Shar pei suomessa?

uusinäky

Olen tässä etsimällä etsinyt, onko suomessa tämän näköisiä:
http://www.completedogsguide.com/images/dog-breeds/largepic/Shar-Pei-bone-mouth.jpg

tuossa vasta komea yksilö :o, tosin jos mennään rakenteeseen niin liika kulmattomat takajalat mut anyway. Olen nyt selaillyt taas rotuja ja shar peista en ole pitänyt, humoristisesti ilmaistuna niinkuin sex in the city, tulee mieleen esinahka, michelin.
Mutta nyt tajusin että tuolla on tuollaisiakin yksilöitä ja ei että on komea, lyhytkarvainen. Selailin suomen shar pein harrastajien sivuja ja siellä ei näkynyt galleriassa noin lyhyttä turkkia tai vähäisempaa ruttua.

4

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhkjj

      Bonemouth-shar peitä ei ole kovin paljoa Suomessakaan. Onko sinun vielä mahdollista vaihtaa rotutoivettasi? Shar peilla on runsaasti takajalkojen ongelmia (olemattomat kulmaukset), kyynärniveldysplasiaa sekä korvaongelmia pienistä, tiiviisti ihoa vasten lepäävistä korvista johtuen. Iho-ongelmiakin on, mutta niiden luulisi olevan bonemoutheilla harvinaisempia.

      Jos tuonrotuista pitäisi lähteä etsimään terveysriskeistä tietoisena, niin suuntaisin tämän: http://hk.asiatatler.com/columnists/hing-chao/discovering-the-shar-pei-an-endangered-dog-breed?fb_ref=.UBkiOZzh1kw.like&fb_source=home_multiline
      artikkelin johdattamana Hong Kongiin, missä koirilla näyttäisi olevan peräti kulmaukset! Toinen vaihtoehto voisi olla ainakin joskus Italiassa toiminut perinteisten shar peiden yhdistys, jonka kautta sopiva pentu voisi löytyä. Linkki on tässä: http://traditionalchineseshar-pei.webs.com/

      Lopuksi täytyy ärsyttää sinua muilla rotuehdotuksilla, kuten basenjilla tai pitbull-tyyppisillä koirilla. Niilläkin on shar pein tavoin kovempi luonne ja ulkonäössä hiukan samoja piirteitä kuin bonemouthillakin.

      Pitbullin ulkonäön kaikki varmaan tietävätkin...
      Basenji; hoikempi, pienempi, mutta ryppyotsainen ja terveempi: http://1.bp.blogspot.com/-ODOAbin3O9A/TmXgea_L3wI/AAAAAAAAA1o/N5VLH4naeLA/s1600/Basenji4.jpg
      Rhodesiankoiralla olisi terveempi rakenne, tosin ne ovat tunnettuja kovapäisyydestään: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Rhodesian_ridgeback.jpg

      • uusinäky

        Anteeksi :D Siis. kysymys oli vain uteliaisuutta shar peista, tällä hetkellä minulla ei ole tarkoitus hankkia koiraa, on jo yksi karvaturri, tosin mieli tekisi harrastekentille taas (omani on vanhus, 13 vuotias pappa niin ei oikein jaksa ennää), agilitya, ja siksi oikea mielenkiinto on suuntautunut enemmän miellytyshaluisiin yksilöihin. mutta kiitos vastauksesta, oikein hyvät linkit laitoit : ). en oikein usko että shar peita kauheasti kiinnostaisi kentällä hyppely :D

        Basenjin jo tiedän entuudestaan ja pitbullejakin on tullut näkyiltyä, kummatkin oikein komeita ja hienoja luonteeltaan, mutta kuin päivä ja aurinko, pitbulli niin valmis miellyttämään ja heiluu kun heinäseiväs ja basenji jota ei paljoa kiinnosta vierasta nähdä ja oli hyvin kissamainen.
        rhodesiankoiraa ei ole tullu paljoa näkyiltyä tai sen enempää kuultua koko rodusta.. Ihan mielenkiintoinen kyl ja nätti :)

        On näitä rotuja.. Pitäisi kuitenkin mennä aina luonteen mukaan, oli ne sitten kuinka nättejä otuksia. Sitä turhaan sanoilla että omistajan näköinen koira. Käsittänyt sen aina niin että omistajan luonne heijastuu koiranvalintaan :o tiedä häntä olenko ihan pihalla


      • jhkjj
        uusinäky kirjoitti:

        Anteeksi :D Siis. kysymys oli vain uteliaisuutta shar peista, tällä hetkellä minulla ei ole tarkoitus hankkia koiraa, on jo yksi karvaturri, tosin mieli tekisi harrastekentille taas (omani on vanhus, 13 vuotias pappa niin ei oikein jaksa ennää), agilitya, ja siksi oikea mielenkiinto on suuntautunut enemmän miellytyshaluisiin yksilöihin. mutta kiitos vastauksesta, oikein hyvät linkit laitoit : ). en oikein usko että shar peita kauheasti kiinnostaisi kentällä hyppely :D

        Basenjin jo tiedän entuudestaan ja pitbullejakin on tullut näkyiltyä, kummatkin oikein komeita ja hienoja luonteeltaan, mutta kuin päivä ja aurinko, pitbulli niin valmis miellyttämään ja heiluu kun heinäseiväs ja basenji jota ei paljoa kiinnosta vierasta nähdä ja oli hyvin kissamainen.
        rhodesiankoiraa ei ole tullu paljoa näkyiltyä tai sen enempää kuultua koko rodusta.. Ihan mielenkiintoinen kyl ja nätti :)

        On näitä rotuja.. Pitäisi kuitenkin mennä aina luonteen mukaan, oli ne sitten kuinka nättejä otuksia. Sitä turhaan sanoilla että omistajan näköinen koira. Käsittänyt sen aina niin että omistajan luonne heijastuu koiranvalintaan :o tiedä häntä olenko ihan pihalla

        Niin, linkitin vain pari ensimmäisenä mieleen tulluttua rotua ajatuksena se, että jokin shar pein kaltainen sinua kiinnostaisi. Tietämäni mukaan itsepäinen rotu, joten linkitin näitä kovapäisempiä koiria ja pitbullin vain sen takia, että olisi jokin tunnetumpi vaihtoehto ^^


    • Dallapee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe