Kauanko teidän kissanpennuilla kesti kotiutuminen?

kissanpennunomistaja

Maanantaina luokseni muutti 3 kk ikäinen pentu. Tähän asti ulvonut öisin ikäväänsä ja saapa nähdä milloin naapureilla menee hermot, kun äänieristys ei ole parhaimmasta päästä ja tuo huutaminen on melkoisen kuuluvaa... Mietinkin tässä kuinka kauan kissanpentu jaksaa huudella emonsa ja sisarusten perään, kauanko teillä on huudeltu? Minua ei tietenkään haittaa, kk korkeintaan kestäisin tuota huutamista :D Pentu on myös ujommasta päästä, ei uskalla tulla silitettäväksi tai viereen (mitä olen muiden juttuja lueskellut niin monet pennut jopa ekana päivänä tulevat kehräten syliin). Jotenkuten olen saanut leikittyä sen kanssa heiluttelemalla narua, mutta lähemmäs en ole viitsinyt mennä, sillä luikkisi varmasti piiloon. Liikuskelee talossa häntä melko alhaalla ja varautuen minua kohtaan, että jos nousen ylös tai liikahdan. On kuitenkin reipastunut mitä kahtena ensimmäisenä päivänä kyhjötti piilossa ja liikuskeli aremmin.
Kokemusta löytyy vain 2 aikaisemmasta karkurista jotka olen kesyttänyt ruualla ja olivat mielestäni kesympiä kuin tämä pentu, mutta mitenkä siis pennun kanssa? Eikös pennut yleensä sopeudu nopeammin kuin aikuiset? Onhan niitä poikkeuksiakin toki.

4

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+4

      Meillä pentu huusi vain ensimmäisen yön. Kissa oli myös ujo, oli piilossa huonekalujen alla. Otin sen aina sieltä syliini, ja pikkuhiljaa se tottui ja kiintyi minuun. Jos olisin vain antanut sen olla enkä aktiivisesti olisi ottanut kontaktia siihen, siltä olisi varmasti kestänyt kauemmin tottua minuun. En sano, että tämä tapa olisi kaikille kissoille paras. Joillekin on parempi antaa tilaa, jotkut taas kaipaavat rohkaisua.

      • arkatassu

        Meillä pentu huusi osan automatkasta ja muutaman naukaisun kotona. Tosi arka oli kyllä, meni piiloon ja sähisi kun tuli lähelle. Antoi kuitenkin ottaa syliin kun rauhassa meni lähelle ja puheli pennulle koko ajan. Vähitellen rauhoittui siinä viikon aikana. Välillä piti ruualla houkutella lähelle...


    • Kissavauvat <3

      Oma kissani ei kyllä itkeskellyt pahemmin, kun se tuli, mutta meni piiloon sohvan alle jokuseksi tunniksi. Ensimmäisen puolisen tuntia pentu sai olla siellä itsekseen, että matkapelotus menisi ohi, mutta sitten otin päältäni lämpimän paidan ja vein sen varovasti pennulle, sohvan alle. Siihen se sitten käpertyi nukkumaan, jolloin minäkin laitoin vain köllöttelemään kaikessa rauhassa ja kun sain silmäni auki, oli meillä lähdetty jo nuuhkimaan kuljetuskoppaa. Senhän suojiin sitä sitten vilahdettiin piiloon, kun jäi kiinni "tutkaan" mutta iltapäivästä me jo hyrräsimmekin sylityksin ja yön pikkumies vietti minun kainalossa.

      Itse suosittelisin, että koetat vain puhua pennulle paljon pehmeällä, rauhallisella äänellä ja toimit kotonasi rauhallisin liikkein. Herkkuja ja varovaisia leikkejä suosittelen myös ja tällaista toimintaa kun pidät yllä, tulee molemminpuolinen luottamus ja siteen syntyminen kehittymään eteenpäin =)

    • ida.o1

      Meidän kissa naukui vain automatkan ei mitään muuta annoin sen olla rauhassa olohuoneessa missä se vain halusi olla ja istuin matolla että se voi nähdä minut juttelin sille. sitten kun menin nukkumaan näytin kolme tai neljä kertaa missä on vessa ja jätin rauhassa tutustumaan. Yöllä ei kuulunut mitään ääntä kun toinen kissa oli siinä ns veljenä.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2084
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1603
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1122
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      877
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe