgdftyj

        Nimenomaan! Me juodaan kavereiden kanssa kaljaa ja viinaa ja pelataan "kahden miehen kikkelinvetoa"! (Eräänlainen seurapeli, ei mitään homoa.)
        Ja joskus kun me ollaan juotu tarpeeksi, myö pelataan alasti twisteriä tai aliasta!
        Kyllä näillä vinkeillä jo alkuun pääsee!!!


      • ...
        raipe raitis kirjoitti:

        Yksin juominen on alkoholismia kun taas kavereiden kanssa juominen on sosiaalista elämä. Jos se on harrastus, niin ainakin harrastajia löytyy.

        Mees nukkumaan tänään vähän aikaisemmin, jaksat kuunnella keskittyneesti sanaa siellä Pudasjärvellä. Vai eikö asuntovaunussa 12 räkätapin kanssa meinaa uni maistua?


      • minun mielipiteeni
        ... kirjoitti:

        Minulla on kaveri, jonka kanssa olemme juoneet kaljaa 15-vuotiaasta saakka. Olemme toki kierrelleet myös maapalloa ja tehneet muutakin, mutta sen jampan kanssa kaljanjuonti on aivan ykköspuuhaa - yksin dokaa lähinnä kai alkoholistit?

        Riippuu tietenkin kuinka usein juo yksin.

        Mutta jos jatkuvasti juo kaverin kanssa kaljaa (tai yksin), on se alkoholismia.


      • nainen49v
        eiköyksinonnistu kirjoitti:

        Eli kavereiden kanssa juodaan kaljaa, kuulostaa mahtavalta....

        Joskus puistoon kaljoille, se on oikeasti mahtavaa, etenkin nyt kesällä :D!
        Joidenkin ystävien kanssa juodaan kaljaa, joidenkin kanssa ei koskaan juoda. Tämä tapahtuu aina jossain muualla kuin kotonani.

        Ystävien kanssa todella jutellaan etupäässä, parannetaan maailmaa, jaetaan iloja ja suruja. Käydään keikoilla, leffassa, teatterissa, näyttelyissä ym. tapahtumisssa. Silloin tällöin jollain reissulla.


      • kaveria kakkoseen
        jalaa1 kirjoitti:

        Eli päätit sit takertua siihen kohtaan, missä kerroin, et joskus tulee lähdettyä ulos kaljoille. Onnittelut vaan siitä. Omasta mielestäni kirjoitin siihen muutakin. Jäikö lukutaito matkalle, tai luetun ymmärtäminen?

        "eiköyksinonnistu" on sellanen yksin eläjä joka ei halua ketään rinnalle. Se on jo niin ylsinäinen että se kiukutteleekin ihan jokaiselle, jos ei tehdä just hänen pillin mukaan. Se löysi just sun kirjoituksesta peräti yhden lauseen joka ei sitä miellyttäny....


      • 10+17
        minun mielipiteeni kirjoitti:

        Riippuu tietenkin kuinka usein juo yksin.

        Mutta jos jatkuvasti juo kaverin kanssa kaljaa (tai yksin), on se alkoholismia.

        Minustakin on aivan sama juoko jatkuvasti yksin vai seurassa vai sekä että niin alkoholismia on kaikki jos ei voi olla juomatta. Myönnän että saatan olla alkoholisti kun olen juonut jo vuosien ajan joka viikonloppu. Tämän kesän jälkeen vois viimeinkin yrittää vähentää moista touhua vaikka ei se helppoa tule olemaan.


      • 10+17
        10+17 kirjoitti:

        Minustakin on aivan sama juoko jatkuvasti yksin vai seurassa vai sekä että niin alkoholismia on kaikki jos ei voi olla juomatta. Myönnän että saatan olla alkoholisti kun olen juonut jo vuosien ajan joka viikonloppu. Tämän kesän jälkeen vois viimeinkin yrittää vähentää moista touhua vaikka ei se helppoa tule olemaan.

        Monet jotka juo jatkuvasti seurassa haluaa vain valehdella itselleen että on hyväksyttävämpää juoda porukassa eivätkä he ole muka alkoholisteja.


      • ggggl
        10+17 kirjoitti:

        Minustakin on aivan sama juoko jatkuvasti yksin vai seurassa vai sekä että niin alkoholismia on kaikki jos ei voi olla juomatta. Myönnän että saatan olla alkoholisti kun olen juonut jo vuosien ajan joka viikonloppu. Tämän kesän jälkeen vois viimeinkin yrittää vähentää moista touhua vaikka ei se helppoa tule olemaan.

        Sen vaan sanon, että jos olet alkoholisti, et pysty vain vähentämään sitä alkoholin juontia. Se lähtee automaattisesti joka kerta käsistä, jos rupeaa juomaan.

        "Lääketiede on löytänyt poikkeavuuden alkoholismiin taipuvaisten yksilöiden elimistön kemiallisesta toiminnasta. Kroonisten alkoholistien aivoista on löytynyt ainetta, joka on läheistä sukua heroiinille. Tätä ainetta on tieteessä kauan sanottu tetrahydroisoquiniiniksi, THIQ:ksi lyhennettynä. Pistettäessä heroiinia elimistöön se hajoaa ja muuttuu THIQ:ksi. Kun "normaali" aikuinen juo alkoholia, yksi annos hajoaa elimistössä tunnissa. Alkoholi muuttuu ensin hyvin myrkylliseksi asetaldehydiksi. Jos asetaldehydia kerääntyisi elimistöön enemmälti, yksilö tulisi hyvin pahoinvoivaksi ja saattaisi kuolla. Elimistö hankkiutuu eroon asetaldehydista muuttamalla sen ensin etikkahapoksi ja sen jälkeen parilla muuntoprosessilla hiilidioksidiksi ja vedeksi, jotka poistuvat elimistöstä munuaisten ja keuhkojen kautta. Kun alkoholisti juo alkoholia, tapahtuu edellä mainitun lisäksi jotain muuta. Pieni määrä myrkyllistä asetaldehydia ei poistukaan elimistöstä, vaan menee aivoihin, jossa siitä hyvin monimutkaisen biokemiallisen prosessin seurauksena tulee THIQ:ta. Alkoholistin aivot tuottavat THIQ:ta, ja tätä prosessia ei tapahdu "normaaleilla" alkoholia käyttävillä ihmisillä. THIQ on hyvin voimakkaan riippuvuuden aiheuttava aine. Toisen maailmansodan aikana THIQ:ta aiottiin käyttää kipulääkkeenä, mutta sen huomattiin olevan addiktoivampaa kuin morfiini, joten tiedemiesten piti luopua suunnitelmasta. THIQ:n kerran muodostuttua aivoihin se pysyy siellä. Alkoholisti saattaa olla juomatta 10 tai 25 vuotta ja aloittaa sitten uudestaan. Esimerkkinä tästä on 65-vuotias yksilö joka on ollut juomatta 15 vuotta, kunnes hänelle määrätään esim. Geritol-lääkettä raudan vajaukseen. Raitis alkoholisti ostaa viattomana lääkkeen apteekin tiskiltä ja saa lääkkeen sisältämää alkoholia elimistöönsä. THIQ-tekijä aktivoituu ja alkoholistilla on samat oireet kuin vuosia aiemmin. Alkoholisti sanoo: "En tiedä miksi aloin juoda uudestaan. Juominen ei ollut mielessäni." Tämä kuvastaa alkoholismin etenemistä."


    • su-su-fi

      Onko kaverisi oikea sinulle? Samanhenkisen kaverin, kun löytää, niin ei tarvitse edes miettiä mitä sen kanssa tekisi; kaikki sujuu luonnostaan. Kannattaako muita edes pitääkään?

      • xetoriini

        Miekii oon naapurin rouvan kaa kavereita. Hänen miehellään pitkiä ulkomaan komennuksia ja miun ryhävalaalla kolmivuorotyö. Yhdessä parannamme muailmaa ja olemme onnellisia.


    • näppylänääs

      Kannattaa pitää kaverista kiinni, koska sosiaalinen elämä pidentää ikää. ;) En kyllä osaa antaa neuvoja mitä tehdä, ehkä joku yhteinen harrastus voisi olla kiva keksiä niin ei käy kanssakäyminen niin puisevaksi. Voit olla sille toiselle vaikka miten tärkeä, joten koita sietää vaikka hän ei aina olisikaan juuri sellainen joka sinua huvittaa.

      • raipe raitis

        Pitkää ikää ja sosiaalista elämää käydä pakkopullana viettämässä kaverin kanssa parit hiljaiset hetket.


    • yteeu

      ryypätää, naidaan ja tapellaan

      • hahahaa

        näinhän se menee :)


      • hah eksit ounli

        yhymm, mutta en ole niitä poikia...


    • aikuisenkivaa

      Pääasiassa juodaan ja juodaan lisää. Eipä sitä oikein muuta, jos ei saunomista ym. musiikin kuuntelemista oteta huomioon.

      • kakkoskaveri

        jooo ja välillä tilataan pizzaa ja sitten taas juodaan.....ja suunnitellaan remontteja mitkä harvemmin toteutuu =)


    • tämmöinen 23

      Vittu tarviiks kaverista olla hyötyä ??????? ja vastaus = no siis kaikkee ihan mitä vaan saa päähänsä esim jotain kutsuu kotiinsa vaikka syömään , kattoon leffaa , lenkkeilyy .... kaikkee siis mihin yhtyy kaveri ja ööö ooks mukamas vasta nyt saanut kaverin ja mitä tarkoittaa teini onks se sulle semmoinen joku 13-16v vai ja mikä on nuorehko aikuinen onks se joku 18v vai 22-26 vai??? ja ps kaikkee voi tehdä IHAN MTÄ VAAN

      • raipe raitis

        Kuulostat sellaselta ´kierretään ostarilla ja puhutaan toisten selän takana´ tytöltä.


      • Hyöty = ilo

        Tietenkin kaverista pitää olla hyötyä, hölmö. Jos et hyödy siitä mitään, lemppaa se.


      • Mieti uudestaan

        Väitän, että sulla ei oo kavereita joista et hyödy mitenkään. Hyöty se sosiaalinen tyydytyskin on.


    • yRITÄtUTUSTUA

      oNKO JOTAIN MITÄ HALUAT TEHDÄ?
      pYYDÄ KAVERISI MUKAAN.

      tEHKÄÄ JOTAIN YHDESSÄ, ELOKUVISSA, SYÖMÄSSÄ, JUOMASSA, UIMASSA, HIIHTÄMÄSSÄ.

      mISTÄ KAVERISI PITÄÄ?
      kESKUSTELE JA TUTUSTU?

      äLÄ ALA NIPOTTAMAAN ALUSSA, MUUTEN OLET PIAN ILMAN YSTÄVÄÄ. :(

      • kaverikaverin

        kysy kaveriltas miten kirjoitetaan.............


    • ystävänpäivääää

      Hanki koira, ihmisen paras ystävä.

      • ei niin yksin enää

        Minä hankin koiran, ihan kiva kun koiralliset tutut pyytää koirapuistoon ja jäävät juttelemaan tuonne kun vastaan tulevat.


      • raipe raitis
        ei niin yksin enää kirjoitti:

        Minä hankin koiran, ihan kiva kun koiralliset tutut pyytää koirapuistoon ja jäävät juttelemaan tuonne kun vastaan tulevat.

        Ja siwan snadit skidit winee ku et käytä doginshaissebägejä.


    • Pitääks kaverista jotain hyötyy??? Vain taivas on rajana tekemisen suhteen. Jos jotain yhteistä on,niin kyllä sitä yhteistä tekemistäkin löytyy. Mulla harrastusten parista löytyny hyviä kavereita,joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia,kaffetella,käydä bissellä,reissulla esim.loman merkeissä mökki,festarit etc..
      Kyllä sitä ideoita tulee ihan itsestään.

      • konsta,-

        Vaikuttaa helvetin tylsältä "old School". Minkä ikäinen oot?


      • Asfradcudwxkobuvyfwyj
        konsta,- kirjoitti:

        Vaikuttaa helvetin tylsältä "old School". Minkä ikäinen oot?

        Sinä olet se tylsä, koska olet täällä haukkumassa muita, kun voisit vaikka itse olla tekemässä jtn parempaa.
        Get a life, bitch :)


    • oisko se näin?

      kavereiden kanssa kaljotellaan ja jauhetaan pskaa nauretaan yms

    • Yhdyn muiden kommentteihin siitä että jos on hyvä kaveri niin ei sitä erikseen juuri tarvitse syvemmin miettiä mitä tehdä. Tekeminen tulee luonnostaan. Useimmille kaveri- ja varsinkin ystäväsuhteet rakentuvat siten että ensimmäisenä on se molemmille yhteinen tekeminen ja vasta sitten rakentuu se kaveruus-/ystävyyssuhde, kun huomaa että joku samasta asiasta pitävä on mukavaa seuraa.

      Omassa kaveriseurassa ryypätään, parannetaan maailmaa juttelemalla, pelataan pleikkaria, biljardia, pokeria ja heitetään tikkaa, kalastetaan, mökkeillään ym. mutta aktiviteetithan nyt riippuvat ihan ihmisistä.

      • raipe raitis

        Se on yllättävän vaikeata saada ihmistä lähtemään vaikka tennistä pelaamaan.


    • Käsky.

      Tehkää ihan mitä haluatte!!!

    • fdhdfh3

      Miehet käy kalassa.

      • ETTÄ MIEHET

        TÄYSI URPO.KÄYHÄN NAISETKIN KALASTAMASSA JÄRVELLÄ:::SIIS JÄRVELLÄ TAI MERESSÄ.lAPSUKAINEN EI SE MIKÄÄN MIESTEN HARRASTUS VAIN OLE.


      • ETTÄ NÄIN
        ETTÄ MIEHET kirjoitti:

        TÄYSI URPO.KÄYHÄN NAISETKIN KALASTAMASSA JÄRVELLÄ:::SIIS JÄRVELLÄ TAI MERESSÄ.lAPSUKAINEN EI SE MIKÄÄN MIESTEN HARRASTUS VAIN OLE.

        TÄYSI URPO, NAISET TEKEE RUOKAA, TISKAA JA SIIVOAA, EI NE KÄY KESKENÄÄN KALASSA!


      • niänätte
        ETTÄ NÄIN kirjoitti:

        TÄYSI URPO, NAISET TEKEE RUOKAA, TISKAA JA SIIVOAA, EI NE KÄY KESKENÄÄN KALASSA!

        Pitiks sun ihan oikeesti kommentoida?


    • on ystäviä

      Jalluu, kossuu ja kaljaa kuluu meillä akateemisilla kesän riennoissamme.

    • defw

      Paistetaan makkaraa nuotiolla, yövytään riippumatoissa luonnossa, ajetaan skoottereilla. Kivaa puuhastelua.

    • näinki on ok

      Mulla on kanssa yks kaveri ja me asutaan yhdessä kämppiksinä. Käydään usein ruokakaupassa yhdessä. Jutellaan ajatuksiamme ja päivän kuulumisia toisillemme. Joskus katotaan tv:tä, yleensä ei tykätä samoista ohjelmista eikä leffoista. Kumpikaan ei juo. Muuten meillä on suht erilaiset mielenkiinnon kohteet. Hän pelaa pleikkaa omassa huoneessaan, minä surffaan netissä omassa huoneessani. Hänestä on se hyöty, että on joku jolle puhua mieltä painavista asioista ja vuokranmaksu menee puoliksi. Kyllä kaikissa ihmissuhteissa täytyy olla jokin hyöty, eihän muuten ole mitään järkeä viettää aikaa yhdessä, jos kumpikaan ei saa siitä mitään. Oon kyllä miettinyt, että miten ikinä tapaan muita ihmisiä/suhdetta/kaveria, kun en käy missään työn ja kodin ulkopuolella ja oon oma itseni lähinnä tän kaverin kanssa. Missä muualla tapais ihmisiä jos ei harrasta mitään tavisjuttuja eikä tykkää baareista ja kännäämisestä puhumattakaan. Netissä..?

      • raipe raitis

        Itse tutustun uusiin ihmisiin lähinnä kavereiden kautta. Vaikeenpi se on tyhjästä lähteä. Nyt vaan tuntuu kaikki kaverit jäävän työelämän alle. Kun ei ole facebookiakaan millä pitää yhteyttä.


      • peräs

        Nii-in. Tämä pitää nyt useimpien kirjoittajien ymmärtää; hyötyä on positiivista ja negatiivista.
        Senhän nyt tajuaa että ed. kommentissa näinki on ok tarkoitti hyödyllä molempien henkistä hyvinvointia jota voi kutsua hyötymiseksi.
        Hyväksikäyttö/hyötyminen on myös positiivista ja negatiivista, esim. työelämässä, hyödynnetään työntekijöiden voimavaroja ja nähdään toisen ihmisen voimavara/tietotaito jossain asiassa hyvänä ja sitä käytetään kaikkien eduksi.
        Ihmisten reaktioon vaikuttaa paljon asian sisältö, lukijan arvomaailma, ja millainen yhteiskunnallinen kaiku on sanoilla hyväksikäyttö ja hyötyminen.

        Jos sanan eteen laittaisi seksuaalinen, niin tietäisimme mistä on kyse.
        Henkinen. Sadistinen. Alistava.
        Sana hyöty on käsitteenä laaja. Suomenkielessä sitä pitää avata, tai jotkut meistä vaan tajuavat sen jo rivien välistä ja toiset tarvii enemmän lukunautintoja jotta ymmärtävät sanan hyödyn.


    • näinkin on ok

      Mulla on kanssa yks kaveri ja me asutaan yhdessä kämppiksinä. Käydään usein ruokakaupassa yhdessä. Jutellaan ajatuksiamme ja päivän kuulumisia toisillemme. Joskus katotaan tv:tä, yleensä ei tykätä samoista ohjelmista eikä leffoista. Kumpikaan ei juo. Muuten meillä on suht erilaiset mielenkiinnon kohteet. Hän pelaa pleikkaa omassa huoneessaan, minä surffaan netissä omassa huoneessani. Hänestä on se hyöty, että on joku jolle puhua mieltä painavista asioista ja vuokranmaksu menee puoliksi. Kyllä kaikissa ihmissuhteissa täytyy olla jokin hyöty, eihän muuten ole mitään järkeä viettää aikaa yhdessä, jos kumpikaan ei saa siitä mitään. Oon kyllä miettinyt, että miten ikinä tapaan muita ihmisiä/suhdetta/kaveria, kun en käy missään työn ja kodin ulkopuolella ja oon oma itseni lähinnä tän kaverin kanssa. Missä muualla tapais ihmisiä jos ei harrasta mitään tavisjuttuja eikä tykkää baareista ja kännäämisestä puhumattakaan. Netissä..?

      • raipe raitis

        Itse tutustun uusiin ihmisiin lähinnä kavereiden kautta. Vaikeenpi se on tyhjästä lähteä. Nyt vaan tuntuu kaikki kaverit jäävän työelämän alle. Kun ei ole facebookiakaan millä pitää yhteyttä.


    • näinkin on ok

      Mulla on kanssa yks kaveri ja me asutaan yhdessä kämppiksinä. Käydään usein ruokakaupassa yhdessä. Jutellaan ajatuksiamme ja päivän kuulumisia toisillemme. Joskus katotaan tv:tä, yleensä ei tykätä samoista ohjelmista eikä leffoista. Kumpikaan ei juo. Muuten meillä on suht erilaiset mielenkiinnon kohteet. Hän pelaa pleikkaa omassa huoneessaan, minä surffaan netissä omassa huoneessani. Hänestä on se hyöty, että on joku jolle puhua mieltä painavista asioista ja vuokranmaksu menee puoliksi. Kyllä kaikissa ihmissuhteissa täytyy olla jokin hyöty, eihän muuten ole mitään järkeä viettää aikaa yhdessä, jos kumpikaan ei saa siitä mitään. Oon kyllä miettinyt, että miten ikinä tapaan muita ihmisiä/suhdetta/kaveria, kun en käy missään työn ja kodin ulkopuolella ja oon oma itseni lähinnä tän kaverin kanssa. Missä muualla tapais ihmisiä jos ei harrasta mitään tavisjuttuja eikä tykkää baareista ja kännäämisestä puhumattakaan. Netissä..?

      • raipe raitis

        Itse tutustun uusiin ihmisiin lähinnä kavereiden kautta. Vaikeenpi se on tyhjästä lähteä. Nyt vaan tuntuu kaikki kaverit jäävän työelämän alle. Kun ei ole facebookiakaan millä pitää yhteyttä.


    • tytsi2

      kaljan juontia ei tarvi kitata yhtä mittaan

      • tytsi2

        mitä sellaisesta ystävästä on hyötyä jos paras ystävä ei vastaa viesteihin eikä puheluihin jos hänellä vaikeaa ittensä kanssa, itseluottamus hukassa, mutta kuitenkin tiettyhin kavereihin ottaa yhyeyttä mut ei edes parhaaseen ystävään :( mitä tehdä?


      • 1-2
        tytsi2 kirjoitti:

        mitä sellaisesta ystävästä on hyötyä jos paras ystävä ei vastaa viesteihin eikä puheluihin jos hänellä vaikeaa ittensä kanssa, itseluottamus hukassa, mutta kuitenkin tiettyhin kavereihin ottaa yhyeyttä mut ei edes parhaaseen ystävään :( mitä tehdä?

        Ymmärtää ettei se ole ystävä vaan "ystävä".
        Turha kuvitella että asia muuttuisi. Panosta sellaisiin ihmisiin joiden ystävyys on aitoa ja pyyteetöntä.


    • lajljlsdfjle ljaklef

      Oispa kiva ku ois kavereita itellä, semmosia ketä kestää. Yks "kaveri" on tällainen läheisriippuvainen, joka asiantuntevasti ja hyvin äidillisellä otteella kertoo minulle (olemme 30v) miten minun tulee hoitaa elämäni eri asiat, (vaikka hän ei oikeasti tiedä ko. asioista niin paljoa että tietäisi ne paremmin kuin minä) kertoo ymmärtävästi ja rakastavasti kuinka minun tulee suhtautua mihinkin ikävään kokemukseen ja tietää aina ja kaikesta kaiken. Suuttuu myös ja sieltä "korkeuksista" antaa ymmärtää kuinka olen nyt pahoittanut jonkun ihmisen mielen! kuinka teen niin ja näin vaikka joku ihminen on minua aina niin AUTTANUT! On herkkä loukkaantumaan, tuntuu että ei saa mitään läppää heittää kun heti menee naama mutkalle. Alentuvasti puhuu aina, menee kaapeille ja laittaa tavarat vääriin paikkoihin takaisin, keittää kahvia itselleen asunnossani kun itse istun sohvalla :D :D (enkö saa keittää kahvit itse vieraalleni, olemme tunteneet vasta pari vuotta) kertakaikkiaan JEESUKSELLE saan vastata kun teen hänen mielestään jonkun "virheen" kumma kun ei ole vielä vetten päällä kävellyt minun luo kylään.

      Toinen kaveri on yli kolmikymppinen stay at home mom jonka kanssa seurustelu on seuraavanlaista: onko ollu miehiä, mitä sille sun eksälle kuuluu, onko sillä uutta? mitä sille yhelle kuuluu (ihminen jonka kanssa en ole ollut missään yhteydessä viiteen vuoteen...) ostin sen ja tän, enpä kertonu miehelle sitä ! hihhiiii. maksoi paljon. ja puhumme siis yli kolmikymppisestä neljän lapsen äidistä....

      tänään on ollu sitte aamusta alkaen niin vittumainen päivä ettei toista samanlaista aivan vasta ole ollut, että saattaa tuosta tekstistä välillä pompahdella sellainen "heijastuma"

      • raipe raitis

        Huomenna heräät ja rakastat heitä.





        naisen mieli on ailahtelevainen


      • vanha pieru

        Ainakin sulla lajljlsdfjle ljaklef tuntuu olevan huumorintajua. Se nimittäin paistaa läpi viestistäsi.

        Poista elämästäs tuo jeesustelija jollain tekosyyllä estät tulemasta kuin kotiinsa.
        hihhulit on kaikista rassavampia ihmisiä. hyväkseen käyttävät, keittävät kahvia syövät ja juovat pöydässäsi, mitään eivät anna ilmatteks.kiitoksellako kissakin elää mitä?

        Osallistu johonkin harrastukseen esmes luonto-. pun. risti tms. jossa meet ihmisten ilmoille ne ei tuu sun kotiasi. Siellä sitte huomaat saatko samanhenkisiä kavereita vai onko ne sun juttuja. Neutraali paikka jossa jotain yhessä tehhään mut josta voi lähteä.

        Päiviä on huonompia ja ei ihan niin huonoja. Riippuu vähän itsestäkin paljonko näkee niitten eteen vaivaa.
        Ei tämä elo mitään ruusutarhaa tahdo olla.


    • Tässä pari ideaa

      Asioita, joita me tehdään kavereiden kanssa:
      - lenkkeillään
      - pelaillaan jalkkista/pesistä ym.
      - istuskellaan ja jutellaan mieltä painavista asioista, keskustellaan syvällisyyksiä tai juoruillaan maailmalla tapahtuvista asioista. Heitetään läppää ja tutustutaan toistemme ajatuksiin ja elämään lisää.
      - katotaan leffoja/telkkaa
      - surffaillaan netissä, kuunnellaan esim. musaa youtubesta
      - käydään uusissa ja kiinnostavissa paikoissa tai tapahtumissa.
      - pelaillaan pleikkaa/tietokonetta tai lautapelejä/korttia (suosittelen, jos vähänkään tykkäät, näin meillä kuluu aika mukavasti vähän tuntemattomampienkin kavereiden kanssa)
      - autetaan toisiamme esimerkiks yhteisissä projekteissa talkoo-hengessä
      - käydään kirppiksillä tai muuten shoppailemassa
      - mennään keikoille tai kattelemaan näytelmiä
      - piirretään ja maalaillaan
      Oikeestaan ihan mitä vaan, mitä tykkää tehdä :D. Kannattaa ottaa kaverit mukaan omaan arkeen ja harrastuksiinsa.

      Joitakin kavereita näkee joka päivä, toisia viikottain ja kauempana asuvia vaan parin kuukauden välein. Suosittelisin, että kerran tai pari viikossa näkisitte, tietenkin omien aikataulujen ja kiinnostuksen mukaan :).

      • raipe raitis

        Varmaan just viikonloppu olisi hyvä ja siihen joku sovittu harrastusaika.


    • boxeriton

      harrastakaa vaikka aikuisten leikkejä, sekstailkaa ja kokeilkaa kaikkee kivaa.

      • juuso¨¨¨

        tuo taas ei ollut aikuisen puhetta


    • easfafgaasfafafaff

      Niin ja aloittajalle sitten viesti tämän purkauksen jälkeen.

      Tehkää yhdessä jotain hyvää ruokaa jota saa näperrellä, siinä tulee juteltua ja tutustuttua huomaamatta, esim jotain tapas tyylisiä juttuja. Avatkaa pari viinipulloa ja zippailkaa sitä syönnin lomassa, katsokaa hyviä leffoja, saunotkaa lähtekää terassille istumaan, laulakaa karaokea, pelatkaa jotain pelejä jne jne jne, kyllä sitä tekemistä löytyy! tutustuminen pitää vähän nähdä vaivaa mutta tekemisen kautta se tapahtuu kuin itsekseen, siihen ei niin pidä kiinnittää erityistä huomiota :)

    • kotiin kasvamaan..

      S I I S ,,,, oikeesti ! ???

      • iso poika jo

        Minna 16 käskee kasvamaan.


      • iso poika jo

        Miksi tunnistin lyhyestä tekstistä sukupuolen ja iän?


        Joko omistan yliluonnollisia kykyjä, tai olet osa kasvotonta massaa.

        Olet kuin kuuden vaihtoehdon valikosta valittu minihameblondi joka räplää valkoista älypuhelintaan pitkillä kynsillään.


    • spemakeke

      itse en ainakaan miesystävistä saa mitään... ainoa mitkä kiinnostavat ovat naispuoliset ystävät ja taka-ajatuksena ihan siellä pohjimmaisena on seksi mielessä vaikka sitä ei ikinä tapahdukaan..nautin vain naisista ja heidän läsnäolostaan...

      minulla ei olekaan yhtään miesystävää paitsi kyllä tuttuja on ja no veli kyllä on jonka kanssa harrastetaan. Naisystäviä joiden luona kävisin haluaisin.

      En pidä miesten kanssa ajan viettämisestä se on niin urosmeininkiä...

      • kysyjä

        Sissus kaikkea tekin kuvittelettekin.


      • raipe raitis

        Seura tekee kaltaisekseen hohhohhoo...


        Itsellä tosin sama miinus naiset. En siis pidä ihmisistä.


      • thaw

        Siis mitä sä oikein harrastat veljesi kanssa???????

        Jos noin paljon viihdyt naisten seurassa niin siinä on jo jotain homomaista.......
        veikkaanpa ettei sulla ole tyttöystävääkään.....


    • mies 37v

      Oikeastaan en tee kavereiden kanssa enää muuta kuin juopottelua joka toinen viikonloppu. Muuten ei edes juurikaan nähdä. Nuorenpana oltiin tekemisissä päivittäin ja oli muutakin tekemistä kuin viinan juonti.

      • kysyjä

        Mistä moinen?


      • raipe raitis
        kysyjä kirjoitti:

        Mistä moinen?

        Työ, stressi, vaimo, lapset, asunnon kunnossapito, rahahuolet. ei aikaa

        Teknologian kehittyminen on tehnyt elämästä helppoa.

        Jos yhtenä päivänä päättää olla teemättä mitään, hommat kasaantuu, vaimo vttuuntuu, työ lähtee alta, lapset menettää luottamuksen...


    • yksinäinen sussi

      Kerran vuodessa yleensä tapaan kavereitani, joskus toisenkin kerran. Mökillä syödään yhdessä laitettu nyyttäriateria ja päivitetään omat ja lasten kuulumiset. Muuten soitellaan joulun tienoolla ja muutenkin, jos on jotain uutta. Joskus heittäydyn sosiaaliseksi ja kutsun jonkun nimipäiväkahville, mutta ei joka vuosi. Sukulaisia toki tapaan useammin, muuten olen aika epäsosiaalinen olio.

    • Kaverikimppaa

      Me ainakin harrastetaan kavereiden kanssa ryhmäseksiä ja kesäisin voidaan tehdä "sitä" tuttavien kanssa luonnossa. Usein ollaan oltu sillein että puolison lisäksi on toinen tuttavapariskunta mukana. Silloin tällöin harrastamme myös kolmen kimppaa joko naisen tai miehen kanssa. Paljaana vetelemme ja taudit on testattu alussa ja olemme ihan vastuullisia aikuisia kaikki.

    • kaikkee tehään

      Jutteles ens kävelyreissulla siitä, mitä voisitte ens kerralla tehdä. Onko teillä yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
      Kirppiksille,shoppaileen, keilaamaan,baariin, leffaan,teatteriin, stunduppiin, kahviloihin,museoon,puistoon,näyttelyihin,tapahtumiin yms.yms.
      Kyllä niitä mestoja riittää missä voi käydä. Parasta olisi jos se intressi ois yhteinen ja molempia kiinnostava.
      Mistä te oikeen juttelette siellä lenkillä?
      Aikuiset tekee kaikkea laidasta laitaan riippuen just siitä mikä on elämäntilanne ja kiinnostuksen kohteet.

      • stand up

        Mikä ihme on stundupp?
        kuulostaa rivolta.


    • Lonelyheart76

      Itselläni ei ole yhtään ystävää, työkavereita, seurakavereita, muttei ketään, jonka kanssa viettäisin aikaa muissa merkeissä. Yritystä on kovastikin vuosien varrella ollut, mutta ne joita olen luullut olevan ystäviäni, ovat loppujen lopuksi pettäneet luottamukseni raskaimman kautta. Tällä hetkellä en osaa luottaa kehenkään ja epäilen jokaisen ihmisen tarkoitusperiä, eli tämäpä kertookin sen, etten minäkään ole osannut tehdä mitään ihmisten kesken, etteikö minua olisi vain käytetty hyväksi. Tällä hetkellä pyrin keskittymään vain itseeni ja yksilökeskeisiin harrastuksiin, jotka eivät vaadi toista ihmistä, olen jo niin erakko, etten enää edes ymmärrä mitä tarkoittaa sana ystävyys tai ystävä?

      • raipe raitis

        No sinä kun pyörit täällä suomi 24 sivustolla niin varmasti olet huomannut miten henmetin hienoja ihmisiä täällä on.
        Jotkut yksinäiset kirjoittavat säännöllisesti tänne kuulumisiaan ja saavat kymmeniltä ihmisiltä vastauksia.


    • muskelimimmi

      Jos nyt olet löytänyt kaverin pidät hitto siitä kiinni. Voit kävellä, jutella tai muuta mitä olet kiinnostunut,, valokuvata, jutella musiikista, elokuvista, tietokoemaailmasta.

      Kaverin kanssa voi tavata kerran viikossa, kerran kuukaudesa tai jopa joka päivä. Silloin kaveri on kyllä muuttunut ystavaksi.Joskus on hienoa, että kun tulee idea päähän, niin voi kertoa sen toiselle ihmiselle heti.

      Siinähän se

    • raitis4

      Etsi jokin harrastus niin kavereita tulee lisää ja tekemistä. Mutta Älä ala alkoholin voimalla etsimään kavereita sitä kautta saat huonoa seuraa ja kadut sitten että mitä tuli tehtyä.

    • niskalenkki...

      Me tavataan 6 hengen porukalla kerran kuukaudessa sovitussa puistossa kaupungin keskustassa yleensä aamulla klo 06.00 aikioihin. Kaikki on pukeutuneet suomiverkkareihin ja painitaan kreikkalaispohjalaista pystypainia 1x 3 min eriä 6x6 sarja. Voittajan on kuukauden pohojalaanen. Kukaan meistä ei ole pohjanmaalta kotoisin, mutta olemme päättäneet tehdä 10 v painiharrastuksen jäkleen yhdessä viikonlppumatkan vähän niinkuin pyhinvaelluksena Kortesjärvelle.

    • Näin hetero pohjalta

      Ne me ollaan mies porukasssa jatkettu ihan niiku teininäkin
      porukat on muuttunut ja muutama uusi naama. Aluksi oli toki vaivautunut
      fiilis kun suurimalla osalla meistä on jo muijat ja lapset ,mutta ihan miesten välisillä ollaan menty kerran kuukaudessa..Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

      • raipe raitis

        aikuisporukka hengaa illalla puistossa lökäpöksyineen ja kiroilee kovaäänisesti, ehkä vähän spreijaa sähköboxeja. polliisit soittaa sitten vaimolle että täällä se teidän väinö on taas mennyt ilkeyksiä tekemään ja eipä sitten tule jälkiruokaa sinä iltana


    • Ei mitään

      Kaverin kanssa "tehdään" kaikkea. Ystävän kanssa ei välttämättä tehdä mitään. Ollaan vaan, Sielunkumppaneita vai mitä se oli. Kaverin kanssa pitää suunnitella, ystävän kanssa ei. Joten ole vaan ja ole oma itsesi. Jos ystävä lähtee se ei ollut ystävävä.

    • älä kokeile

      "Mitä hittoa te teette kavereiden kanssa? Miten vietätte aikaa? Kuinka usein?"

      Aikuisten kanssa ei kannata olla kaveri. Jos aikuinen ei toimi aikuismaisesti, ei ihminen toimi hirveän järkevästi. Mulla on kova työ päästä eroon sellasista aikuisista jotka eivät ole ikinä kasvaneet aikuisiksi. Ikävä kyllä omista vanhemmista on hyvin vaikea päästä eroon samoin kuin siskoista. He eivät ole ikinä kasvaneet aikuisiksi, mutta kuuluu elämääni muitakin aikuisia jotka ovat lapsen tasolla sen suhteen miten he suhtautuvat elämään.

      "Ei huvita enää. Sillä en ymmärrä mitä hyötyä tästä kaverista on."

      Mäkään en ymmärtänyt sitä miksi esimerkiksi mulla faija suhtautu hyvin jyrkästi siihen että mulla pitää olla kavereita kun teininä mieluummin olisin ollut yksin ja keskittynyt opiskeluun sekä harrastuksiin. Olisi silloin pitänyt vaikka väkisin hankkiutua eroon tietyistä kavereista ja olla kylmästi kuuntelematta faijaa. Ei kavereista ole mitään hyötyä. Useimmiten ne jotka haluavat muodostaa jonkinlaisen "ystävyyssuhteen" tai "olla kaveria", he haluavat tehdä jotain järjettömiä juttuja kuten vetää kaljaa tai sitten käyttää kylmästi toista ihmistä hyväksi jollain tapaa niin ettei tämä "kaveri" auta sinua millään tavalla. Yleensä niillä ihmisillä ei ole mitään takaisinannettavaa jotka haluavat muodostaa "kaverisuhteen".

      "Kokeiluna päätin siis hommata kaverin"

      Joo kaikkea pitää kokeilla elämässä vähintään kerran. Eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka pitäisikin jostain mitä ei ole aiemmin kokeillut. Jotkut kokeilevat huumeita. Harva kuitenkaan pitää lopputuloksesta mitä sellaisesta kokeilusta seuraa. Ja voihan sitä aina sanoa heteroillekin että kokeilee homoilua, eihän sitä ikinä tiedä jos siitä vaikka tykkäisi. Ja jos et ole syönyt multaa niin mistä tiedät jos vaikka pitäisit siitä. No sarkasmi sikseen. Elämässä ei todellakaan kannata kokeilla kaikkea.

    • 60+

      No me tehdään yleensä yhdessä kimppakivaa mut sun iässä voi hiukan pidätellä.

    • muutamia juttuja

      Asiallinen aihe ja kysymys. Varsinkin jos on pitkään ollut itsekseen niin tuollainen tilanne voi tulla yllätyksenä.

      Paljon kai riippuu että miten haluat tämän tyypin kanssa olla tekemisissäkin, mutta eiköhän joitakin ole mm. liikkuminen, pelaaminen, jutteleminen, matkailu, tv/elokuvien katseleminen, tapahtumissa/teattereissa/elokuvissa/baareissa käyminen...

    • gjriojgiordgjrgr

      Itsellänikään ei ole ollut mitään sellaista ystävää enää vuosiin, kenen kanssa jotenkin edes säännöllisin väliajoin tavattaisiin ja tehtäisiin yhdessä jotain. Olen nyt kolmenkympin huitteilla oleva nainen ja viimeksi minulla kai oli jotain kavereita/tuttuja/ystäviä kun olin 18-vuotias.

      Töissä tulen monen kanssa juttuun ja on niitä yhteisiä mielenkiinnonkohteitakin löytynyt, mutta lopulta ne jäävät vain työajan puitteisiin, eikä sitten tule mitään vapaa-ajalla tehtyä. Vanhoista kavereista on toisaalta jotenkuten tallella yhteydenpitovälit, mutta muuttojen takia he ovat jääneet toisille paikkakunnille ja vanhemmiten kun kaikilla alkaa olemaan perheet ja työt ja muut niin se tapaaminen ja matkustelu ei onnistu enää niin jouhevasti. Melkein kaikki vapaa-ajalla käytävä sosiaalinen toiminta perustuu nykyään facebookkiin. Todella säälittävää, kun miettii että oikeasti olisi kiva tavatakkin niitä ihmisiä ja tehdä niiden kanssa jotain.

      Miesystävä minulla on, mutta meillä ei ole edes mitään yhteisiä ystäviä, emmekä käy mssään riennoissa tai ulkona koskaan. Miesystävällä niitä kavereita kai on, mutta ei hänkään niiden kanssa aikaa vietä mitenkään säännöllisesti.

      Olen itsekin miettinyt että olisi jo hyvä aika hankkia sitä oikeaa sosiaalista elämää, puhelias ja iloinen persoona kun olen. Kynnys vain pyytää jotain työkaveria tai vastaavaa vietämään myös vapaa-aikaa kanssani on ollut vain vähän vaikeaa. Olen lähinnä odotellut koska joku toinen ehdottaa jotain.

      Olen kyllä siinä jossain määrin samaa mieltä, että siitä ystävästä/kaverista olisi hyvä olla edes jotain "hyötyä". En tarkoita nyt mitään taloudellista tai statukseen liittyvää, vaan ihan henkisellä tasolla. Luottamuksen avulla voi jakaa omia murheita ja iloita niistä iloista yhdessä ja tätä kautta saavuttaa hyvän mielen. Jos taas mitään luottamusta tai avoimuutta ei suhteessa ole, niin en nää mitään järkeä roikkua ihmisen kanssa, jonka kanssa ei voisi puhua ja kokea asioita.

      Jos itselläni olisi ystävä tai ystäviä niin ehdottomasti haluaisin järjestää jonkinlaisia illanistujaisia tekemällä hyvää ruokaa. Olisi myös ihana saada apua ja seuraa välillä remonttihommiin ja jakaa ideoita sisustuksen parissa, lenkkeillä luonnossa ja käydä tapahtumissa. Olen itse myös bloggaaja joten jonkinsortin blogiharrastuksenkin jakaminen voisi olla mielenkiintoista. Myös ruoka ja terveys asiat kiinnostavat, joten niistä keskusteleminen olisi ihanaa.

      Ongelma kai lähinnä on se, että itse olen naimaton lapseton nainen ja suurinosa oman ikäisistäni ihmisistä ovat jo perheellisiä. En jotenkin näe kamalasti yhteistä suuren perheen kotiäidin tai isän kanssa, vaikka toki niitä harastuksia voi olla ihan hyvin samanlaisia. Itse en vain ole mitenkään lapsirakas, enkä lapsia itselleni ainakaan näillä näkymin aio koskaan hankkiakkaan. Joten istuskelut leikkipuistossa lasten keskellä tai ravintolareissut pyyhkien vauvan kuolaista naamaa eivät kuulu käsitykseeni laadukkaasta ystävä-ajasta. Näissä piireissä saan aika usein kuulla sitä että "kyllä sullakin se aika vielä koittaa" jne. Itselleni kun sen perheen hankkiminen ei ole prioriteetti elämässä.

    • Hölmöläinen

      Itse olen huomannut ettei kavereiden kanssa voi tehdä muuta kuin juoda kaljaa. Ei niistä vain ole muuhun, ei edes pelaamaan videopelejä. Joskus harvoin on ehkä joku elokuva katsottu yhdessä ja sekin krapulassa. En tiedä jaksanko enää katsella tätä touhua kovinkaan kauaa.

    • kopsukkainen

      No, eilen istuttiin kaverin terassilla ja parannettiin maailmaa teekupin ääressä.

      Viestiteltiin siinä alkuillasta, kävi ilmi, että kaverin mies oli vasta tulossa komennukselta ja lapset nukkuivat jo. Sanoin miehelleni, että kipaisen tuossa kaverilla. Asuu tuossa kivenheiton päässä.

      Sitten juotiin sitä teetä. Illan koleus voitti ja siirryttiin sisälle olohuoneeseen parantamaan maailmaa lisää. Välillä oltiin ihan hiljaa. Sekin on nautittavaa ystävän kanssa. Sitten kaveri jäi odottelemaan miestään kotiin, minä menin kotiin, jossa oma perhe odotti.

      Ei tämän kummempaa. Ei mitään "hyötyä", mutta melkomoisesti mielenrauhaa ja tyytyväisyyttä, että on joku, jonka kanssa puhua. Kaikesta.

      Yli 30 vuotta tullut täyteen tätä ystävyyttä.

      • voi voi

        Olihan siitä sulle hyötyä!
        tulit kerta tyytyväiseksi!


    • Sakari Sm

      Mullakin on yksi kaveri. Kaverin kanssa rupatellaan ja välillä juodaan kaljaa. Joskus katsotaan yhdessä telkkarista lähinnä urheilua.

    • Yleensä jutellaan ja juodaan kahvia. Välillä syödään, saunotaan jne yhdessä. Sit voidaan käydä siellä sun täällä kaverin kanssa. Viimeksi olin kaverin kanssa golffailemassa. Kaverin kanssa voi tehdä mitä kenellekin sopii ja mistä kaverikin tykkää. Surullisinta on viedä kynttilä kaverin haudalle. (kuoli syöpään nuorena).

      Ennimmäkseen kuitenkin kahvitellaan tai gillaillaan yhdessä.

      • anneliini r

        Mäkin pelaan golffia kaverini Laten eli Laurin kaa.. se on kiva harrastus ja saa samalla vaihtaa ajatuksia puhua asioista


    • kokemusta on

      sekaannutaan kaverin muijaan ja rikotaan niiden liitto, tietenkin

      • kaverin kaverin kave

        Kaveri on sellainen, jonka kanssa tehdään vain pahaa tai konnuuksia.

        Ystävät ovat asia erikseen.


    • trollinmetsästäjä

      Olipas aloittajalla huonosti pohjustettu trollaus.

      Kokeiluna hommattu kaveri, mitä sillä tekis? Mitä siitä hyötyis?

    • J.Toivola1

      Me aina homostellaan kun tavataan kavereiden kanssa.

    • Ystävät ovat best

      Kirjoituksesi on outo????? Kavereita ei tarvi erikseen hommata, kavereiksi tullaan luonnostaan kun tykätään olla toisesta. Ehkä olet luonnostasi erakko, joka et muiden seurassa viihdy.

      • että näin

        Kyllähän niitä on kai PAKKO "hommata", hakeutua ihmisten pariin jos meinaa saada kavereita tai ystäviä sitten siitä etiäpäin.

        Eikä ihmisten seurassa oleminen suoranaisesti tarkoita viihtymistä, vaan luonnollista olemista, ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin, ja viihtyminen ei mielestäni ole tässä se termi jota haetaan.

        Jos erakot välttelevät muiden ihmisten seuraa, niin entäs sitten kun välillä olen kuunnellut joidenkin julkkisten puheita tositv-ohjelmissa, kuten esimerkiksi Anthony Bourdain on todennut olevansa misantrooppi.

        Hmmmmmm....mielenkiintoinen kommentti mieheltä joka työkseen matkustelee ympäri maailmaa, mutta toisaalta, hyvinkin ymmärrettävää.

        Hän on väittämänsä mukaan misantrooppi, eikä sen tarvitse todellakaan olla mikään ongelma. Kyllä ihmisten seurassa pystyy olemaan, vaikka tarkkailla kauempaa suurta joukkoa tai kävellä läpi markkina-alueen.

        Isäpuoleni isä erakoitui omassa kodissaan eikä halunnut olla tekemisissä sukulaistensa kanssa. Kun lapsenlapsia syntyi, hänessä alkoi pilkahdella jotain eloa, häivähdyksiä jostain erilaisesta. Kun vaimonsa kuoli, hän muutti pois yhteisestä kodista ja muutti torppaan jossa elelee vieläkin. On tavannut leskenäkin ollessaan sukulaisiaan sekä lastensa lapsia, mutta enimmäkseen haluaa olla omissa oloissaan. Isäpuoleni on tainnut peritä samoja ominaisuuksia ja haluaa olla kotinurkissaan ja näkee vietävän vaivalloiseksi lähteä sukuloimaan, mutta tekee sen silti, muutaman kerran vuodessa. Kuten varmaan moni muukin...
        Toiset tuntemani tyypit taasen soittelevat lähes päivittäin aikuisille sukulaisilleen ja väittävät etteivät muka tiedä esim. oman isänsä loman kestoa vaikka muuten jutellaan melkein seurustelukumppanin munan koosta.


    • grixz

      Itse olen 22-vuotias (eli siis jo aikuinen, vai?) ja kaverit ovat kanssa 18-35 vuotiaita. Yleensä käyn näitten kavereiden kanssa kahvilla joko huoltsikalla tai sitten heidän tykönään, sitten myös käydään kalassa, uidaan, otetaan aurinkoa, lenkkeillään, pelataan, tehdään ruokaa, ollaan, ihmetellään, jutellaan, juodaan, käydään ajeluilla, katsotaan töllä/leffaa, istutaan tietokoneella, kuunnellaan musiikkia, siivotaan, tehdään pihatöitä yms..

      Enimmikseen kyllä istutaan ja ihmetellään. Ei sitä aina tartte tehdä jotain. Itse menen usein ystäväni luokse ja siinä sitten vaan jutellaan niitä näitä.

    • jeps1

      miekkailkaa ja jos ei sellaista omista niin sitten vaikka pimpooloa

    • niisk sniff

      Tää on hyvä ketju, ajattelin myös minäkin lähinnä sitä, että kaverit alkaa "katoamaan". Siis kun on itse ruuhkavuosien iässä, mutta perheetön ja miehetön, niin sitä vaan huomaa miten ystävistä tulee kavereita ja kavereista tuttuja... aikaa on vähemmän jakaa kun on perheet ja muita kiireitä. Reissuseuran saanti on jo tosi vaikeeta ja myös viikonloppuisin kun olisi aikaa ja halua tehdä jotain kivaa yhdessä, niin eipä oo muilla kauheasti enää aikaa. Sitä huomaa itse olevansa koko ajan hieman yksinäisempi... parisuhde tietty ratkaisisi paljon tätä asiaa, mut eipä ole kohdille nyt sattunut.
      Sanoisin ettei tuskin tää tilanne paranee sen suhteen, että kyllä ne loputkin sinkkukaverit joilla on aikaa karsiutuu koko ajan. Myönnän että on ikävä sitä aikaa kun jostain ei tarvinut sopia viikkotolkulla etukäteen ja ei ollut sitä "katellaan jos ehtii" meininkiä. Lapsiperheellisiä en edes yritä mihinkään saada, aivan mahdotonta ja näin kesäaikaan varsinkaan.
      Ei ne ihmiset ole sillä tavalla hävinneet, ne ovat vain siirtyneet kaueammaksi omasta elämästä... kauhea sääli ja olen surullinen asiasta, mutta ymmärrän toki. Mietin vain itse, mihin yksinäisyyden loukkoon sitä vielä joutuu parin vuoden päästä? No ei se auta kun elää vaan omaa elämäänsä miten parhaaksi näkee.
      Kavereiden kanssa ja kauttahan (baarit, harrastukset yms jne) sitä miehiäkin tapaa tavallaan, ei kukaan kotoa hae. Joten sekin näyttää heikolta, plus että edustan vielä (tiedän, ei pidä takertua tilastoihin, mutta jostain totuudestahan nekin muodostuu) vielä sitä dead end-sarjaa: eli korkeasti koulutettu, yli 30vee kaupunkilaisnainen. Eli hankalinta mahdollista noin tilastollisesti.
      Mutta joo, mun ongelma on, että tietäisin kyllä miljoona asiaa mitä kavereiden kanssa tehdä, mutta kaverit/ystävät katoaa....

      • kunnon mies

        "hankalinta mahdollista noin tilastollisesti" siinä mielessä, että ovat kamalan nirsoja.


    • Eijaksakiinnostaa

      Eri kaverit eri tarkoituksiin.

      Eniten on näitä tuttuja joiden kanssa ei koskaan sovita oikeastaan mitään vaan törmätään aina liikenteessä ja sitten rupatellaan tai istahdetaan jonnekin (yleensä oluelle) vaihtamaan kuulumiset ja juorut.

      Sitten on muutama erittäin läheinen kaveri, joiden kanssa matkustellaan, jaetaan samoja harrastuksia ja puretaan ongelmia tai huolia jos sellaisia sattuu olemaan.

      Etäämällä asuvien (esim Suomessa olevien) kavereiden kanssa sovitaan sitten aina vähän tarkemmin kun aika on kortilla mitä tehdään, usein mennään syömään, pelataan pelejä, tai vaan istutaan ja selostetaan mitä elämässä on tapahtunut.

      Tärkeintä (läheisempien) kavereiden kanssa on se, että on tukena ja läsnä kun sinua tarvitaan. Ei tarvitse aina ymmärtää ja oikeiden kavereiden kanssa voi ja pitääkin sanoa mielipiteet, mutta se völjyssä pysyminen vaikeinakin aikoina tuntuu monelta unohtuvan; halutaan aina vaan rellestää ja sit kun menee vähän huonommin niin ei jaksakaan kiinnostaa.

    • mies_vm86_--

      Miehet juo kaljaa keskenään. Jos ei ole alkoholisoitunut niin ei myöskään kavereita ole. Piste. Minä osaan mennä yksinkin leffaan, ilman mitään hirveitä whatsapp viestittelyjä ja säätöjä.

    • omaa rauhaa

      mitäkö tehdään kavereiden kanssa,ei yhtään mitään en kerää ihmisiä ympärilleni.olutkin maistuu paljon paremmalta omassa rauhassa saunan jälkeen.kyllä työpaikkalla joutuu puhumaan liikaakin ihmisten kanssa.ei sitä ylisosiaalisuuden harrastamista enää vapaalla jaksa. tässä teille ylisosiaalisille peukutettavaa.

    • ffgrgferg

      pelataan

    • 90-luku

      kaverit katoaa, se on totta. Eikä facebook paranna tilannetta ollenkaan. Pitää yrittää miettiä, mikä on itelle parasta ja lähtee sitä rataa rakentamaan omaa elämää. On ikävä sitä 90 lukua ku ei tarvinnu paljo sopia mitään. Meni vaan tiettyyn paikkaan sovittuun aikaan tai soitti puhelun ni se oli siinä.

    • pedon merkki

      mitä ihmeen miettimistä siinä on että mitä kaverin kanssa tehään? mullaki on vähän kavereita ja aina tulee mietittyy "mitä sitä tekis" mut asiat menee ihan sillee et joko suunnittelet tai et,kahvi,kalja,baari,lätkä/fudis matsi jne.... näitä löytyy mut jotkut ihmiset on ollu nii kaua yksin et tulee väkisinki mieleen et mitä sitä nyt tekis uuden kaverin kans? kävely ja juttelu toimii,leffailta toimii mitä vittuu?

      monta vuotta totuttu elämä et tottakai on vaikeeta miettii uusia asioita ja ihan sama pitkäaikais työttömällä on vaikeeta miettii et mihin duunii sitä menis tai mitä sitä tekis? kaikkeen tottuu aikanaan.

      ÄLÄ PELKÄÄ IHMISIÄ.

    • yök,kalja

      Katsoppa ympärilles unko paikat siivossa ennenkä lähdet tapaamaan ystäviä.
      Samalla kun siivoat, siivoat mielesikin ja on kiva nähdä ystäviä iloisella mielellä.
      Mennä ystävän tai tutun kanssa kirjastoon katsomaan kirjoja tai lukemaan lehtiä ja keskustelemaan.
      Alkoholi tekee ihmisestä typerästi käytäytyvän, sitäkö haluat

      • vaarallinen aine

        Alkoholi on todellakin viisasten juoma. Siksi viisaat eivät sitä juokaan.Mikään ihmisen elintoiminto ei tarvitse alkoholia.

        Alkoholi on aine, josta tulee riippuvaiseksi, jos sitä käyttää joka päivä tai joka viikko runsaasti.Lopulta se tuhoaa terveyden, kodin ja kaikki ihmissuhteet.Kaiken.

        Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat vierestä joutuneet seuraamaan kaverin sukulaisen ystävän äidin isän jälkeläisen itse aiheutetttua tuhoa alkoholin voimalla.


    • mies_vm86_--

      Se on kyllä valitettavan tosi että miehillä ei juurikaan sosiaalista elämää tai kavereita ole työpaikan ulkopuolella jos ei alkoholia käytä, eli on joko raitis tai ei muuten saa siitä hommasta mitään irti. Miehillä ei ole tapana tehdä mitään kivaa yhdessä selvin päin niinkuin naisilla on. Koska useimmat miehet leimaavat sellaisen toiminnan homojen hommaksi ja eivät vahingossakaan uskalla tehdä mitään. Kännissä näitä samoja jutuja voidaankin sitten tehdä koska toiminta voidaan kuitata kännissä olemisen verukkeella. Kyllä suomessa on vielä tasa-arvo kaukana miesten osalta. Naisilla tuota kaveruutta onkin ilman alkoholia, ja naiset voivat tehdä hassuja juttuja myös selvinpäin koska naiset leimataan varsinkin miesten taholta hieman hönteiksi ja naisiksi. No toki voi käydä syömässä lounaan työpäivän lomassa, mutta kyllä sekin yhdistyy voimakkaasti työntekoon jne.

      • 4+13

        Mitä homoa siinä nyt muka on jos miehet menee vaikka urheilemaan yhdessä tai vaikka elokuviin? Ajatellaanko Suomessa tosiaan heti että noi on homoja kun urheilevat ja vielä selvinpäin.


      • 4+8
        4+13 kirjoitti:

        Mitä homoa siinä nyt muka on jos miehet menee vaikka urheilemaan yhdessä tai vaikka elokuviin? Ajatellaanko Suomessa tosiaan heti että noi on homoja kun urheilevat ja vielä selvinpäin.

        Ei yhtään mitään. Tottahan tuo on, että monet suomalaiset miehet ovat niin tyhmiä etteivät osaa yhdessä harrastaa muuta kuin juopottelua. Naiset ovat tässä mielessä monesti järkevämpiä.


    • -l-

      Kaverihan tarkoittaa sellaista ihmistä, jonka valehteluja uskotaan.
      Ei kaverin valehteluja ei uskota.
      Muita eroja ei ole.
      Kaverin valehteluja sitten puolustellaan ja väitetän niitä julkisesti tosiksi.

    • heps2

      Yhteisen harrastuksen ja "rojektien" kautta kaverisuhteet pysyy luontevasti yllä. Mutta kyllä niitäkin kavereita ketä harvemmin näkee mutta silti pysyy kavereina. Mulla on monta kaveria, joiden kanssa en tee mitään muuta kuin että käydään muutaman kerran vuodessa lounalla.

      Naiset menee kavereiden kanssa yhdessä vessaan.

      • vessaan

        "Naiset menee kavereiden kanssa yhdessä vessaan."

        :D Tää on paras!


    • eisulllakavereitaole

      "Mutta kyllä niitäkin kavereita ketä harvemmin näkee mutta silti pysyy kavereina. Mulla on monta kaveria, joiden kanssa en tee mitään muuta kuin että käydään muutaman kerran vuodessa lounalla."

      Niitä kutsutaan tutuiksi, ei kavereiksi.

    • tyttönen 22

      me jutellaan huolet läpi ja yritetään auttaa toinen toistamme, itketään ja nauretaan yhdessä. annetaan kritiittiäkin toisillemme tarpeen mukaan parisuhteisiin liittyvissä ongelmissa sun muissa selkeästi väärissä valinnoissa. muistellaan vanhoja ja ihmetellään, missä vaiheessa olemme alkaneet muistella vanhoja. istumme siis usein jossain keittiön pöydän ääressä ja höpötellään mitä tahansa. emme juurikaan ryypiskele yhdessä.

      mutta sitten taas on olemassa mullakin se kaveriporukka, jonka seurassa tulee aina olla mieron tiellä, sittenpä pohdiskelen, että mikä tässä on vikana, kun emme selvinpäin toistemme seurasta nauti.

    • Ole reippaastiraitis

      Kyllä naisetkin alkoholia käyttää ja monella on jo maksakirrosio pian saavuttavat miehet. Oli naisia ja miehiä pöydässä ja naiset hakivat viiniä, niin miehet lähtivät pois eivätkä jääneet seuraamaan juoppojen naisten tohelluksia.

    • ei oo kavereita ei

      up

    • ikisinkku mies

      Minulla ei ole kavereita, koska en ole ikinä ymmärtänyt, mitä hyötyä niistä olisi. Yksin voi tehdä mitä haluaa, kavereiden kanssa pitää tehdä mitä muut haluavat. Tyttöystävän olisin kyllä halunnut, mutta ei ole kukaan huolinut.

      • yakuzza

        Ei ihmekään kun mietit vain mitä hyötyä toisista on sinulle. Kannattaisi harjoitella niitä sosiaalisia taitoja.


      • no haloo
        yakuzza kirjoitti:

        Ei ihmekään kun mietit vain mitä hyötyä toisista on sinulle. Kannattaisi harjoitella niitä sosiaalisia taitoja.

        Kai kaverisuhteissa molempien pitää hyötyä! Mitä järkeä ja reiluutta siinä olisi, että vain se toinen hyötyisi ja itse ei?


    • cupcakerainbowunicorn

      okei eli kaikkee perussetti. esim katotaa pikkukakkosen vanhoi jaksoi sit ootetaa että tulee kaikille pisuhätä ei haittaa jos tulee eri aikoihin täytyy vaa pidättää ja sit hypitää jalat ristissä lumikasassa ja ootetaa että joku ei kestä enää yhesti kävi sillee et se ei kerenny vessaa ja joutu pissaa purkkii ounou semmosta sattuu no mut btw täs tulee nyt hyvä vinkki: pakottakaa joku poika käymää ostaa kaupas tamppoonei ja menkää hyllyn taakse ja kuvatkaa youtubee vidi. siin on nyt joitai toivottavasti autto teitäki! :)

    • doctorÖtker

      Vähän riippuu kaverista. ylensä tehdään samaa mitä teininäkin. Otetaan kuppii,kuunnellaan musaa vuosien varrelta,heitetään hervotonta läppää,nauretaan itsemme kipeiksi,katotaan leffoja..voi tehdä ruokaakin. Ei se homoa oo. Varsinkin jos sattuu olemaan naispuolinen kaveri niin samoja juttuja voi tehdä silloinkin ja jos oikein hyvä kaveri on paljon muutakin paitsi jos siinä tapauksessa taas on homo. mut juu tehdään samoja juttua vaikkei seurustella..tai näin ainakin mä oon tehnyt. naiskaveri olisikin kiva ja jos vielä jotain romanttista kaiken muun lisäksi mmm..mutta kun ei oo.. joten yksinäinen oon..

    • EnoughSmallTalk

      Mä saatan olla usein kaverin kaa ihan hiljaakin ja vaan äimätä,eikä se tunnu yhtään kiusalliselta koska molemmat pidetään hiljaisuudesta joissain määrin,sanotaan jotain kun siltä tuntuu eikä tarvii puhua tunteakseen olonsa muka jotenkin mukavaksi puhumalla tyhjiä,totesimme tämän kerran sattumalta kun siteerasin Pulp Fiction leffan ravintolakeskustelu-kohtausta, kun tuli hiljaista,sillon oli ehkä vielä vähän kiusallista kun ei tienny mitä toinen ajattelee hiljaisuudesta mutta itselle se on ok jos on toisellekin,ihan mukavaakin tosiaan :D

    • Mun paras kaveri on tyttö ja oon ite poika. oon ollu sen luona yötä aika paljo porukal ja yleensä katotaa jotai elokuvaa ja pelleillää kaikkee vammasta:D yleensä se nukahtaa mun sylii ja mä joskus sen ku kuulen kuinka sen sydän hakkaa:D parhaat yöunet joka kerta:D jos teil on mahollisuuksia nii kannattaa kokeilla. ollaan vaa parhait kavereit ja vasta eronnu enkä hae mitää suhteit ainakaa tällä hetkellä eli tuoki voi olla pelkkää kaveruutta vaikkei muutama tuttu sitä mieltä ookkaa:Dd

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe