Olen varasijalla Turun yliopistossa kahteen koulutukseen. Näin ainakin väittää yliopistohaku.fi. Mistä saisin tietää millä varasijalla olen? Mitään kirjettä en ole vielä ainakaan saanut.
Tiedän, että on turha elätellä suuria toiveita varasijalta pääsemisestä, koska tuskin olen edes varasijojen kärjessä.
Haluaisin vaan tietää tuon varasijani, jotta saan mielessäni siirrettyä koko haun historiaan ja katseen kohti tulevaisuutta.
Mistä saa tietää varasijansa?
6
542
Vastaukset
- Varallamyös
Soita sinne. Minäkään en ole saanut kirjettä, tiedän olevani varalla.
Soittamalla selviää. :) - 10+2
Yliopistohaussa ei näy varsinaista varasijaa, ainoastaan tieto, että varasijalla ollaan. Varasija siis voi olla 1. tai 123. Odottele kirjettä tai soita valintatoimistoon, muuta kautta et tietoa saa käsiisi.
- Odottele vielä
Jaksat varmaan odotella vielä hetken sen kirjeen ilmestymistä. Sieltähän se paljastuu. Tulee todennäköisesti muutaman päivän sisällä siitä kun tulokset ovat yliopistohakuun ilmestyneet.
Voin kuvitella kuinka paljon kyrsisi olla jossakin opintoasiaintoimistolla näihin aikoihin töissä, kun joka päivä saa vastailla varnaab kymmenien hätiköivien hakijoiden kyselyihin. Eräs yliopisto oli jopa tuohon hakuinfoonsa laittanut, etteivät vastaa valinnan tuloksiin liiittyviin kyselyihin ennen tuota tulosten julkistamispäivää. - etiritse
Onko kaikki ei-päässeet hakijat varasijalla?
Eli kun yliopistohaku-sivulla lukee, että olen varasijalla, niin tarkoittaako se, että läheltä piti vai voiko olla, että edellä on 500 hakijaa eli kaikki mahdolliset kokeen tehneet?- Vessamörkö
tietyn pistemäärän alittaneet hylätään suoraan, tosin kuin paljon varasijoja otetaan riippuu paikasta ja hakijamäärästä. itse venailen kirjettä..
- 2++3
Joissain paikoissa pääsee "varasijalle", vaikkei oikeasti olisi mitään mahdollisuuksia edes päästä sisälle. Siis tarkoitan esim. että sisälle otetaan 20 ja varasijoille asetetaan 150.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747624Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583193- 372476
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj82092Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto342034- 221978
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611611
- 181589