Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fedora 19 virallisesti julkaistaan

Schrödinger’s Cat

14

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 pv turhaa kokeilua

      Paitsi, ettei kaikki ole siinä kohdallaan:

      - uusin kernel hylkii osaa mokkulayhteyksistä, mm. ethernetin kautta ei yhteyttä saa toimimaan.

      - lataus fedora.orgin sivulta luvattoman hidasta ja pätkivää.

      - samasta osoitteesta ladattaessa ladattaessa 'täys'-version - saakin liven.

      Versio 18 sentään vielä pelaa.

      • Schrödinger’s Cat

        Jos sinun mokkulasi ei toimi, ei se tarkoita, ettei muilla toimisi. En ole todennut kohtaamaasi ongelmaa niillä parilla mokkulalla ja palveluntarjoajien yhteyksillä, joita olen kokeillut.

        Mikään ei pakota lataamaan fedora.org -sivuilta. On paljon peilipalvelimia, joilta yhteys voi toimia nopeammin.

        Mielestäni puhut roskaa, sillä Fedora 19 toimii erinomaisesti.


      • Ferrent
        Schrödinger’s Cat kirjoitti:

        Jos sinun mokkulasi ei toimi, ei se tarkoita, ettei muilla toimisi. En ole todennut kohtaamaasi ongelmaa niillä parilla mokkulalla ja palveluntarjoajien yhteyksillä, joita olen kokeillut.

        Mikään ei pakota lataamaan fedora.org -sivuilta. On paljon peilipalvelimia, joilta yhteys voi toimia nopeammin.

        Mielestäni puhut roskaa, sillä Fedora 19 toimii erinomaisesti.

        '3 päivän kokeilijan' ongelmat mokkulan suhteen toistui täälläkin.
        Kernelin vaihto aikaisempaan versioon korjasi ongelman.

        Näyttää siltä, että tämä Schödingerin 'kolli' ei vielä ole aikuistunut ja elää laput silmillä.


      • Schrödinger’s Cat
        Ferrent kirjoitti:

        '3 päivän kokeilijan' ongelmat mokkulan suhteen toistui täälläkin.
        Kernelin vaihto aikaisempaan versioon korjasi ongelman.

        Näyttää siltä, että tämä Schödingerin 'kolli' ei vielä ole aikuistunut ja elää laput silmillä.

        Kuten jo kerroin minulla on _toimivia_ mokkuloita ja mokkuyhteydentarjoajia. Ei ongelmia enempää Fedora 19 kuin muidenkaan kokeilieni jakeluversioiden kanssa.


      • "uusin kernel hylkii osaa mokkulayhteyksistä, mm. ethernetin kautta ei yhteyttä saa toimimaan."

        Ei merkitystä. Tämähän on kehittäjille suunnattu kehitysversio, eli sinähän voit kehittäjänä tutkia mikä siinä on vikana ja koodailla stä toimimaan.


      • Schrödinger’s Cat
        M-Kar kirjoitti:

        "uusin kernel hylkii osaa mokkulayhteyksistä, mm. ethernetin kautta ei yhteyttä saa toimimaan."

        Ei merkitystä. Tämähän on kehittäjille suunnattu kehitysversio, eli sinähän voit kehittäjänä tutkia mikä siinä on vikana ja koodailla stä toimimaan.

        >>Tämähän on kehittäjille suunnattu kehitysversio, eli sinähän voit kehittäjänä tutkia ...


      • Schrödinger’s Cat kirjoitti:

        >>Tämähän on kehittäjille suunnattu kehitysversio, eli sinähän voit kehittäjänä tutkia ...

        http://www.redhat.com/software/rhelorfedora/

        Fedora: Developer or highly technical enthusiast using Linux in non-critical computing environments

        Ei siis tavan tallaajille missään nimessä.

        Varsinkin kun vieressä lukee tämä: Bleeding-edge technology released early and often.

        Eli verta vuotava terä kun on niin helppo teloa itsensä bugisen systeemin kanssa.

        Eli, Fedoran tapauksessa on ihan turha valittaa mistään toimimattomista mokkuloista tms. Fedoran käyttäjät ovat oletusarvoisesti sellaisia jotka osaavat itse ohjelmoida ja korjata tuollaiset kuntoon, ja lähettää korjaukset takaisin että muutkin hyötyvät siitä.


      • Schrödinger's Cat
        M-Kar kirjoitti:

        http://www.redhat.com/software/rhelorfedora/

        Fedora: Developer or highly technical enthusiast using Linux in non-critical computing environments

        Ei siis tavan tallaajille missään nimessä.

        Varsinkin kun vieressä lukee tämä: Bleeding-edge technology released early and often.

        Eli verta vuotava terä kun on niin helppo teloa itsensä bugisen systeemin kanssa.

        Eli, Fedoran tapauksessa on ihan turha valittaa mistään toimimattomista mokkuloista tms. Fedoran käyttäjät ovat oletusarvoisesti sellaisia jotka osaavat itse ohjelmoida ja korjata tuollaiset kuntoon, ja lähettää korjaukset takaisin että muutkin hyötyvät siitä.

        Jaksat jauhaa... Eiköhän tuo ole RedHat Inc:in markkinointiosaston "kehut" Fedora-jakelulle. Osaston, joka haluaa myydä RedHat Enterprise-jakelua.
        Fedora on ihan vakaa jakelu siinä, missä mikä tahansa muukin Linux-kerneliin ja avoimeen lähdekoodiin perustuva Linux-jakelu.

        Fedora ei ole siinä mielessä Bleeding-enge -jakelu, että se automaattisesti päivittyisi uusimpaan versioon. Siinä, missä esim. Ubuntu on päivitettävissä seuraavaan, on myös Fedora päivitettävä seuraavaan jakeluun. Mitenkään itsestään se ei tapahdu.

        Varsinaiseen mokkula-keskusteluun ko. säikeessä todettakoon (koskee useita muitakin laitteita tai ohjelmistoja), että laitteita ja niiden piirisarjoja tulee markkinoille ihan kuin sienet sateella. Koska vain laitevalmistajat tietävät laitteittensa piirisarjojen ominaisuudet, on selvää, että avoimeen lähdekoodin perustuvat järjestelmät eivät aina pysty tarjoamaan ajureita juuri uunnista tulleille laitteille (ja aivan erityisesti, jos laitteet eivät ole stardardien mukaisia).
        Laitevalmistajat itse tekevät ajureita laitteilleen yleensä yksinomaan MS Windows-järjestelmille saadakseen laitteet yleensäkin markkinoilla kaupaksi.
        Uusia laitteita tulee markkinoille, joille ei ole ilmestyessään avoimen lähdekoodin ajureita käytettäväksi Linux-ympäristössä.


      • Schrödinger's Cat kirjoitti:

        Jaksat jauhaa... Eiköhän tuo ole RedHat Inc:in markkinointiosaston "kehut" Fedora-jakelulle. Osaston, joka haluaa myydä RedHat Enterprise-jakelua.
        Fedora on ihan vakaa jakelu siinä, missä mikä tahansa muukin Linux-kerneliin ja avoimeen lähdekoodiin perustuva Linux-jakelu.

        Fedora ei ole siinä mielessä Bleeding-enge -jakelu, että se automaattisesti päivittyisi uusimpaan versioon. Siinä, missä esim. Ubuntu on päivitettävissä seuraavaan, on myös Fedora päivitettävä seuraavaan jakeluun. Mitenkään itsestään se ei tapahdu.

        Varsinaiseen mokkula-keskusteluun ko. säikeessä todettakoon (koskee useita muitakin laitteita tai ohjelmistoja), että laitteita ja niiden piirisarjoja tulee markkinoille ihan kuin sienet sateella. Koska vain laitevalmistajat tietävät laitteittensa piirisarjojen ominaisuudet, on selvää, että avoimeen lähdekoodin perustuvat järjestelmät eivät aina pysty tarjoamaan ajureita juuri uunnista tulleille laitteille (ja aivan erityisesti, jos laitteet eivät ole stardardien mukaisia).
        Laitevalmistajat itse tekevät ajureita laitteilleen yleensä yksinomaan MS Windows-järjestelmille saadakseen laitteet yleensäkin markkinoilla kaupaksi.
        Uusia laitteita tulee markkinoille, joille ei ole ilmestyessään avoimen lähdekoodin ajureita käytettäväksi Linux-ympäristössä.

        "Jaksat jauhaa... Eiköhän tuo ole RedHat Inc:in markkinointiosaston "kehut" Fedora-jakelulle. Osaston, joka haluaa myydä RedHat Enterprise-jakelua."

        Fedora on Red Hatin kehitysalusta sille valmiille tuotteelle.

        "Fedora on ihan vakaa jakelu siinä, missä mikä tahansa muukin Linux-kerneliin ja avoimeen lähdekoodiin perustuva Linux-jakelu."

        En minä vakaudesta puhu vaan siitä, että se on järkyttävän buginen ja lyhytikäinen.


      • Schrödinger's Cat
        M-Kar kirjoitti:

        "Jaksat jauhaa... Eiköhän tuo ole RedHat Inc:in markkinointiosaston "kehut" Fedora-jakelulle. Osaston, joka haluaa myydä RedHat Enterprise-jakelua."

        Fedora on Red Hatin kehitysalusta sille valmiille tuotteelle.

        "Fedora on ihan vakaa jakelu siinä, missä mikä tahansa muukin Linux-kerneliin ja avoimeen lähdekoodiin perustuva Linux-jakelu."

        En minä vakaudesta puhu vaan siitä, että se on järkyttävän buginen ja lyhytikäinen.

        >>Fedora on Red Hatin kehitysalusta sille valmiille tuotteelle.


      • Schrödinger's Cat kirjoitti:

        >>Fedora on Red Hatin kehitysalusta sille valmiille tuotteelle.

        "Ja vielä jaksat jauhaa... Fedora on ihan oma toimiva ja vakaa jakeluversio"

        Se on valtavan buginen.

        "ja RedHat Inc. tukee Fedoraproject.org -yhteisöä."

        No kai se nyt tukee kun se omistaa tavaramerkin, ja Red Hatin väki itse on se yhteisö ensisijaisesti joka sitä kehittää, lisäksi on Red Hatin teknologiasta kiinnostuneet kehittäjät.

        "Enpä oikein osaa sanoa tunteeko MKar (ns. BesserWisser) lainkaan RedHat/Fedora -jakelua, vai esittääkö vain mielipiteitään asioista, joista luulee tietävänsä?"

        Olen rakentanut HA-virtualisoinnin tuotantokäyttöön Red Hatin järjestelmillä, että aika hyvin kyllä tunnen. Ja tiedän myös ihan tarkalleen kuinka buginen Fedora on ja kuinka lyhytikäisiä on ne Fedora julkaisut.


      • Schrödinger's Cat
        M-Kar kirjoitti:

        "Ja vielä jaksat jauhaa... Fedora on ihan oma toimiva ja vakaa jakeluversio"

        Se on valtavan buginen.

        "ja RedHat Inc. tukee Fedoraproject.org -yhteisöä."

        No kai se nyt tukee kun se omistaa tavaramerkin, ja Red Hatin väki itse on se yhteisö ensisijaisesti joka sitä kehittää, lisäksi on Red Hatin teknologiasta kiinnostuneet kehittäjät.

        "Enpä oikein osaa sanoa tunteeko MKar (ns. BesserWisser) lainkaan RedHat/Fedora -jakelua, vai esittääkö vain mielipiteitään asioista, joista luulee tietävänsä?"

        Olen rakentanut HA-virtualisoinnin tuotantokäyttöön Red Hatin järjestelmillä, että aika hyvin kyllä tunnen. Ja tiedän myös ihan tarkalleen kuinka buginen Fedora on ja kuinka lyhytikäisiä on ne Fedora julkaisut.

        >>Se on valtavan buginen. F19. Noin on luvattu, mutta tuosta minulla ei ole kokemusta, koska päivitän jakelun aina, kun uudempi on tarjolla.).


      • Schrödinger's Cat kirjoitti:

        >>Se on valtavan buginen. F19. Noin on luvattu, mutta tuosta minulla ei ole kokemusta, koska päivitän jakelun aina, kun uudempi on tarjolla.).

        "Erityisiin bugeihin en ole törmännyt."

        Kumma juttu kun itse olen törmännyt bugeihin kaikilla Fedora versioilla mitä olen kokeillut. Red Hat Enterprisen toimintavarmuus on selvästi parempi.

        "Fedora-jakelun tuki on n. 13kk, mutta jakeluversion päivitys onnistuu versiosta seuraavaan"

        Ja se särkee yhteensopivuksia kuten yleensäkin käyttöjärjestelmän uusimiset.


      • Schrödinger's Cat
        M-Kar kirjoitti:

        "Erityisiin bugeihin en ole törmännyt."

        Kumma juttu kun itse olen törmännyt bugeihin kaikilla Fedora versioilla mitä olen kokeillut. Red Hat Enterprisen toimintavarmuus on selvästi parempi.

        "Fedora-jakelun tuki on n. 13kk, mutta jakeluversion päivitys onnistuu versiosta seuraavaan"

        Ja se särkee yhteensopivuksia kuten yleensäkin käyttöjärjestelmän uusimiset.

        >>Kumma juttu kun itse olen törmännyt bugeihin kaikilla Fedora versioilla mitä olen kokeillut. Red Hat Enterprisen toimintavarmuus on selvästi parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe