Kysyisin mielipiteitänne seuraavasta:
Ensinnäkin maaperä jolla talo sijaitsee on täysin routimatonta hiekkamaata. Maasta työlaattaan joka betonia on n. 60 senttiä. Tuo laatta on pietty kauttaaltaan. Sitten laatan päällä lepää kakkosen neloset 40 cm välein jotka koolattu noin tuuman laudalla irti tuosta pietystä ns. työlaatasta. Juoksujen välissä satasen verran vuorivillaa. Villan päällä' lastiikka. Sitten lattialastulevy ruuveilla kiinni juoksuissa. Tähän lastulevyyn liimattu huopapohjamatto. Kakki rakenteet ehjät ja kuivat. Tuohon aikaan ilmeisesti on ollut tapana, että rakentaja on siivouksesta irronneen saahanpurun , lastut ja pienemmät palikat lakaissut villojen alle ja ne tarttuneet ajan saatossa piettyyn laattaan. KYSYMYKSENI KUULUU: Tietenkin olen jo siivonnut aikanaan jätetyt roskat työlaatan pinnasta irti ja laittanut juoksut aluslautoihin rosteti kulmaraudoilla kunnolla ruuveilla kiinni. Olen ostanut pitumipaperia joka tarkoitus laittaa pietyn työlaatan päälle sujuttelamalla se juoksujen alle. Olen hankkinut ekovillaa levynä ja möyheenä. Tarkoitus vispilällä kuohkeuttaa tuo ekovilla isossa saavissa ja kantaa se juoksujen väliin tasaiseksi eristeeksi. Sellainen paikka mihin levyn saa leikattua lähellä pintaa niin siihen tulis ekovilla levynä. Lastiikkaa en laita, vaan hengittävän paperin ja sitten tulisi 12 millin havuvaneri. Sitten se valkoinen 2-3 millin solumuovi ja tämän päälle 13 millin laminaatti jossa molemmin puolin korkki eriste. Miten arvelette kyseisen rakenteen toimivan. Vanha oli rakennettu 1965 ja kuten jo kerroin ei vaurioita vaikka oli lastilla vedetty "umpeen". Kirjoituksesta tuli hiemen pitkä, mutta jos selostuksen tekee ja esittää kysymyksen pitää siiehn ehkä vastanneiden päästä asiasta ns. jyvälle. Kiitoksia etukäteen vaivautuneille ja hyvää ja lämmintä kesää.
1965 rakennettu pientalo
ukko vuosimallia 47
0
127
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131246- 2331235
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2701122Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi1791003- 1411000
Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15999Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81999- 74839
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33832