En osaa valita kumman objektiivin hankin. harrastan enemmän kuvien ottamista kuin videoimista, joten eikö se STM ole turha minulle ja häiritseekö 50mm tarkennus ääni niin paljon sekä tarkentaako se nopeasti? mutta haluaisin myös 40mm, joka on rakenteeltaan parempi eikä tunnu lelulta ja siinä on hiljainen sekä (nopea?) tarkennus. kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.
kumman valitsen: 50mm f/1.8 vai 40mm f/2.8 STM?
6
252
Vastaukset
- kljkshgj
40 millinen on paremmin tehty ja lähempänä "normaalia", jos sinulla on pienikennoinen runko. Kinokoossa se on hienoinen laajakulma.
1,8/50 millistä puoltaa vain halpa hinta ja hieman parempi valovoima, mutta se on pehmeä reunoilta suurimmilla aukoilla ja mekaanisesti heikko.- ymmällä.
" ja mekaanisesti heikko"
mistä ihmeestä tiedät tuollaisia asioita, varsinkin MEKAANISESTI HEIKKO aloittajan antamilla tiedoilla.
itse olen kuvannut 60 vuotta ja isovanhemmat vanhemmat perustivat valokuvausalan yrityksen 1917.
Minulle ei ole tullut vastaan yhtään mekaanisesti heikkoa objektiivia, kaikilla on saanut aivan hyvää kuvaa, ainoa työssä vaikuttava laatuero on ollut taivaan ja vastavalon heijastumat joissa on paljon eroa eri linsseillä. - lkjgkhwrejhg
ymmällä. kirjoitti:
mistä ihmeestä tiedät tuollaisia asioita, varsinkin MEKAANISESTI HEIKKO aloittajan antamilla tiedoilla.
itse olen kuvannut 60 vuotta ja isovanhemmat vanhemmat perustivat valokuvausalan yrityksen 1917.
Minulle ei ole tullut vastaan yhtään mekaanisesti heikkoa objektiivia, kaikilla on saanut aivan hyvää kuvaa, ainoa työssä vaikuttava laatuero on ollut taivaan ja vastavalon heijastumat joissa on paljon eroa eri linsseillä.Vähänpä sinulla on silti kokemusta, tai ole "hannu hanhi", jolle päiväpaistaa yölläkin.
Tietoni ei perustukaan kirjoittajan tietoihin vaan omiin ja toisten kokemuksiin.
Olen nähnyt monen objektiivin mennevän keskeltä poikki pienestä kolhusta. Usein kyllä vain tarkennus on jumiutunut ja sen on saattanut saada nytkäytettyä paikoilleen.
Sensijaan minulla ei ole mitään tietoa 2,8/40 STM:n kestävyydestä.
Vanhoja manuaalisia filmiobjektiiveja sai kyllä heitelläkin ja myös uida, mutta ei nykyisten digilelujen kanssa. - los faktos
ymmällä. kirjoitti:
Minulle ei ole tullut vastaan yhtään mekaanisesti heikkoa objektiivia, kaikilla on saanut aivan hyvää kuvaa, ainoa työssä vaikuttava laatuero on ollut taivaan ja vastavalon heijastumat joissa on paljon eroa eri linsseillä.Nykyiset halpaobjektiivit on pääasiassa muovia, bajonettia myöten. Vielä 80-luvun alussa oli asiat toisin. Ne ei todellakaan kestä minkäänlaista pölyä, varsinkaan hienoa hiekkaa, johon kesällä saattaa törmätä jos menee kilometriä lähemmäksi hiekkarantaa.
- ahaaakiitos
en ole varma mutta minulla on canon 550d, onhan se pienikennoinen? eli 40 millinen olisi parempi hankkia?
- kjjweghrf
Sehän riippuu käytöstä.
50 millinen on hyvä muotokuva linssi, mutta 40 millisellä saa suuremman alueen kuvaan ahtaissa paikoissa.
Valovoimaero on 1, 1/3 aukkoa/ suljinaikaa.
Käy liikkeessä kokeilemassa, kumman kuvakulma sopii paremmin käyttöösi ja tuntuu miellyttävämmältä.
Ei kannata ostaa sikaa säkissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971483- 2091438
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59970Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31959Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K50737Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut4673Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉53672En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40656Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.34650