Varoitusmerkit

Varokaa

Nopea sitouttaminen- yhteenmuutto-kihlaus-avioliitto-raskaus. Kumppanin ex-heilojen kanssa mahdollisesti ostetuista tavaroista pitää päästä mahdollisimman nopeasti eroon (jopa asunnosta jos siellä on asunut joku kumppanin exä). Menneisyyttä ei saa olla. Mahdollisesti lemmikkieläinten hankkiminen (useita). Lahjominen ja tavaroiden ostelu, katteettomat lupaukset. Mielistely (suhteen alussa). Loppuu yleensä siinä vaiheessa kun ollaan saman katon alla. Kumppanin perhesuhteiden sotkeminen. Sukulaisiin ei saa olla yhteydessä ja aina parempi jos on riidoissa heidän kanssaan. Kumppanin ystävien haukkuminen ja arvosteleminen (kaikissa on jotain vikaa). Harrastuksista ja ystävistä kadehtiminen. Narsistilla ei ole paljoakaan hyviä ystäviä (kukaan ei kestä heitä). Määrääminen ja päättäminen kaikista asioista (tehdään niinkuin minä haluan). Asioiden suunnitteleminen toisen puolesta (mitä tehdään ja milloin). Vastuuttomuus taloudenhoidosta ja raha-asioista sekä tärkeiden asioiden hoitamatta jättäminen. Kodin siisteydestä huolehtiminen (kotityöt, vastuut niistä ja tärkeiden asioiden hoitamisesta jää yleensä kumppanille). Mieletön itsekehu, tietää kaikesta kaiken. Osaa asiat parhaiten kukaan muu ei osaa mitään. Luulee itsestään liikoja. Odottaa erityiskohtelua virastoista, laitoksista ym. ja raivostuu jos ei saa sitä. Manipuloi. Nauttii kaaoksen luomisesta ja ihmisten riidoista (jotka hän on saanut aikaan). Halveksiva ja väheksyvä ilme naamassa kun vieraillaan sukulaisissa tms. Kateellinen kaikesta. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tällainen on narsisti.

66

1777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LISÄKSI

Narsisti ei ole narsisti, ellei hällä ole poikkeuksellisen sairais ajatusmaailma. Narsisti valehtelee menneisyydestään.

• Iina0307

Minä olen ns. hitaasti lämpiävä uusille ihmissuhteille, mutta minutkin narsisti sai aivan pyöryksiin. Vuosien kuluessa sitten selvisi kaikenlaista, mitä olen eri keskusteluryppäissä tällä palstalla kertonut. Näin vuosien jälkeen ei enää hänen näkemisensä vaikuta mitenkään ja tunnen lähinnä surua. Niin yksinäinen ihminen hän on eli lähes kaikkien kanssa riidoissa.

• johtuu siitä

Johtuu siitä, ettei narsistilla ole empatiakykyä. Siksi narsisti ei tunnista omia pimeitä ajatuksiaan sairaiksi.

• 12+15

Narsisti ex osasi uskottavasti salata menneisyytensä. Enkä ikinä olisi hänestä uskonut mitään sellaista!

• Etovaa

Juurikin näin, aloittaja. Kaiken tämän huomasimme poikamme vaimosta ennen kun välit koko sukuun katkottiin.

• mitä tuumaili?

No mitäs poikanne siihen?

• pois3

Tuo kaikki meni juuri noin minun kohdalla kun narsu tuli elämään,jopa eläimiä kaikkiaan 4kpl hankittiin kun en lasta halunnut ja kenenkähän vastuulle niiden hoito jäi,minun.. kannoin vastuun nimenomaan siivouksesta,tärkeistä asioista huolehdin hänenkin puolesta ja ressi oli jatkuvaa minulla sitten... noh onneksi pääsin pois mutta jälkikäteen ajateltuna hemmetin pelottavaa kuinka jokunoin tuhoava raastava ihminen on niin taitava että saa kenet tahansa uskomaan mitä haluaa ja tuntemaan mitä haluaa..jotta menee lankaan,ja itse tajuaa ja herää siihen valhemaailmaan kun alkaa ihmettelemään toisen käytöstä,shokki on melkein se sana mikä kuvaa tunnetilaa kun tajuaa että on viety kuin pässiä narussa,valhetta koko suhde.. olet ollut vain esine.. noh muutamia puhumis sessioita ammatti ihmisten kanssa ja läheisten tuki auttavat eteenpäin.voimia kaikille ketkä olette kimpassa narsun kanssa..jokainen päivä on hukattua elämää sellaisessa suhteessa,lähtekää.

• Ihan huippu linkkejä
      • 16+15=31

"Samalla sivustolla on paljon muutakin mielenkiintoista tietoa mm. persoonallisuushäiriöistä:"

Juu kiitosta vaan hyvistä linkeistäsi...

• Varokaa

jatkoa seuraa; Impulsiivinen, ei pysty elämään "normaalia arkea", pitkästyy. Koko ajan pitää olla jotakin äksöniä. Nopea kyllästymään, aloittaa harrastuksia ym. mutta pitkäjänteisyys ei riitä asioiden loppuunviemiseen. Äkillisiä päähänpistoja hankkia jotain. Narsistin suku; ("parempi" kuin kumppanin). Shoppailuvimma jolla peitetään tai yritetään korvata sisimmässä vallitsevaa tyhjyyttä. Epäluuloinen ja vainoharhainen. Yrittää puhua kaikki puolelleen, tarvittaessa muuntaa totuutta oman mielensä mukaan. Ei myönnä omia virheitään, koska niitä ei ole eikä hän tee virheitä. Valehtelee. On umpikiero. Auton ratissa kaahailee, ajaa ylinopeutta ja kiroilee (muut eivät osaa ajaa). Vähättelee ja mitätöi puolisoaan ja keskustelukumppaneitaan. Käyttää kirjoittaessaan hienoja sanoja saadakseen tekstinsä näyttämään paremmalta (ne eivät kyllä hänelle tarkoita yhtään mitään koska hän ei kuitenkaan näiden sanojen merkitystä sisäistä), selittelee kirjoituksissaan ummet ja lammet. Järjestää teatraalisia kohtauksia. Hyvä puhumaan ja selittämään. Pukeutuu joskus yliampuvasti ja huomiotaherättävästi. Mennessään johokin sisään varmistaa sen, että hänet huomataan. Jatkuva huomiontarve. Mustasukkaisuus. Omistamishalu.

• elettyäelämää

Tämä on kuin suoraan tyttäreni elämästä,voiko olla mahdollista että molemmat ovat narskuja.Myös huumeet ovat kuviossa.Manipuloida kyllä osaavat,ja se valehtelu oikeudessa puhuvat uskottavasti,mitään ei tarvinnut paperilla toteen näyttää.Meille sattui vielä huono asianajaja jonka puhuivat puolelleen,olis pitänyt heidän oikeuden käyntikulut maksaa,jajos pikkupojalle paritonnia kun tulisivat käymään.Vaikka hakivat vanhuksille lähestymiskieltoa.Meille ei heitä ole enää olemassa.Joka ainoan kuvankin poltin,samoin kaikki tavarat mitä oli muistona.Paljon olis kerrottavaa,romaani siitä tulis.Mutta näin meillä.

• kjhlkjlhgjghlkhjfg

Tekstisi perusteella tyttäresi saattaa hyvinkin olla narsisti, sillä näillähän on tapana siirtyä äidiltä tyttärille.

• Mielipide vaan
        kjhlkjlhgjghlkhjfg kirjoitti:

Tekstisi perusteella tyttäresi saattaa hyvinkin olla narsisti, sillä näillähän on tapana siirtyä äidiltä tyttärille.

Kuulostaa hieman narsistiselta tekstiltä, en tahdo loukata, pahoittelen.

"Huumeet kuvassa", onko tytär kertonut huumeista vai oma oletuksesi? Narsistisia piirteitä omaaville on kai aika yleistä syyttää lasta huumeista, tai jonkun muun sortin huonosta elämästä.

Asianajajat ajavat nimenomaan asianosaisten asiaa, eli sen joka maksaa heille, heillä ei ole muuten omaa lehmää ojassa, joten eivät siten ole ympäri puhuttavissa.

Yleensä narsku kääntää takkinsa jopa virkahenkilöä kohtaan jos tämä ei onnistu täyttämään hänen toiveitaan, eikä suostu uskomaan muuta, koska hän on oikeassa, tietää muiden juonittelut ja manipulaation, silloinkin kun manipulaatiota ei todellisuudessa ole.

Ja siis tytär haki vanhuksille lähestymiskieltoa?? Ettekö ole suostuneet kuuntelemaan tytärten toiveita? Väkisinkö olette tunkeneet sellaisten luokse, jotka eivät teitä elämäänsä halua?

Jos kaikki kuvat poltit, kurjaa tietysti sinulle kun lapsistasi kyse, mutta ehkä he ovat lähinnä huojentuneita että olette vihdoin päättäneet etteivät he kuulu teidän elämäänne. Hehän nimenomaan ovat mitä ilmeisimmin toivoneet ettette te kuulu heidän elämäänsä, ja koska toiveita ei ole kuunneltu, ovat hakeneet lähestymiskieltoa.

Nimenomaan narsisti yleensä toimii noin teatraalisesti ja polttaa kaikki kuvat ja tavarat. Eikö roskiin heittäminen olisi ollut yksinkertaisinta?

Ymmärrän toisaalta "tunteesi", itselleni olisi järkyttävä shokki jos oma lapseni ei haluaisi enää ikinä nähdä minua. :( Olen puolestasi surullinen.

• Kaikkia noita koitti

"Nopea sitouttaminen- yhteenmuutto-kihlaus-avioliitto-raskaus"

Kaikkia noita koitti. Kaikki velkani hänen haltuunsa, minun exäni omaisuus maksuun, yms. Kosinta tuli ja minun vaihdevuodet jo läpikäynyt kehoparkani yritti epätoivoisesti tehdä vielä jälkeläistä palauttamalla jo poisjääneet kuukautiset kaksinkertaisena (kaksi kertaa kuussa) takaisin.

Von vain todeta, että onneksi en tullut raskaaksi enää. Olin niin umpirakastunut, että vielä kauan hänen jälkeesä, vaikka kauheus oli suureksi osaksi paljastunut, toivoin, että minulle olisi jäänyt hänestä lapsi muistoksi.

Itsekseni ajattelen tässä, että olisin näyttänyt sille, miten niitä kasvatetaan, kun se on niin pihalla lastenkasvatuksesta kuin olla ja voi. Mutta olisi sätännyt kuvioissa varmasti ihan toiseen malliin, kuin nyt, kun sen ei tarvitse valvoa kuin minun tekemisiäni. Eikä se minustakaan enää kartalla ole.

Minäkään en enää tiedä, mitä hän tekee nykyään. En tiedä yhtään, kenen kanssa seurustelee. Ehkä on vielä sen saman kanssa, kuin on ollut jo useamman vuotta. Tai ainakin kerää kuvittelemansa klaanin kokoon juhlapyhinä. Jouluna ja juhannuksena.

On se niin miestä poikaa. Kuinka ikinä voi. Ja kuka voi tuollaisen kanssa olla vuodesta toiseen ja alistua tuollaiseen. Minä en voisi. Nyt käy vain minun luonani joskus, ja hyväksikäyttäjä olen ennemminkin minä.

• samaa mieltä

Onneksi et tullut raskaaksi.

• 11+7

"Ja kuka voi tuollaisen kanssa olla vuodesta toiseen ja alistua tuollaiseen. Minä en voisi. Nyt käy vain minun luonani joskus, ja hyväksikäyttäjä olen ennemminkin minä"

Et ole vielä pääyt irti, jokainen käynti ja niiden odottaminen, kaipaus, tuo tunteita pintaan ja orjuuttaa edelleen. Et ole vielä itsenäistynyt, etkä pystynyt luomaan uutta suhdetta johonkin toiseen, tanssit edelleen narsistin pillin mukaan. Kyllä hän on se hyväksikäyttäjä, on muiden kanssa ja käy välillä sinun luona että hallinta pysyy kunnossa.

Ilmeisesti on hyvin tietoinen sinun voimakkaasta riippudestasi häneen ja luottaa siihen että et ole muiden kanssa ja luultavasti olet sitä hänelle vakuutellutkin.

• Pidän itseäni
        11+7 kirjoitti:

"Ja kuka voi tuollaisen kanssa olla vuodesta toiseen ja alistua tuollaiseen. Minä en voisi. Nyt käy vain minun luonani joskus, ja hyväksikäyttäjä olen ennemminkin minä"

Et ole vielä pääyt irti, jokainen käynti ja niiden odottaminen, kaipaus, tuo tunteita pintaan ja orjuuttaa edelleen. Et ole vielä itsenäistynyt, etkä pystynyt luomaan uutta suhdetta johonkin toiseen, tanssit edelleen narsistin pillin mukaan. Kyllä hän on se hyväksikäyttäjä, on muiden kanssa ja käy välillä sinun luona että hallinta pysyy kunnossa.

Ilmeisesti on hyvin tietoinen sinun voimakkaasta riippudestasi häneen ja luottaa siihen että et ole muiden kanssa ja luultavasti olet sitä hänelle vakuutellutkin.

" Kyllä hän on se hyväksikäyttäjä, on muiden kanssa ja käy välillä sinun luona että hallinta pysyy kunnossa. "

Pidän itseäni hyväksikäyttäjänä siksi, että en viitsi enkä vaivaudu rakentamaan muuta suhdetta. Pitkään olin estynyt monistakin syistä muista suhteista. Aika oli yksi. Minulla ei ollut käytännössä mahdollisuutta uuden etsiskelyyn. Narsistia sensijaan ei ole koskaan mikään estänyt etsiskelemästä. Kaikkialla on mahdollisuuksia hänelle ja hänen moraalillaan. Mikään ei ole pyhää.

Mielestäni se, että hän on myös muiden kanssa, ei mitenkään todista, että hän käyttäisi minua hyväkseen enemmän kuin minä häntä, vaan päinvastoin.

Mutta sensijaan. Koska hän on narsisti, tiedän kyllä, että hän on valmis käyttämään minua hyväkseen, jos siihen tulisi mahdollisuus. Mutta vielä olen järjissäni pysynyt, enkä ole hänelle rahojani antanut enkä lainannut enkä mitään.

Ehkä hän on päättänyt odottaa, että tulen vanhuudenhöperöksi ja sitten pehminneenä teen lahjoituksen, mutta nähtäväksi jää, kumpi pehmiää ensin... :).

• yuyutiioulkfhyguk
        11+7 kirjoitti:

Hahaa, minun narsku suuttui kun eron jälkeen kuuli että olin ollut jonkun muun kanssa. Olin ilmeisesti pilattu:D
        Ja kun näki minut toisen kanssa katkaisi kaiken yhteyden.

..noni, eli siten niistä pääsee eroon, esittelee jonkun uutena nais/miesystävänään, niin eivät taatusti enää piinaa.

• en ole nars.
        yuyutiioulkfhyguk kirjoitti:

Hahaa, minun narsku suuttui kun eron jälkeen kuuli että olin ollut jonkun muun kanssa. Olin ilmeisesti pilattu:D
        Ja kun näki minut toisen kanssa katkaisi kaiken yhteyden.

..noni, eli siten niistä pääsee eroon, esittelee jonkun uutena nais/miesystävänään, niin eivät taatusti enää piinaa.

Tämähän on myös ihan normaalia. Minun entinen mies jätti minut ja syyksi sanoi omat ongelmat, joista tulee minulle myöhemmin kertomaan. Yritin olla hänen kanssa kontaktissa ja ajattelin että meillä olisi vielä yhteinen tulevaisuus. Väitti kauan ettei ole mitään toista naista.
        Selvisi pari kuukauden päästä, että todella olikin toinen nainen ja oli kauan pitäny peliä selkäni takana. Oli karannut toisen naisen luokse valehdellen. Kun sain selville, katkasin kaikkii välit mieheeni ja sanoin että hän on minulle kuin ilmaa. Poltin yhteiset valokuvat ja hävitin kaikki muistot.
        Tein tämän kaiken tuhoamisen siksi, koska mitään tulevaisuutta ei voi olla enään, miksi haalisin muistoja? Mitään ei voi parantaa, vaikka olisi palattu yhteen, petos ja pettäminen oli jo tuhonnut kaiken. Luottamus mennyt.

Eli en nyt ole narsisti siksi, jos luovuin yhteisestä tulevaisuudesta mieheni jäätyä kiinni pettämisestä. Hävittäen valokuvat, koska minulle on katse aina tulevaisuuteen. Menneisyydessä ei kannata elää, se vain tuhoaa energiaa.

• Viestit, joita
        en ole nars. kirjoitti:

Tämähän on myös ihan normaalia. Minun entinen mies jätti minut ja syyksi sanoi omat ongelmat, joista tulee minulle myöhemmin kertomaan. Yritin olla hänen kanssa kontaktissa ja ajattelin että meillä olisi vielä yhteinen tulevaisuus. Väitti kauan ettei ole mitään toista naista.
        Selvisi pari kuukauden päästä, että todella olikin toinen nainen ja oli kauan pitäny peliä selkäni takana. Oli karannut toisen naisen luokse valehdellen. Kun sain selville, katkasin kaikkii välit mieheeni ja sanoin että hän on minulle kuin ilmaa. Poltin yhteiset valokuvat ja hävitin kaikki muistot.
        Tein tämän kaiken tuhoamisen siksi, koska mitään tulevaisuutta ei voi olla enään, miksi haalisin muistoja? Mitään ei voi parantaa, vaikka olisi palattu yhteen, petos ja pettäminen oli jo tuhonnut kaiken. Luottamus mennyt.

Eli en nyt ole narsisti siksi, jos luovuin yhteisestä tulevaisuudesta mieheni jäätyä kiinni pettämisestä. Hävittäen valokuvat, koska minulle on katse aina tulevaisuuteen. Menneisyydessä ei kannata elää, se vain tuhoaa energiaa.

"Eli en nyt ole narsisti siksi, jos luovuin yhteisestä tulevaisuudesta mieheni jäätyä kiinni pettämisestä. "

Viestit, joita täällä kirjoitetaan, eivät sisällä kaikkea infoa, vaan viestejä löytyy useista eri ketjuista. Narsitin oireet ovatkin ihan normaaleja piirteitä ykittäisinä ja yksittäisissä ihmisissä kohtuullisina. Narsistissa oireet korostuvat kohtuuttomuuksiin. Narsistit tekevät myös ihan normaaleja asioita. Narsismi on kokonaiskäyttäytymisen laaja kirjo.

• Tietysti, on yksi

" ja luultavasti olet sitä hänelle vakuutellutkin. "

Tietysti, on yksi minun keinoistani. Tottakai hänen pitää saadakin kuvitella, että on suurin ja kaunein, koska se lisää hänen intoaan sitten minun kanssani ;). Hänen pimeytensä johdosta se vain ikävä kyllä lisää hänen intoaan myös muiden kanssa.

Yhtä kaikki, tarvitsen häntä vielä. Kerron jatkona sitten kuinka käy, kun en tarvitse häntä enää. Olen joskus pistänyt välit poikki, suurin elkein tietysti, että nyt minulla on uusi mies tähtäimessä, melkein Kiinan keisari... Oli repiä pelihousunsa...

Hän saa kuvitella itsestään näinä päivinä ihan mitä haluaa. Toivottavasti on oikein korkealla omassa mielessään. Ja toivottavasti kapuaa vielä ylemmäs.

• 12+16=?

Yksi selkeä varoitusmerkki on taloudellinen hyväksikäyttö. Käytös on alussa hyvin huomaamatonta, viatonta ja hienovaraista alkaen pienistä henkilökohtaisten ostosten maksattamisista kumppanilla. Näin, vaikka narsisti olisi itse erittäin hyvätuloinen. Jos kumppani läpäisee narsistin asettaman "testin", pikkuhiljaa päädytään puheisiin yhteisen lainan tms. isomman hankinnan ottamisesta.

• *.*

Juuri tälläinen exäni oli päälle vielä valheet joilla keräsi sääliä itselleen, toiset naiset joita keräili facebookiin ja siellä heille valehtelu elämästään jonka teki niin luksukseksi mitä todllisuus on. Jos mies vaihtelee facebookissa koko ajan tilapäivityksiä ja kuvia kannattaa hieman miettiä. Haluaa selkeästi niitä tykkäämisiä ja huomiota eri paikoissa. Entisten mustamaalaaminen on myös yksi joka jäi mieleeni osasi sopivasti olla niin kiltti ja oli väärinkohdeltu. Totuus oli kyllä lopulta aivan toinen.

• 1+8

Valehtelu ja riidan kylväminen. Mitä useammassa paikassa on riitaa ja mitä useamman ihmisen kanssa riidoissa, aina parempi. Siellä missä on narsisti siellä on kaaos.

• 16+4

Täysin samaa mieltä!

• 8+2

Narsisti paljastaa itsensä "vahingossa" melko pian uhrin läheisille. Tässä suhteessa he ovat melko varomattomia ja taitamattomia ja luulevat, että kukaan ei tajua missä mennään. Läheiset huomaavat nopeasti minkälaisen ihmisen kanssa uhri on tekemisissä, koska he alkavat kyseenalaistaa narsistin touhuja. Läheiset huomaavat melko pian mistä on kyse, mutta uhri valitettavasti liian myöhään.

• 97645

Aivan, koska sen narskun touhut tajuaa vasta kun on päässyt hetkeksi kuplan alta pois, niin johan näkymä kirkastuu.

Varoitusmerkkejä, on se, että narsku muuttaa itsensä uhrin kaltaiseksi. Siis ylimakeilevan ystävälliseksi. Haluaa väkisin olla ystävää ja vaihtaa kovalla kiireellä puhelin numeroita. Toistaa useasti kuinka olemme niin samanlaisia. Tulee iholle.

• Hoksaa
        97645 kirjoitti:

Aivan, koska sen narskun touhut tajuaa vasta kun on päässyt hetkeksi kuplan alta pois, niin johan näkymä kirkastuu.

Varoitusmerkkejä, on se, että narsku muuttaa itsensä uhrin kaltaiseksi. Siis ylimakeilevan ystävälliseksi. Haluaa väkisin olla ystävää ja vaihtaa kovalla kiireellä puhelin numeroita. Toistaa useasti kuinka olemme niin samanlaisia. Tulee iholle.

Tekstisi antaa ymmärtää että narsistin uhrit olisivat
        ylimakeilevan ystävällisiä. En ole tällä palstalla tällaista havainnut. Voitko selventää ajatustasi?

Mitä eroa on mietinnöillä;

Narsistin uhri
        ja
        Narsismin uhri?

• 97645
        Hoksaa kirjoitti:

Tekstisi antaa ymmärtää että narsistin uhrit olisivat
        ylimakeilevan ystävällisiä. En ole tällä palstalla tällaista havainnut. Voitko selventää ajatustasi?

Mitä eroa on mietinnöillä;

Narsistin uhri
        ja
        Narsismin uhri?

Niin sen huomaa eletyssä elämässä. Ei tällä palstalla.

Kun täällä ei voi käyttää uhri sanaa, voisiko joku keksiä paremman sanan korvaamaan uhri sanaa. Sellaisen jonka kaikki tajuavat tarkoittamaan sitä, mutta ei kuitenkaan tarkoittamaan Uhria.

• narskusta kiitolline

edellä mainitun narsistin kanssa meni nopeasti asiat,tapailu,raskaus,yhteenmuutto ,kaaos,helvetti,ero. ainoa jota en kadu ,on vahinko raskauteni,ja hän on saanut elämäni asiat terveelle pohjalle.lapseni on aikuinen jo,mutta erittäin taitava ,älykäs ihmistuntija,kiitokset hänen isälleen ja tarkkanäköisyydelleen pienestä asti.narsisti opetti mulle taitavan ihmistuntijan ammattilaisksi,huomaan heti narkut,mua ei huijata. he vaan on tietynomaisia puheissaan,elkeissään,tavoissaan.mua ei edes narakut saa muilutettua eään.kiitos narskulle kun opetit!

• Edes yksi täyspäinen

Narsistin keino on hankkia lapsia itsekkäistä syistä, vallan välineeksi, narsistihan rakastaa vain ja ainoastaan itseään eikä siten ole sopiva vanhemmaksi. Narsisti kuvittelee, että hänestä ei pääse lapsien teon jälkeen mitenkään eroon (onneksi hän on väärässä). Narsistista pääsee aina eroon jos tilanne niin vaatii. Saa kyllä varautua pitkiin prosesseihin huoltajuus- ym. kiistoissa. Oikeudenkäynnit ovat peruskauraa narsisteille. On tärkeää, että edes toinen vanhemmista on täyspäinen ja pystyy takaamaan lapselle hyvät kasvuolosuhteet.

• 13+17

Narsistit sanovat usein olevansa hyvin eläinrakkaita niin ja tietysti lapsirakkaita. Hyvä keino viilata linssiin.

• Jalot vaikuttimet
        13+17 kirjoitti:

Narsistit sanovat usein olevansa hyvin eläinrakkaita niin ja tietysti lapsirakkaita. Hyvä keino viilata linssiin.

Niin. Kuka nyt epäilisi niin jaloja vaikuttimia.

• Suomi on senverran

Suomi on senverran pieni maa, että väitän, että ei pääse. Ainakin minun narsistini lonkerot ovat pitkät ja kiemuraiset. Suku on kentässä, joka ei ole narsistista vapaa. Tuohon ei auta erot eikä mitkään.

Yhdysvalloissa kuulemma voi perheväkivalta tapauksissa saada uuden henkilöllisyyden, ja muutto tarpeeksi kauas lisäksi. Lukemassani tapauksessa uhri oli silti huolissaan joskus, että jos se löytää hänet...

En tiedä, oliko tapaus narsisti, vai muuten vain sairas väkivaltainen, luultavasti noin. Mutta yhtäkaikki, mitä muutama kilometri vaikuttaa narsistiin?

• järkyttynyt

Pahinta näissä kuvioissa on se, että niiden kanssa joutuu oikeuteen ja siellä prosessit kestää ja maksaa.

Kaikista pahinta on vielä kaiken muun päälle se, että juristiksi sattuu sellainen, joka ei osaa eikä kykene hoitamaan huoltajuusriita asiaa, mutta osaa kyllä laskuttaa.

Espoossa toimii tälläinen juristi- ja psykologipariskunta, jotka kehuvat olevansa niin erinomaisen hyviä näissä jutuissa, mutta totuus onkin toinen.

Selvitäkseen hengissä henkisesti ja taloudellisesti näistä kuvioista niin kehotan ottamaan selvää todella hyvin juristista ja hänen taustoista, kokemuksesta ja perehtyneisyydestä perhe- ja huoltajuusasioiden hoitamisessa ennen kuin palkkaa asiaansa hoitamaan.

• SitäSaaMitäTilaa

16 vuotta olen ollut narsistin pyöriteltävänä... nyt asiat viranomaisten hoidossa ja enää en ole antanut perikss hänen kauniille sanoilleen/ uhkailuilleen... Luoja häntä armahtakoon... Minä olen vapaa!! :)

• Hoksaa

16 vuotta kärsimystä. Sinulle pitäisi antaa mitali.

• SitäSaaMitäTilaa

Kyllä... vaikka olen eronnut tästä miehestä jo 10 vuotta sitten... edelleen yrittää hallita elämääni omilla teoillaan. Vaan ei hallitse enää. Ja siitähän se sota syttyi kun en enää tee niinkuin hän haluaa. kovasti yrittää lytätä minut ihmisenä, haukkuu, uhkailee, raivoaa jne... mutta tuolla kaikella hän näyttää omat heikkoutensa. Ei ole muuta puoluskeinoa kuin nuo raivoamiset ja muut.

• Että olet päässyt

"Vaan ei hallitse enää. Ja siitähän se sota syttyi kun en enää tee niinkuin hän haluaa. kovasti yrittää lytätä minut ihmisenä, haukkuu, uhkailee, raivoaa jne..."

Että olet päässyt hänestä eroon psykologista reittiä? Sellainenkin reitti löytyy, tietysti. Mielestäni vain osa vapautumisesta on saavuttamatta, jos ääni kuitenkin kuuluu...

• 19+17

Valitettavasti on niin, että olet aina narsistin omaisuutta (hänen mielestään) jos olet ollut hänen kanssaan parisuhteessa. Hän käy kyttäämässä sinua ym. jos tietää missä asut, vaikka erosta olisi kuinka paljon aikaa, mahdollisesti soittelee ja viestittelee ym. Kokemusta on. Onneksi pääsin moisesta "loisesta" eroon. Sääli, että joku muu sai tämän täydellisen "ihanan paketin" riesakseen.

• 11+18

Oliko miehelläsi diagnoosi?

• SitaSaaMitäTilaa

Ketä 11 18 tarkoittaa? Jos tarkoitit minun exääni niin ei ole diagnoosia... Olisi kyllä hyvä jos sellaisen saisi... ymmärtäisin edes jollain tasolla käytöksen. :(

• fgyiömmbnloj

Oliko tuo "sitä saa mitä tilaa" narskun suusta?:D hahaa tuttua!

• 17+10

Millä ihmeellä saat narsistille diagnoosin?? Kyllä se on hyvin harvinaista, että narsisti itselleen hakee diagnoosin. Se on näet niin, että heiltä puuttuu täysin sairaudentunto (narsistinen persoonallisuushäiriö=F60.8 ). Parhaassa tapauksessa käy niin, että narsisti yrittää puhua terapeuttinsa pyörryksiin ja leimaa tämän sitten jonkin sortin häiriöiseksi omassa sairaassa mielessään. Se siitä terapiasta.

• kälätin

Unohdit mainita missään kohdin, että tämä kaikki on ITSESTÄ KIINNI, jos suostuu siihen mitä toinen määrää.

Minä en suostu mihinkään, jos se sotii omaa ajatusmaailmaani vastaan. Toisaalta täälläkin on paljon kirjoitettu, että narsisti ja uhri ovat molemmat samalla tavalla "vammaisia", joten "aito uhri" tuskin huomaa narsistissa mitään outoa vaikka se näkyy kaikille muille. Hänelle se on normaalia, kuten narsistillekin. Imartellaan vuorotellen tosiaan ja eletään tiukassa symbioosissa.

• 13+18

Ei välttämättä ole alussa samalla tavalla "vammaisia" siis narsisti ja uhri. Narsistin korkeakoulussa hyvinkin tasapainoisesta ja normaalista täyspäisestä ihmisestä voi tulla täysin alistettu itsetuntonsa menettänyt uhri. Että näin. Näitä tapauksia on nähty! Olisiko tuo uhrin syyllistämistä?

• kälätin

Kukaan tasapainoinen, normaali täysipäinen EI ALA suhteeseen narsistin kanssa. Eikä kukaan normaali, tasapainoinen täysipäinen tunne syyllistämiseksi sitä, että pitää vastata itsestään. Noin ylipäätään joku syyllistyy vain siksi, että jokin herättää syyllisyyden tunteen, jota joku ei halua tuntea.

Että näin.

• pööpöpp
        kälätin kirjoitti:

Kukaan tasapainoinen, normaali täysipäinen EI ALA suhteeseen narsistin kanssa. Eikä kukaan normaali, tasapainoinen täysipäinen tunne syyllistämiseksi sitä, että pitää vastata itsestään. Noin ylipäätään joku syyllistyy vain siksi, että jokin herättää syyllisyyden tunteen, jota joku ei halua tuntea.

Että näin.

Ilmeisesti tämä kälätin ei tiedä narsismista mitään... ei siis ole ollut missään tekemisissä narsistin kanssa...

• kälätin
        pööpöpp kirjoitti:

Ilmeisesti tämä kälätin ei tiedä narsismista mitään... ei siis ole ollut missään tekemisissä narsistin kanssa...

Samaa voi sanoa sinusta.

• Tiedän muutamankin

"Kukaan tasapainoinen, normaali täysipäinen EI ALA suhteeseen narsistin kanssa. "

Tiedän muutamankin tapauksen, että narsistilla on niin pitkä jonotuslista, että hän ei missään tapauksessa ehdi kuin murto-osaan.

Siellä häntäpäässä varmaan kiitellään itseään, että ei olla SUOSTUTTU narsistin uhriksi.

Tosiasiassa narsisti ei edes yritä tosissaan kuin muutamaa elämänsä aikana ihan tosissaan uhriksi, että ulkopuolelle jääneitä piisaa.

Olen oman n:ni kanssa ollut aikaisemminkin nuorempana, enkä olisi voinut kuvitella seurustelua moisen sählärin kanssa, mutta oikeasti hän vaikutti sähläriltä, koska ei päässyt minua kunnolla pyörittämään...

Kun lopulta annoin hänelle tilaisuuden, valkein totuus hänestä ihan toisenlaisena. Eli hän on älyttömän upea, kun haluaa olla ja saa siihen tilaisuuden. Kauaa ilmiö ei tietenkään ilmassa pysy. Narsisti kun on.

• kälätin

Niin; SINUN MIELESTÄSI "älyttömän upea". Ei minun ja juuri se on tässä koko jutun juoni.

Jokainen parisuhde perustuu johonkin motiiviin jostakin. Kukaan tuskin avioituu/sitoutuu vain avioitumisen/sitoutumisen ilosta.

• Narsisti saa aikaan
        kälätin kirjoitti:

Niin; SINUN MIELESTÄSI "älyttömän upea". Ei minun ja juuri se on tässä koko jutun juoni.

Jokainen parisuhde perustuu johonkin motiiviin jostakin. Kukaan tuskin avioituu/sitoutuu vain avioitumisen/sitoutumisen ilosta.

"Jokainen parisuhde perustuu johonkin motiiviin jostakin. Kukaan tuskin avioituu/sitoutuu vain avioitumisen/sitoutumisen ilosta."

Narsisti saa aikaan juurikin tuon, että avioituu ja sitoutuu avioitumisen / sitoutumisen ilosta. Siinä se juuri onkin. Motiivejakin hän mukaan tuo...

Edelleen, teoriassa voi väittää mitä vain, mutta käy kuivakkaaksi puuhaksi ajan saatossa, kunnes lopulta on valmis elämään oikeasti... :}. Olen samanlaiset ajatukset narsisteista ja heidän suhteistaan käynyt läpi aikoinani, vaikken sanaa narsisti tuntenutkaan, oudo piirteet tietyissä tyypeissä tunnistin.

Koska kuitenkin senverran pääsin heidän "perhe-elämäänsä" kurkkaamaan, ja vaikka kauhistelin heidän elämäänsä, niin heidän kumppaneistaan luin sen, että he syvästi välittivät noista oudoista miehistää, vaikka kaikki vika näissä oli täysin näkyvissä. Naiset vaieten nielivät kaiken.

Tuosta tein johtopäätöksen, että mies/miehet, joita minun tielleni olivat tulleet, vaikka tärkeillä tavoin olivat huomattavasti parempia, niin jotain eivät osanneet. Niin, myönsin sen itselleni ja ajattelin, että jossain rakkauselämän liepeillä nämä "narsistit" olivat pakosta pätevämpiä.

Tähän ei voi saada näkökulmaa, jos ei ole kokeillut. Näkökulma syntyy vain ja ainoastaan omakohtaisen kokemuksen kautta. Siksi nimenomaan alkoholistien ja narsistien läheisillä ja uhreilla on vertaistukiryhmät, jotka on hyviksi ja toimiviksi osoittautuneet. Ulkopuolisten "neuvot" eivät tahdo upota. Tuolla jutulla on tekemistä tunne-elämän kanssa, pelkkä järki ei siinä oikein tahdo riittää.

Tarkoituksesi on varmasti hyvä, kun näkemyksiäsi tuot esiin, hyvä kälätin, mutta ne eivät taida ottaa oikein tuulta... Tuontyyppistä on esitetty täällä usein, ja sitä on puitu täällä lähes jatkuvasti jossain ketjussa...

• 9+13

Samaa mieltä. Kälätin ei tiedä narsisteista mitään... ellei sitten itse.... Jotenkin häneen tuntui kovasti kolahtavan tuo uhrin puolustaminen. Miksiköhän???

• Joku otti pulttia

Kälätin on näitä ihmisiä joka tietää kaikesta kaiken. Piste. Tuolla näyttää olevan muitakin hänen kirjoituksiaan.

• 12+9

On uskomatonta, että kaikilla narsisteilla tuo kuvio toisen ihmisen sitouttamiseen on samansuuntainen.

• flowerpow

Pyytääkö narsisti anteeksi ja sanoo että toivoo minulle hyvää? Sen jälkeen kun on jo erottu ja olen hänen toimintansa selvittänyt..
      Muuten oli kaikessa niin perinteinen N, ei tehnyt mitään mikä ei häntä jotenkin hyödyttänyt.
      Niin mietin tuota motiivia, takaisin ei olisi voinut minua ottaa koska valheet olisivat lopullisesti paljastuneet kaikille.

• 7+2

Voihan narsisti pyytää anteeksi ja toivotella hyvää loppuelämää, vaikka tippa linsissäkin, mutta tuskin tarkoittaa mitä sanoo.

• plowerpow
        7+2 kirjoitti:

Voihan narsisti pyytää anteeksi ja toivotella hyvää loppuelämää, vaikka tippa linsissäkin, mutta tuskin tarkoittaa mitä sanoo.

Jos ei vaan välitä, niinkun narsistit eivät. Niin miksi edes sanoa tuollaisia, hänen puhelinlaskunsa on muutenkin jo tarpeeksi suuri:D Miksi laittaa viestejä klo 04 yöllä.

"En tiedäkään miten paljon hän toivoo minulle parasta"

• 6+2
        plowerpow kirjoitti:

Jos ei vaan välitä, niinkun narsistit eivät. Niin miksi edes sanoa tuollaisia, hänen puhelinlaskunsa on muutenkin jo tarpeeksi suuri:D Miksi laittaa viestejä klo 04 yöllä.

"En tiedäkään miten paljon hän toivoo minulle parasta"

Yrittää lirkutella vielä takaisin, ihan vaan osoittaakseen että pystyy hallitsemaan yhä sua. Älä lankea satutat itsesi vielä pahasti. Juokse niin lujaa kun voit kun kerran oot päässy narskusta eroon.

• flowerpow
        6+2 kirjoitti:

Yrittää lirkutella vielä takaisin, ihan vaan osoittaakseen että pystyy hallitsemaan yhä sua. Älä lankea satutat itsesi vielä pahasti. Juokse niin lujaa kun voit kun kerran oot päässy narskusta eroon.

Ei hän takaisin minua halua:) Se tuli jo selväksi aiemmin kun rikkinäisenä olisin mennytkin.
        Nämä on taas näitä mitä ei voi ymmärtää.

• Oikea rakkaus
        flowerpow kirjoitti:

Ei hän takaisin minua halua:) Se tuli jo selväksi aiemmin kun rikkinäisenä olisin mennytkin.
        Nämä on taas näitä mitä ei voi ymmärtää.

Jätin miesystäväni ja toivon todella, että hän ei tule häiriköimään elämääni. Takana valheita valheiden perään, oli tulossa jo kimppaan asumaan, mutta koko ajan piti toista naista kuvioissa mukana. Valehteli tappiin asti, siihen asti, kunnes sain todistettua valheet.
        Suoraan toisen sängystä mun viereen, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tunnistin persoonallisuushäiriön hänessä jo viime talvena, mietin jo eroa mutta jätin hänet nyt 2 kk piinan jälkeen. Edelleen tulee viestejä ja kirjeitä, miten rakastaa minua ja miten ikävöi....syyllistää minua omasta ikävästään ja pahasta olostaan.

Luojan kiitos, rakastan enemmän itseäni.Uhriksi olisi helppo jäädä....

• sodom663343345
        Oikea rakkaus kirjoitti:

Jätin miesystäväni ja toivon todella, että hän ei tule häiriköimään elämääni. Takana valheita valheiden perään, oli tulossa jo kimppaan asumaan, mutta koko ajan piti toista naista kuvioissa mukana. Valehteli tappiin asti, siihen asti, kunnes sain todistettua valheet.

Tunnistin persoonallisuushäiriön hänessä jo viime talvena, mietin jo eroa mutta jätin hänet nyt 2 kk piinan jälkeen. Edelleen tulee viestejä ja kirjeitä, miten rakastaa minua ja miten ikävöi....syyllistää minua omasta ikävästään ja pahasta olostaan.

No oliko hän diagnosoitu narsisti (F60.8)? Älä jaksa tota paskaa, ei tosi narskut (paitsi ohutnahkaiset) itke kenenkään perään. Cosmopolitan-Narsisti, ehkä. Ja kai se on ikävä olla ilman naista/pillua, kellä tahansa.

• 8+10
        Oikea rakkaus kirjoitti:

Ja sinä vain "jätit" ja toinen on heti tästä narsisti???

• Oikea rakkaus
        8+10 kirjoitti:

Ja sinä vain "jätit" ja toinen on heti tästä narsisti???

Joo, jätin. Diagnoosia ei ole koskaan saanut tietäkseni, on sitä mieltä että omassa päässä hoitelee nää ongelmansa kun olen joskus yrittänyt keskustella hänen kanssaan. Hänen exältä kuulin miehen lapsuudenhäpeät, äidin hylkäämiset ym. ongelmat. Meidän suhde ei koskaan ollut avoin, hän ei puhunut näistä asioistaan lainkaan.

Voi olla että diagnoosi ei olekaan narsismi, mutta olen käynyt itse nyt psykoterapiassa ja ammatti-ihminen kuunneltuani tarinani, sanoi miehellä olevan persoonallisuushäiriön.

Ps. exä oli vieläkin niin rikki heidän avioliitostaan, että vaikka heidän erostaan on yli kymmenen vuotta, hän pyysi etten kertoisi miehellä meidän puhelustaan. Ettei mies luule, että hän on haukkunut hänet minulle.....

Eihän exä haukkunut vaan kertoi tosiasiat, miten mies oli valehdellut jatkuvasti suhteistaan, ja kun exä oli vihdoin pyytänyt miestä poistumaan heidän liitostaan, mies oli aloittanut välittömästi uuden suhteen työkaverinsta kanssa.

Että tälleen.....

• narsismi on häiriö

Narsistilla ei ole omaatuntoa ja yleensä hän on ateisti.Seurassa narsisti käyttäytyy kohteliaasti.narsisti ei toisten läsnäollessa kiroa eikä korota ääntään. kahden kesken narsisti mitätöi toista ja kehuu itseään.

• 7+13

Jos hetkeäkään epäilette, että kumppaninne on narsisti (ketjussa on selkeästi kuvattu narsistisia piirteitä ja ne ovat kaikilla narsisteilla samansuuntaiset), hakekaa itsellenne apua ja vertaistukea. Paras ratkaisu on, että nostatte kytkintä! Älkää antako narsistin tuhota itseänne!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      23
      2671
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      109
      2606
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1394
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      127
      1317
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1291
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      307
      1278
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      44
      1077
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1021
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      989
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      65
      954
    Aihe