Eli jos nyt ajatuksena on rakentaa pulttilukko jousikivääristä medium kantava ase, niin tulisko siitä edes mitään? Siis käyttää asetta rynkky-setissä? Tietty virit, esim. piippu ja kumi ja liipasinkoneisto yms. mutta ei yli M120 virejä, koska ei oo tarkotus tehdä pitkän matkan pyssyä. Kirjotan kyllä niin sekavasti ettei ihme jos ei tule vastauksia, mutta jos yritit nii voin postittaa papukaijamerkin, ja halutessasi myös 10 pistettä.
Pulttilukko "DMR"
15
154
Vastaukset
Mitä ihmettä teet jousikiväärillä rynkkysetissä? Siis sä olet joko rynkky- tai tarkkuuskiväärimies. DMR:llä taas ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
- VesuriDMR
DMR= Designated Marksman Rifle eli periaatteessa semikiväärimies, mun tietääkseni Designated Marksman on tarkka-ampujan ja rynnäkkömiehen jonkun sortin välimuoto. Eli vielä selvennyksenä:Haen keskimatkan pulttilukko jousikivääriä, jonka tulen virittämään niin, että se on hieman parempi kuin rynkky, mutta ei liian tehokas että en voisi käyttää sitä niinkuin rynkkyä. Ei mikään normaali yhdistelmä, mutta uskon että toimii ulkopeleissä mainiosti.
DMR on semiauto/full auto kivääri. Joihin muistaakseni kuuluu M14 ja G3 nyt ainaskin.
Marksman on sotilas joka on varustautunut vähän isompi kaliperisella aseella ja kiikarilla ja kaliperi on yleensä 7.62mm NATO tai vastaavan tehoinen.
Tarkka-ampuja o taas varustautunut pitemmän matkan pulttilukolla tai pitemmän matkan semi kiväärillä. Toimii yksin tai parinsa kanssa etäällä kohteista, kun taas Marksman toimii oman ryhmänsä kanssa etulinjassa.
Eli perjaatteessa M4 kiikarilla ajaa jo tuon asian tai joku muu rynkky. :D
Jos tuollaista niinku haluta niin linkkaan muutaman kiväriin jotka vastaa marksman aseistusta airsoftissa:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/AEG_AEP_G_P_G_P_SPR_A_Special_Edition.htm
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/AEG_AEP_G_P_G_P_M14_DMR_FG.htm
Elikäs jos otat pulttilukon niin silloin olet jo tarkka-ampujan roolissa.- VesuriDMR
Siis haluan sen pulttilukon sen semikiväärin tilalle. Ei se automaattisesti tarkota sitä että olen tarkka-ampuja, koska en ole mikään milsim-super-realistinen softaaja.
VesuriDMR kirjoitti:
Siis haluan sen pulttilukon sen semikiväärin tilalle. Ei se automaattisesti tarkota sitä että olen tarkka-ampuja, koska en ole mikään milsim-super-realistinen softaaja.
Miksi?
- VesuriDMR
finsoft kirjoitti:
Miksi?
Ihan vaan siksi että tuli mieltymys pulttilukkokivääreihin, mutta en halua käyttää sitä tarkkarina, syytä siihen en itsekkään tiedä. Olisin varmaankin ensimmäinen skenessä joka käyttäisi pulttilukkoa rynkkymiehenä.
VesuriDMR kirjoitti:
Ihan vaan siksi että tuli mieltymys pulttilukkokivääreihin, mutta en halua käyttää sitä tarkkarina, syytä siihen en itsekkään tiedä. Olisin varmaankin ensimmäinen skenessä joka käyttäisi pulttilukkoa rynkkymiehenä.
Pulttilukko on järin hidas vehje läheltä eikä paras mahollinen....
- VesuriDMR
soviet.sniper kirjoitti:
Pulttilukko on järin hidas vehje läheltä eikä paras mahollinen....
Argh, olen harrastanu 5 vuotta airsoftia ja tuli päähän tällanen idea, heti ollaan aliarvioimassa mun tietämystä. Suomen kansa
VesuriDMR kirjoitti:
Argh, olen harrastanu 5 vuotta airsoftia ja tuli päähän tällanen idea, heti ollaan aliarvioimassa mun tietämystä. Suomen kansa
Edelleen se että olet pelannut 5 vuotta ei tee susta tietäjää jonka tietämystä ei saa epäillä...
- kettunapaikal
finsoft kirjoitti:
Edelleen se että olet pelannut 5 vuotta ei tee susta tietäjää jonka tietämystä ei saa epäillä...
siis hetken tätä seuranneena nyt on pakko kommentoida... oon yhden jos toisenki ja useamman kivääri/dmr projektin rakentanu. rupesin miettii tän toteutusta... aivan järjetön idea... okei, tappiin asti vaimennettu pulttilukko, etuna hiljainen laite mut se on vaan silti kivääri jota kantaa mies joka on etulinjas jossa on sammalla teholla ja kantamalla olevia sarjatuliaseita. ei mitään järkeä... se nyt on eri asia jos pelaa jotain 2vs2 pelejä. mut tossa projektissa ei ole mitään järkeä :D eri asia jos oikeeta dmr:ää rakentaisit. tai pulttilukkoo tarkkariks. siin on järkee. on se kiva kojeilla jotain mitä ei liiemmin ole tehty mut siinäkin järjen kanssa.
VesuriDMR kirjoitti:
Missä kohdin tietämystäs arvioitu?
Sen sanon että 6v softannu ja ekan kerran kuulen ideasta että pulttilukko lähietäisyydelle... Vaikka on tullu oltua ulkomailla softaamassa ja kaikkea nähnyt niin en ole kenelläkään nähnyt että olisi käyttänyt pulttilukkoo lähietäisyydellä...
- airsoftkettu
jeb ja m120 vireillä, järkevämpää olis jopa homppaa vemppupisla ja laittaa 120ms paikkeille :D
- VesuriDMR
Aika hauskaa ku 4 eri ihmistä totee saman asian useempaan otteeseen. Idea tuli jostain pään kolkasta, mistä sitä tietää vaikka oiski toimiva yhdistelmä. Omasta mielestä setissä ei ole mitään vikaa, haluan kokeilla tuota ja niin teenkin.
VesuriDMR kirjoitti:
Aika hauskaa ku 4 eri ihmistä totee saman asian useempaan otteeseen. Idea tuli jostain pään kolkasta, mistä sitä tietää vaikka oiski toimiva yhdistelmä. Omasta mielestä setissä ei ole mitään vikaa, haluan kokeilla tuota ja niin teenkin.
Siitä vaan, ite kyllä repeisin jos joku tulis läheltä jollain M120 vempulla yrittämään.
- kettunapaikal
finsoft kirjoitti:
Siitä vaan, ite kyllä repeisin jos joku tulis läheltä jollain M120 vempulla yrittämään.
jeb. itel olis kiikarin takaa reaktiona: toi ei voi olla tosissaan xD
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030