en tiedä kuka ??? oli kirjoittanut aiemman tekstin. Se oli täysin virheellinen!
http://www.islamtampere.com/naistenoikeudet.htm
http://www.islamtampere.com/naisenasema.htm
NAISTEN OIKEUDET ISLAMISSA
9
471
Vastaukset
- hellu
Tuon tekstin lukeminen vain vahvistaa aikaisempia kirjoituksia islamin epätasa-arvoisuudesta. Tekstissä koko ajan vilisi negatiivinen näkemys länsimaalaisen naisen asemasta, mikä ei pidä paikkaansa
"Lännessä kotona aviomiehiä ja perheitään palvelevia naisia halveksitaan; väitetään, että he eivät ole emansipoituneita."
Tuo on todella värittynyttä tekstiä ja yksioikoista tulkintaa, eikä pidä paikkaansa. Tunnen monia onnellisia kotiäitejä joita ei hiukkaakaan halveksuta. Länsimaissa naisilla on korkeahko elämänlaatu ja vapaus valita, suurin osa on hyvin onnellisia. Suurin osa länsimaalaisista lapsista on hyvinvoivia ja onnellisia.
"Musliminaisten ensisijaista velvollisuutta muslimeina seuraa velvollisuus – siksi että he ovat naisia – avioiduttuaan synnyttää ja kasvattaa lapsia."
"Aviovaimo voi hankkia koulutusta ja käydä työssä kunhan hänen jalo tehtävänsä aviovaimona ja äitinä tulee hoidetuksi. Islam etsii täydellisyyttä; jos vaimo voi toimia menestyksellisesti yhtä aikaa kotona ja kodin ulkopuolella. Hänellä on vapaus tehdä niin."
Käytännössähän tuo ylläoleva tarkoittaa, että naisen tulee olla täydellinen. Isän rooli on todella aliarvostettu. Kaukana vapaus tuollaisesta elämästä. Monet isät haluavat osallistua yhtä paljon lasten kasvattamiseen kuin äidit ja ryhtyä jopa koti-isäksi.- Teppo
todellakin että on vapaus valita, niinkuin hellu sanoi.
- jajh
Teppo kirjoitti:
...oleellista on myös, että mainittua sivustoa julakisee "Tampereen Islamin Yteisö". Olen toki tietoinen, että tamperelaiset ovat erikoisia, mutta että heillä on ihan oma islamkin, on minulle uutta.
- jajh
Teppo kirjoitti:
...oleellista on myös, että mainittua sivustoa julkaisee "Tampereen Islamin Yteisö". Olen toki tietoinen, että tamperelaiset ovat erikoisia, mutta että heillä on ihan oma islamkin, on minulle uutta.
- paha islam
Naisen tulee verhota päänsä
"Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu. Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä." (1Kor.11:4-6)
"Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden."(1Kor.11:10)
Miehen tulee pitää perheessä valtaa
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää." (1Kor.11:3)
"Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa." (Kol.3:18)
"Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset." (Ef.5:22-24)
"Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä." (Ef.5:33)
"vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii... voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa, olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi." (Tiit.2:3-5)
"Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä [hiljaisuudella ja rauhaisuudella] ja olivat miehillensä alamaiset; niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi... Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi." (1Piet.3:5-7)
"vaimot, olkaa alamaiset miehillenne" (1Piet.3:1)
Naisen tulee vaieta seurakunnassa
"Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa." (1Kor.14:34-35)
"Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä." (1Tim.2:11-15)
Naiset saavat kuitenkin opettaa naisia (Titus 2:3-5). Jeesuksen suhtautuminen naisiin (Joh.4:7, Matt.15:22-28).
"Heikompi astia"
1.Pietarin kirje 3:7
Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.
Naisen asemassa Vanhassa Testamentissa
"Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta; mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista." (Saarn.7:27-28)
"Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan." (Jes.3:12)
"Baabelin sankarit lakkaavat taistelemasta, he istuvat linnoituksissaan, heidän voimansa on kuihtunut, he ovat naisiksi muuttuneet; sen asunnot ovat poltetut, sen salvat rikotut." (Jer.51:30)
"Katso, sotaväkesi, mikä sinulla on, on naisia." (Naah.3:13)
Sananl. 11:22 "Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla."
Sananl. 9:13 "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."- PUHUKAA SITTEN KUN TODELLA ...
teksti on raamatusta. sielläkö kristityn naisen vapaus sitten on.
Raamatun mukaan naisen paikka olla miehen alamainen, sekö kristityn naisen niin kutsuttu vapaus?
Koraani asettaa niin miehen kuin naisen saman arvoiseksi, eikä nainen ole miehen alanmainen!!
ihmettelen kovasti sitä, että te kuvittelette tietävänne muslimi naisen elämästä?! Ette kuitenkaan ole päivääkään elänyt sitä elämää! Minä olen elänyt kristityn elämää ja palannut islamiin. Elän muslimina muslimimieheni rinnalla, enkä päivääkään vaihtaisi pois. En kaipaa entistä elämääni, mutta kun yritän kertoa että kaikki on nyt hyvin.. joku muka paremmin musliminaisen elämää tietävä väittää minulle toista..
HALOO IHMISET, MINÄ ELÄN MUSLIMI NAISEN ELÄMÄÄ SUOMESSA... EIKÄ SE TODELLAKAAN OLE MITENKÄÄN ALISTAVAA! PÄINVASTOIN, OMA AVIOSIIPPANI ON HELLÄ JA HUOMAAVAINEN! MUUT MUSLIMIT, NIIN NAISET, MIEHET KUIN LAPSETKIN KOHTELEVAT MINUA KUNNIOITTAVASTI JA TERVEHTIVÄT KOHTELIAASTI.
PUHUKAA SITTEN KUN TODELLA TIEDÄTTE JOTAIN - Poison
PUHUKAA SITTEN KUN TODELLA ... kirjoitti:
teksti on raamatusta. sielläkö kristityn naisen vapaus sitten on.
Raamatun mukaan naisen paikka olla miehen alamainen, sekö kristityn naisen niin kutsuttu vapaus?
Koraani asettaa niin miehen kuin naisen saman arvoiseksi, eikä nainen ole miehen alanmainen!!
ihmettelen kovasti sitä, että te kuvittelette tietävänne muslimi naisen elämästä?! Ette kuitenkaan ole päivääkään elänyt sitä elämää! Minä olen elänyt kristityn elämää ja palannut islamiin. Elän muslimina muslimimieheni rinnalla, enkä päivääkään vaihtaisi pois. En kaipaa entistä elämääni, mutta kun yritän kertoa että kaikki on nyt hyvin.. joku muka paremmin musliminaisen elämää tietävä väittää minulle toista..
HALOO IHMISET, MINÄ ELÄN MUSLIMI NAISEN ELÄMÄÄ SUOMESSA... EIKÄ SE TODELLAKAAN OLE MITENKÄÄN ALISTAVAA! PÄINVASTOIN, OMA AVIOSIIPPANI ON HELLÄ JA HUOMAAVAINEN! MUUT MUSLIMIT, NIIN NAISET, MIEHET KUIN LAPSETKIN KOHTELEVAT MINUA KUNNIOITTAVASTI JA TERVEHTIVÄT KOHTELIAASTI.
PUHUKAA SITTEN KUN TODELLA TIEDÄTTE JOTAIN... vähän eri meininki kuin muslimi-maissa. Siellä nainen ei saa poistua kotoa, ei puhua vieraille miehille (tai välttämättä naisillekaan), tututkaan miehet eivät tervehdi, nainen on "alempi olento".
Se miten muslimit toimivat maassa jossa he ovat vähemmistö on aivan eri tapa kuin maassa jossa he ovat edes suurikin vähemmistö. Monissa uskonnoissa, erityisesti näissä Jahve/Allah-uskonnoissa on nähtävissä se, että kun uskonnon kannatus on pientä ja tarvitaan lisää jäseniä ja uskonnon levittäjiä on naisten työ tervetullutta, mutta kun uskonto on levinnyt valta-asemaan tai edes lähelle alkavat miehet nauttia sen hedelmistä ja naiset työnnetään takaisin huonoon asemaan "miestä alempina epäihmisinä".
Tuossa hieman miettimistä jokaiselle suomalaiselle musliminaiselle. Nyt sinua kohdellaan hyvin, mutta entä jos asiat Suomessa olisivat hieman toisella tavalla tai asuisitte muualla...? Ei tarvitse vastata minulle, vastatkaa itsellenne. :)
Ai niin, en ole kristitty, ja mielestäni Raamatusta myös löytyy vaikka mitä "jännää" (katsokaa vaikka vapaa-ajattelijoiden sivuilta sitaatteja), mutta länsimaissa vapaan ajattelun ja humanismin ansiosta on naistenkin asema kohtalaisen hyvä. - Mimi
Poison kirjoitti:
... vähän eri meininki kuin muslimi-maissa. Siellä nainen ei saa poistua kotoa, ei puhua vieraille miehille (tai välttämättä naisillekaan), tututkaan miehet eivät tervehdi, nainen on "alempi olento".
Se miten muslimit toimivat maassa jossa he ovat vähemmistö on aivan eri tapa kuin maassa jossa he ovat edes suurikin vähemmistö. Monissa uskonnoissa, erityisesti näissä Jahve/Allah-uskonnoissa on nähtävissä se, että kun uskonnon kannatus on pientä ja tarvitaan lisää jäseniä ja uskonnon levittäjiä on naisten työ tervetullutta, mutta kun uskonto on levinnyt valta-asemaan tai edes lähelle alkavat miehet nauttia sen hedelmistä ja naiset työnnetään takaisin huonoon asemaan "miestä alempina epäihmisinä".
Tuossa hieman miettimistä jokaiselle suomalaiselle musliminaiselle. Nyt sinua kohdellaan hyvin, mutta entä jos asiat Suomessa olisivat hieman toisella tavalla tai asuisitte muualla...? Ei tarvitse vastata minulle, vastatkaa itsellenne. :)
Ai niin, en ole kristitty, ja mielestäni Raamatusta myös löytyy vaikka mitä "jännää" (katsokaa vaikka vapaa-ajattelijoiden sivuilta sitaatteja), mutta länsimaissa vapaan ajattelun ja humanismin ansiosta on naistenkin asema kohtalaisen hyvä.Itse asun vielä Suomessa perheeni kanssa mutta minulla on paljon ystäviä (länsimaisia islamiin palanneita naisia), jotka ovat muuttaneet miehensä kotimaahan tai esimerkiksi Arabian niemimaalle ja he ovat onnellisia. Onnellisempia kuin olivat "iki-ihanassa ja ah niin vapaassa" länsimaisessa kotimaassaan.
Siellä ei todellakaan tapahdu tuota mitä edellinen kirjoittaja mainitsi. Tai voi tapahtua, mutta silloin henkilö ei enää toimi Islamin mukaan. Nämä naiset joita tunnen eivät tahdo muuttaa takaisin kotiin, koska kotona odottaisi kaikenlainen "epämiellyttävä" kuten juuri sellaiset kommentit kuin tällä palstalla, ALISTUS OMAN KANSALAISUUDEN EDUSTAJILTA, syrjintä julkisella tasolla (pukeutumisen takia) ja yhteiskunnan ongelmat (alkoholismi etenkin Suomessa, pummeja näkee joka kulmalla.. sitä on niin ihanaa esitellä lapsille eikös vain).
Joten vieläkö voi kummastella sitä miksi tahdomme täältä pois? meitä alistetaan ja haukutaan omassa maassamme, teette juuri sitä mistä syytätte sisariamme ja veljiämme JOHON HE EIVÄT SYYLLISTY. Te alistatte meitä sanoin, teoin, asentein. Tämä palsta on yksi erittäin hyvä esimerkki suhtautumisesta meihin.
Jos teille vastaa ja koittaa esittää perusteita sille mihin itse uskoo kumoatte sen kaikkitietävinä Islamista. Oletteko edes käyneet muslimaassa saati lukeneet Koraania ja haditheja ja vielä ymmärrätte ne oikein?
TEILLE TV JA SANOMALEHDET OVAT JUMALIA - uskotte kaiken mitä ne sanoo sanasta sanaan. Yhdistätte asioitte omien halujen ja oikkujenne mukaan. Ok, tsetseeni räjäyttää pommin, hän on muslimi, siitähän tulee ISLAM=TERRORISMI. No, otetaan vastaava esimerkki. Suomalainen mies=kristitty, hakkaa vaimoaan.. LOPPUTULOS: kristitty=vaimonhakkaaja. Tai suomalainen=ryyppää paljon, suomalainen=kristitty, LOPPUTULOS: kristitty=alkoholisti.
Miettikää nyt vähän ennen kuin yhdistelette asioita pienessä päässänne hyvät ihmiset!!!
Jos niin vakaasti uskotte siihen että tämä maa on onnela ja täällä saa tehdä vapaasti mitä tahtoo (korostatte aina vapaata tahtoa) niin antakaa meidän olla. Antakaa meidän vapaasti valita mitä haluamme. ÄLKÄÄ ALISTAKO MEITÄ SANOILLANNE, TEOILLANNE, ASENTEILLANNE kuten tähän asti olette tehneet.
- Laura
Huh huh mitä tekstiä... malliesimerkki siitä, miten järkyttävää naisen alistamista voidaan perustella muka järkisyillä (joissa ei ollut totuuden tai järjen haiventakaan)ja väittää lopulta sortamista oikeudeksi ja hyväksi menettelyksi. Näinhän nämä asiat kai käännettiin täällä vielä sata vuotta sitten. Tuollaisilla jutuilla yritetään väkisin vääntää hyväksi sellainen paha, josta vain ei haluta luopua tai tunnustaa pahaksi.
Olen useamminkin törmännyt siihen, miten naisen alistaminen usein uskonnollisissa piireissä muuntuukin kunnioitukseksi, kunhan vain mies "arvostaa ja rakastaa vaimoaan". Totuus kuitenkin on ja pysyy, nainen on sorrettu jos mies väittää olevansa luonnollinen johtaja, perheen elatuksesta vastuussa sukupuolensa takia, naisen ensisijainen tehtävä äitiys tai jos naisen väitetään olevan jotenkin tunteidensa tai hormoniensa vietävänä. Ei siinä auta vaikka mies miten kunnioittaisi vaimoaan. Nämä seikat muokkaavat väistämättä yhteiskunnan naisia alistavaksi, vaikka miten väittäisi, että naisilla on samat oikeudet kuin miehillä.
Sitäpaitsi, ei voi olla muuta kuin naisia vihaavan ääliön keksintöä, että naisen biologia tekee hänestä huonon johtajan tms. tai peittävästi pukeutuminen ehkäisee raiskauksia - tämä asiahan on täysin päinvastoin. Pukeutumisen vaikuttaminen raiskauksiin on raiskausmyytti, joka vain lisää naisvihaa ja seksuaalirikoksia. Todellisuudessa raiskausten motiivi on tekijän halu nöyryyttää ja rankaista uhriaan ja osoittaa omaa valtaansa. Asiaa vain pahentaa, jos naisen uskotellaan olevan seksuaalisempi kuin mies ja että raiskauksessa on kyse seksin haluamisesta ja syynä on naisen laukaisema himo miehessä. on helppo ymmärtää, miten tällaiset käsitykset syyllistävät uhria yhteiskunnan taholta ja miten raiskaaja yllyttää itsensä tekoon, kun kaikki tukee hänen naurettavaa tekosyytään, että nainen on härnääjä, joka pitää laittaa paikalleen (riippumatta onko kyseessä nainen, joka on yrittänyt iskeä koko illan, burkaan pukeutunut vastaantulija tai oma vaimo)Nainen ei ole sen seksuaalisempi kuin mieskään, paitsi tietenkin heteromiehen näkökulmasta (keiden näkökulmasta koraani on kirjoitettu?). Ja toisinpäin heteronaisen näkökulmasta (ketkä eivät kirjoittaneet koraania?). Tästä syystä nainen ei esineellisty tai seksualisoidu itsestään kadulla kulkemalla yhtä peittävissä/paljastavissa vaatteissa kuin mies. Naiset eivät aseta itseään vaaraan (näin jutussa sanottiin) osoittamalla yhtä vapaata seksuaalisuutta kuin miehet, vaan suostumalla sen riistämiseen.
Sitäpaitsi, jos nainen kerran on luonnostaan niin äiti ja alistuja, miksi he taistelevat saadakseen olla jotain muuta? Kumpi määrää, mikä on naisille luonnollista, muslimimiehet vai naiset itse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708