Mitä tekisit magiaa saadaksesi?

Ripe

Mihin olisit valmis, että saisit maagisia kykyjä? Mitä olisit valmis uhraamaan tai tekemään asian hyväksi?

Jos voisin saavuttaa mahtavien velhojen kaikkivoipia voimia, niin itse luopuisin vaikka mistä. Tosin turha tulla kauppaamaan minulle humpuukihömppää, vaikka moisesta haaveilen.

9

831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ripe

Oikeastaan olisi pitänyt valita joku mystisempi nimimerkki, niin olisi sopinut enemmän palstan tyyliin. :)

• Kolvi

Sanotaanpa näin, että muuta ei tarvitse
      uhrata kuin heikkoutensa ja kärsimyksensä
      niin huomaa olevansa melkoisen kaikkivoipa.
      Niistä luopuminen tosin ei olekaan aina
      niin helppoa kuin luulisi...

• Turmelus

Ihminen ei pysty, eikä tahdo, luopua heikkoudestaan ja kärsimyksestä.

Mutta ovela maagikko käyttää sitä voimaansa mikä hänellä on, asettaakseen itsensä alttiiksi muutoksen tuulille. Lopulta hän joutuu ansaan, jonka universumi langettaa, ja joutuu luopumaan heikkoudesta.

Mikä on kivun ja tiedon tie.

• Kolvi
        Turmelus kirjoitti:

Ihminen ei pysty, eikä tahdo, luopua heikkoudestaan ja kärsimyksestä.

Mutta ovela maagikko käyttää sitä voimaansa mikä hänellä on, asettaakseen itsensä alttiiksi muutoksen tuulille. Lopulta hän joutuu ansaan, jonka universumi langettaa, ja joutuu luopumaan heikkoudesta.

Mikä on kivun ja tiedon tie.

Tässä lienee kyse vain eri tavoista määritellä
        samaa asiaa.

Minusta kärsimyksestä luopuminen on juuri
        itsensä alttiiksi asettamista kivulle.

Kärsimyksellä tässä tapauksessa ajattelen
        sellaista harmaata päivästä toiseen
        kituuttamista josta kovin monen elämä
        tuntuu koostuvan. Kärsimyksestä tulee
        ennenpitkää itsetarkoitus, jolla yritetään
        pyhittää ja peittää se, että elämä on oikeasti
        helvetin tylsää ja vailla mitään erityistä
        suuntaa.

Ehkäpä tämän tyyppinen tapa käyttää sanaa
        kärsimys, tulee tietynasteisesta
        ylenkatseesta luterilaista (ja kristillistä
        yleensäottaen) kärsimysperinnettä kohtaan.
        Siksi erottaisin nyt ainakin tässä yhteydessä
        kärsimyksen ja kivun toisistaan.

Oikeaa kipua (eräänlaista kasvukipua)
        kokiessaan ja syleillessään ei enää tarvitse
        huijata itseään sillä että tarvitsisi kärsiä
        harmaasta ja vivahteettomasta elämästä.

Olen kyllä oleellisesti samaa mieltä kanssasi
        tuosta heikkoudestaan luopumisesta, ilmaisit
        asian sitäpaitsi hyvin kuvaavasti.

• Qadesha

Tavallaan olen jo uhrannut syntymättömän lapseni, koska en aio koskaan tehdä lapsia. Näin kerran näyssä jonkin ipanan joka olisi saattanut varmaan olla lapseni jos olisin sellaisen tehnyt.

(Tähän tietysti joku alkaa itkeä ja porata että pitäisikin uhrata lapsettomuus, mutta eiköhän näistä asioista ole yhtä monta mieltä kuin mielipuoltakin eli ihmistä.)

Hm... Olisinko valmis uhraamaan (kiltin ja kunnollisen) maineen ihmisten silmissä... Ts. elämään jonkinlaisena halveksuttavana paariana jos magia sitä edellyttäisi... Vaikea dilemma.

Noin yleisesti ottaen minua aina vähän epäilyttävät tällaiset kaupankäyntijutut. Kyllä niiden magiajuttujen pitäisi sujua muutenkin kuin markkinameininkinä, mutta tietysti "ilmaista lounasta ei ole olemassa". Missään päin universumia.

Kaippa sitä on asiallista uhrata aikaansa ja vaivaansa. (Mikä sekin minulta joskus menee päin helvataa, koska olen lastensyöttötuolimaagi, eli en rankkaa itseäni edes nojatuolikastiin.)

• Turmelus

Minun mielestäni pitäisi vain pyrkiä kulkemaan omaa tietään.

Lapsia tai ei, tulostehokkuus magiassa riippuu siitä, kuinka hyvin kuljet omaa tietäsi ja perustatko valintasi aitoon itsetuntemukseen siitä kuka olet ja mitä teet.

• Taikuri

Jotta osaisi jotain täytyy omata tietoa, joka on todella hakemisen, kokemisen ja energiankäytön takana.
      Aikaa ja vaivaa, että murusenkin voi saada.. monet varmaankin joutuvat uhraamaan mielenterveytensä jos ei energiaa olekaan tarpeeksi miettiä ja hankkia mielenrauhaa...usein töissäkäyminen, arkipäivän ongelmat ja ihmissuhteet verottavat voimia niin ettei vaan pysty pysymään ajantasalla...toisinaan "paskamaiset voimat, riivaajat etc. tekijät" tekevät elämän helvetilliseksi jos ei aikaa ja voimia olekaan uhrata selviämiseen...
      Ja toisilla vain on niin vähän synnynnäisiä valmiuksia tahi tasapainoa alunperinkin, että huonosti käy jos alkaa perehtymään "näkymättömiin tietoihin".
      Paitsi, että joogaamista suosittelen kyllä kaikille...tekee kutaa pidemmän päälle...

• Minä

Ensinnäkään, magian pointti ei ole kyky tehdä mahdottomia asioita. Valaistuminen on magian pointti, tai tarkemmin ottaen syy.

Minä olen "uhrannut" osan inhimillisestä, järjellisestä egostani nähdäkseni todellisuuden. Ja tämä on vasta alkua. Mutta loppujelopuksi onkin kyse siitä, haluaako elää niin kuin todella haluaa, vai niinkuin muut ihmiset haluaisivat meidän elävän?

• Eräs Alku

Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu, mutta pohdin sitä sitten itsekseni.

Minän kanssa olen samaa mieltä siitä, että magian harjoittaminen on väline saavuttaa syvempi henkinen kehittyminen. Aikaa se vaatii ja vaivaa, kärsivällisyyttä myös ja itsekuria. Joku lukee jumaltaruja ja etsii sieltä visualisoinnin apuvälineitä ja käyttää hyväksi valmiita loitsuja. Minä olen tähän mennessä keskittynyt mietiskelyyn. Ennenkaikkea mietin, mitä vaikutuksia tekemälläni magialla on jos se onnistuu. Jos sillä on enemmän hyviä seurauksia, saatan sen tehdä. Kuitenkin jätän tekemättä, jos löydän ns. maallisemman keinon ratkaista käsillä oleva ongelma. En tavoittele siis maagista valtaa vaan elämänviisautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe