Oleko kadottanut oman ajattelusi ja mielikuvituksen hauskuuden.
Tässä taas kirjoitan aamutuimani holtittomasti, ihan kritiikittömästi lonkalta heitän joitain ´ajatuksia.´
Tiedättekö, miten paljon tiedätte. Lieneekö tullut koskaan mieleen, onko täytisenkään merkitystä valtavalla tiedon määrällä ja sillä, että tiedämme, mitä tässä sekavassa maailmassa joa hetki tapahtuu.
Milloin olette kuulleet, lukeneet, todella mukavia, ´hyviä´uutisia. Aamuisinkin meistä suurin osa tavoilleen uskollisena, avaa ensimmäiseksi TV:n tietääkseen, mitä maailmalla on tapahtunut. Aivot alkavat täyttyä heti uusista ´tiedoista´, mitä uutta ja pahaa maailmalla on tapahtunut.
Milloin et avannutkaan uutislähteitä, vaan ajattelit vapaasti ITSE. Et antanutkaan Median tukkia aivojasi, johdattelemaan ajatteluasi haluamallaan tavalla.
"Älkää ajatelko itse, me kyllä ajattelemme puolestanne ja tiedämme, mikä on parasta teille" voisi olla tietoiskuna aina välillä TV: ssäkin. " Me tiedämme senkin, millaisia ohjelmia teidän pitäisi itseenne imeä..." - jne. Esinerkiksi amerikkalaista soopaa on on jo vuosikymmenet tullut tuutin täydellä Emmekös enää olekaan suomalaisia.
No tätä manipuloimis- ja aivopesuluetteloa vois jatkaa loputtomiin. Miksi olisi tarpeellista tietää myöskään niin paljon ihan kaikenlaisesta epäoleellisesta, mikä ei yhtään ilahduta vaikka Egyptinkorven mummeliakaan. Tärkeempää haastettavaa kylänraitilla USA:n vakoilusta EU:n asioista kuin tuleva marjasato.
TV hyökkää ´pakottamalla´tietämään, lehdistö myös, vaikka siellä on sentään jonkinlainen valinnanmahdollisuus. Turhasta pakkotiedosta tulisi valtava luettelo, ajatelkaapa itse ottamatta kantaa maailman tapahtumiin, avaruuden edistysaskeliin....eikös tunnu jo paremmalta.
Ovatkohan dementikot ja me muut muistikatkoiset sittenkin järkevimpiä tällä maapallolla, voi unohtaa haluamattaankin, mitä haluaa. Aivot ovat oppineet sensuroimaan turhan moskan pois ajatuksista...jäljelle jää oma ajattelu, muistetaan kenties vain aivojemme jälkeensäjättämät kivat lapsuudenasiat ja mukavat elämäntapahtumat.
Ajatelkaapas !
Miksi pitää - pitäisi - tietää?
33
134
Vastaukset
- Ramoona*
Ajattelun arvoinen aloitus, mikä tietoa lisää, se tuskaa lisää. Telkkaria en ole vielä avannut, lehden kyllä kipaisin koiran kanssa laatikosta ja leikittiin hetki pihalla. Olen näin aikaisin jalkeilla, kun lupasin leipoa pullat esikoisen pihatalkoisiin ja hän tietää, että minä tiedän, miten pulla saadaan onnistumaan. Muistin lokeroista tulvahti , että minähän olen tätä aihetta liippaavan aloituksen joskus kirjoittanut, ei vaan tullut laitetuksi palstalle. Tuoltahan se löytyi luonnosten arkistosta otsikolla "Hiljainen tieto", ja nyt menen tarkastelemaan pullataikinan kohoamista.
Tiedämme enemmän kuin osaamme kertoa. Hiljainen tieto on tietämistä, toimimista ja taitavuutta, jota on vaikea kuvata ja jakaa sanallisesti. Kaikilla elämän alueilla tarvitaan teoreettisen tiedon lisäksi käytännön kokemuksen tuomaa taitoa toimia, tilannetajua ja intuitiivista herkkyyttä. Tiedemies ja filosofi Michael Polanyi on luonut tämän käsitteen ja kirjoittanut paljon hiljaisen tiedon merkityksestä yrityksissä.
Kaikkihan tiedämme, miten hyvin toimii opetus kädestä pitäen, antamalla ja ottamalla mallia, kokeilemalla. Vanha mestari ja kisälli -järjestelmä toimi hyvin, ja esimerkikisi Saksassa sen tapainen oppisopimuskoulutus on ollut hyvä lääke nuorisotyöttömyyteen. Näppituntumastakin puhutaan, esimerkiksi leipomaohjeitten tarkkoja jauhomääria ei voi aina noudattaa, taikinan rakenteen oppii tuntemaan hyppysissään . Ilmankos puhutaan jauhopeukaloista. Puutarhan hoito on tyypillinen ala, jossa viherpeukaloa tarvitaan, kokemusta kasvien vaatimuksista , kasvupaikoista , valon , veden ja ravinteiden tarpeesta, mikroilmastoista. Niksit ja vinkit siirtyvät nykyisin netissä näppärästi aloittelijoille.
Lasten kasvatukseen on hyviä oppaita ja kasvatus on tieteenalakin, mutta kaikki ovat yksilöitä jo vauvoina, se pitää oivaltaa ja oppia lukemaan lapsen tarpeita sanattomistakin viesteistä. Kun esikoiseni syntyi, neuvolassa kehotettiin imettämään neljän tunnin välein, ja vaippa piti ensin vaihtaa, sitten vasta oli ruuan vuoro. Sydäntäsärkevää itkuahan siitä aiheutui, äidillekin, mutta itkukin oli muka hyväksi, lapsi oppi odottamaan. Yhden yön parkumisen jälkeen tajusin, että tuohan on luonnotonta, ei vauva turhaan itke, vaan nälkäänsä ja ehkä läheisyyden kaipuutaan, mutta yhtä hyvä syy sekin ottaa syliin ja imettää.
Suvun kesken on paljon hyödyllistä hiljaista tietoa, siksi sukupolvien välinen yhteistyö on niin tärkeää. Työpaikoilla on kokeneempia ja erityisosaamista, jota ei haluta aina jakaa, koska kilpailu on kovaa, oma etu menee yhteisen edun edelle. Näinä ankeina taloudellisina aikoina mietitään yritysten menestystekijöitä, ja varmasti tähänkin olisi syytä kiinnittää enemmän huomiota. Jo eläkkeelle siirtynyttä ikäpolveakin olisi syytä kuunnella.
Kokit eivät hevillä paljasta salaisia reseptejään, mutta eikö olisi paljon antoisampaa laittaa hyvä kiertämään ?Oikeastaan samasta asiasta puhumme, hiljaista oivaltavaa tietoahan tässä maailmassa tarvitaan. Siis pois mahdollisuuksien mukaan liika päällekäyvä jopa ahdistava tieto. Pitkästä aikaa meilläkin pikkulasten ohjelmaa teeveestä tarjolla täällä, Onni kyllä mieluummin puuhailee kaikkea muuta, kivaaa piirtää värikynällä lasipöytään ja pudottaa mummin pienen kirjahyllyn hyllyjä. Puukot ja puntarir tiesi mummi jo ennen Onnin tuloa siirtää keittiön laatikoista pois. Ihmeesti löytyy vielä salaisia paikkoja, joissa voi aiheuttaa epäjärjestystä.
- *Kukkahame*
Maailman tapahtumat kiinnostavat vielä siinä määrin kuin ovat aina kiinnostaneet, aamulla ensimmäiseksi radio päälle, TV kun sieltä lähetykset alkavat.
Mielenkiintoista ja kovasti ikäviäkin asioita tapahtuu päivittäin, on vain osattava elää niiden tietämysten ja tuntemusten kanssa.
Median kehityksen myötä saamme melkein kaikki tapahtumat samanaikaisesti tietoomme, hyvä vai paha sen päättäköön jokainen itse.
Suurin ongelma näyttää olevan monille perheille taloudenhoito, rahan käyttöä opetetaan ja opetellaan, monelle siitä on hyötyä, toiset 'repsahtavat' takaisin holtittomuuteen syynä kai kun tulokset eivät heti näy.
Se onkin monen vuoden juttu kun velkasummat yhteen jos toiseenkin paikkaan ovat suuria ja korot melkein saman summaisia kuin velka, ne pikavipit.
Tietoisuus myös työnteon ja työelämän koukeroista näyttää olevan monellekin hakusessa, meillähän on maa joka pitää kaikista huolen!
Elämä sinänsä kouluineen ja opintoineen jokaiselle tuttua, avioituminen perheen perustaminen taas tavallaan haastetta, kumppanin haku ja löytäminen mielenkiintoista joskus joka hankalaa.
Näin kauan eläneenä tulee mieleen että oli hyvä ettei kaikkea voi lukea kirjoista, olisi jäänyt monta jännää hetkeä kokematta mistä oli pakko ottaa selvää päästäkseen päämäärään.
Edelleenkin näitä uusia ja kokemattomia yllätyksiä elämä on tarjonnut, kaikkea ei voi tietää ennenkuin kokee näin tässä tuumailen.
Tämä päiväkin voi antaa jotain uutta, toivotaan että se on juuri sitä hyvää ja iloista asiaa joka kantaa ja antaa voimia. - joutavoinen
Liikaa, liian myöhään. Hiljaista tietoa on kertynyt ja nyt kun sitä ei enää tarvitse tuntuu harmittavalta ettei sitä ollut työelämän aikana tarpeeksi käytössä.
Nyt kun aloitan jonkin tekemisen haalin välineet ja myös erkonomian huomioin mitä tarvitsen työssä. Miten paljon työssä ollessani otinkaan turhia askeleita kun en pysähtynyt miettimään tehtävän vaatimuksia ja varomaan ylisuorituksia sellaisessa asiassa millä ei ole merkitystä lopputuloksen kannalta.
Nyt olen enemmän seuraamassa toisien työtä ja näen hiljaisen tiedon puutteen ja väärät ratkaisut vaikkapa talon rakennuksessa kun nuori on malttamaton ja hänellä ei ole hiljaista tietoa varoittamassa. Heidän pitäisi kysyä ja kuunnella, mutta ei, sitä he eivät tee. Voin vain pahoitella kalliiksi tulleita vääriä ratkaisuja.
Liikaa hiljaista tietoa on estämässä elämää ja voin vain pahoitella sitä seikkaa omalla kohdallani. - Makriina ek
Maailman myrskyt eivät oikeasti heilauta. Oikein sanottu: "pakkotieto". On luettava ja pohdittava, koskeeko tämä minua, meitä ja keitä muita. Meneekö yöunet? Ei.
Kaukaiset Egyptin Mursivastaisuudet ovat vain hyttysen surinaa korvissamme, mutta välädys tosielämästä ja perinteistä kiinnostaa aina.
Eilen oli lehdessä artikkeli Koti-nimisestä puutalosta, joka siellä Susmorsiamen maisemissa sijaitsee. Mahdoitko lukea Hesarista? Ihana monikerroksinen talo, jonka lukutaidoton muurari rakensi itselleen ja perheelleen 1860-luvulla. Kun perhe kasvoi, lisäsi hän huoneita ja kerroksia, sai aikaan erkkereitä ja parvekkeita, tornin. Rakennusaineina kierrätystiilet ja muut lahjoitetut ja kerätyt tarvikkeet. Lopuksi oli 18 huonetta, joissa osassa asui vuokralaisia. Nyttemmin suku hallitsee taloa, ja kaksi perhettä asuu sen suojissa. Huoneita on yhdistelty, mutta ulkomuoto torneineen on säilynyt, vaikka talo on ollut purku-uhan ja kaaoksen alla monia vuosia.
Nyt talossa on jo 5 polven jälkikasvua. Mukava tarina. - susmorsian ek.
Siinäpä mukavaa tietoa, joka on mukava tietää. Se talo nimittäin, ja luovuuden tietoa rakentamisessa on tarvittu.Mielikuvitusta siis sekä opittua tietoa myös . Mites jjoutava ja Ramoona viisaasti sanoivatkaan.....hiljainen tieto.
Nyt meni mulla aivot solmuun, ensin paasasin niin tohkeissani tietämisen tarpeettomuudesta, mutten jaksakaan ruveta setvitelemään enempää..No vaikkapa tuo rakentamistieto, niin jos ihmisellä on into tietää siitä, hän opiskelee ja sehän on silloin omasta halusta hankittua tietoa. Tahtomaton ´tieto´on se ikävämpi asia.
No, pöh, annetaan olla.
Minäki oon asunu puolisen vuotta sellasessa luovuudella, mielikuvituksella rakennetussa talossa Vihdissä. Se kallion kupeeseen rakennettu kesämökki siellä järven rannalla. Oon kai jossain kerinny siitä-kin mainita. Aivan mestari oli ollut sen rakentaja käyttäessään mielikuvitustaan rakentavasti.
Pitääpä Makriina mennä lähempää ihan kattomaan sitä taloa täälpäi, minäki ko talorakastaja olen.En oo kun autolla ohiajaissa sen nähny eikä siitä sillon tienny tuota alkuperää. - yks`vaan
Siihen taloon ei varmaankaa tarvittu rakennuslupia eikä otettu huomioon julkisivun vaatimuksia. Silloin sai käyttää omaa luovuuttaan ja tuli mielikuvituksellisia rakennelmia, jos sitä luovuutta riitti.
Ihanaa että tuollaisia vielä löytyy. Toivottavasti ei vaadita purettavaksi. - 75heta
Me saimme mieleiseksi,kun kesken eräisinen mökin ostimme. Vin perustukset oli kantattu,sellaisella ajalla ,että 10m laiturista rappusille. Lapset maailmalla jo oli ja teimme ,nukkumapaikkojaja parvelle ja saunan yhteyteen aitan,nukkumapaikkoja saatiin jälkikasvulle mukavasti.. Tölli on pieni ,kuin varpusen häkki.Siivoukset ei saa rasittaa,mut kukkamaat,kun olen hupsu mullassa rämpimään hermoni lepää. Silmän iloa ,kun on paljon perannoita,kun en jaksa enää kesäkukkia laitta,muuta,kun lapset tuo 4 roukkuvaa ihanaa kukkaa,sekä mieheni orkidean terassin pöydälle ,jota ruokailessa ihailemme.Hyvin on kestänyt -äitien päiväksi toi,eikä ole yhtään kukkaa tipauttanut. --Neuvoja jatkoon tarttisin kiitos. heta.
Netistä löytyy heta!
- kaisu-liisa
Joo, ajatellaan.
Itse ihmettelen sitäkin, miksi tänne tuodaan mediasta aina vain ikäviä ja inhoittavia asioita, jotka osaamme kukin itsekin sieltä lukea.
Onko ihmisluonteen halu herkutella ikävyyksillä?
Sillä kai mediakin elää?
Toivon viimeiseen saakka jaksavani seurata tätä päivää, sen tapahtumineen. Uskon, että halu tietää ja olla utelias elämälle, pitää ihmisen aivot toimivina.
Kaikkea en jaksa murehtia, mutta toivoni mukaan, uutiset kuuntelen loppuuni asti.
Kun aivojaan käyttää, ne säilyvät mahdollisimman kauan käyttökelpoisina.- juujuuu9
kaisuliisa , niin me kaikki muutkin katsotaan uutisia ja käytetään aivojamme moneen muuhunkin. Media ei ole sama kuin iltalehdet ja ei ole syytä pistää päätä puskaankaan. Tee itse iloisia hienoja aloituksia kaisuliisa jos ei kelpaa muitten tuomat.
- kaisu-liisa
juujuuu9 kirjoitti:
kaisuliisa , niin me kaikki muutkin katsotaan uutisia ja käytetään aivojamme moneen muuhunkin. Media ei ole sama kuin iltalehdet ja ei ole syytä pistää päätä puskaankaan. Tee itse iloisia hienoja aloituksia kaisuliisa jos ei kelpaa muitten tuomat.
Missä minä aloitusta moitin? Kukin tehköön, minkälaisia haluaa.
Kai täällä saa kukin sanoa oman sanottavansa, vai sinäkö sen kiellät?
Koskaan en ole ainuttakaan iltapäivälehteä ostanut, enkä aio alkaa ostamaankaan.
Otsikot luen netistä.
Aloituksia tehkööt muut, minä en jaksa.
Olen iloinen, että on ahkeria aloittajia. - tietämättömyyttä
juujuuu9 kirjoitti:
Eikö ole, media käsittää kaikki päivälehdet, iltalehdet lööpeineen, kuin uutisjulkaisut televisiossa ja radiossa!
- Vai herkutella,
kyllä nyt lauseen keksit. Me puramme kauhuamme yhdessä.
- Matamimimmi
Eipäs, kukaan ei pahemmin kauhistu jos kaukana tapahtuu mikä tahansa onnettomuus. Päivitellään, ihmetellään, ja valitettavan monet herkuttelevat sensaatioilla.
Ruuneperi peräänkuulutti empatiaa. Myötäeläminen on sitä, että pystyy(huom!)saatuaan perimänä sydämellisen , ymmärtäväisen luonteen samaistumaan toisen asemaan, ymmärtämään, kulkemaan rinnalla.
Tällä palstalla ovat nikittömät empaatiokyvyttömiä, pahuudella herkuttelijoita. Heille tuottaa iloa kun saavat vaikka pikkuisen tönäistä rehellisimpia kirjoittajia.
Tosin välillä vetäistään ykköset päälle ja ollan niin sosiaalisia, niin ystävälliä, ettei mitään rajaa.
Jos joku puskasittiäinen nyt sanoo, että minä kerran haistattelin, niin vastaan, pitää paikkansa, niin teen nytkin, kohde vaan on puskasta mölisevä arka, raukkamainen kieroileva luikku. - susmorsian ek.
Matamimimmi kirjoitti:
Eipäs, kukaan ei pahemmin kauhistu jos kaukana tapahtuu mikä tahansa onnettomuus. Päivitellään, ihmetellään, ja valitettavan monet herkuttelevat sensaatioilla.
Ruuneperi peräänkuulutti empatiaa. Myötäeläminen on sitä, että pystyy(huom!)saatuaan perimänä sydämellisen , ymmärtäväisen luonteen samaistumaan toisen asemaan, ymmärtämään, kulkemaan rinnalla.
Tällä palstalla ovat nikittömät empaatiokyvyttömiä, pahuudella herkuttelijoita. Heille tuottaa iloa kun saavat vaikka pikkuisen tönäistä rehellisimpia kirjoittajia.
Tosin välillä vetäistään ykköset päälle ja ollan niin sosiaalisia, niin ystävälliä, ettei mitään rajaa.
Jos joku puskasittiäinen nyt sanoo, että minä kerran haistattelin, niin vastaan, pitää paikkansa, niin teen nytkin, kohde vaan on puskasta mölisevä arka, raukkamainen kieroileva luikku.Kylläpä osasit naulan kantaan nikittömistä saoa , ehkäpä vain yhdestä (joka tietysti monesta voi tuntua mahdottomalta, kun eivät liemeen ole osuneet), juuri noin se on. Sen takiahan olen minäkin heti jahdin kohde, kun olen yrittänyt räävimpiä tilanteita eri tavoin toppuuttaa, leikin varjolla, ystävällisesti, väiin raivostuenkin, kyllästyneenä, pettyneenä poistunutkin väillä. Moneen kertaan pyytänyt ylläpioa tutkimaan asiaa, kuka tämä käsittämättömän röyhkeä naisnikki, -nikt, on, lopulta olin jo niin.kylläkseni saanut, että meinasin sitä poliisitutkimusta.
Ihan todella olen helpottunut, kun vihdoin on edes yksi, joka sanoo suorat sanat kanssani. Nimenomaan oveluus on tälle vakinille ominaista, ja senkin takia minun on ollut vaikea puolustautua, minuthan ko. henkilö on koko ajan yrittänyt saada syylliseksi HÄNEN kiusaajakseen, sehän on niin puppua kuin olla voi.
Eri mieltä oleminen on alkuperä tälle jahdille.
Kiitos matamimimmi, helpottaa kummasti, olenhan peräti vältellyt häntä viime aikoina. Tuonne yhteen musiikkiketjuun sentään kirjoitin, eikä sekään sanomani kaiken ymmärryksen mukaan ole hyökkäilyä.
Minä en kyllä enää todella jaksakaan tämän rääväsuun hommiin puuttua. Sen olen tehnyt, mitä voinut. - näin minusta
Matamimimmi kirjoitti:
Jos joku puskasittiäinen nyt sanoo, että minä kerran haistattelin, niin vastaan, pitää paikkansa, niin teen nytkin, kohde vaan on puskasta mölisevä arka, raukkamainen kieroileva luikku.Kuvana tulee mieleen raadonsyöjät. Ei kukaan ole kiinnostunut toisten kauhuista, niistä yrittää ajatteleva ihminen säästää toisensa niin kotona kuin täällä!
Ammattiauttajat on sitä varten, ei yhteisö ole mikään kaatopaikka raadollisuuden riepotteluun. - susm.
näin minusta kirjoitti:
Kuvana tulee mieleen raadonsyöjät. Ei kukaan ole kiinnostunut toisten kauhuista, niistä yrittää ajatteleva ihminen säästää toisensa niin kotona kuin täällä!
Ammattiauttajat on sitä varten, ei yhteisö ole mikään kaatopaikka raadollisuuden riepotteluun.Mitäpä ja ketä tarkoitat. Raadonsyöjät? Mikä tai kuka on raato. Sitäpaitsi raadollisuus tarkoittaa lähinnä inhimillisyyttä.
- näin minusta
susm. kirjoitti:
Mitäpä ja ketä tarkoitat. Raadonsyöjät? Mikä tai kuka on raato. Sitäpaitsi raadollisuus tarkoittaa lähinnä inhimillisyyttä.
Elämän raadollisuus, kaipa se voi sisältää milloin mitäkin.
Tuon sanan käyttäminen ilmensi ainoastaan järkyttävien asioiden puimista kahdella ketjulla, ei suinkaan ketään yksityistä henkilöä.
Centraalisantrat siitä mieleen tuli. - näin m.
susm. kirjoitti:
Mitäpä ja ketä tarkoitat. Raadonsyöjät? Mikä tai kuka on raato. Sitäpaitsi raadollisuus tarkoittaa lähinnä inhimillisyyttä.
Eihän toki, tarkistahan nyt kuukkelista mitä raadollisuus tarkoittaa, lähes epäinhimillistä paremminkin.
Kaikella ystävyydellä.
- susm.
Siellä musiikkiketju ystäville ja viholliselle on viimeinen sanomani, löytyy nopeasti -11 pinnaa....heh.
- susmorsian ek.
Nyt en enää tänä iltana ole tavattavissa täällä, huomisaamuun siis.
- miranda 43
sus...
Sinulla löytyy siis kaikkiaan ainakin 11 miinustajaa, koska yksi = per/käyttäjä. Mitä pahaa sinä olet tehnyt, jos musiikistakin saat miikkoja, ...vai mitä kirjoitit sinne??
Minä en viitsi tonkia vanhoja juttuja, joten kysyn näin suoraan. - susmorsian ek.
miranda 43 kirjoitti:
sus...
Sinulla löytyy siis kaikkiaan ainakin 11 miinustajaa, koska yksi = per/käyttäjä. Mitä pahaa sinä olet tehnyt, jos musiikistakin saat miikkoja, ...vai mitä kirjoitit sinne??
Minä en viitsi tonkia vanhoja juttuja, joten kysyn näin suoraan.Mitäpäs vastaamista minulla miinusteluun, taidan ite olla sitäpaitsi ainoita, joita ei koko peukkujuttu edes hetkauta, kiinnosta. Huvittuneena, jos kus kyllä huolissaan miinustelijan tilasta, Ite en ole koskaan kellekään kumpiakaan laittanut, koska tuollainen älyttömyys on ihan per/ceestä.
Mutta sen täytyy olla yhden henkilön tekemä ärsytyskynnyksen mittausyritys, mutta mettään menee siinäkin,sairaalloista touhua.. Onhan ´joku´nikki´ kyllä esittänyt väitteen, että itse laittaisin niitä. Voi miten hauskaa, minunko tekniikallani ja älylläni tollaiseen vaivautuisi. Laittakoon edelleen, jos mielihyvää tuottaa. - miranda 43
susmorsian ek. kirjoitti:
Mitäpäs vastaamista minulla miinusteluun, taidan ite olla sitäpaitsi ainoita, joita ei koko peukkujuttu edes hetkauta, kiinnosta. Huvittuneena, jos kus kyllä huolissaan miinustelijan tilasta, Ite en ole koskaan kellekään kumpiakaan laittanut, koska tuollainen älyttömyys on ihan per/ceestä.
Mutta sen täytyy olla yhden henkilön tekemä ärsytyskynnyksen mittausyritys, mutta mettään menee siinäkin,sairaalloista touhua.. Onhan ´joku´nikki´ kyllä esittänyt väitteen, että itse laittaisin niitä. Voi miten hauskaa, minunko tekniikallani ja älylläni tollaiseen vaivautuisi. Laittakoon edelleen, jos mielihyvää tuottaa.susmorsian...
Olet huolestunut miinustelijan tilasta??? Siis kirjoitat yksikössä? Et kai kuvittele, että yksi henkilö voi sinua miinustella 12-kertaa?
Kokeile nyt antaa minulle vaikka sata miinusta ja kerro, kuinka onnistut siinä?
Toisaalta odotan, että toisetkin palstalaiset auttaisivat tässä ongelmassa, kuinka niitä plussia ja miinuksia voisi laittaa sama henkilö useampia?
Jotenkin tuntuu kyllä vainoharhaiselta tuo, että olisi "huolissaan miinustelijan tilasta"? Kenen niistä?
Ihan ystävyydellä lähestyn, koska ikä teki "tepposet"! Olisihan se aika noloa, jos heti tyrmätään uusi kirjoittaja, koska ei osaa käyttäytyä palstan vaatimalla tavalla.
- voi hyvä tavaton
hehheh
- Mikä sillä on,,?
onko se jotenkin -
- On se
Mikä sillä on,,? kirjoitti:
onko se jotenkin -
eihän sairauden tuntoa itsellä ole jos alkaa mennä
Siis t o d e l l a k a a n ! On paree pitää useimmat mahdolliset tiedot ominaan. Näin sitä säästyy ihmisparka sielu arka monelta vaikeudelta ja haasteeltakin.
Salakareja ja kärmehiä kuitenkin on. Ohrapirtelö tai viini voi irroittaa kielenkannat joskus kohtalokkainkin seurauksin. (kunhan nyt jotaa sekaan mökelsin)- *Kukkahame* ;-DD
Miten nyt miinukset saa noin suurta huomioo?
Olen lukenut aiemmin että nehän otetaan huumoriksi, eikö se kaikkien kohdalla käykään.?
Kokemuksen rintaäänellä tämän sanon.- Metsien mies
Hyvä, Kukkahame niin me ajattelemme myöskin. Ja olemme keskenämme puhuneet siitä. Outoa on alkanut noiden miinusten ''mittailu'' olemaan, minä en edes havaitse niitä.
Jokin ongelma täytyy ihmisellä olla, joka sitten miinuste vahtaamisena tulee esille. Sanoit ajatuksesi hyvin.
- satunnainen vieraili
Miinukset saa huomioo ja sitte taas ihmetellää miks miinukset saa huomioo vaikk ne sanoo ett miinukset on huumorii. Miks sit vaikk ei havaitse niitä ni kuitenkin havaitsee ne jotka havaitsee. Kyll onki palstalla isoja ongelmia, miten näistä oikeen selvitää. Sanokaas tuo.
- eteenpäin vain
Kun ei tee kärpäsestä härkästä sujuu elämä yleensä rattoisasti;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1714927- 1691641
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661457- 65970
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124807Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6797- 57784
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191751En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66739- 76731