Myytävien asuntojen hinnat

Odottelen sitä

Eurassa on tainnut tulla katto vastaan hinnoittelussa. Olen seurannut pidempään täällä myytäviä ja todennut hintatason olevan liian korkea. Kauppa ei käy sen takia.
Uusissa asunnoissa hinnat on liki Helsinkiä. On monia tyhjiä uusiakin asuntoja.

Tässä oli yksi kohtuuhintainen melko uusi ok-talo ja se meni oikealla hinnalla päivässä kaupaksi.
Miksi vanhoistakin pyydetään ylisuuria hintoja? Myyjien ahneus vai välittäjienkö? Vai molempien? Onko oikeasti tarkoitustakaan myydä?
Pudottakaa hintoja ja kauppa käy. Lopputulos on taatusti välittäjänkin etu.

9

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanankakkaa

      Heitin tuplahinnan verrattua rakennuskustannuksiin. Ei silti ole mikään pakottava tarve myydä. Mikäs näin prameassa asustellessa. Antaa olla myynnissä. Jos menee kaupaksi päästän paskaisen naurun. :)

    • Kaupantekijäthah

      Aloittajalle. Välittäjän etu on viimeinen asia mikä itseäni asuntokaupassa kiinnostaa. Tarjoan aina vähintään 30% alle pyyntihinnan. Viimeksi nainen osti kerrostaloasuntoni ja tarjosi tasan pyyntihinnan. Voisi sanoa kuten tuo nimimerkki kanankakkaa, päästin paskaisen naurun. Olin valmis tiputtamaan noin 20% prosenttia pois jos olisi tullut tinkaaja jonka kanssa olisi saanut vääntää. Ei onneksi ostaja huomannut että yläkerrassa asui romani perhe. Onneksi pääsin pois.

    • Kiinteistö-Keijo

      Oikea hinta on aina se, millä kauppa tehdään. Ei enempää eikä vähempää, sillä eihän silloin mitään tarjousjauhelihaa myydä. Jokainen asunto on yksilö.
      Eri asia on sitten ne peräkammarin pojat, jotka pakottavat vanhan äitinsä/isänsä myymään alihinnalla asuntonsa itselleen, kun ei viisikymppisenä tipu enää viikkorahaa laitoshoidon kustannusten jälkeen...

    • 7oikein.

      Onko mielialavaihtelut taas päällä? Ensin markkinahinta on aina oikeassa, ja heti seuraavassa lauseessa kiellät sen. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka ostaa. En kutsuisi sitä tuotteen oikeaksi hinnaksi minkä joku idiootti on valmis maksamaan. Toista yhtä tyhmää voi olla vaikea löytää.

    • eurassa töissä

      Kiitokset vinkeistä, olin muuttamassa Euraan mutta nyt vinkkejä saatuani taidan katsella vähän toisaalta asuntoa.

    • Odottelua

      Onhan muutama reagoinut. Taitaa olla varoja sen verran, ettei vanhemmat asunnot enää menekään kaupaksi. En ihmettele.

    • MarkkinaTalous

      Tyhjätaskut täällä huutelee, vai eikö pankki anna riittävästi enää lainaa asunnon ostoon, se kämppä maksaa juuri sen mitä sen kuuluukin vapailla markkinoilla. Ne ostaa joilla kapitaalia löytyy, ja ne jotka pikavipillä yrittää taloja ostella huudelkoon täällä. Saampahan niidenkin pikavipatut rahat itselle kun asuvat omistamassani kämpässä. Jollei löydy pääomaa niin ulos ja seuraava tilalle. Onneksi näitä vuokramurjuissa eläviä kommunisteja riittää ja kunta maksaa.

      Pari kämppää vielä lisää, niin voipi alkaa elämään vuokratuloilla...

      • aloittaja täällä

        Väärin päätelty:)
        Olen vain kiinnostunut ja katselen uteliaisuuttani hintoja eli vertaan hintaa laatuun. Asuntoa en juuri tarvi, tämä on juuri pari vuotta ollut, yksi vähän matkan päässä ja mökki päälle.
        Kaikkien seikkojen on ensin oltava kohillaan ja sitten voi kauppaa tehdä. Se aika ei ole vielä.
        Ilokseni olen huomannut muutamien hintojen laskeneen ja kauppa on vilkastunut hiukan.
        Jos olisin nuori, lähtisin varmaan asuntoja myymään:) Muitakin, kuin omia:)))


    • muhahahaaha

      On helppo tunnistaa sinut pahimmaksi velkapetteriksi kun tuollatavalla alat kiehua. Se on täysin sinun tyhmyyttä jos maksat tuplat verrattuna rakennuskustannuksiin. Suomessa ei osteta asuntoja "kapitaalillasi" vaan 95% velkarahoituksella.

      Olet varmasti sama, jolle kirjoitin jo mielialavaihteluista aiemmin tähän ketjuun. Jutut kuin 13-vuotiaalla. Ensin omistat kämppiä, jotka haukut vuokramurjuiksi, joista saat kunnalta pientä vuokraa, millä kasvatat "pääomaasi". Anna mun kaikki kestää.

      Siinä taas yksi asunto"sijoittaja". Ylihintaisen yksiön ostanut, johon nyt makselee vuokralaisille uudet kodinkoneet ja putkiremontit. Moni ei pysty 1-2% inflaatio korjatulla tuotolla vielä elämään. Mutta sinulle taitaa riittää vähempikin.

      Kannattaa jatkaa opiskelua,niin voit joskus päästä omakotitaloon asumaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe