Löytyykö täältä ketään joka on saanut stadinasunnon kautta tarjouksen jätkäsaaresta (uustuotanto)? Itse olin myös hakenut mutta mitään ei ole kuulunut joten arvelen että asunnot ovat jo menneet. Jos olette asunnon saaneet, voisitteko kertoa vähän tiedän tilanteesta (siis oletteko töissä/työttömiä/kotona lasten kanssa/opiskelijoita, lapsiperhe/yksin/pariskunta, erittäin kiireisiä/kiireisiä/asunnon tarpeessa, ..... ja niin edelleen) Olisi kiva tietää miten asunnon saajat on valittu :-)
Jätkäsaari, Juutinraumankatu 3
44
2923
Vastaukset
- Lide1234
Hei,
Olen itsekin miettinyt samaa viimeiset päivät. Olemme luokassa erittäin kiireellinen kolmihenkinen perhe.
Toivottavasti lykästää ja posti iloisia uutisia! Eli edelleen odotellaan! - Jätkäsaareen
Me saimme kaksion. Olimme luokassa erittäin kiirellinen.Pahasti muuttouhka päällä. Molemmat olemme työelämässä.
- Lide1234
Milloin saitte tiedon asunnosta?
Mietin vaan, onko turha enää edes odotella. - jätkäsaareen
Lide1234 kirjoitti:
Milloin saitte tiedon asunnosta?
Mietin vaan, onko turha enää edes odotella.Saimme eilen tiedon asunnosta
- ann18
Niin, mekin olemme luokassa erittäin kiireinen, olemme neljähenkinen perhe. Meidänkin pitäisi nykyisesytä asunnosta muutta pois kun vuokra sopimus loppu ja työt Helsingissä alkavat.
- ann18
luokassa erittäin kiirellinen siis :-)
- ergaer
Miksi haluatte ostaa maan kalleimpia hometaloja?
- 7878781
Mistäs tällaisia ostohaluja päättelit? Juutinraumankatu 3 kun on kaupungin vuokrataloja.
- jennygklmdfl
Saatiin 3 h k :) Olemme lapseton pari, esikoinen syntyy loppuvuodesta. Tämän hetkinen asuntomme on erittäin kallis ja sopimaton lapsen kanssa asumiseen, muuten ei mitään muuttouhkaa ole. Molemmat käymme töissä ja toisella korkeakoulutus.
- ann18
Saanko kysyä jos olitte luokassa erittäin kiirellinen, ja jos niin, minkä takia? :)
- Jennykdldldfl
ann18 kirjoitti:
Saanko kysyä jos olitte luokassa erittäin kiirellinen, ja jos niin, minkä takia? :)
En tiedä missä luokassa oltiin. Laitoin vain hakemuksen ja jäin odottamaan vastausta. Vuokrat eivät mielestäni mitään erityisen halpoja tuoasa kohteessa ole. Vain hieman halvrmpia kuin vapailta markkinoilta. Mielestäni on ainoaataan oikeus ja kohtuus että tavalliset työssäkäyvätkin saavat kaupungin asuntoja eivätkä vain sossutapaukset. Muutenkin tässä maksetaan jo veroja, päivähoitomaksuja yms. Reilusti eikä kuitenkaan saada asumistukea tms.
- lala1
Jennykdldldfl kirjoitti:
En tiedä missä luokassa oltiin. Laitoin vain hakemuksen ja jäin odottamaan vastausta. Vuokrat eivät mielestäni mitään erityisen halpoja tuoasa kohteessa ole. Vain hieman halvrmpia kuin vapailta markkinoilta. Mielestäni on ainoaataan oikeus ja kohtuus että tavalliset työssäkäyvätkin saavat kaupungin asuntoja eivätkä vain sossutapaukset. Muutenkin tässä maksetaan jo veroja, päivähoitomaksuja yms. Reilusti eikä kuitenkaan saada asumistukea tms.
Jos vertaa jätkäsaaren muihin asuntoihin (esim. SATO:n kautta) niin vuokrat ovat kyllä paljon halvempia. Satolla 3h k maksaa melkein 1700 euroa kuussa.. http://sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/huoneisto.htm?huoneisto=54613
- noniin
lala1 kirjoitti:
Jos vertaa jätkäsaaren muihin asuntoihin (esim. SATO:n kautta) niin vuokrat ovat kyllä paljon halvempia. Satolla 3h k maksaa melkein 1700 euroa kuussa.. http://sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/huoneisto.htm?huoneisto=54613
No tollasia vuokria ei kyllä kaksi normipalkkaista työssäkäyvää ihmistä maksa sen enempää kuin työtön.
- 8+2
Meilläkin liian kallis asunto, olen yh, 1 lapsi, korkeakoulutus, nyt työtön. Asuntoa ei irronnut. Olisi ollut ainoa kaup.asunto josta lyhyt matka lapsella kouluun (muut koulut ei tietyistä syistä käy) noh ei voi mitää..
- kalle-anka
Kannattiko lukea filosofiaa ja tehdä gradu Mikki-Hiiren sukupuolielämästä?
Tällaiset luuserit vaan leireille asumaan. - Duunari-veronmaksaja
Ihan vaan kysyisin, että miksi asut siis Helsingissä? Onko sulla työttömänä mitään väliä vaikka asuisit Keravalla? Siellä sulla olisi ainakin teorisassa mahdollisuus maksaa itse oma vuokrasi ja tulla toimeen?
- Blaablaa1
Ihan oikeesti opiskelin, ei mitään filosofiaa. Väitätkö, että kaikille riittää töitä? Suomi ylikouluttaa porukkaa, jotta tilastot näyttää paremmalta. Opiskelijat saa velkaantua opintolainasta, ja jäädä työttömiksi valmistuttuaan. Se on kaukana lottovoitosta syntyä tänne.
- 148
Saimme eilen asuntotarjouksen kolmiosta. Itse opiskelen tällä hetkellä ja puoliso vakituisessa työssä, olimme luokassa erittäin kiireellinen, sillä valmistun syksyllä/alkutalvesta jolloin vuokrasopimuksemme päättyy. Asumme siis hoasin asunnossa. Mekin odotamme ensimmäistä lasta, jonka on tarkoitus syntyä alkuvuodesta 2014. Onnea kaikille asunnon saaneille, olimme jo itse menettäneet toivomme asunnon suhteen kunnes eilen saimme viestiä kaupungilta. :) Älkää sis vielä toivoanne menettäkö
- laitontahommaa..
näitä lukiessa huomaa, ettei asuntoja anneta niille jotka tarvii tai joilla ei varaa ottaa markkinahintaista. On joko täysin arpapeliä, tai sitten asunnoista päättävien sukulaisia. Eli työssäkäyville annettaan nämä halvat asunnot, ja köyhät maksaa sitten markkinahintaista eli kallista vuokraa. Näin valtio ja kunta osaltaan kyykyttää köyhiä ja helpottaa entisestään työssäkäyvien elämää.
- jätkäsaareen
Kyllä meillä oli ainakin kova tarve. Meiltä meinaan lähtee kämppä alta ja yksikään sukulainen ei ole stadin asunnoilla töissä. Totta on se että molemmat käymme töissä mutta ei sen nyt pitäisi olla este asunnon saantiin.Herranjumala.
- namemarkk
Ei työssäkäyminen vielä tarkoita hyviä tai edes keskivertotuloja. Esim. pienyrittäjillä tulot voivat vaihdella hurjastikin.
- Epistä on silti joo
Paitsi, että näissä uudiskohteissa on korkeammat vuokrat, joten kaupunki antaa asunnot niille, joilla on myös varaa maksaa ko. vuokrat.
Löytyy myös paljon koulutettua porukkaa joko lapsilla tai ilman, joilla ei ole varaa ostaa asuntoa sekä porukkaa työsuhdeasunnoissa, joiden vuokra-aika menee umpeen. Kuvittelisin myös, että kaupunki ei anna asuntoa niille, joilla esim. ulosotossa kymmeniä tuhansia euroja... - 123321
Hei,
Onko kukaan ollut tänään yhteydessä Stadin asuntojen asiakaspalveluun?
Mietin, että mahtaako kaikki asunnot olla jo jaettuna ja valituille ilmoitettu sähköpostilla..
Onnea tarjouksen saaneille!- hoopi
Kun katsoo millaiset perheet asuntoja on saanut näkee selkeästi että asuntoja ei jaeta vain tarvehankinnan perusteella vaan taloihin kerätään monipuolista asukasrakennetta. Itse en saanut asuntoa mutta en myöskään haluaisi muuttaa taloon johon on kerätty kaikki moniongelmaiset perheet. Onnea uusien asuntojen saaneille.
- 56789
Soitettiin aamulla epätoivoisena. Sanoivat, että prosessi edelleen kesken ja vielä huomennakin voi tulla ilmoitus. Olen kyllä itse menettänyt jo toivon...Vaikka erittäin kiireellisessä luokassa ollaankin.
- 649887
56789 kirjoitti:
Soitettiin aamulla epätoivoisena. Sanoivat, että prosessi edelleen kesken ja vielä huomennakin voi tulla ilmoitus. Olen kyllä itse menettänyt jo toivon...Vaikka erittäin kiireellisessä luokassa ollaankin.
No, Kap Hornin kadullehan ainakin kaksi raportoi saaneensa asunnon määräajan umpeuduttua, ilmeisesti kun asuntoja ei oltukaan otettu vastaan. Että voihan sekin tuuri vielä jollekulle osua. Paitsi meille vaihtajille. :D Tsemppiä, toivottavasti mieletön tuuri osuu kohdalle.
- Jepson
Tännekkän ei ole kuulunut mitään. Olemme 26-vee pariskunta ja esikoinen syntyy lokakuussa. Itse olen vakituisessä työssä ja avopuoliso opiskelee. Nykyinen HOAS kämppä 1h k tulee olemaan melko ahdas vaikka neliöitä onkin 46. Toivotaan, että vielä tulisi tarjousta...
- Minä
Kannattaa hakea hoasilta sisäistä siirtoa isompaan. Näin me tehtiin kun odotin meidän tytärtä. Vastaus saatiin viikon sisällä ja asunto on tilava hyvällä paikalla ja vuokra on huomattavasti pienempi. Neliöitä 76,5.
- aseer mhammed.
mina sain kolmio minula 5lasta ja molemat oleme kotona vaa sosku maksa kaikki hyvi talvla loma somalia 4 viikoa.joo.
- Tessu5
Kaksiota hain, vakituinen työpaikka ja kaksi teini-ikäistä, asunto myydään alta pois, joten kiireellinen tapaus. Ei tullut soittoa :(
- Tasapainoinen rakenne
Ymmärrän, että ottaa päähän ettei soittoa tullut. Mutta minusta taas tuntuisi oudolta, että soitto olisi tullut! Ette kuulu kahden teini-ikäisen kanssa kaksioon, vaan vähintäänkin(!) kolmioon. Sitä paitsi, jos teillä on noin kiire saada asunto, niin eikö olisi kaupungilta järkevää antaa teille jo pikemmin muutettava asunto, kuin nämä syyskuun lopulla valmistuvat?
Minusta on järkevämpää kasata rauhassa uuteen taloon tasapainoinen asukasrakenne mahdollisimman järkevillä kombinaatioilla, mitä kaksio kahden teini-ikäisen kanssa ei vaan ole, kuin antaa asuntoja vain summanmutikassa niitä haluaville.
Toivottavasti teillä on hakemuksessa merkattuna koko alue ja saatte tarjouksen teille sopivasta asunnosta mahdollisimman pian! - lim1
Jos on kiire: Helsingin kaupungin asunnot Oy:n hissitalo osoitteessa Kankaretie 9 a valmistuu peruskorjauksesta 1.9.2013. Vapautuvat asunnot ovat uudenveroisia 75 m2 kolmioita, joissa on täydellisesti uusittu mm. keittiöt ja kylpyhuoneet. Kaikissa asunnoissa on lasitettu parveke, tilavat makuuhuoneet, vaatehuone ja kunnon keittiö, jossa koko perhe mahtuu ruokailemaan. Asunnoissa on hyvä pohjaratkaisu ja eteisestä on käynti kaikkiin huoneisiin, myös keittiöön.
Keittiöissä on kaikki uutta - pinnat, kaapistot ja koneet. Kylpyhuoneet on kaakeloitu. Kylpyhuoneissa on vesikiertoinen lattialämmitys ja vedenkulutusta asukas voi itse seurata oman asunnon vesimittarista. Kaikissa asunnoissa on lämmön talteenotolla varustettu porraskohtainen koneellinen ilmanvaihto.
Koulumatka Kankaretieltä ala- ja yläasteelle on turvallinen, ei kadun ylityksiä. Päiväkodit ja palvelut ovat lähistöllä. Bussit 77 ja 741 vievät reilussa puolessa tunnissa keskustaan ja bussi 62 vartissa Mellunmäen metroasemalle.
Jakomäki on luonnonläheinen ja kehittyvä kaupunginosa. Uimahalli ja liikuntapuisto on jo uudistettu ja seuraavana käynnistyy ostoskeskuksen laajennus. Alueella on hyvä koirapuisto ja ulkoilijoille Slåttmossen luonnonsuojelualue, jonka pitkospuilla unohtaa olevansa kaupungissa.
Jätä vuokra-asuntohakemus tästä. Uusille asukkaille ilmoitetaan asukasvalinnasta tekstiviestillä ja sähköpostilla.
- en kestä
Nonni.. ja taas tätä että kaikki valittaa jostain pienistä asioista ja heistä tulee
"kiiresiä" tapauksia koska "vuorka sopimus päättyy ens vuonnna -.-
Hei olen 20 vuotias, vakituinen työpaikka, ja koulua jaksan käydä samalla.
Asun YKSIÖSSÄ 20m2 poikaystävän kanssa jolla on myös vakituinen työpaikka.
Sato Oy kämpässä asutaan. vuokra lähes 600e/kk 20m2 yksiöstä.
Kerrostalossa on tulossa remppa ja pakko muutto on jo 1.9.2013.
Satolla ei ole velvolliuutta tarjota tilalle mitään.
Koska emme saa mistään muualta jo yli vuoteeen asuntoa.
Mahtavaa.. eikö olekkin?
Tulomme ovat 3 300e/kk
jotenka pystymme maksaa vuokraa tarpeeksi kaksiosta.
EN kuitenkaan rupea maksamaan 1500e/kk kaksiosta jostain haagasta.
Eli kodittomaksi jäädään varmasti.
Koska heei mulla ja miehelläni on ULKOMAALAINEN SUKUNIMI.
Ja monet ovat sitä mieltä että heille ei kannatta vuokrata asuntoa.
Kiitos vain ihan vitusti.
Pitääkö mun ottaa lopputili duunista ja mennä sossupummiks?!?
Ja tulla raskaaks 20 vuotiaana JOTTA SAISIN HELVETIN ASUNNON?!?
Kiitos mutta ei innosta pilaa loppu elämä vain asunnon takia, mutta toisaaalta
se varmasti menee päin vittua kun asun Helsingin Rautatientorilla loppu elämäni.
Ja sitten kirjoitellaan lehtiin kuinka ulkomaalaiset kerjäävät liikaa rahaa Helsingin keskustassa.
NO ehkä jos vuokraisitte meille kämpän jotta voisimme säilyttää työpaikan,
emme olisi siellä kerjäämässä.
p.s en ole romani kuitenkaa nou hätä.
Mitä mä sanon pomolleni "hei tota mulla ei ole nyt oikein osotetta ja öö tota asun tos ulkona"
Arvaa vain saanko nopeasti kenkää.
Kiitos.- Voisaaaaaa
^ Miksi ette vuokraa kaksiota yksityiseltä? Ei siitä 1500€ joudu maksaan, vaan saatte aivan 100% varmasti alle 1000€ kaksion Helsingistä, muualtakin kuin idästä. Vähän viitseliäisyyttä kehiin, ei kaikki asu säätiöiden asunnoissa. En mä nyt teitä pidä missään nimessä kiireellisinä hakijoina, kyllä noilla tuloilla pystyy yksityisten vuokrahintoja maksamaan.
- kalle_kuspää
sori mut ihan v*n säälittävä ja katkeraa asenne sulla. Hanki parempaa työtä ja OSTA itelles asunto.. yhyy yhyy, epäreilua yhyy..
- vastaan1
koklaa sitä jakomäkeä, siellä on nyt haku kankaretie 9 nimimerkille #en kestä"
- Välimerenkatu 4
Taitaa olla tämä Juutinrauma 3 samassa pihassa meidän kanssa. Olemme muuttamassa Välimerenkatu neloseen syyskuun lopussa / lokakuun alussa. Onnea kaikille asunnon arvonnassa voittaneille! Pidetään piha siistinä :-)
- Onnellinen muuttaja
Saatiin juutinraumankadulta kämppä poikaystävän kanssa. Asutaan jo valmiiksi hekan kämpässä mutta se on yksiö eli saadaan juutinraumankadulta kaksio vaihdossa.
- Onnellinen muuttaja
Jatkan vielä että luulen että saatiin tuo kaksio juuri siksi että ollaan jo hekan asukkaita ja näin vapautuu yksiö jollekin sitä tarvitsevalle koska ei ole järkeä että kaksi ihmistä asuu yksiössä kun pystyy maksamaan enemmänkin vuokraa. Meillä ei mitään kiirettä ollut saada asuntoa. Nimenomaan tuo jätkäsaaren alue kiinnosti vain niin kokeilin onneani.
- Perhe6krs2praveketta
Kyllä se on arpaonni ja sopiiko alueen sosiaalirakenteeseen, jotka määrittelee saako sitä kämppää. Meillä kävi tuuri ;)
- b709g
Saitteko isännöitsijältä tiedon, että sisäänmuuton saa aloittaa vasta 27.9 klo.1600-eteenpäin?
Itse sain tiedon että 27.9 klo.0900 alkaa avaintenjako enkä mitään muuta. Tiedotuksen puutetta, koska vasta eilen soitettuani isännöintiin ko.ajankohta minulle ilmoitettiin. Aiheuttaako tämä muille ongelmia?- Tuleva asukas
Muistaakseni vuokrasopimusta allekirjoittaessa asiasta mainittiin.
- Juutinraumankatu
Tuleva asukas kirjoitti:
Muistaakseni vuokrasopimusta allekirjoittaessa asiasta mainittiin.
Jätkäsaari 00220! Uskomaton tuuri kävi, täällä ollaan. Hieno asunto, luksusta. Vaimolla on omistusasunto, vuokralla, silti saatiin tämä. Kai ne arpoo?
- tuleva asukas2
saanko kysyä mitä maksatte vuokraa jätkäsaaresta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733