Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kirje tuli (Turku) !

usus modernus pande

Äsken kolahti posti. Pisteraja 55,5p, rimaa hipoen mentiin sisään, mutta eihän se haittaa. Pääasia että opiskelupaikka takataskussa =) Mites muilla, joko posti tullut?

32

3929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivoojaksi

      55½ pistettä? Toivottavasti kusetat, muuten varmaan joudun hyppäämään jostain korkealta. Kirjettä ei kyllä noin korkealla naamarajalla tarvitse odottaa.

    • hakija myös

      Miten ihmeessä kirje on voinut tulla jo tänään? Tuloksethan pitäisi tulla vasta maanantaina? :o Mutta jos näin on niin joo, plan B käyttöön ihan suorilta!

    • HeyDee

      Näkyykö muille tuloksia jo yliopistohaku.fi -järjestelmässä??

    • 3q466sfhf

      Asutko muualla kuin Turussa?

    • htm

      Itse hain Joensuuhun, kirjettä ei ole tullut, mutta yliopistohaku.fi mukaan olisin hyväksytty. En kyllä usko, pääsykoe meni metsään joten odottelen kirjettä.

      • pelätäänpahinta

        Onkohan tuo päivittynyt pelkästään Joensuun hakijoille? Itse hain Turkuun ja tulossivulla lukee "kesken".


      • kko1
        pelätäänpahinta kirjoitti:

        Onkohan tuo päivittynyt pelkästään Joensuun hakijoille? Itse hain Turkuun ja tulossivulla lukee "kesken".

        Joensuulaisille siellä lukee hyväksytty tai hylätty.


      • mitä

        ai onko tulokset jo näkyvillä yliopistohaku.fi, eiks niiden pitäis näkyy siellä vasta 1.7 ja kirje voi tulla aikasemmin?


    • Baahh
      • Bbbbaaahhhhhh

        "Itä-Suomen yliopistoon hakeneiden pisteet skaalattiin siten, että valintakokeen maksimiyhteispistemäärä oli 126 pistettä. -- Valintakokeella valittiin 16 hakijaa (pisteet: 94,89 - 70,87)."
        Tarkoittaako tämä siis periaatteessa sitä, että Turun skaalalla Joensuun koepisteraja oli (70,87/1,575=) 45 pistettä?


    • uiofhdosn
      • Turun vastaukset?

        Päteekö nämä vastaukset myös Turun pääsykoekysymyksiin?


      • oletko tosissasi
        Turun vastaukset? kirjoitti:

        Päteekö nämä vastaukset myös Turun pääsykoekysymyksiin?

        Ei missään nimessä.


      • Kiitos tiedosta
        oletko tosissasi kirjoitti:

        Ei missään nimessä.

        Sitä vähän epäilinkin. Täytyy odottaa maanantaita.


      • ....
        Kiitos tiedosta kirjoitti:

        Sitä vähän epäilinkin. Täytyy odottaa maanantaita.

        Tietenkin ne on samat vastaukset kun niillä oli sama koe....


      • justmehere
        .... kirjoitti:

        Tietenkin ne on samat vastaukset kun niillä oli sama koe....

        Lukio ♥


    • työtön-Suomessa
      • Autisti-juristi

        Ääk. Eihän toi ole mikään huijauslista? Mun nimi on siellä. Kirjettä ei tosiaan ole vielä näkynyt täälläkään.


      • huhhuh

        Kiitän. Kyllä se oma nimi siellä komeilee.

        Kysyn varmuuden vuoksi vielä täältäkin: miten tämä listan löytänyt salapoliisi keksi hakea tuota? Vaikuttaa siltä, että dokumentti on vain unohdettu "piilottaa" maanantaihin asti, kun se on ladattu tuonne 28.6.


    • Pänttääjä

      Voi onnea miljoonasti sisäänpäässeille! Voin vain jotenkin kuvitella fiilikset kun menee katsomaan listaa ja oma nimi on siellä.. Itse odottelen Helsingin tuloksia- vielä pari kuumeista viikkoa. Miten ihmeessä tän ajan pystyy kestämään....

      • 2+9

        kahden viikon putki päälle. Sillä se hoituu


    • autisti-juristi

      Tavallaan on hauskaa, mutta nyt pitää keksiä seuraavaksi 24 tunniksi jotain muuta tekemistä kuin ton listan tuijottaminen :p. Ja peruspessimisti ei kyllä uskalla iloita ennen kuin kirjekuori on omissa kätösissä, joten nyt taitaa tämä päivä sujua oudossa välitilassa, kun ei ihan vielä uskalla miettiä kaikkia suunnitelmia uusiksi, vaikka mieli tekisi. Mutta onhan nimi tuolla listalla parempi, kuin jos sitä ei olisi siellä lainkaan :/.

      • voisko olla totta pls

        näin ton listan viime yönä turun yliopiston sivuilla ko kirjotin hakuun oman nimen. en tajua mitä se siellä teki. myös mun nimi on listassa enkä tiiä uskallanko jo iloita vai en...


      • 2013fuksi(ko)

        Jep.. Oma nimi oli kanssa listassa, tästä tulee vielä pitkä päivä :D


    • Autisti-juristi

      Voi ei. Tsemppiä teille kanssa! Kyllähän sen etukäteenkin jo tiesi, että tästä tulee vielä pitkä viikonloppu, mutta nyt ei enää tiedä miten päin olisi. Enää ei toimi perussuojamantrakaan, että en välttämättä kuitenkaan pääse, kun tosiasiat viittaa päinvastaiseen.

    • jurrinen juristi

      Iltalehti uutisoi jo asiasta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013063017207675_uu.shtml

      "Tiedekunnan sivuilla näkyy, että sivustoa on muokattu perjantai-iltapäivänä. Todennäköisesti silloin tiedosto, jossa on opiskelupaikan saaneiden lista, on tullut näkyviin julkisesti.

      - Ilmeisesti on tapahtunut tekninen virhe. Tiedot oli ladattu valmiiksi. Kanslian työntekijä on saattanut painaa julkaise-nappia hetkiseksi ja testata, että tiedosto toimii. Joku on sitten kärkkynyt samaan aikaan, opintopäällikkö Minna Vuorio-Lehti arvelee.

      Hänen mukaansa toinen vaihtoehto on, että työntekijä ei ole osannut sivuston päivitystä.

      - Tämä on ikävää ja kiusallista. Olen pahoillani, että noloa taitamattomuutta on henkilökunnan joukossa.

      Tulokset oli tarkoitus julkistaa maanantaina 1. heinäkuuta kello 10.

      Vuorio-Lehti kertoo, että he aikovat julkistaa yliopiston sivuilla valittujen nimilistan sunnuntai-illan aikana.

      - Jos tieto jo leviää sosiaalisessa mediassa, se täytyy vahvistaa virallisesti yliopiston sivustolla, jotta se on kaikkien saatavilla.

      Ainakin suomi24-sivuilla käydään asiasta keskustelua.

      - Kenenkään oikeutta ei ole loukattu. Olen pahoillani, että perinteinen toimintatapamme saa pienen särön.

      Vuorio-Lehti sanoo, että tulokset on aina mahdollista julkistaa aiemmin, joten siinä mielessä virhettä ei ole tapahtunut. Valintaperusteissa on ilmoitettu täsmällinen aika, ja sitä oli tarkoitus noudattaa.

      Sääntöjen mukaan valitusaika alkaa siitä, kun tulokset on julkistettu. Vuorio-Lehti sanoo, että valitusaikaan ei tehdä muutosta, vaan se lasketaan alkaneeksi 1. heinäkuuta kello 10 alkaen."

      • kauhunhetket

        :D Toimittaja on kärkkynyt hyvin tätäkin palstaa, terkkuja.

        Onhan tuo nyt ehkä vähän noloa, mutta turha tuostakaan on mitään maailmanloppua lähteä kuuluttamaan. Vahinkoja sattuu ja ei nimilistan julkaiseminen aikaisemmin mikään elämän ja kuoleman kysymys ole.


      • Etuaikaparasaika

        Tänä vuonna vuosilomista johtuen tulokset tulevat jo ennen juhannusta.


      • hepputurusta

        Mistä olet tuon lukenut tai kuullut? Vai onko tuo vain omaa päättelyäsi? Olisi mukavaa saada tietää tulokset ennen juhannusta =) Olen aika varma sisäänpääsystäni.


    • ei_tullut

      Tuli. Tuli. Paksu pino kaupan mainospostia. Kuulin kun luukku kolahti. Ampaisin jäniksenä ovelle, Huusin posteljoonin perään, kun se harppoi vikkelästi rappuja alaspäin. " Mihin olet mun yliopistopostin nakannut mulkero" . Ei sanonut mitään. Kehtasi vielä mulkaista rumasti minua. Olkkarin ikkunasta näin kun ketku posteljooni hyppäsi pyöränsä satulaan . Heristelin nyrkkiäkin sille tosi pitkään ja rämpytin ikkunapeltiä. Menin bisselle paikalliseen naamabaariin ja vetäisin kunnon kännit päälle. Mut heitettin pihalle asfaltille ja brillit meni solmuun .

    • harvard_acceptance
      • harvard_acceptance

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe