Rusehtava vuoto alkuraskaudessa

Ap.

Eli viikkoja olisi nyt 6 6 ja eilen alkoi niukka rusehtava valkovuoto. Vuotoa on nyt tullut vain pyyhkiessä ja siihenkin hyvin niukasti. Kipuja ei ole ollut, mielestäni normaalia alavatsan nipistelyä ajoittain. Tämä on toinen raskauteni ja ensimmäisessä raskaudessa oli myös silloin yhtenä päivänä kun seuraavien kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nyt vain tässä raskaudessa tuo vuoto ei tule kyllä seuraavien kuukautisten ajankohtaan sopivaksi. Noin viikko sitten kävin varhais uä:ssä ja kaikki oli hyvin, syke löytyi. Nyt huolettaa ihan kamalasti, että jos jokin onkin pielessä. Tosin lääkärikin silloin sanoi, että rusehtava vuoto ei ole huolestuttavaa, voi johtua esim istukan kehittymisestä. Mutta silti huolettaa. En viitsisi enää yksityisellä käydä uä:ssä kun on aika kallista hommaa. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko enteillyt esim keskenmenoa? Olen luonteeltani hermoilija eli pitäisi kai vaan osata ottaa rennommin tämäkin asia.

13

24215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappula3

Hei! Mulla tuli myös tuollaista rusehtavaa vuotoa niukasti alkuraskaudesta. Oisko ollu ekan kerran rv7, jolloin tuli päivän ajan, ja uudelleen rv9, ja silloin kesti viikon. Neuvolassa sanoin asiasta, ja siellä sanottiin että tuo on alussa ihan normaalia, mutta varas mulle kuitenkin samalle päivälle ajan ultraan. Sikiöllä oli kuitekin kaikki hyvin, onneksi. Vuotoa ei sen jälkeen ollut, eikä sitä osattu sen ihmeemmin selitellä. Eiköhän toi sunkin kohdalla oo ihan normaali juttu. Jos jatkuu, niin kannattaa varmaan soittaa lääkäriin.

• maha84

Minulla tuo ruskea vuoto tarkoitti kohdunulkoista... Mutta kun olet kerran ultrassa käynyt niin sehän on täysin poissuljettu. Ihan normaalilta kuulostaa. Älä huolehdi, eiköhän ultra olisi ongelmat paljastanut :)

• 15+8

Hei, itselläni nyt menossa rv 19 ja vuotoa on ollut ihan alusta asti koko ajan. Välillä kirkasta ja välillä rusehtavaa. Ei paljoa kuitenkaan. On käyty päivystyksessä alkuyöstä muutama viikko sitten kuulemassa että keskenmeno kyseessä, seuraavana aamuna ultrassa näkemässä että verta ei tulekaan enää ja lapsi heiluttelee käsiään meille.

Selitystä miksi vuodan ei ole, lääkärit ja neuvola vaan sanoo, että jotkut vuotaa.

Jännitän silti mennä rakenneultraan viikon päästä vaikka uskon että kaikki on hyvin.

• Saippuasydän

Mulla ei ole tässä raskaudessa ollut vuotoa, mutta esikoista odottaessa juurikin muistaakseni 6-7 viikolla oli. Neuvolassa sanottiin, että normaalia on ja yleistäkin, ja kaikki oli siis hyvin, vuotokin loppui itsekseen jossain vaiheessa. Jos ei ole kipuja, niin ei kannata huolestua.

• chellam

runsas välillä täysin punanenkin vuoto alko rv 6, kesti n.4 päivää. menkkamainen kipu välillä. olin aika varma keskenmenosta, vuodon loputtua ultrassa kuitenkin alkio ja syke. epäilivät istukan vuotaneen. nyt rv 16.

• Ap.

Kiitos lohduttavista vastauksista. Toivotaan, että tämä on jotain vaaratonta vuotoa ja että kaikki olisi hyvin. Ajattelin kuitenkin loppuviikolle varata lääkärille ajan, saan sitten mielenrauhan oli tulos hyvä tai huono. Mulla oli myös eka raskaus erittäin oireeton ja nyt myös tämä raskaus, joten ei voi oikein omasta olostakaan päätellä onko kaikki hyvin vai ei. Voi kun osaisi ottaa asiat rennommin niin olisi elämä varmaan vähän helpompaa :)

• Blaisy

Minulla alkoi tuollainen ruskea vuodon/liman erittyminen 3 päivää sitten, viikolla 8. Vuotoa ei ole tullut pikkuhousuihin asti, mutta vessassa käydessä huomaa ja myös pyyhittäessä. Kävin lauantaina päivitystyksessä hakemassa virtatietulehdukseen antibiootteja ja kysäisin samalla verenvuodosta (koska lauantaina minulla tuli hieman myös kirkasta verta). Lääkäri sanoi että näihin aikoihin vuoto voi johtua istukan porautumisesta kohdun seinämään, tai jotain sellaista. Että ei kannata olla huolissaan ennen kuin vuotoa tulee enemmän ja on kipuja.

Nyt on alkanut vko 9 ja tuo ruskea vuoto jatkuu edelleen, kirkasta verta ei ole tullut. Varasin varhaisultran yksityiseltä torstaille, niin saanpahan selville onko kaikki ok.

• Ap.

Juu mulle sanoi myös gynekologi varhais uä:ssä, että jos rusehtavaa vuotoa tulee niin voi johtua juuri tuosta istukan porautumisesta ja että sen myötä voi verisuonia katkeilla ja tulla vähäistä vuotoa. Itselläni myös tuo vuoto jatkuu, edelleen onneksi hyvin niukkaa, mutta aavistuksen ehkä kirkkaampaa, ts. ruosteen väristä. Varasin ajan huomiselle lääkäriin, en jaksa enää yksinäni pohtia, että onko kaikki ok vai ei.

• rv13

itse olen nyt viikolla 13, ja alussa oli koviakin mahakipuja sekä vuotoa viikolla 5-7. Vuoto oli enimmäkseen rusehtavaa. Kertaakaan en mitenkään erityisesti huolestunut, ja viime viikolla sitten ultrassa sikiöllä kaikki kunnossa. :) Eli vuoto kovatkin kivut ei aina tarkoita keskenmenoa.

• Blaisy

Minulla tuo vuoto muuttui eilen valitettavasti punaiseksi ja mukana alkoi tulla hyytymiä. Kävin tänään lääkärissä, ikävä kyllä keskenmeno kyseessä. :( Toivottavasti sinä ap et joudu kuulemaan samoja uutisia!

• Huolestunut
        Blaisy kirjoitti:

Minulla tuo vuoto muuttui eilen valitettavasti punaiseksi ja mukana alkoi tulla hyytymiä. Kävin tänään lääkärissä, ikävä kyllä keskenmeno kyseessä. :( Toivottavasti sinä ap et joudu kuulemaan samoja uutisia!

Mulla on takana yksi keskenmeno rv 7 ja se alkoi rusehtavalla vuodolla. Välissä oon saanut terveen lapsen. Nyt oon taas raskaana, pitäis olla rv 10 4, tänä aamuna tuli vähän rusehtavaa tippaa, oli tullu pikkareihin asti.. Ja nyt pelottaa. Ultrassa en ole käynyt vielä kertaakaan, kun ajan sain vasta rv 12 2 saakka.. Odotanko nyt vielä tohon ultraan vai pitäisikö mennä yksityiselle ultrattavaksi? Kipuja ei ole, joskus tietysti nippailee alhaalla,mut mielestäni on olleet normaaleja raskauteen liittyviä nippailuja..

• rv8

Itse kävin just neuvolassa ja kysyin tosta vähäisestä rusehtavasta vuodosta niin siellä sanottiin että se on hyvinkin yleistä n viikoilla 7-10, itsellä rv8 6 nyt.. ja minulle sanottiin että siitä ei kannata huolestua.. itse kuitenkin olen pessimistinen luonteeltani enkä usko että tuolla mahassa mitään on ennen kuin ultrassa näen, itsellä myös rv12 vasta ultra, joten jos minulle alkaa useammin tota rusehtavaa vuotoa tulemaan niin luultavasti alan panikoimaan vaikka kaikki olisikin kunnossa:)

• Ap.

Mulla tilanne on vielä auki. Kävin tosiaan uudestaan ultrassa ja siinä kaikki oli vielä hyvin, lääkäri totesi, että kohdussa on pieni hematooma joka vuotelee. Sanoi että vuoto loppuu itsekseen. No nyt vuotoa on tullut reippaammin, jopa ihan oikeaa verta. Tuntuu kuin olisi niukat kuukautiset. Olen yrittänyt päästä sairaalaan, mutta eivät ota vastaan kun en vuoda runsaasti enkä ole kovin kivulias. Alaselkää välillä vihloo. Nyt vain täytyy odottaa mitä tapahtuu. Itse olen kyllä varma että kesken meni. Olen jo asian käsitellytkin ja hyväksynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe