Ikuisuuskysymys - mikä vaha ??

Thanx !

Auto on met.musta vm. 2004, eli maalipinta ei ole enää uusi, joskaan ei huonokaan. Rajaan kysymyksen kolmeen vahamerkkiin: Autoglym, Collinite ja Presta. Mitä käytät / olet käyttänyt ja suositteletko ? Käytätkö saman merkin kliineriä ? Kuinka usein vahaat autosi ?

10

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • POHJALLE

Autoglym SRP
      Sitten päälle Collinite 476.

Vahaan kerran vuoteen ehehehe ei vaan
      kerran vuodessa.

• Thanx !

Joo, niin teen mäkin, kerran vuodessa, mutta pitää tulla kunnon jälkeä ... Ja kyllähän sen vuoteen VOI vahata, kun ottaa (mieluummin?) vuodevaatteet eka pois ;)

• Vahaan sillä vahalla, mitä sattuu tallissa olemaan. Kun loppuu, ostan uutta silloin kun satun muistamaan. Ja siitä halvimmasta päästä.
      Minulla on 2 autoa, 24 v ikäisiä molemmat. Toisella ajettu 470 000 km, toisella 180 000.
      Toisen vahasin viimeksi keväällä 2012, toisen kesällä 2011.
      Vahaan taas joskus kun satun sille päälle.
      Minulle auto on kulkuväline, ei mikään palvottava epäjumala.

• Thanx !

Mulle auto ei oo pelkkä kulkuväline, se on yksi parhaista frendeistä tai jopa perheenjäsen. Eikä se oo myöskään mkn epäjumala. Voin vain kuvitella citikoidesi kunnon, kun suhtaudut niihin tuolla asenteella. Eikä mua kiinnosta pätkääkään sun citikoiden vahausvuodet, mähän puhuin AUTOISTA :D :D Saatika, että paljonko niillä on ajettu =/

• purkkivaha

paras simonez pasta vaha..helppo levittää pois ottaminen työläämpää
      mutta kiiilto on paras ja kestäääää

• vahatuksi tuli

Minä levitin vahan autoon joka paikkaan, sitten tuli kaveri ja lähettiin ryyppäämään, jota kestikin 3vrk. Auto oli auringossa vahat päällä tuon 3 päivää, ja oli muuttunut täysin valkoiseksi. Kun laitto rälläkkään lampaanvilla laikan, auto saatiin putsattua ja kiiltoakin tuli.

• Thanx !

Hyvä tuli "mumman kantapäästä, niin paha kun se oli" :D
      Autoglymin wanha parivaljakko 'punainen' ja 'kulta' ja toimii !

• collinitemies

Helpommalla olisit päässyt kun olisit sipaissut pintaan Collinite 476s tai 915, kestokin olisi ollut toistaluokkaa kuin mitä tuossa glymin tuotteessa.

• onko ihan faktaa??
        collinitemies kirjoitti:

Helpommalla olisit päässyt kun olisit sipaissut pintaan Collinite 476s tai 915, kestokin olisi ollut toistaluokkaa kuin mitä tuossa glymin tuotteessa.

juu, mielipitetä löytyy puolesta ja vastaan. kuinkas on kiillon kanssa?
        helppous ei ole kaikille tärkein ominaisuus. glymin kulta on varmaankin helpoin ja kevein työstää mitä markkinoilta löytyy.

• Thanx !
        onko ihan faktaa?? kirjoitti:

juu, mielipitetä löytyy puolesta ja vastaan. kuinkas on kiillon kanssa?
        helppous ei ole kaikille tärkein ominaisuus. glymin kulta on varmaankin helpoin ja kevein työstää mitä markkinoilta löytyy.

Helppous ei ole mulla ainakaan tärkeysjärjestyksessä kuin jossain hännillä, jos sielläkään. Kuitenkin, Autoglym 'punainen' oli helppo työstää ja 'kulta' naurettavan helppo, kuten sanoitkin. Esim. joku Meguiar´s on järjettömän isotöinen ja lopputulos pelkkää miinusta.
        Mikä sitten on "faktaa", kuluttajien kokemukset vaiko lehtien testit ?? Mun mielestä omasta autosta tuli tod. hyvä, ja kun sen ekan kerran pesi (kunnolla, ei mtn autopesuloita), niin kyllä oli kiilsi ! Bilika on nyt 9-v., joten eihän siihen uuden auton maalipintaa tms. vahalla saakaan.
        Tuo Collinite lienee vaha, jota kokeilen "päälle" seuraavaksi. Mutta Presta-kokemuksia nyt myös kehiin, moni fiksaamo vannoo nykyään sen nimiiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1429
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1225
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      201
      1209
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      217
      1195
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      999
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      926
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe