edulliset matkat

nipsuneiti1

Olen marras/joulukuun vaihteessa menossa ensi kertaa Gambiaan ja kyselisin miten voisi löytää edulliset matkat ? Kumpi on edullisempaa niin sanottu pakettimatka johon sisältyy hotelli vai olisiko pelkät lennot halvempia?

28

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prrrr

      Et kertonut kuinka kauan aiot viipyä perillä, mutta käsitykseni mukaan esimerkiksi 2 viikon matkalla menee hinta samoihin jos menet pakettimatkalle tai ostat lennot ja hankit majoituksen paikan päältä.
      Pakettimatkoja Suomesta Gambiaan saa ainoastaan Tjäreborgilta (taitaa ekat lähdöt olla juuri noihin aikoihin). Parin viikon matka buffetaamiaisella maksaa 1200-2000 euron välillä. Pelkät lennot 2 viikkoa edestakaisin noin 800 euroa ja majoitus tasosta riippuen 150-300 euroa viikko.
      Pikkuisen halvemmaksi voi siis lento itse hankittu majoitus tulla, mutta vaivaa pitää nähdä , kun netistä majoitusta etsii.
      Käyttörahaa paikan päällä pitäisi olla n. 300 euroa viikko, mieluummin vähän enemmänkin, jos tulee jotain yllättävää. Huomaa myös, että turisteille on turistihinnat :p

      Tjäreborgin lennoilla pääsee halvimmalla, halvimmatkin edestakaiset lennot Ebookersin ym järjestäjien kautta ovat kyllä toista tonnia ja joutuu tosiaan olemaan tarkkana, kun hinta heittelee ihan päivittäin ja paljon on eroja myös lentojen välilaskuissa ja kestossa. Tjären lennolla pääsee perille n. 10 tunnissa, mikä ei muuta kautta onnistu.

    • ....

      Jos reittilento kelpaa, niin esim. Lontoon tai Barcelonan kautta pääsee halvemmalla kuin Tjäreborgilla Suomesta.

      • majmaksanee

        Lisäksi omatoimimatkalla majoitus ei ole niin hyvä kuin ns pakettimatkalla. Isdo uima-allas ja 4 tähden hotelli palveluineen maksaa maltaita omatoimisesti hankittuna. Lisäksi hotellissa on hyvä olla vartiointi 24/7.


    • Prrrr

      Olen ollut Gambiassa omatoimimatkoilla. Viimeksi Brufutissa majoitus maksoi 110 euroa viikko. Itse siivottiin, lakanat ja pyyhkeet (talon puolesta) sai vaihtaa niin usein kuin tykkäsi. Ruoat ostettiin kaupasta ja käytiin ulkona syömässä. Sievä puutarha oli ja ihan kelvollinen uima-allas sekä vartiointi 24/7. Asunto (niitä oli 8 samanlaista) sisälsi tupakeittiön, makkarin ja suihkuhuoneen jossa myös vessa.

      Aikaisemmalla kerralla olin lähempänä Senegambian turistirysää, maksoin 150 euroa viikosta. Siellä oli siivous 6 x vk, lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin 2 x vk. Uima-allas oli puutarhassa (myös suihkuun pääsi) ja vartiointi pelasi. Oli keittiö, olohuone, makuuhuone ja kylppäri. Kävelymatka ravintoloille vain muutama sata metriä.
      Vielä aikaisemmalla kerralla Bijilossa 1hotelli oli kalliimpi, mutta oli sitten ihan vimpan päälle aamiaisineen, enemmän sellaista afrikkalaisittain luxusta. Muistaakseni tuli 3 viikon matkan majoitus silloin maksamaan 700 euroa.
      Yhden kerran olen Gambiassa ollut Tjären pakettimatkalla eikä se loppujen lopuksi niin kovin paljon ihmeellisempää ollut, joten jatkossakin suosin näitä omatoimisia reissujani ;)

      • ehdotvaraa

        Pääseekö siis omatoimimatkalla 1lyhyellä välilaskulla (lennon kesto max 10h) sellaiseen hotlaan (3-4 *), jossa kunnon uima-allas, reilu aamupala (edellytys), vartiointi,jotta paikalliset ei pääse sisään? Eli lentoinen majoituksineen aamupalalla 700-800e. Tjärellä oli noita vaihtoehtoja eri hotelleistä runsaasti tohon hintaan. Lisäksi koneen vaihtoihin ei viikon matkalla haluaisi päiviä uhrata. Jos halvemmalla/kätevämmin pääsee,niin ehdottomasti varaan matkan. Sihihen olisi hyvä kuulua myös lentokenttäkuljetukset, kuten matkatoimistoilla kuuluu.


      • hgdhgdghdg
        ehdotvaraa kirjoitti:

        Pääseekö siis omatoimimatkalla 1lyhyellä välilaskulla (lennon kesto max 10h) sellaiseen hotlaan (3-4 *), jossa kunnon uima-allas, reilu aamupala (edellytys), vartiointi,jotta paikalliset ei pääse sisään? Eli lentoinen majoituksineen aamupalalla 700-800e. Tjärellä oli noita vaihtoehtoja eri hotelleistä runsaasti tohon hintaan. Lisäksi koneen vaihtoihin ei viikon matkalla haluaisi päiviä uhrata. Jos halvemmalla/kätevämmin pääsee,niin ehdottomasti varaan matkan. Sihihen olisi hyvä kuulua myös lentokenttäkuljetukset, kuten matkatoimistoilla kuuluu.

        Sinulla on selvästi valmismatkan vaatimukset niin eiköhän silloin ole parasta mennä sellaisella? Omatoimisesti matkaavat yleensä asuvat tutuillaan tai tuttujen kämpissä, paikallisten guesthouseissa, matkat kulkevat tutun kuskaamana tai paikallisilla takseilla/autoilla, ostavat itse ruokansa ja syövät ystävien luona jne. Tällä tavoin matkustaminen on paljon edullisempaa, mutta sinun vaatimuksesi ovat korkeammat, joten mene sen mukaan.


      • The Gambia
        ehdotvaraa kirjoitti:

        Pääseekö siis omatoimimatkalla 1lyhyellä välilaskulla (lennon kesto max 10h) sellaiseen hotlaan (3-4 *), jossa kunnon uima-allas, reilu aamupala (edellytys), vartiointi,jotta paikalliset ei pääse sisään? Eli lentoinen majoituksineen aamupalalla 700-800e. Tjärellä oli noita vaihtoehtoja eri hotelleistä runsaasti tohon hintaan. Lisäksi koneen vaihtoihin ei viikon matkalla haluaisi päiviä uhrata. Jos halvemmalla/kätevämmin pääsee,niin ehdottomasti varaan matkan. Sihihen olisi hyvä kuulua myös lentokenttäkuljetukset, kuten matkatoimistoilla kuuluu.

        Mene Tjärellä, lennot ja majoitus aamupala. Noilla kritereillä ei viikon omatoimimatkalle lähdetä.


      • Prrrr
        The Gambia kirjoitti:

        Mene Tjärellä, lennot ja majoitus aamupala. Noilla kritereillä ei viikon omatoimimatkalle lähdetä.

        Näin on. Kun ottaa halvimman Tjären pakettimatkatarjouksen viikoksi, niin pääsee tuolla hinnalla, mutta tähdet ovat afrikkalaisen tason mukaan (uima-allas kyllä löytyy). Ja päälle sitten kustannukset muista ruokailuista ja mahdollisista retkistä ja tuliaisista.

        Ja miksi haluat juuri Gambiaan lähteä, jos pelkäät paikallisia ihmisiä? Voit viettää viikon suljetulla alueella paljon halvemalla pysymällä kotona ja ulkoilemalla parvekkeella :p.


    • ihanhukassa

      Olen ensikertalainen matkaaja, mutta budjekti hyvin pieni ja on tarkoitus mennä Gambiaan tapamaan paikallista perhettä Serekundaan. Olen katsellut pakettimatkoja, mutta kahden viikon loma maksaa aikalailla ja rahaa tarvitsee myös paikanpäällä.
      Olen tottunut vaatimattomiin oloihin en tarvitse muutakuin paikan missä voin nukkua rauhassa. Olen katsellut myös pelkkiä lentoja mutta jokin pielessä haku taidoissani koska löydän aina vaan kallimpia lentoja. Talvella siellä varmasti sesonki kausi... silloin pakettimatkojenkin hinnat ovat pilvissä.

      • .,.,.,.,

        Milloin haluat matkustaa? Lontoon ja Barcelonan kautta saa lennot edullisesti.


      • ihanhukassa
        .,.,.,., kirjoitti:

        Milloin haluat matkustaa? Lontoon ja Barcelonan kautta saa lennot edullisesti.

        Kunhan budjekti on kasassa niin marraskuussa tai joulukuun alussa. Miltä sivuilta osaisin katsoa niitä lentoja ja majoitus Serekundassa?


      • Prrrr1
        ihanhukassa kirjoitti:

        Kunhan budjekti on kasassa niin marraskuussa tai joulukuun alussa. Miltä sivuilta osaisin katsoa niitä lentoja ja majoitus Serekundassa?

        Voisiko se sinun ystäväperheesi paikan päällä kysellä ja etsiä sinulle halvan majoituksen?


    • Prrrr

      Katso näitä suomesta lentävien halpalentoyhtiöiden (esim Bluebird, Norwegian) sivuja. Niillä pääset halvalla Lontooseen tai Barcelonaan. Barcelonasta pääset Gambiaan Gambian Bird -lentoyhtiön lennoilla. Lontoosta (tai Gatwikista) pääset esimerkiksi Thomas Coock'illa.
      Pitää kyllä olla tarkkana, kun hinnat vaihtelevat päivittäin ja katsoa myös ettei joudu lentojen välillä ihan älyttömiä aikoja odottelemaan.

      • yahoooooooooo

        Suomesta lentävä Bluebird ?


      • Prrrr
        yahoooooooooo kirjoitti:

        Suomesta lentävä Bluebird ?

        Sorge, tarkoitin kyllä Blue1 (taitaa olla SAS:in nykyään). Tämä on siitä hankalampi, ettei lennä suoraan Barcelonaan, vaan Tukholman tai Köpiksen kautta.


    • tsubatsuba1

      halvimmat BCN-BJL-BCN lennot löydät www.vueling.com

      HEL-BCN-HEL - lentoja löytyy sitten useammaltakin lentoyhtiöltä.

      Kuten jo edellinen sanoi, jos et ole tottunut varailemaan lentoja Online-järjestelmistä, ole tarkkana vaihto aikojen kanssa.

    • Hulda Hupakko

      Ystäväni on tulossa Gambiasta Suomeen. Mitenkähän nuo lennot sai mahdollisimman halvalla? vertaa. fi?

      • Tiina 3013-9

        Monasti halpojen lentojen hakusivujen lennot ovat jopa 2-3 kertaa kalliimpia kuin suoraan lentoyhtiöiden sivuilta varatut lennot.


    • epätietoinennnn

      Tiina, mikä on "halpojen lentojen hakusivu" ?

      • Näin on

        Amstedamin tai Barcelonan kautta pääset halvalla. Arkefly, Amsterdamista ja Vuelos, Barcelonasta.


    • Me mennään äitini kanssa Norweigianilla Barcelonaan josta 6 tunnin odottelun jälkeen Banjuliin=> 550€/2 aikuista
      Takaisin tulemme huhtikuun lopussa Vuelingilla Banjulista Helsinkiin asti (Barcelonassa taas 6h) 500€/2 aikuista

      Ensimmäinen kerta kun käytän Vuelingia joten saa nähdä miten ämmien käy ;)

    • miekku

      Moi!
      Osaako kukaan kertoa mitä Vuelingin sivulla halvimman lipun kohdalla tarkoittaa, että, matkatavara-hinta alkaen 12e. Ei selviä enempää. Tarkoittaakohan, että 23kg:sta maksetaan 12e?
      Kiitos vastauksista!

      • Vuosi sitten

        Vuelingilla maksaa ruumaan menevä 23 kg;n laukku 32 e? olikohan näin?. En muista tarkalleen mutta joka tapauksessa yli 30.


      • vuosi sitten
        Vuosi sitten kirjoitti:

        Vuelingilla maksaa ruumaan menevä 23 kg;n laukku 32 e? olikohan näin?. En muista tarkalleen mutta joka tapauksessa yli 30.

        jatkoa edelliseen. Selviää sitten kun tekee varauksen


      • miekku
        vuosi sitten kirjoitti:

        jatkoa edelliseen. Selviää sitten kun tekee varauksen

        Kiitos!

        En vaan halua tehdä vielä varausta, koska ajankohta vähän epäselvä ja punnitsen kaikkia vaihtoehtoja. Norvegianilla pääsee edullisesti BCN mutta heidänkin sivunsa epäselviä "lisämaksujen, mm.matkalaukun painon suhteen".
        Millä sinä menit BCN?

        Kiitos taas!


      • vuosi sitten
        miekku kirjoitti:

        Kiitos!

        En vaan halua tehdä vielä varausta, koska ajankohta vähän epäselvä ja punnitsen kaikkia vaihtoehtoja. Norvegianilla pääsee edullisesti BCN mutta heidänkin sivunsa epäselviä "lisämaksujen, mm.matkalaukun painon suhteen".
        Millä sinä menit BCN?

        Kiitos taas!

        Nyt olen menossa Marraskuussa. Menen ensin Norwegialla Barceloonaan ja sieltä Vuelingilla Banjuliin. Koko matka matkalukkuineen maksoi n. 550 euroa edestakaisin.
        Tästä hinnasta matkalaukkujen osuus n. 50 e


    • 28x...

      Halvimmalla pääset Gambian lämpöön kun hankit itsellesi varakkaan herrasmiehen joka matkasi kustantaa. Minä olen vienyt lukemattomia naisia ja pari vaimoakin etelänlomille. Olen aina maksanut kaikki kulut.
      Kiitokseksi olen useimmilta saanut pelkkää motkotusta ryyppäämisestäni.
      Nykyisin elelen poikamiehenä ja ostan paikanpäältä naisseuralaiseni.
      Tulee muuten paljon halvemmaksi eivätkä motkota minulle jos korkki narahtaa...

    • sene1

      Noi tjäreborgin on ihan törkyhintasia. Katso http://www.gambia.co.uk/Docs/Special-Offers/Default.aspx. voit lentaa halvamma englantiin ja sieltä jatkaa matkaa. Myynnissä on sekä lentoja että lennot majoitus. Itse olin muutava vuosi sitten pari viikkoa, matkat englannista varattuna. hintaa oli 350puntaa, sisälsi lennot ja hotellin aamiainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe