Sikatalous kauniisti plussalla..

Lerppa..

Ensimmäinen luku on viime vuoden ennuste, mainittakoon että tulos sisältää n 50 tonnia palkkaa ja n 50 tonnia poistoja..

Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200

76

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      Sun luvuista ei saa muuta selvää kuin, että joka luvun kohdalla on miinusmerkkinen alku. Tietääkseni miinus on eri asia kuin plussa. Todella sekava avaus.

      • Viisi lukua,

        ensimmäisessä ei ole miinusta, eli 2012 vuosi oli voitollinen sikataloudessa ja ja voi lähteä Mersu kauppaan 100 tonnia taskussa..


      • Numerot,
        Viisi lukua, kirjoitti:

        ensimmäisessä ei ole miinusta, eli 2012 vuosi oli voitollinen sikataloudessa ja ja voi lähteä Mersu kauppaan 100 tonnia taskussa..

        puhuu puolestaan..


      • Numerot
        Numerot, kirjoitti:

        puhuu puolestaan..

        puhuu puolestaan toteaa joku vi-tun idiootti.


      • ????????????????????
        Numerot kirjoitti:

        puhuu puolestaan toteaa joku vi-tun idiootti.

        "nämä luvut ovat siis valetta, kokonaistulot 380 tonnia, rehut porsaat 244 tonnia, palkkaan ja poistoihin jaa reilu 100 tonnia, luvut ovat Taloustohtorista.."


      • 2v sikala kiinni
        ???????????????????? kirjoitti:

        "nämä luvut ovat siis valetta, kokonaistulot 380 tonnia, rehut porsaat 244 tonnia, palkkaan ja poistoihin jaa reilu 100 tonnia, luvut ovat Taloustohtorista.."

        Totuus on tarua ihmeellisempää. Vain se joka pitää sikoja TIETÄÄ OIKEASTI että taloustohtorin luvut ovat täyttä pas-kaa. Jos en olisi viime pari vuotta sitten tajunnut lopettaa sikalaani, olisin mennyt konkurssiin. Saman asian totesi naapurini joka lopetti samaan aikaan kuin minä.

        Kannattaa muistaa, että jotkut taloustohtorin puheet ovat yhtä luotettavat kuin että joulupukki on oikeasti olemassa.


      • --------------------
        ???????????????????? kirjoitti:

        "nämä luvut ovat siis valetta, kokonaistulot 380 tonnia, rehut porsaat 244 tonnia, palkkaan ja poistoihin jaa reilu 100 tonnia, luvut ovat Taloustohtorista.."

        Näiden numeroiden takaa löytyy AINA sama fuckinidiootti lerppa, jonka aivot jäivät synnytyksessä äidin kohtuun.


      • Luvut ova
        -------------------- kirjoitti:

        Näiden numeroiden takaa löytyy AINA sama fuckinidiootti lerppa, jonka aivot jäivät synnytyksessä äidin kohtuun.

        keskiarvoja sikatiloilta, niitä voi tarkastella esim Taloustohtorista..


      • Luvut ovat
        Luvut ova kirjoitti:

        keskiarvoja sikatiloilta, niitä voi tarkastella esim Taloustohtorista..

        mitä lerppa ottaa suoraan takapuolesta.


      • Ei toki,
        Luvut ovat kirjoitti:

        mitä lerppa ottaa suoraan takapuolesta.

        vaan Taloustohtorista !


      • Luvut ovat
        Ei toki, kirjoitti:

        vaan Taloustohtorista !

        edelleen lerpan peräreiästä otettuja.


      • Niinkö ?
        Luvut ovat kirjoitti:

        edelleen lerpan peräreiästä otettuja.

        Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200


    • Opettele matikka

      Mistä ne satatonnia tulee taskuun jos sitä ennen on joka vuosi ollut miinusmerkkinen? Kannattaa ime palleja porkkana ennen kuin puhut noin hulluja.

      • Opettele lukemaan,

        kyllä se sata tonnia aloitukssta löytyy, tosin viidelä kympillä saa jo uudrn Mersun kaiklla herkuilla..


    • Nyt vapaa sikalasta

      Oletko lerppa koskaan nähnyt sikoja livenä? Miksi minä jolla oli 2000 paikkainen sikala, jätin sen nyt viime torstaina tyhjäksi? En suinkaan väliaikaisesti, vaan lopullisesti.

      Siinä sinun pienille aivoille miettimistä täksi illaksi, ja jos ei vielä tänä iltana selviä, jatka asian miettimistä huomenna. Minulle sikapuolen kannattavuuden ratkaisee vain, ja ainoastaan se mitä jää viivan alle kun menot vähennetään tuloista, eivät mitkään valheelliset tilastot.

    • karppa.

      Olen ollut palstalta pitkään pois juuri siksi, koska täällä lerpan kaltaiset henkilöt yrittävät provosoida keskustelua. Lerppa ymmärtää sioista yhtä paljon kuin sika tuulimyllyistä.

      Eiköhän tyhjät sikalat ympäri maakuntaa kerro totuuden huomattavasti paremmin kuin lerpan tilastot. Lerppa on trolli joka kannattaa jättää omaan arvoonsa.

      • Mitä niissä

        on provoa ?


    • karppa.

      Jokainen jolla on ollut sikoja, tai jolla on parhaillaan tietää mikä on totuus sen kannattavuudesta. Sianlihan hinta on noussut noin 20% vuoden aikana, tosin nyt HK ja Atria ovat pudottaneet hintaa 10 sentillä.

      Selitä niin että nyt jokainen ymmärtää, miten 20% sian hinnan nousu takaa sen että sian kannattavuus paranee, kun samalla tärkein kuluerä sikataloudessa, rehut ovat nousseet 50%? Ei tuo yhtälö ole mitenkään mahdollinen, jos vähääkään osaat laskea.

      • kurppa..

        nämä luvut ovat siis valetta, kokonaistulot 380 tonnia, rehut porsaat 244 tonnia, palkkaan ja poistoihin jaa reilu 100 tonnia, luvut ovat Taloustohtorista..


    • karppa.

      Kuulehan kurppu tai lerppa tai lurppa. Pidä joku kerta itse sikoja. Mulla on itsellä pitkä historia siankasvattajana, toisin kuin sinulla. Ei tarvitse olla kovinkaan suuri ruudinkeksijä kun tietää miten asiat ovat. Kaksi minun naapureista jotka ovat taivastakin tarkempia lopettivat siankasvatuksen viime vuonna.

      Molemmat isännät näyttivät katelaskelmansa minulle. Tuo laskelma ei pidä paikkansa mitä väitit. Jos sioista tulee 380 tonnia, niin rehut ja porsaat eivät maksa tuota 244 tonnia vaan huomattavasti enemmän. Tiedän sen entisenä siankasvattajana pomminvarmasti.

      Kuinka monta sikaparttia olet itse pitänyt? Lopeta jo täysi valehtelu tällä palstalla.

      • Lurppa,

        jotain lukuja nyt kehiin, sikojen kansa olen paininut koko ikäni, vaikken päätoiminen tuottaja olekkaan,10-20 emakkoa ja 300 300 lihasikapaikkaa lähinnä puskurina, ellei porsaat mene kaupaksi.


    • karppa.

      Oletko lurppa, lurppu, lerppa, lerppu vai joku idiootti? Nimimerkki vaihtuu kuin entisellä miehellä kalsarit.

      Naapurini sai sioista 225 tonnia vuodessa. Porsaat ja rehut maksoivat 197 tonnia. Sähkö, vesi, eläinlääkäri, korjaukset, lämmitys, lannanlevitys 33 tonnia. Jos osaat laskea niin miinusta tulee jo 5 tonnia. Palkkaa ei jää siis yhtään puhumattakaan poistoista.

      Jos pidät noin pientä määrää sikoja se ei ole mitenkään vertailukelpoinen päätoimisen sikatilallisen kanssa. Tuo on niin surkean pieni määrä.

      • Sikamies minäkin

        en ole maksanut ikinä 33 tonnia noista, olen tehnyt ko työt itse.


    • karppa.

      Itse teki tämäkin mies ne hommat. Mutta kun pyydettiin lukuja niin annoin ne tänne. Juttelin viimeksi kuukausi sitten Suomen sikayrittäjien puheenjohtajan kanssa. Hän jos joku tietää sikapuolen kannattavuuden tarkkaan, ja hän itse totesi, että tällä hetkellä kannattavuutta ei ole lainkaan, eikä sitä ole ollut enää moneen vuoteen. Totesi myös, että tulevaisuuden näkymät ovat todella synkät.

      Täällä saa vääntää rautalangasta että homma ei kannata, mutta tämä pässinpää kurppa, lerppa, lurppu, tai mikä sitten milloinkin on, ei asiaa käsitä. Ukko on alun perinkin halunnut vain v-ittuilla minulle tuolla nimimerkillä kun olen täällä jo pitkään ollut nomimerkillä karppa.

      • ????????????????????

        "nämä luvut ovat siis valetta, kokonaistulot 380 tonnia, rehut porsaat 244 tonnia, palkkaan ja poistoihin jaa reilu 100 tonnia, luvut ovat Taloustohtorista.."


    • pena vaan

      En ota kantaa teidän riitelyynne, mutta entisenä viljelijänä maatalous, kuten koko maamme talous menee vauhdilla alaspäin. Kohta ei tarvita maatalouslomittajia jos karjatilojen määrä vähenee nykyvauhdilla. Tai ainakin lomittajien määrä vähenee.

      Muistan hyvin miten vielä 80 luvulla ja 90 luvun alussa kaikkien tuotteiden hinta nousi tasaisesti, ja maataloudesta sai elantonsa moni tila, myös pienempikin tila. Jotenkin kaiholla muistelen tuota aikaa, kun maatalous elätti tuotatosuunnasta riippumatta suuren määrän ihmisiä maaseudulla. Jotain peruuttamatonta tapahtui kun menimme Euroopan Unioniin, ja kaikki muuttui hetkessä huonommaksi.

    • Lerppa..

      Minua on alkanut kiinnostamaan sikojen sukupuolielämä.

      • lurppa..

        niinhän meitä kaikkia, olki oikeaan paikkaan ja naatitaan, yksinkertaista..


      • Yksinkertaista,
        lurppa.. kirjoitti:

        niinhän meitä kaikkia, olki oikeaan paikkaan ja naatitaan, yksinkertaista..

        pallo haltuun, juoksu kentän poikki ja pallo maaliin, siinä se..


    • Lerppa

      Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa.

      • ootkonna ?

        tykästynyt larppaan ?


    • tarmo1

      Kummasti vaan uusia sikaloita nousee sinne tänne...Tänä kesäkin tiedän useamman projektin, tosin ne tilat kun nykyään laajentaa on kyllä tosi isoja.

      • b-alue

        Yhtäkään en tiedä lähimaillakaan.Mutta niitä jotka tekevät reilusti tappiota tiedän useampiakin.

        Jutuissasi lienee ainakin puolet petäjäistä.


    • tarmo1

      Huttisista ku vetää ympyrän 50km tiedän 5 tänä kesänä laajentanutta sikalaa

      • Järki o-hoi

        Perinteisesti hullujahan siellä huittisissa on oltukin.


      • Tosiasiaa kehiin

        Vampula, nykyinen Huittinen, siellä on ainakin kaksi konkurssikypsää sikalaa. Ja ei ole kauan aikaa kun siellä pyllähti Vampulan suurin sikala nurin.


    • niinpäniin

      Eikös joka hommassa joku aina ole heikoin tai konkurssikypsin?

      • näin on

        On se niinkin, yleensä heikoin lenkki on se, jolla on eniten velkaa.


      • Ei,
        näin on kirjoitti:

        On se niinkin, yleensä heikoin lenkki on se, jolla on eniten velkaa.

        välttämättä !


    • Kai osaatte

      lukea aloitusta, siinä on tulokset viideltä vuodeta ja viime vuoden tuloksen edestä puuttuu miinus, tulos on siis pitkästä aikaa voitollinen..

    • Lerppa

      Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa.

      • Kerppa..

        Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200


      • Nyt se on auki
        Kerppa.. kirjoitti:

        Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200

        Eli tappiollinen tulos. Miinusmerkki on AINA tappiollinen.


      • Missä näet,
        Nyt se on auki kirjoitti:

        Eli tappiollinen tulos. Miinusmerkki on AINA tappiollinen.

        miinuksen ?

        Liiketulos 3 280


      • sikala tyhjä
        Missä näet, kirjoitti:

        miinuksen ?

        Liiketulos 3 280

        Jos viimeinen luku on plussalla, niin neljä edellistä vuotta ovat olleet reilusti miinuksella. Eli konkurssi on tullut kun sikala on ollut neljä vuotta tappiolla. Ei kai kukaan muu kuin lerpan aivopieru voi väittää, että jollain perse kestää neljä perättäistä vuotta tappioilla.


      • Ei ymmärrä !
        sikala tyhjä kirjoitti:

        Jos viimeinen luku on plussalla, niin neljä edellistä vuotta ovat olleet reilusti miinuksella. Eli konkurssi on tullut kun sikala on ollut neljä vuotta tappiolla. Ei kai kukaan muu kuin lerpan aivopieru voi väittää, että jollain perse kestää neljä perättäistä vuotta tappioilla.

        Ensimmäinen luku on viime vuoden ennuste, mainittakoon että tulos sisältää n 50 tonnia palkkaa ja n 50 tonnia poistoja..

        Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200


      • Äly hoi älä jätä
        Ei ymmärrä ! kirjoitti:

        Ensimmäinen luku on viime vuoden ennuste, mainittakoon että tulos sisältää n 50 tonnia palkkaa ja n 50 tonnia poistoja..

        Liiketulos 3 280 -10 200 -6 710 -2 480 -15 200

        V-ittu, miinusmerkki on miinusmerkki, eikä muuksi muutu. Koita nyt jo p-erkele tajuta se r-unkkari.


      • Nimittely alkaa
        Äly hoi älä jätä kirjoitti:

        V-ittu, miinusmerkki on miinusmerkki, eikä muuksi muutu. Koita nyt jo p-erkele tajuta se r-unkkari.

        kun asia loppuu..


    • Slaikka

      Kuule lerppa, kun mä en voi sulle nyt plussaksi muuttua. Todellakin, todellakin, todellakin, todellakin. Aivan, aivan, aivan, aivan.

    • Lerppa

      Mulla on köntsät housuissa.

      • Tarkoitat,

        varmaan takataskua !


    • Ei vieläkään

      kukaan kumonnut lukuja !

      • pankkiherra

        Vararikossa olevat sikalat kumoavat lerpan luvut. Kun kustannukset ovat korkeammat kuin tuotanto, niin konkurssi on edessä.

        Itse istun erään pankin hallituksessa, joten minulla on tietoa enemmän kuin kaikilla muilla täällä yhteensä sikaloiden kannattavuuksista, ja veloista.


      • Hauskanen juttu
        pankkiherra kirjoitti:

        Vararikossa olevat sikalat kumoavat lerpan luvut. Kun kustannukset ovat korkeammat kuin tuotanto, niin konkurssi on edessä.

        Itse istun erään pankin hallituksessa, joten minulla on tietoa enemmän kuin kaikilla muilla täällä yhteensä sikaloiden kannattavuuksista, ja veloista.

        myös minä istun erään pankin hallituksessa ja sikatilat eivät mitenkään erotu joukosta !


    • pankkiherra

      Nämä sikatilalliset eivät jää yhteen joiden rahatilanne on kaaottinen. Niitä on valitettavasti useampia.

      Sikatilalliset erottuvat joukosta selvästi ylisuurilla velkamäärillä. Minulla on kontakteja myös muihin sikatilallisten tilanteeseen kuin vain paikkakuntani tilallisiin. Sama kaiku on askelten myös siellä. Sikatilat ovat velkojaan myöden veloissa.

    • pankkiherra

      Siis korviaan myöden veloissa nämä sikatilat. Väärä sana tuli tuossa viimeisessä lauseessa.

      • Tilastot osoittavat

        muuta, aloita vaikka Taloustohtorista !


      • pankkiherra
        Tilastot osoittavat kirjoitti:

        muuta, aloita vaikka Taloustohtorista !

        Valhe, Emävalhe, Tilasto. Se siitä konitohtorin tilastosta. Kumpi meistä tietää paremmin asiat sikatiloilta, Minä joka istun pankin hallituksessa, vai valheellinen tilastö?

        Siinä miettimistä sinulle, jolla on pallo täysin hukassa.


      • Niin uvut
        pankkiherra kirjoitti:

        Valhe, Emävalhe, Tilasto. Se siitä konitohtorin tilastosta. Kumpi meistä tietää paremmin asiat sikatiloilta, Minä joka istun pankin hallituksessa, vai valheellinen tilastö?

        Siinä miettimistä sinulle, jolla on pallo täysin hukassa.

        kirjapitotiloilta, en näe syytä miksi olisi irheellisiä..


    • 20+14=

      Ne ovat yhtä virheellisiä kuin sinun kirjoituksesi, missä oli yhdessä lauseessa jo kaksi virhettä.

      • Osoita missä

        kohtaa virhe ?


    • 3+11=

      Ainakin kaksi kirjoitusvirhettä sinulla. Mutta asiaan. Minulla itsellä on ollut kolmetonninen sikala, ja laitoin sen kiinni pari vuotta sitten kun se ei kannattanut.

      Ennen kuin joku ehtii sanomaan, että et osaa hoitaa sikoja, se ei pidä paikkansa. Tuotantoluvut kuuluivat aina parhaimpaan luokkaan. Sain sioista parhaan hinnan mitä vain voi saada. Samoin rehut olivat niin "halpoja" kuin markkinoilta sai. Siitä huolimatta sikalani ei kannattanut.

      Siat myin Hk.lle, ja tuottajana olen B-alueella, tai siis olin.

      • Miksi viralliset

        luvut näyttää toisin ?


      • 10+13=
        Miksi viralliset kirjoitti:

        luvut näyttää toisin ?

        Jankkaat, jankkaat ja taas jankkaat samaa asiaa. Olet muuten lerppa. tiedän sen kirjoitustyylistä. Vielä kerran pässi, tajua jo, että viralliset luvut, ja virallinen TOTUUS on kaksi eri asiaa.

        Etkö aivopieru jo tajua miten sikatalous oikeasti menee? Oletko todella lerpan aivopieru noin p-erkeleen tyhmä?


    • 66778899

      Lerpan aloitus on saanut jo 11 miinusta. Se kertoo avauksen tasosta.

      • Kertoo että

        osui ja upposi..


    • Lerppaa

      Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa, Lerppa. Pankaa nimeni muistiin.

    • Anonyymi

      Lerpan valheet ovat jatkuneet tällä palstalla jo noin 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Lerppa ei muistanut tuossa avauksessa, että miinusmerkki tarkoittaa aina tappiollista tulosta. Lerpan valheet ovat jatkuneet jo täällä monta vuotta.

      • Anonyymi

        Lerppa, lerppa lerppa lerppa.


    • Anonyymi

      Kaipaisin nyt niitä lerpan taloustohtorin lukuja.

    • Anonyymi

      Taloustohtorin luvut sikstaloudelle. - 30 000 -50 000 ja -100 000. T. Lerpahtanut Lerppa.

    • Anonyymi

      Kirjoituksen aloituksesta on aikaa monta vuotta. Missä on nykyään Lerpan luvut? Ne olivat tuolloin jo pahasti pielessä, ja nykyään vielä enemmän.

      T.Karppa

    • Anonyymi

      Missä muuten on Lerppa? Ei ole enää näkynyt palstalla. Olin koko ajan oikeassa mitä tulee sikatalouden kannattavuuteen. Nyt se on viimeistään nähty kun sikatiloja on enää maassamme 700 tilaa. Olin koko ajan oikeassa ja Lerppa väärässä.

      T. Karppa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe