Vuokraemäntä kieltää vieraita käymästä!

"paratiisi"

vuokrasin omakotitalosta huoneen 3kk. vuokraemäntä asuu samassa talossa, mutta on muuttamas syksyllä pois. minulla olisi ollut mahdollisuus jatkaa sopimusta vähän isommalla vuokralla sekä 1-2 muuta vuokralaista minun lisäksi.
mutta ei enää koska heti alussa tuli valituksia kun miesystäväni kävi minun luona ja eräs toinen ystäväni tuli käymään samaan aikaan.
pitäisi etukäteen ilmoittaa jos joku tulee sanoi emäntä. ja kerran kun en ollut kotona ystävä tuli kyselemään minua, lähetti hän viestin minulle:" älä anna ystävillesi tätä osoitetta.He pyörivät pihassa kyselemässä sinua enkä voi olla silmänä ja korvana koska touhuan tontilla ja talon takanakin".
Miesystävä on ollut myös 4-5yötä luonani, ja ollaan nukuttu saunamökissä.
se oli alussa ok muttei enää... valitti että liikaa ollut yötä, että hän on vuokrannut tämän vain minulle...eli ei saisi käydä edes yövieraita.
Kaiken huippu on kun hän lähti reissuun ja edellisenä päivänä sanoi ettei KUKAAN SAA TULLA TÄNNE TONTILLE KUN HÄN ON POISSA!!! ja sanoin vaan että kyllä minulla saa ystäviä käydä ja että sä loukkaat ihmisoikeuksia vaatimalla tommosta!!!
seuraavana päivänä yksi ystävä tuli piipahtaa ja istuttiin laiturilla ja emäntä tuli ajamaan sitä pois minun ollessa hakemassa sisältä jotain juomista.
sekä miesystäväni tuli samaan aikaan käymään niin emäntä naama punaisena juoksee pihaan takaisin ja huutaa että: KAIKKI POIS HETI TÄLTÄ TONTILTA!!!! Kyl on mieli maassa, mitä teen?? nostan syytteen vai?

6

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "paratiisi"

Vuokraemännällä ei ole vieraita käynyt muutakuin sukulaisia.
      ja sanoi kerran että hänelläkin ois het 50 ystävää jotka tulis katsomaan hänen kotiaan jos hän antaisi tulla.
      ihmettelen vaan miksi hän vuokraa asuntoa jos ei halua ketään tääl pyörivän.
      Hän on myös ollut koko ajan neuvomas jotain itsestään selvyyksiä ihan kuin olisin pikkulapsi: laita ovi lukkoon kun lähet... älä tee noin tee näin-tyylistä juttua!
      Tää paratiisi on ihan painajaispaikka! :(

• Muuta tai jää

Hohhoijjakkaa. Valitettavasti et voi huolehtia vuokraemäntäsi lääkityksestä, eli sulla on kaksi vaihtoehtoa: opettele sietämään niitä oikkuja, tai sitten muuta pois. Vuokrasopparin saa AINA irtisanottua, ei siinä tarvi loppuikäänsä kärvistellä.

• muuta pois

Vieraiden käyminen on normaalia asumista, eikä sitä voi kieltää.

Laissa lukee vielä erikseen että asuntoon saa ottaa asumaan kanssaan lähisukulaisia ja puolisonsa. Miestystäväsi voi siis muuttaa asumaan kanssasi, eikä emännällä ole siihen mitään sanomista.

Lähde menemään, ämmällä on ehkä järki sumenemassa, ongelmia luvassa.

• "paratiisi"

näinkö on? vaikka asutaan ns kimppa-asunnossa ja jaetaan yhteiset tilat.
      Vuokrasopparissa lukee että piharakennukset ovat yhteiskäytössä ja niissä pystyy yöpymään, niin hän lukitsi ne ja avain ei ole minun saatavilla esim yöllä.
      eikä aio antaa, minun pitää erikseen pyytää sitä. En siis voi vieraan kanssa yöpyä niissä.
      Mihin otan yhteyttä että saan sen avaimen saataville?
      lähden kyllä täältä menemään heti kun saan asunnon, tai viimeistään elokuun lopussa kun soppari päättyy.
      uskomatonta minkälaisia ihmisiä on olemassa!!! haluaa pahaa vaan.

• Nämä asiat

Suomessa syyttäjä nostaa syytteen. Tarkoitat varmaan rikosillmoituksen. Mihin rikokseen vuokranantajasi on mielestäsi syyllistynyt? Lue huoneenvuokralaki ja vertaa sitä sopimukseenne.

• en jaksa lainata

Vuokratun huoneiston käyttöä ei saa tarpeettomasti rajoittaa, se on lain vastaista, normaalia asumista pitää saada harjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe