Eli ongelma on seuraavanlainen: Kotoa löytyypi 9 vuotias iso leikkaamaton narttukoira, jolla on juoksu kestänyt jo hieman yli puolitoista kuukautta! Normaalisti kestää n. reilu 2 vk. Juoksut alkoivat ihan normaalisti, ja nyt viimeisen kuukauden ajan vuoto on ollut suht normaalia vaaleaa juoksuvuotoa. Käytiin kuitenkin lääkärillä, joka otti verikokeen, ei tulehdusta ja limakalvot hyvän väriset. En sitten vielä huolestunut sen enempää, vaihdoin vain usein sidettä ja pesin takapäätä. No, tänään iltalenkin jälkeen olin laittamassa juoksusuojaa neidille jalkaan, niin huomasin, että nyt se vuotaakin aivan kirkasta verta, jota se ei lääkärin mukaan saisi. Soitan kyllä huomenna heti aamusta eläinlääkärille, mutta kyselen nyt kumminkin täältä jos joku olisi vaikka ollut joskus samankaltaisessa tilanteessa. Taidan kuitenkin menettää yöuneni tuon rakkaan vanhuksen takia. Osaakohan kukaan kuitenkaan sanoa oisko jo hätäleikkauksen aika? Kohdunpoisto? Lääkärin mukaan ei vielä, mutta nyt tilanne on muuttunut. Kiitos vastauksista.
Pitkittynyt juoksu!
2
3460
Vastaukset
- hansu
Meidän 11 vuotiaalla vanhuksella iän myötä vuotoaika piteni. Viimeisimmät juoksut kestivät (noin parin vuoden ajan) jopa 3 kuukautta, 12 vkoa! Välillä "erite" oli kirkkaan punaista, verta, sitten taas rusehtavaa. Mitään vikaa ei koirasta löytynyt. Ilmeisesti iän myötä hormonituotanto on sen verran hidasta että juoksutkin pitkittyvät.
Tässä meidän kokemuksemme, mutta kannattaa tietysti käyttää koira el.lääkärillä.
Pidämme peukkuja ettei mitään pahempaa löydy vaan olisi esim. tuota iän tuomaa juoksuajan pitkittymistä. - Issukka
aika eläinlääkärille mahdollisen kohtutulehduksen pois-sulkemiseksi! Mikäli kyseessä on kohtutulehdus, niin mitä pitempään odotat, sitä huonompaan kuntoon koirasi menee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1562095Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3091786- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972